Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... 178 179 180 181 182

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 20 juni 2022 om 23:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 20 juni 2022 om 17:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 20 juni 2022 om 16:57:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 20 juni 2022 om 11:34:

Die Brenet lijkt mij een kansloze expeditie als psv ook echt interesse heeft. De praktijk wijst uit dat wij dan, zoals in de winter met Veerman, nog steeds het onderspit delven. Niet dat ik het in het geval Brenet erg vind trouwens. Voor mij hoeft die gozer niet.



Brenet heeft gezegd dat Feyenoord concreet is en dat er vanuit PSV contact is geweest (Lees: interesse).
Die zijn dus niet concreet en dat waren ze met Veerman wel.

Brenet heeft vanuit Feyenoord al een 3 jarig voorstel gehad, maar zover we kunnen opmaken zal eerst Geertruida of Pedersen moeten vertrekken.
Geertruida wil Slot behouden, maar Pedersen mag bij een goed bod weg.
Ik krijg het gevoel dat Slot hem "net niet" vindt.
Overigens zou ik dat niet slim vinden, want die jongen heeft echt heel veel potentie.

Meer dan Brenet in mijn ogen.


Brenet komt voor de linksbackpositie volgens FTM.



Dat zou erg onlogisch zijn. Daar heeft die bij psv voor het laatst gespeeld uit nood en geen goede indruk gemaakt.


Bij Twente ook, onder andere in de voorbereiding. Hij wordt gehaald om te concurreren met Maatsen volgens FTM.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 21 juni 2022 om 08:58:

Sinkgraven wordt 27 begin juli, en komt tot 200 wedstrijden in negen seizoenen. Volgens Wikipedia dit jaar 12 keer gespeeld in de Bundesliga, geen idee of dat invalbeurten of basisplaatsen waren. Dat vind ik niet overtuigend.

Was bij Heerenveen een groot talent, kwam bij Ajax niet aan de bak, raakte (zwaar) geblesseerd en werd na zijn herstel opeens een linksback. Is voor die rol meegenomen door Bosz naar Duitsland, maar komt maar net boven de 20 wedstrijden per seizoen.

Haal Maatsen als vervanger van Malacia, en zorg dat er een jeugdspeler wordt klaargestoomd om als backup te dienen. Ik zou liever zien dat Feyenoord het transfer- en salarisbudget besteed op andere posities en aan andere type spelers.


Dit zou ook mijn voorkeur hebben. Zet in op Maatsen en Candelaria, bouw aan het kapitaal op het veld in plaats van allerlei ervaren spelers die in het buitenland tekort zijn gekomen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 21 juni 2022 om 12:43:

(...)
Is er ook maar 1 serieuze aanbieding binnen gekomen dan?



Lyon is in de markt voor Malacia, voor de rest is er nog niets bekend.

Maar ik ga niet negatief lopen doen vanwege gebrek aan (vermeende) interesse, en/of weinig aansprekende namen waar Feyenoord zelf interesse in toont.

Ik zie het nog altijd positief in, en ben er oprecht van overtuigd dat Feyenoord in een positieve, opwaartse ontwikkeling zit en continuering van het huidige beleid de club alleen maar hogerop kan brengen.

 

+1/-0

Maatsen is rond met Feyenoord, maar Feyenoord nog niet met Chelsea

 

+1/-0

Feyenoord heeft meerdere mogelijke versterkingen voor komend seizoen op de radar. De club uit Rotterdam kan echter niet gelijk in actie komen, weet clubwatcher Martijn Krabbendam.

"Slot had liever al wat spelers binnen gehad, maar loopt tegen hetzelfde probleem aan als al zijn voorgangers: er is geen geld", schrijft Krabbendam op de website van Voetbal International. "Pas als Malacia verkocht wordt, kan Feyenoord wat investeren en dan nog maar tot maximaal veertig procent van de inkomende transfersom. Het is in ieder geval wát."

Krabbendam weet dat Feyenoord haar lijstje klaarheeft. "Daarop staan de namen Ian Maatsen (Chelsea), Daley Sinkgraven (Bayer Leverkusen), Jurgen Ekkelenkamp (Hertha BSC), Mees Hilgers en Joshua Brenet (FC Twente) en Bas Dost (transfervrij). Maatsen is persoonlijk rond met Feyenoord, maar de club nog niet met zijn werkgever Chelsea. Sinkgraven heeft geen haast."

Ook de transfervrije Joshua Brenet, die nog wel meetraint bij FC Twente, is een optie. "Brenet twijfelt. Hilgers is vooralsnog te duur, net zoals Ekkelenkamp. Bas Dost kan naar meer clubs en intern zijn er toch ook twijfels. De spits is 33 en vertegenwoordigt geen restwaarde meer. Daarbij heeft Feyenoord met de transfervrije Danilo al een afmaker in huis gehaald. Zou een ander type aanvaller niet beter passen? In ieder geval lijkt de kans klein dat zich op de eerste training al nieuwe spelers melden", aldus Krabbendam

Buiten dat je maar 40% kan investeren word ik en denk weinig andere niet echt vrolijke van dit rijtje.

 

+1/-0

40% van 15 miljoen is 6 miljoen. Daar kun je geen mega-aankopen van doen, Arnesen zal op zoek moeten naar de onbekende parels zoals Aursnes, Trauner en Pedersen afgelopen seizoen.

Het schept mijn inziens ook gelijk duidelijkheid voor verkopende clubs. FC Twente kan het eerste bod voor Hilgers als 'niet serieus' hebben afgewezen, maar ze hoeven dus ook niet te verwachten dat Feyenoord de helft van de transferopbrengsten van Malacia kan aanwenden voor de komst van de Twente-verdediger. Als die laatstgenoemde aangeeft een stap te willen maken is het aan de clubs om eruit te komen. En zal Twente ook een beetje water bij de wijn moeten doen, want anders blijven ze zitten met een ontevreden speler.


Ik lees dat AZ verregaande interesse heeft in Odgaard, net als Groningen. Huiberts (AZ) zou zelfs al naar Italie zijn gevlogen, en hij zou 4 miljoen moeten kosten. Ik vind het nog steeds een goede speler, talent en toe aan een stap omhoog.

Ik zag hem als vervanger/opvolger van Til, maar het lijkt erop dat de FIFA voor komend seizoen spelers die onder contract staan bij Russische clubs en geen overeenstemming hebben gevonden over ontbinding van hun contract wederom de mogelijkheid willen bieden een jaar 'transfervrij' elders te spelen. (https://www.fr12.nl/nieuws/duidelijkheid-over-toekomst-til-na-maatregelen-fifa)

Misschien biedt dat ook mogelijkheden voor andere spelers uit de Russische competitie??

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 21 juni 2022, 16:32:56.

 

+1/-0

Krabbedam.....pffft.....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 21 juni 2022 om 16:23:

40% van 15 miljoen is 6 miljoen. Daar kun je geen mega-aankopen van doen, Arnesen zal op zoek moeten naar de onbekende parels zoals Aursnes, Trauner en Pedersen afgelopen seizoen.

Het schept mijn inziens ook gelijk duidelijkheid voor verkopende clubs. FC Twente kan het eerste bod voor Hilgers als 'niet serieus' hebben afgewezen, maar ze hoeven dus ook niet te verwachten dat Feyenoord de helft van de transferopbrengsten van Malacia kan aanwenden voor de komst van de Twente-verdediger. Als die laatstgenoemde aangeeft een stap te willen maken is het aan de clubs om eruit te komen. En zal Twente ook een beetje water bij de wijn moeten doen, want anders blijven ze zitten met een ontevreden speler.


Ik lees dat AZ verregaande interesse heeft in Odgaard, net als Groningen. Huiberts (AZ) zou zelfs al naar Italie zijn gevlogen, en hij zou 4 miljoen moeten kosten. Ik vind het nog steeds een goede speler, talent en toe aan een stap omhoog.

Ik zag hem als vervanger/opvolger van Til, maar het lijkt erop dat de FIFA voor komend seizoen spelers die onder contract staan bij Russische clubs en geen overeenstemming hebben gevonden over ontbinding van hun contract wederom de mogelijkheid willen bieden een jaar 'transfervrij' elders te spelen. (https://www.fr12.nl/nieuws/duidelijkheid-over-toekomst-til-na-maatregelen-fifa)

Misschien biedt dat ook mogelijkheden voor andere spelers uit de Russische competitie??



Waardeer je positiviteit wel hoor maar met de trackrecord van Feyenoord moet ik nog allemaal zien.
Vorig seizoen qua transfers viel het eigenlijk ook wel tegen, die keeper een Hendrix en Till zijn me nou niet echt bevallen.
Nelson vond ik echt een drama speler.
En volgens mij willen ze er 2/3 van weer gelijk hebben.

Jahanbakhsh hadden we allemaal meer van verwacht en kwam goedkoop dus die vergeven we wel.
denk dat iedereen dat destijds wel een goede aankoop vond.

De rest vd aankopen ben ik wel tevreden mee maar zit dus op 50/50.

En als je de namen nu leest zitten we aan de verkeerde kant van die 50.

 

+1/-0

'Feyenoord denkt nog altijd aan Vilhena'

Tonny Vilhena is nog altijd een optie voor Feyenoord, zo meldt 1908.nl. De middenvelder wordt nog steeds intensief gevolgd door de Rotterdammers om het middenveld te versterken. Het is niet bekend of Feyenoord op dit moment ook concreet is voor de oud-Feyenoorder.

De 27-jarige Vilhena speelt sinds januari op huurbasis voor de Spaanse club Espanyol en heeft nog een contract tot medio 2024 bij FK Krasnodar. Zijn huidige marktwaarde wordt momenteel geschat op een bedrag van vijf miljoen euro. Ook in de winterstop heeft Feyenoord een poging gewaagd om Vilhena naar De Kuip te halen, maar de Rotterdammers konden niet voldoen aan zijn salariseisen.

De jeugdexponent van de Rotterdammers kwam in 2003 in de jeugdopleiding van Feyenoord terecht en maakte in 2012 zijn debuut in het eerste. Vilhena speelde 208 wedstrijden in zeven seizoenen bij Feyenoord, waarin hij 36 keer scoorde. De middenvelder won één landstitel, twee KNVB Bekers en twee Johan Cruijff-schalen met de Rotterdammers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 21 juni 2022 om 16:23:

40% van 15 miljoen is 6 miljoen. Daar kun je geen mega-aankopen van doen, Arnesen zal op zoek moeten naar de onbekende parels zoals Aursnes, Trauner en Pedersen afgelopen seizoen.

Het schept mijn inziens ook gelijk duidelijkheid voor verkopende clubs. FC Twente kan het eerste bod voor Hilgers als 'niet serieus' hebben afgewezen, maar ze hoeven dus ook niet te verwachten dat Feyenoord de helft van de transferopbrengsten van Malacia kan aanwenden voor de komst van de Twente-verdediger. Als die laatstgenoemde aangeeft een stap te willen maken is het aan de clubs om eruit te komen. En zal Twente ook een beetje water bij de wijn moeten doen, want anders blijven ze zitten met een ontevreden speler.


Ik lees dat AZ verregaande interesse heeft in Odgaard, net als Groningen. Huiberts (AZ) zou zelfs al naar Italie zijn gevlogen, en hij zou 4 miljoen moeten kosten. Ik vind het nog steeds een goede speler, talent en toe aan een stap omhoog.

Ik zag hem als vervanger/opvolger van Til, maar het lijkt erop dat de FIFA voor komend seizoen spelers die onder contract staan bij Russische clubs en geen overeenstemming hebben gevonden over ontbinding van hun contract wederom de mogelijkheid willen bieden een jaar 'transfervrij' elders te spelen. (https://www.fr12.nl/nieuws/duidelijkheid-over-toekomst-til-na-maatregelen-fifa)

Misschien biedt dat ook mogelijkheden voor andere spelers uit de Russische competitie??



Wie kan mij duidelijk maken waarom de club maar 40% van de transferinkomsten kan gebruiken om nieuwe spelers te halen.
Ik snap daar niets van, of heb ik iets gemist????

 

+1/-0

Heeft te maken met financieringen en tekorten. Tevens zit je met zaakwaarnemers, tekengeld, belastingen etc.
Toch zou je wel een poging moeten doen wat geld te reserveren voor het seizoen er na. Dan is er een extra plek voor de CL.
Daar moet je dan wel in gaan komen.

 

+1/-0

Naast de 40% van een transfer is er toch ook nog de 4 miljoen die niet naar Dessers is gegaan? Of zou dat echt via een constructie zijn geweest en is dat geld dus weer weg?

 

+1/-0

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=405111

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoord is de Japanse markt aan het verkennen. De Rotterdammers zijn in meerdere linies op zoek naar versterking en sluiten niet uit dat in Japan wordt toegeslagen.




Japan is in meerdere opzichten een interessante markt, vooral marketingtechnisch. Als je een goede Japanse speler weet te halen, komen in zijn kielzog weer een buslading journalisten mee en kun je de club op de kaart zetten in een land/markt met 125 miljoen inwoners.

Er zitten ook wat haken en ogen aan. Japanse spelers komen uit een compleet andere cultuur, en zullen moeite hebben zich aan te passen. Ook moet de club ervoor waken roofbouw te plegen op spelers die international zijn/worden, en te pas en te onpas naar Japan moeten vliegen voor interlands.


Laten we tot slot onze verwachtingen niet te groot maken. Als we Shinji Ono als referentiekader gaan hanteren, is iedere aankoop uit Japan gedoemd te mislukken. De jaren '70 waren voor mijn tijd, ik heb de grootste club-iconen nooit 'live' zien spelen.

Ono was/is voor mij samen met van Persie de meest getalenteerde Feyenoorder die ik ooit heb gezien. Die gast kon werkelijk alles met een bal; niet normaal. Zijn techniek en balbehandeling waren gewoon kunst. Dat Ono de absolute top niet gered heeft, is eeuwig zonde.

Mooie anekdote over hem van Pierre van Hooijdonk, dat hij bij Ono's eerste training samen een bal ging overtrappen. De manier waarop de speler een bal aanneemt, raakt, passt zegt heel veel over zijn kwaliteiten en Pierre wilde weleens weten hoe dat bij Ono zat. Iedere bal kwam perfect aan, viel als het ware 'dood' voor van Hooijdonks voeten terwijl hij loeistrak aangespeeld werd. Door de lucht, over de grond; maakte niets uit. Perfect voor de voortzetting. Pierre stond gewoon te genieten, naar eigen zeggen. Dat ging 10 minuten door, en toen speelde Pierre Ono op zijn andere voet aan. Als test. Maakte geen reet uit, Ono gaf geen krimp en ging gewoon door. Perfect tweebenig. Waarna Ono Pierre op zijn andere voet aanspeelde en toen ging die bal de hekken over... :B

Na afloop kwam de tolk Pierre bedanken namens Ono voor de trapoefening en zijn excuses aanbieden voor het aanspelen op de andere voet.


Als we Japanse aankopen met deze tovenaar gaan vergelijken, zijn ze bij voorbaat kansloos.

 

+1/-0

Kwam deze tegen op Twitter van een bekende Feyenoord-twitteraar. Vond het wel aardig gevonden.

#Feyenoord groot door de supporters.. Jammer dat er een gezwel binnen in de Club zit dat er voor zorgt dat we geen euro te besteden hebben voordat we ons tafelgoud hebben verkocht voor de oudijzer prijs.

 

+1/-0

Hebben gewoon ook de slag gemist begin deze eeuw. Wanneer wij structureel CL hadden gespeeld hadden wij er een stuk beter voor gestaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 22 juni 2022 om 09:59:

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=405111

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoord is de Japanse markt aan het verkennen. De Rotterdammers zijn in meerdere linies op zoek naar versterking en sluiten niet uit dat in Japan wordt toegeslagen.




Japan is in meerdere opzichten een interessante markt, vooral marketingtechnisch. Als je een goede Japanse speler weet te halen, komen in zijn kielzog weer een buslading journalisten mee en kun je de club op de kaart zetten in een land/markt met 125 miljoen inwoners.


Er zitten ook wat haken en ogen aan. Japanse spelers komen uit een compleet andere cultuur, en zullen moeite hebben zich aan te passen. Ook moet de club ervoor waken roofbouw te plegen op spelers die international zijn/worden, en te pas en te onpas naar Japan moeten vliegen voor interlands.


Laten we tot slot onze verwachtingen niet te groot maken. Als we Shinji Ono als referentiekader gaan hanteren, is iedere aankoop uit Japan gedoemd te mislukken. De jaren '70 waren voor mijn tijd, ik heb de grootste club-iconen nooit 'live' zien spelen.

Ono was/is voor mij samen met van Persie de meest getalenteerde Feyenoorder die ik ooit heb gezien. Die gast kon werkelijk alles met een bal; niet normaal. Zijn techniek en balbehandeling waren gewoon kunst. Dat Ono de absolute top niet gered heeft, is eeuwig zonde.

Mooie anekdote over hem van Pierre van Hooijdonk, dat hij bij Ono's eerste training samen een bal ging overtrappen. De manier waarop de speler een bal aanneemt, raakt, passt zegt heel veel over zijn kwaliteiten en Pierre wilde weleens weten hoe dat bij Ono zat. Iedere bal kwam perfect aan, viel als het ware 'dood' voor van Hooijdonks voeten terwijl hij loeistrak aangespeeld werd. Door de lucht, over de grond; maakte niets uit. Perfect voor de voortzetting. Pierre stond gewoon te genieten, naar eigen zeggen. Dat ging 10 minuten door, en toen speelde Pierre Ono op zijn andere voet aan. Als test. Maakte geen reet uit, Ono gaf geen krimp en ging gewoon door. Perfect tweebenig. Waarna Ono Pierre op zijn andere voet aanspeelde en toen ging die bal de hekken over... :B

Na afloop kwam de tolk Pierre bedanken namens Ono voor de trapoefening en zijn excuses aanbieden voor het aanspelen op de andere voet.


Als we Japanse aankopen met deze tovenaar gaan vergelijken, zijn ze bij voorbaat kansloos.



Ik vind het een sympathieke gedachte Middenveldert, maar ik vrees dat de nieuwigheid er voor de meeste Japanners wel redelijk af is na 20 jaar genoeg andere Japanners in Europa te hebben zien voetballen. Ik denk niet dat het een groot marketingcircus zal worden, zoals toen met Ono.

 

+1/-0

Opluchting: Dost lijkt naar Utrecht te gaan

 

+1/-0

Dat Til direct een aanbieding heeft gekregen (na uitspraak fifa) is een goede zaak. Hopelijk accepteert hij de aanbieding. Goed voor de vastigheid in het elftal. En zeker voor eredivisie begrippen een heel belangrijke speler voor ons. Het 1e jaar was wisselend natuurlijk, maar zeker goed genoeg. 2e jaar wordt normaalgesproken nog beter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 22 juni 2022 om 13:02:

Opluchting: Dost lijkt naar Utrecht te gaan



Als pinch hitter had ik me er wel wat bij voor kunnen stellen. Dat spelers Ajax en psv prefereren boven Feyenoord kan ik nog begrijpen, betalen beter en spelen elk jaar om de prijzen. Maar als Utrecht ook de voorkeur krijgt boven Feyenoord geeft het wel te denken.

 

+1/-0

Misschien omdat Feyenoord hem als tweede spits zag en Utrecht niet?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... 178 179 180 181 182

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten