Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 250 pagina's: 1 2 3 4 ... 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 22 juli 2025 om 12:27:

Dn_Kraaij schreef op 22 juli 2025 om 12:19:

Feyenoord bereikt akkoord met Middlesbrough over transfer Rav van den Berg

Feyenoord en Middlesbrough hebben na onderhandelingen een principeakkoord bereikt over de transfer van de 21-jarige Van den Berg. De deal wordt momenteel formeel uitgewerkt, waarna de speler binnenkort naar Nederland zal afreizen om zijn contract te ondertekenen. Het overnamebedrag blijft onder de tien miljoen euro. Wel heeft Middlesbrough een doorverkooppercentage bedongen.

Van den Berg lag tot medio 2027 vast bij Middlesbrough. De 1,91 meter lange centrumverdediger kwam tot nu toe acht keer in actie voor Jong Oranje en maakt regelmatig deel uit van de selectie tijdens interlandperiodes. Volgens Transfermarkt vertegenwoordigt hij een marktwaarde van 4,5 miljoen euro.

------------

Zouden we echt een bedrag richting de 10 miljoen gaan neerleggen voor deze jongen?

Waarschijnlijk niet, maar dat valt beter te rechtvaardigen dan 9 miljoen voor een 28 jarige speler van Gent.

Dat is juist waar ik het meest positief over ben, dit zijn spelers die het hele team beter laten spelen.
Daar kan je wel een talentvolle speler naast zetten die kan doorgroeien en verkopen.
Niet elke speler hoeft worden doorverkocht.

+1/-0

BREAKING TRANSFER HANCKO AFGEBLAZEN ZIE BERICHT IN Z'N TOPIC:https://feyenoord.supporters.nl/forums/reacties/4/90/-1/David-Hancko#reactie15214

+1/-0

Wat een soap, vooral voor Hancko.

Zou toch Watanabe en Van den Berg wel halen, Trauner is nog niet fit en die houdt geen heel seizoen meer vol, Beelen is er lang uit en Mitchell is ook nog geblesseerd en lijkt geen kans te hebben bij Feyenoord. Voor de rest hebben we daar geen spelers meer en van Giersthove en Plug mag je nog niet verwachten dat ze al klaar zijn voor Feyenoord 1. We hebben toch nodig dat alle posities dubbel bezet zijn.

+1/-0

'Transfer Van den Berg on-hold door mislopen miljoenenklapper Hancko'

De mislukte transfer van Dávid Hancko naar Al-Nassr heeft directe gevolgen voor de plannen van Feyenoord op de transfermarkt. Door het afketsen van de deal lijkt de komst van Rav van den Berg voorlopig van de baan. Dit melden Voetbal International en Feyenoord Transfermarkt.

Al-Nassr had naar verluidt zo'n veertig miljoen euro over voor de Slowaakse aanvoerder van Feyenoord. Beide clubs én Hancko zelf bereikten eerder deze week al een akkoord, maar op het trainingskamp van de Saudische club in Oostenrijk werd hij onverwacht geweigerd. De transfer ketste daarmee definitief af, waardoor Feyenoord naast een recordbedrag grijpt.

De Rotterdamse club was ondertussen vergevorderd in de onderhandelingen met Middlesbrough over Rav van den Berg. De 21-jarige centrale verdediger leek een van de nieuwe versterkingen te worden. Volgens het weekblad is die deal nu ‘on hold’ gezet. Door het aanblijven van Hancko beschikt Feyenoord over minder financiële ruimte. Naar verluidt was Feyenoord bereid om bijna tien miljoen euro te betalen voor Van den Berg.

Het is nog onduidelijk of de deal in een later stadium alsnog nieuw leven wordt ingeblazen. Trainer Robin van Persie heeft aangegeven blij te zijn met het aanblijven van zijn aanvoerder. Hancko krijgt volgens de oefenmeester de tijd om het teleurstellende verloop van de transfer te verwerken. De verdediger sluit weer aan bij de selectie tijdens het trainingskamp in Zuid-Duitsland.

+1/-0

'Ondanks afgeketste Hancko-transfer: Watanabe wél naar De Kuip'

De transfer van Tsuyoshi Watanabe naar Feyenoord gaat gewoon door. De centrale verdediger van AA Gent wordt in Rotterdam verwacht voor de afronding van de medische keuring en zal daarna aansluiten bij de selectie van Robin van Persie. Dit meldt Feyenoord Transfermarkt op X.

Na het afketsen van de recordtransfer van Dávid Hancko naar Al-Nassr leek Feyenoord tijdelijk pas op de plaats te maken op de transfermarkt. De deal met Middlesbrough omtrent de inkomende transfer van Rav van den Berg is wel on hold gezet, maar Watanabe maakt gewoon de overstap naar Feyenoord.

De verdediging van Feyenoord kampt met meerdere blessures, waaronder die van Thomas Beelen, Gernot Trauner en Jeyland Mitchell. Watanabe moet de broodnodige versterking bieden in het hart van de defensie. De club verwacht hem spoedig te presenteren. Watanabe is rechtsbenig en speelde in België ook regelmatig als rechter centrale verdediger.

+1/-0

Nu aan zijn contract houden. Maar je zult zien dat DtK hem last minute toch nog naar Juventus ofzo laat gaan en dan lukt het ons niet meer om een vervanger te halen.

Treurig nieuws voor Hancko zelf natuurlijk.

+1/-0

Portugese media zeker: Tengstedt bijna Feyenoorder

Feyenoord staat op het punt om Casper Tengstedt over te nemen van Benfica. Volgens de Portugese sportkrant A Bola bevinden de Rotterdammers zich in een vergevorderd stadium van de onderhandelingen met de topclub uit Lissabon. De overgang zou gaan om een definitieve transfer.

De Deense aanvaller, die sinds januari 2023 onder contract staat bij Benfica, komt daar nauwelijks aan spelen toe en mag vertrekken. Feyenoord hoopt Tengstedt aan de selectie van trainer Robin van Persie toe te voegen om de voorhoede verder te versterken.

Feyenoord Transfermarkt voegt aan het nieuws toe dat de stadionclub een persoonlijk akkoord heeft bereikt met Tengstedt. De aanvaller wordt gezien als alternatief voor El Bilal Touré. Atalanta is naar verluidt niet happig op een verhuur. Hierdoor hebben de Rotterdammers de aandacht verlegd naar Tengstedt.

Hadj-Moussa niet betrokken in onderhandelingen
De gesprekken tussen Feyenoord en Benfica hebben geen invloed op de situatie rondom Anis Hadj-Moussa. De rechtsbuiten van de Rotterdammers staat al enige tijd op de radar van Benfica, maar zijn mogelijke transfer staat los van de onderhandelingen over Tengstedt.

+1/-0

wehave schreef op 22 juli 2025 om 12:35:

Willykment schreef op 22 juli 2025 om 12:27:

Dn_Kraaij schreef op 22 juli 2025 om 12:19:

Feyenoord bereikt akkoord met Middlesbrough over transfer Rav van den Berg

Feyenoord en Middlesbrough hebben na onderhandelingen een principeakkoord bereikt over de transfer van de 21-jarige Van den Berg. De deal wordt momenteel formeel uitgewerkt, waarna de speler binnenkort naar Nederland zal afreizen om zijn contract te ondertekenen. Het overnamebedrag blijft onder de tien miljoen euro. Wel heeft Middlesbrough een doorverkooppercentage bedongen.

Van den Berg lag tot medio 2027 vast bij Middlesbrough. De 1,91 meter lange centrumverdediger kwam tot nu toe acht keer in actie voor Jong Oranje en maakt regelmatig deel uit van de selectie tijdens interlandperiodes. Volgens Transfermarkt vertegenwoordigt hij een marktwaarde van 4,5 miljoen euro.

------------

Zouden we echt een bedrag richting de 10 miljoen gaan neerleggen voor deze jongen?

Waarschijnlijk niet, maar dat valt beter te rechtvaardigen dan 9 miljoen voor een 28 jarige speler van Gent.

Dat is juist waar ik het meest positief over ben, dit zijn spelers die het hele team beter laten spelen.
Daar kan je wel een talentvolle speler naast zetten die kan doorgroeien en verkopen.
Niet elke speler hoeft worden doorverkocht.

Exact, als je met een compleet nieuwe verdediging speelt (Smal en Read zijn er nog maar kort en in geal van Read nog zeer jong) is er tenminste 1 speler met de broodnodige ervaring nodig. Dan kun je niet alleen van talenten/jonge spelers uitgaan. Dat kan in de spits en wellicht nog op het middenveld, maar niet in de verdediging.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 22 juli 2025 om 16:53:

Nu aan zijn contract houden. Maar je zult zien dat DtK hem last minute toch nog naar Juventus ofzo laat gaan en dan lukt het ons niet meer om een vervanger te halen.

Treurig nieuws voor Hancko zelf natuurlijk.

De vervanger is Watanabe. Je zit nu dus in een "luxe"positie. Achter Watanabe kun je investeren in een jonge verdediger.

+1/-0

Het is wel een fucking schande hoe die witte jurken om zijn gegaan met Hancko en Feyenoord. Ze hebben ze die gozer helemaal gek gemaakt en je moet maar zien hoe hij niet verder mee omgaat. Die kut Arabieren zijn totaal onbetrouwbaar gebleken, nooit meer zaken meedoen.

+1/-0

'Feyenoord zet door voor Bos: persoonlijk akkoord bereikt'

Feyenoord heeft een belangrijke stap gezet in de poging om Jordan Bos binnen te halen. De Rotterdammers hebben inmiddels een persoonlijk akkoord bereikt met de Australische linksback, zo blijkt dinsdagavond uit berichtgeving van Feyenoord Transfermarkt op X. Alleen de clubs moeten het nu nog eens worden over de definitieve afkoopsom.

KVC Westerlo, waar de 22-jarige Bos momenteel onder contract staat, heeft recent een nieuw bod van Feyenoord ontvangen. De Belgische club hapt nog niet direct toe, maar de onderhandelingen verlopen constructief. De verwachting is dat de partijen elkaar spoedig vinden en de transfer kan worden afgerond.

Jordan Bos speelt sinds de zomer van 2023 voor KVC Westerlo, dat hem destijds overnam van Melbourne City. De 1,80 meter lange linksback ligt nog tot medio 2027 vast in België. Bos is international van Australië en speelde tot dusver negentien interlands, waarin hij eenmaal tot scoren kwam. Zijn actuele marktwaarde wordt op 2,7 miljoen euro geschat.

Feyenoord beschikt op dit moment alleen over Gijs Smal als linksback. Quilindschy Hartman vertrok deze zomer naar de Premier League en ook Hugo Bueno is niet langer actief in De Kuip. Eerder probeerden de Rotterdammers Bjorn Meijer over te nemen van Club Brugge, maar die transfer ketste af. Met het aantrekken van Bos wil Feyenoord de linksachterpositie dubbel bezetten in aanloop naar het nieuwe seizoen.

+1/-0

VI: 'Berichten over akkoord Tengstedt te voorbarig'

Eerdere berichtgeving over een akkoord wat betreft Casper Tengstedt is te voorbarig, zo meldt Voetbal International. De Deense spits, die moet overkomen van SL Benfica, zou volgens Portugese media al hard op weg naar Feyenoord zijn nadat de clubs een akkoord hadden bereikt. Nu meldt het Nederlandse voetbalmedium dat dit nog niet het geval is.

Volgens onder andere het Portugese medium O Jogo was er sprake van een akkoord tussen alle partijen. De deal zou een transfersom van 6 miljoen euro exclusief 1 miljoen euro aan bonussen bedragen. Dit nieuws is nog geen uur later ontkracht door VI. Desondanks blijft de zeer concrete belangstelling van Feyenoord voor de 25-jarige spits aanwezig.

Tengstedt moet in de Kuip gaan concurreren met Ayase Ueda. De Japanse aanvalsleider heeft zijn strepen nog niet verdiend bij Feyenoord. Met de komst van een nieuwe spits zal Feyenoord hopen dat de ploeg van Van Persie voorin meer klaar weet te spelen.

+1/-0

Zo veel namen die voorbij kwamen voor de spitspositie en dan wordt het een nobody , een reserve speler van Benfica. Wat een anticlimax.

+1/-0

De chaos is compleet!

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 21 juli 2025 om 12:04:

Als Watanabe gehaald wordt als tijdelijke opvolger van Beelen, of als back-up versterking, vind ik het op zich best een prima oplossing. Echter, als dit de vervanger van Hancko moet zijn, dan ga je er wel echt flink op achteruit. Dus ik hoop niet dat Feyenoord hem ziet als vervanger van Hancko.
Is ook al 28, dus gaat geen geld meer opleveren in de toekomst.

Ik ben fan van zowel AA Gent als van Feyenoord ... En Watanabe was onze beste verdediger en misschien zelfs onze beste speler !! (Al vergelijk ik niet graag spelers) Dus ook de vergelijking met Hancko maak ik niet graag ... Het enige wat ik kan zeggen is dat ik het doodzonde vind dat we Watanabe moeten afstaan in Gent , maar persoonlijk is het een opluchting dat ie naar Feyenoord trekt , zo kan er toch nog van blijven genieten ! Het is een hele rustige jongen werkt hard en je kan er op rekenen dat hij altijd (ongeveer) hetzelfde niveau vast houdt !! Ik las hier dat Watanabe geen wereldwonder is ... neen dat is ie idd niet , maar wel een hele goeie solide voetballer die niet zal misstaan bij Feyenoord !! Volgens mij gaat ie niet teleurstellen ! Maar goed zekerheid heb je nooit in het voetbal !

+1/-0

Ik heb het idee dat je Watanabe een beetje kan vergelijken met Trauner. Alleen, hij is een stuk duurder. Aan de andere kant, is hij misschien goed voor vijf, zes jaar basisspeler, net als Trauner. Weliswaar geen verdienmodel, maar wellicht een solide CV voor de komende jaren. Zie dan maar op andere posities de geldelijke winst te maken. Niet wetende dat de transfer van Hancko niet doorging, maar kiezen voor zekerheid (voor zover dat mogelijk is).

+1/-0

GraviS schreef op 23 juli 2025 om 00:04:

Als Watanabe gehaald wordt als tijdelijke opvolger van Beelen, of als back-up versterking, vind ik het op zich best een prima oplossing. Echter, als dit de vervanger van Hancko moet zijn, dan ga je er wel echt flink op achteruit. Dus ik hoop niet dat Feyenoord hem ziet als vervanger van Hancko.

Ik ben fan van zowel AA Gent als van Feyenoord ... En Watanabe was onze beste verdediger en misschien zelfs onze beste speler !! (Al vergelijk ik niet graag spelers) Dus ook de vergelijking met Hancko maak ik niet graag ... Het enige wat ik kan zeggen is dat ik het doodzonde vind dat we Watanabe moeten afstaan in Gent , maar persoonlijk is het een opluchting dat ie naar Feyenoord trekt , zo kan er toch nog van blijven genieten ! Het is een hele rustige jongen werkt hard en je kan er op rekenen dat hij altijd (ongeveer) hetzelfde niveau vast houdt !! Ik las hier dat Watanabe geen wereldwonder is ... neen dat is ie idd niet , maar wel een hele goeie solide voetballer die niet zal misstaan bij Feyenoord !! Volgens mij gaat ie niet teleurstellen ! Maar goed zekerheid heb je nooit in het voetbal !

Met alle respect, AA Gent heeft een totale selectiewaarde van 66 miljoen. Watanabe vertegenwoordigd in zijn eentje bijna 15% van. Ik snap best dat jullie het doodzonde vinden dat hij gaat. Voor AA Gent een grote speler.

Ik begrijp dat hij voor AA Gent begrippen een "grote speler" is, maar laten we eerlijk zijn. Het is voor Feyenoord een verdediger die zich niet onderscheidt ten opzichte van Trauner en Beelen.

+1/-0

'Alle partijen positief: Feyenoord hoopt snel op akkoord voor Bos'

Feyenoord zet door in de onderhandelingen met KVC Westerlo over de komst van Jordan Bos. De stadionclub heeft inmiddels een medische keuring ingepland voor de Australische linksback, wat erop wijst dat een definitieve overeenkomst nabij is. Dit meldt Feyenoord Transfermarkt op X.

Bos heeft al een persoonlijk akkoord bereikt met Feyenoord. De clubs zijn de afgelopen dagen dichter naar elkaar toe gegroeid wat betreft de afkoopsom. Alle partijen verwachten dat de deal snel wordt afgerond. Als alles volgens plan verloopt, kan Bos zich op korte termijn officieel Feyenoorder noemen.

Met de geplande medische keuring neemt Feyenoord alvast een voorschot op de afronding van de transfer. De Rotterdammers willen snel duidelijkheid op de linksbackpositie, waar momenteel alleen Gijs Smal beschikbaar is. Quilindschy Hartman vertrok eerder deze zomer en ook de tijdelijke kracht Hugo Bueno keerde terug naar Wolverhampton.

De 1,80 meter lange verdediger ligt nog tot medio 2027 vast bij de Belgische club, maar Feyenoord is al geruime tijd in onderhandeling over een definitieve overname. De 22-jarige Bos heeft een geschatte marktwaarde van 2,7 miljoen euro. Afgelopen seizoen was hij in België goed voor vier goals en drie assists in achttien wedstrijden. Mede door twee spierblessures miste hij een deel van de wedstrijden, maar inmiddels is hij volledig fit.

+1/-0

De namen die de laatste dagen rondgaan – Jordan Bos, Tengstedt, Rav van den Berg (het mindere broertje), Borges en Watanabe – stemmen allerminst hoopvol. Het zijn stuk voor stuk spelers die niet bepaald enthousiasme opwekken. Blessuregevoelig, bankzitter, gebrek aan rendement of simpelweg middelmaat: het zijn geen namen waarvan je als supporter warm wordt. Het lijkt paniekvoetbal! Paniek, chaos....

Korte analyse
Jordan Bos - marktwaarde 2.3 miljoen
Staat bekend als een blessuregevoelige speler. Was in 2024/2025 maar liefst 4x geblesseerd. Hamstringblessure, spierblessure, blindedarm, etc. Komt van Westerloo, de nummer 11 van de Belgische competitie, een speler die daar in de selectie niet nadrukkelijk opvalt. Sterker nog: linksback Tuur Rommers wordt bij Westerloo hoger ingeschat (waarde 4 miljoen).

Casper Tengstedt – marktwaarde 6 miljoen
Reservespeler bij Benfica. Heeft 35 keer meegedaan bij Benfica en daarin 4x gescoord. Niet echt super indrukwekkend voor een centrumspits. Lijkt mij niet significant beter dan Ueda of Carranza.

Rav vd Berg – marktwaarde 4.5 miljoen
Blessuregevoelig. Miste 25 wedstrijden vorig seizoen door meerdere (knie)blessures, was 112 dagen geblesseerd in totaal.
16-03-2024 Een maand geblesseerd (knieband gescheurd)
24-08-2024 Twee maanden geblesseerd (onbekend)
02-11-2024 Twee maanden geblesseerd (knieblessure)
25-02-2025 Twee maanden geblesseerd (knieblessure)
26-04-2025 Een wedstrijd gemist (onbekend)
Technische beperking in defensieve duels: in de jeugd en bij Zwolle had hij moeite tegen fysieke spitsen (bijv. tegen Armenteros), wat bij PEC niet altijd overtuigend was.

Tsuyoshi Watanabe – marktwaarde ± €9 m
Van alle namen is dit nog de keuze die ik het best kan begrijpen. Maar 9 miljoen voor een 28-jarige speler blijft fors, zeker gezien Bologna eerder al afhaakte om die reden. Bovendien is zijn profiel behoorlijk beperkt: een rechtsbenige verdediger die wel centraal links kan spelen, maar aanvallend weinig toevoegt. Zijn passing is vaak simpel en risicoloos, meestal kort naar de back of een controlerende middenvelder. Opbouwend initiatief of aanvallende impulsen ontbreken vrijwel volledig.

Gonçalo Borges – marktwaarde ± €5 miljoen
Sowieso snap ik niet dat we hier 11 miljoen voor betalen. Borges krijgt geregeld kritiek op slechte beslissingen: onnodige dribbels, slechte keuzes, slechte executie in passes of schoten. Volgens fans is zijn spel “unidimensionaal”, “brinca na areia” (speelt met flair maar zonder rendement).
In 88 wedstrijden slechts 2 doelpunten, fans reageren: “Hij is niet eens twee miljoen waard”.

We lijken te vergeten dat deze spelers jongens als Gimenez, Hancko, Hartman, etc moeten opvolgen. Dat zijn geen kleine schoenen om te vullen. Ik ben geen scout, maar je zou denken dat er ergens in Scandinavië of Zuid-Amerika wél betere, overtuigendere alternatieven rondlopen dan deze twijfelachtige namen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 juli 2025, 09:57:45.

+1/-0

Dn_Kraaij schreef op 23 juli 2025 om 09:18:

GraviS schreef op 23 juli 2025 om 00:04:

Met alle respect, AA Gent heeft een totale selectiewaarde van 66 miljoen. Watanabe vertegenwoordigd in zijn eentje bijna 15% van. Ik snap best dat jullie het doodzonde vinden dat hij gaat. Voor AA Gent een grote speler.

Ik begrijp dat hij voor AA Gent begrippen een "grote speler" is, maar laten we eerlijk zijn. Het is voor Feyenoord een verdediger die zich niet onderscheidt ten opzichte van Trauner en Beelen.

Wat een onzin en denigreerde reactie zeg.
Dit is echt een hele goede speler en maakt het team beter.
Je roept maar wat.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 250 pagina's: 1 2 3 4 ... 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten