Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 130 131 132 133 134 135 136 137 138 ... 178 179 180 181 182

open/sluit de onderstaande quote:




Ik las ergens dat het bedrag wat Zwolle voor van den Belt verlangde, 3M was. Buiten dat, ik vind ook 1,5M veel geld als je het afzet tegen de 800K die hij na dit seizoen moet kosten. Bijna het dubbele.

In dat opzicht snap ik wel dat Feyenoord niet heeft doorgezet, ongeacht wat van den Belt 'waard' zou zijn of waard zou kunnen worden op termijn.

(...)

Er valt wel iets te zeggen voor de klacht van Twente aan het adres van Feyenoord. En dat Slot zo direct met Zerrouki contact heeft om hem te laten merken dat het menens is, zou je ook kunnen zien als; niet netjes.

Maar goed, we moeten niet doen alsof Twente geen enkele blaam treft. De verschillende biedingen van Feyenoord zijn serieus geweest, de kans op verbetering van Zerrouki evenzeer. Twente heeft het recht om de bedragen van tafel te vegen en de speler aan zijn contract te houden, en voor het overgrote deel zit de teleurstelling van Zerrouki in die houding van zijn broodheer. Dat Feyenoord hem het hoofd op hol heeft gebracht met die biedingen en het benaderen van de speler, speelt daar een kleinere rol in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 02 februari 2023 om 13:03:

Nu wordt Slot en Feyenoord weggezet als de boosdoener in de Zerrouki soap.

Zo zou Twente niet blij zijn geweest met het vele app-contact van Slot met Zerrouki. “Bij Zwolle hoor je dezelfde verhalen, dat hij veel appt met Van den Belt of hij wil komen”.

Het is inderdaad opmerkelijk, de vraag is of het niet netjes is of wel gebruikelijk. Ik weet het niet.



Het is helemaal niet raar dat dit soort contacten er zijn, dat laat alleen maar zien dat ze heel concreet zijn.

Belangrijk is je 3 dingen doet:

- Doorpakt als club
- Binnen de ethische grenzen houdt, met respect naar de huidige werkgever
- Zorgt dat de club meewerkend is in de transfer.

Dat laatste is tot op zekere hoogte ook gebeurd, alleen is er geen akkoord gekomen. Er is 3x intern bij Twente zeker wel tot op hoog niveau overleg geweest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 02 februari 2023 om 13:23:

open/sluit de onderstaande quote:




Ik las ergens dat het bedrag wat Zwolle voor van den Belt verlangde, 3M was. Buiten dat, ik vind ook 1,5M veel geld als je het afzet tegen de 800K die hij na dit seizoen moet kosten. Bijna het dubbele.

In dat opzicht snap ik wel dat Feyenoord niet heeft doorgezet, ongeacht wat van den Belt 'waard' zou zijn of waard zou kunnen worden op termijn.

(...)

Er valt wel iets te zeggen voor de klacht van Twente aan het adres van Feyenoord. En dat Slot zo direct met Zerrouki contact heeft om hem te laten merken dat het menens is, zou je ook kunnen zien als; niet netjes.

Maar goed, we moeten niet doen alsof Twente geen enkele blaam treft. De verschillende biedingen van Feyenoord zijn serieus geweest, de kans op verbetering van Zerrouki evenzeer. Twente heeft het recht om de bedragen van tafel te vegen en de speler aan zijn contract te houden, en voor het overgrote deel zit de teleurstelling van Zerrouki in die houding van zijn broodheer. Dat Feyenoord hem het hoofd op hol heeft gebracht met die biedingen en het benaderen van de speler, speelt daar een kleinere rol in.



Over de contacten zie mijn vorige reactie.

Die 800.000 k is iets wat in de media leeft, maar Zwolle heeft al meerdere keren gezegd dat die clausule vervallen is door zijn contract te verlengen.
Einde van het seizoen willen ze hem echter wel laten gaan voor een acceptabel bedrag.
Dat zal denk ik dan toch tussen de 1 - 1,5 miljoen liggen, zeker als ze promoveren en kampioen worden.

 

+1/-0

Als de berichtgeving klopt hadden ze van den Belt voor 3 miljoen kunnen hebben. Had hem gehaald. Dat is betaalbaar. Veel minder dan wat ze voor Zerrouki moeten neerleggen. Bovendien zijn het vergelijkbare spelers. Van den Belt is nog meer een 6 dan Zerrouki. Die hele transferwindow in de winter is niet ideaal. Geen enkele club zit er op te wachten om 1 van zijn beste spelers kwijt te raken. Dus de regels veranderen. Alleen in de zomer zaken doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 02 februari 2023 om 13:57:

Als de berichtgeving klopt hadden ze van den Belt voor 3 miljoen kunnen hebben. Had hem gehaald. Dat is betaalbaar. Veel minder dan wat ze voor Zerrouki moeten neerleggen. Bovendien zijn het vergelijkbare spelers. Van den Belt is nog meer een 6 dan Zerrouki. Die hele transferwindow in de winter is niet ideaal. Geen enkele club zit er op te wachten om 1 van zijn beste spelers kwijt te raken. Dus de regels veranderen. Alleen in de zomer zaken doen.



Het zou krankzinnig zijn om nu 3 miljoen voor van den Belt neer te leggen, terwijl hij aanstaande zomer voor minder dan 8 ton (volgens betrouwbare FTM) is op te halen. Voor een breedte investering die je koopt voor de toekomst moet je niet de hoofdprijs neerleggen. Daarnaast is van den Belt veel minder een 6 dan Zerrouki. Hij speelt bij Zwolle in een 5-3-2 systeem, waarbij hij de meer aanvallend ingestelde controleur is met veel diepgang in z'n spel. Zou zowel op 6 als 8 uitstekend uit de voeten kunnen, Zerrouki is daarentegen een pure 6 die veel meer vanuit zijn positie speelt.

 

+1/-0

Daar komt bij dat Zerrouki uitblinkt in de top van de eredivisie en vd Belt in de top van de KKD. Een immens verschil.

 

+1/-0

Slot zal een helder idee hebben op welke positie van den Belt het beste tot zijn recht komt. Het kan daarnaast nooit kwaad als een middenvelder ook op de andere posities in die linie uit de voeten kan. Ik denk dat van den Belt daarin 'multifunctioneler' is dan Zerrouki.

Het verschil in marktwaarde/transfersom zit hem in het niveau waar beide spelers zich op bewezen hebben en daaraan gelieerd voor Feyenoord de aanpassingsperiode die je een nieuwe speler moet gunnen om zich de speelwijze en intensiteit eigen te maken. Als ze uberhaupt kunnen aanhaken. Het risico dat Feyenoord te hoog gegrepen is, is bij van den Belt vanzelfsprekend groter dan bij Zerrouki.

Van wat ik van van den Belt gezien heb, vind ik het meer een nummer 8 dan een nummer 6. Als speelt hij bij Zwolle nu op die laatste positie. Als Kökçü aankomende zomer vertrekt (vervanger van Enzo Fernández bij Benfica, voor de helft van zijn transfersom ;)) heb je met Timber en van den Belt die positie weer dubbelbezet. En beiden kunnen ook op andere posities uit de voeten, en naast elkaar spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 02 februari 2023 om 13:50:

(...)Dat laatste is tot op zekere hoogte ook gebeurd, alleen is er geen akkoord gekomen. Er is 3x intern bij Twente zeker wel tot op hoog niveau overleg geweest.



Dat vraag ik me af hoor, ik weet niet of Commissarissen en alle (andere) partijen die nog geld tegoed hebben van Twente (de gemeente) gekend zijn in het afwijzen van de laatste biedingen die Feyenoord gedaan heeft. Een gemeente die een lening uit heeft staan, hoeft misschien niet op de hoogte gehouden te worden.

Maar ik kan me voorstellen dat er mensen in en rond Enschede zijn, die op dit moment de hoop hebben dat Streuer zijn hand niet overspeeld heeft. En die in zijn positie iets anders hadden gedaan...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 02 februari 2023 om 16:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 02 februari 2023 om 13:50:

(...)Dat laatste is tot op zekere hoogte ook gebeurd, alleen is er geen akkoord gekomen. Er is 3x intern bij Twente zeker wel tot op hoog niveau overleg geweest.



Dat vraag ik me af hoor, ik weet niet of Commissarissen en alle (andere) partijen die nog geld tegoed hebben van Twente (de gemeente) gekend zijn in het afwijzen van de laatste biedingen die Feyenoord gedaan heeft. Een gemeente die een lening uit heeft staan, hoeft misschien niet op de hoogte gehouden te worden.

Maar ik kan me voorstellen dat er mensen in en rond Enschede zijn, die op dit moment de hoop hebben dat Streuer zijn hand niet overspeeld heeft. En die in zijn positie iets anders hadden gedaan...




Lijkt mij dat de clubs in de rij staan voor Zerrouki als van de zomer de transfermarkt open gaat. Als Sangaré verkocht wordt zal PSV zich ook wel melden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 02 februari 2023 om 17:58:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 02 februari 2023 om 16:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 02 februari 2023 om 13:50:

(...)Dat laatste is tot op zekere hoogte ook gebeurd, alleen is er geen akkoord gekomen. Er is 3x intern bij Twente zeker wel tot op hoog niveau overleg geweest.



Dat vraag ik me af hoor, ik weet niet of Commissarissen en alle (andere) partijen die nog geld tegoed hebben van Twente (de gemeente) gekend zijn in het afwijzen van de laatste biedingen die Feyenoord gedaan heeft. Een gemeente die een lening uit heeft staan, hoeft misschien niet op de hoogte gehouden te worden.

Maar ik kan me voorstellen dat er mensen in en rond Enschede zijn, die op dit moment de hoop hebben dat Streuer zijn hand niet overspeeld heeft. En die in zijn positie iets anders hadden gedaan...




Lijkt mij dat de clubs in de rij staan voor Zerrouki als van de zomer de transfermarkt open gaat. Als Sangaré verkocht wordt zal PSV zich ook wel melden.




Als er echt veel schulden openstaan is het natuurlijk een hele domme beslissing om als het bedrag wat je wilde word geboden en je niet akkoord gaat.
Als hij geblesseerd raakt kan je niets hebben en dan moet je straks weer met de pet rond of moet de belasting betaler bijspringen.

sportieve gaat niet altijd voor..


https://www.fr12.nl/nieuws/feyenoord-bood-miljoenen-op-noorse-middenvelder?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&
amp;utm_campaign=Headliner.nl
link


Wel irritant dat alles zo last minute is gedaan.
Mis echt Arnesen.

 

+1/-0

Virgil Misidjan van fc Twente is transfervrij deze zomer. Interessant als Idrissi niet blijft (waarschijnlijk), wil naar buitenland, maar als we (voorronde) CL halen kan dat schelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuytebijter schreef op 02 februari 2023 om 20:05:

Virgil Misidjan van fc Twente is transfervrij deze zomer. Interessant als Idrissi niet blijft (waarschijnlijk), wil naar buitenland, maar als we (voorronde) CL halen kan dat schelen.


Die kan niet door een deur met Bijlow :B

 

+2/-0

Toch wel jammer dat we niet voor die Wilfried Gnonto zijn gegaan, vind hem steeds leuker spelen bij Leeds en is een sterke speler.

 

+1/-0

Die Manhoef van Vitesse vind ik wel een typische Feyenoord speler.
Werkt echt ongelofelijk hard blijft maar gaan en ook technisch gewoon goed.
Dit zou nou een speler zijn waar ik voor zou gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 13 februari 2023 om 14:25:

Die Manhoef van Vitesse vind ik wel een typische Feyenoord speler.
Werkt echt ongelofelijk hard blijft maar gaan en ook technisch gewoon goed.
Dit zou nou een speler zijn waar ik voor zou gaan.


Valt op inderdaad, maar telkens heeft hij zeeën van ruimte om z'n acties te maken. Werkt zijn spel bij ons in kleinere ruimtes?

 

+1/-0

Boussaid van Utreg erg goed weer vandaag. Blijft gaan en druk zetten, snel, goede techniek, zoekt man op, overzicht, goed schot, mooie goal weer vandaag.

 

+1/-0

Dit weekend zie je weer eens dat de meeste gehypte eredivisiespelers onder meer weerstand of in de kleine ruimtes nog enorme stappen te zetten hebben en voor ons nauwelijks een versterking zijn voor de basis (zoals hier genoemde subtop namen: Manhoef, Booth, Mijnans, Misidjan, Cerny, Hilgers). Af en toe lijkt het heel wat, maar ze komen allen tekort voor het beoogde niveau. Zeker als we volgend seizoen CL zouden spelen. Wat mij betreft gaan we uit van onze scouting, en af en toe een spot goedkoop gokje met een uitblinker uit de eerste divisie zoals een Wieffer of zo'n van den Belt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 februari 2023 om 17:18:

Dit weekend zie je weer eens dat de meeste gehypte eredivisiespelers onder meer weerstand of in de kleine ruimtes nog enorme stappen te zetten hebben en voor ons nauwelijks een versterking zijn voor de basis (zoals hier genoemde subtop namen: Manhoef, Booth, Mijnans, Misidjan, Cerny, Hilgers). Af en toe lijkt het heel wat, maar ze komen allen tekort voor het beoogde niveau. Zeker als we volgend seizoen CL zouden spelen. Wat mij betreft gaan we uit van onze scouting, en af en toe een spot goedkoop gokje met een uitblinker uit de eerste divisie zoals een Wieffer of zo'n van den Belt.



Boussaid is ook nog goed in de kleine ruimte :). Maar idd rustig scouten.
Je moet soms wel spelers slim strategisch prikkelen en warm maken als ze nog net onbetaalbaar blijken en 1 of 2 jaar later goedkoper halen, dan heb je ze ook weer langer goed gevolgd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 februari 2023 om 17:18:

Dit weekend zie je weer eens dat de meeste gehypte eredivisiespelers onder meer weerstand of in de kleine ruimtes nog enorme stappen te zetten hebben en voor ons nauwelijks een versterking zijn voor de basis (zoals hier genoemde subtop namen: Manhoef, Booth, Mijnans, Misidjan, Cerny, Hilgers). Af en toe lijkt het heel wat, maar ze komen allen tekort voor het beoogde niveau. Zeker als we volgend seizoen CL zouden spelen. Wat mij betreft gaan we uit van onze scouting, en af en toe een spot goedkoop gokje met een uitblinker uit de eerste divisie zoals een Wieffer of zo'n van den Belt.



Onze scouting inventariseert ook de Eredivisie. Spelers worden voor langere tijd gevolgd en door meerdere scouts beoordeeld. Feyenoord gaat niet over één nacht ijs. Eén weekend zegt niks.

Vrijwel iedere aankoop van Feyenoord onder Slot had nog wat stappen te zetten, voodat hij van waarde werd. Spelers uit Mexico, Brazilie, Oost-Europa en Scandinavie maar ook uit de Ere- en Eerste Divisie. Het zou mijn inziens niet verstandig zijn om op basis van huidige 'tekortkomingen', spelers uit de eigen competitie bij voorbaat afschrijven als potentiele versterking. Het zegt nog niet zoveel over op welk niveau een speler kan 'eindigen'.

Feyenoord kan spelers van CL-niveau niet betalen. Spelers moeten aangetrokken worden, die de potentie hebben naar dit niveau toe te groeien. Daar zullen altijd risico's aan kleven, in die zin dat er spelers worden binnengehaald die uiteindelijk de stap niet kunnen maken. Het maakt daarin weinig verschil of een speler uit de Eredivisie komt, of uit de hoogste competitie in Noorwegen of Oostenrijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 20 februari 2023 om 11:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 19 februari 2023 om 17:18:

Dit weekend zie je weer eens dat de meeste gehypte eredivisiespelers onder meer weerstand of in de kleine ruimtes nog enorme stappen te zetten hebben en voor ons nauwelijks een versterking zijn voor de basis (zoals hier genoemde subtop namen: Manhoef, Booth, Mijnans, Misidjan, Cerny, Hilgers). Af en toe lijkt het heel wat, maar ze komen allen tekort voor het beoogde niveau. Zeker als we volgend seizoen CL zouden spelen. Wat mij betreft gaan we uit van onze scouting, en af en toe een spot goedkoop gokje met een uitblinker uit de eerste divisie zoals een Wieffer of zo'n van den Belt.



Onze scouting inventariseert ook de Eredivisie. Spelers worden voor langere tijd gevolgd en door meerdere scouts beoordeeld. Feyenoord gaat niet over één nacht ijs. Eén weekend zegt niks.

Vrijwel iedere aankoop van Feyenoord onder Slot had nog wat stappen te zetten, voodat hij van waarde werd. Spelers uit Mexico, Brazilie, Oost-Europa en Scandinavie maar ook uit de Ere- en Eerste Divisie. Het zou mijn inziens niet verstandig zijn om op basis van huidige 'tekortkomingen', spelers uit de eigen competitie bij voorbaat afschrijven als potentiele versterking. Het zegt nog niet zoveel over op welk niveau een speler kan 'eindigen'.

Feyenoord kan spelers van CL-niveau niet betalen. Spelers moeten aangetrokken worden, die de potentie hebben naar dit niveau toe te groeien. Daar zullen altijd risico's aan kleven, in die zin dat er spelers worden binnengehaald die uiteindelijk de stap niet kunnen maken. Het maakt daarin weinig verschil of een speler uit de Eredivisie komt, of uit de hoogste competitie in Noorwegen of Oostenrijk.



Ik volg de eredivisie al wat langer dan dit weekend. ;)
Soms valt iemand me positief op, onlangs nog Booth tegen AZ. Maar bijna zonder uitzondering vallen ze daarna weer ver terug en dan zie je dat ze nog geen topclub materiaal zijn. Er zitten weinig spelers bij die een consistent hoog niveau halen, er zijn er slechts een paar die echt de potentie hebben. De uitzonderingen worden altijd gehaald door Ajax en PSV, vroeger waren dat spelers zoals Tadic, Suarez etc. Dat soort spelers zou ik ook graag zien bij ons, in plaats van de net-niet subtoppers. Timber vind ik al een twijfelgeval, je ziet af en toe een glimps van zijn potentie (tegen AZ was hij helaas heel zwak) en op basis daarvan geef ik hem vooralsnog het voordeel van de twijfel. Maar teveel gokken op eredivisiespelers vind ik gevaarlijk en roofbouw op ons transferbudget, de prijs/kwaliteitverhouding is al jaren zoek in Nederland.

Bij sommige spelers ging Feyenoord in het verleden overigens wel degelijk over één nacht ijs, zeker als ze in de eredivisie een leuke wedstrijd speelden tegen ons. Gelukkig lijkt dat nu anders te zijn, maar ik blijf op mijn hoede. Eredivisiespelers worden snel gehypt onder analytici en supporters, omdat het onze eigen competitie is die we volgen. Daarbuiten zijn vaak spelers op te halen die minstens gelijkwaardig zijn, met meer potentie, restwaarde en een lagere transfersom. Voor ons als supporters niet zichtbaar, tenzij je veel wedstrijden kijkt buiten de eredivisie. Het toeslaan in het buitenland hebben we de afgelopen jaren al een paar keer succesvol gedaan met oa Aursnes, Pedersen, Trauner, Hancko. Nu is niet de tijd om weer terug te keren naar het bord-op-schoot beleid dat ons zo ver terug heeft geworpen. Je ziet dat de aankopen uit het buitenland ons niveau omhoog hebben gestuwd. Die mix van eigen jeugd en kwaliteit uit het buitenland, aangevuld met spelers met potentie uit binnen en buitenland moeten we erin houden.

Dat Feyenoord geen spelers van CL niveau kan halen is niet waar, Aursnes en Hancko zijn CL waardig. Vereist wel dat we goed op de scouting vertrouwen en niet het Nederlandse netwerk van Arne Slot prioriteren omdat ze hier toevallig de taal en de competitie kennen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 130 131 132 133 134 135 136 137 138 ... 178 179 180 181 182

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten