Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 90 91 92 93 94 95 96 97 98 ... 178 179 180 181 182

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 15 juni 2022 om 17:18:

Ben zelf niet iemand die het erg vind om een ajacied oud of nieuw te halen maar dan moeten het wel goede spelers zijn.
De namen die ik nu voorbij hoor gaan zijn wel erg zielig..


Slot schijnt voor Nederlandse namen te gaan, dan krijg je dit. Ben er zelf ook allesbehalve content mee. Dit lijkt eerder een continuering van het Martin van Geel beleid dan een stap vooruit. Ik kan me niet voorstellen dat we hier sterker door worden of op de lange termijn vruchten plukken van dit type transferbeleid.

 

+1/-0

Ondanks dat Slot van voorbijgaande aard is heb ik de indruk dat hij er meer kijk op heeft dan Arnesen.
Gezien het afgelopen seizoen heeft Slot wat mij betreft de ´credits´. Ik mag hopen dat Arnesen hierin meegaat, ja, ondanks dat Slot van voorbijgaande aard is...

 

+1/-0

Een Sinkgraven was altijd wel een groot talent. Heeft bij Leverkusen goed gespeeld en zeker een meerwaarde aan de linkerkant.
Altijd dat sneue gedoe over zijn achtergrond. Gaat toch om kwaliteit?

 

+1/-0

Maar wat is er van die kwaliteit over? Bosz experimenteerde om hem linksback te maken, maar dat lukte helemaal niet. Als hij dat bij Leverkusen is blijven doen, snap ik waarom hij weg mag (heb hem na zijn vertrek naar het buitenland niet meer gevolgd).

 

+1/-0

Maatsen ken ik niet goed, dus daar kan ik verder weinig over zeggen.

De namen waar Feyenoord verder aan gelinkt wordt, word ik niet vrolijk van. Als je je met dit soort spelers gaat 'versterken' kun je het wel vergeten dat je komend seizoen wel om de titel kan spelen. Kijk alleen al naar de spits. Ajax heeft Haller en mogelijk weer Brobbey, PSV wordt gelinkt aan Luuk de Jong en Feyenoord wil aan komen zetten met Danilo en Dost? wtf

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dalfsen schreef op 15 juni 2022 om 08:59:

Wanneer de jeugd goed genoeg is kan dat zeker. Je kan niet met alleen jeugd spelen. Af en toe een inpassen kan geen kwaad.



Het moet in balans zijn ervaring en jeugd Hartjes, Milambo, Kleijn, Benita en Slory komen er wel aan denk ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Realistisch gezien kan Feyenoord niet dezelfde transfersommen en salarissen betalen als Ajax en PSV. Dat zorgt ervoor dat individuele spelers waar Feyenoord daadwerkelijk concreet voor kan worden, van een ander niveau zijn dan bij PSV en Ajax.

Waar Feyenoord het verschil in kan maken, is het aantrekken van spelers die perfect passen binnen de spelopvatting/speelwijze van Feyenoord, en samen met de rest van het team als collectief naar een niveau kan stijgen waarin Feyenoord niets onder doet voor PSV of Ajax.

Ik zeg niet dat Dost de spits is die perfect past in het voetbal wat Slot voor ogen heeft, of dat Sinkgraven dat voor de linkerflank is. Ze vallen in ieder geval niet in het kaliber spelers waar de club ook nog wat aan kan overhouden tzt. Dat zie ik ook niet.

Maar ik heb wel vertrouwen in de huidige technisch verantwoordelijken en hoop dat ze in staat een goede spelersgroep samen te stellen voor aankomend seizoen. Een groep waar Slot een team uit kan formeren dat zich kan meten met PSV en Ajax.

Met (onbekende) spelers als Trauner, Pedersen, Aursnes, Dessers en Linsen had ik afgelopen seizoen ook een hard hoofd in of dat zou lukken maar Feyenoord is daar mijn inziens wel in geslaagd!

 

+1/-0

Feyenoord zet Nederlandse toer verder en is concreet voor Brenet
09:39

Feyenoord gaat deze zomer vermoedelijk op de Nederlandse toer. Nadat eerder Daley Sinkgraven en Bas Dost de afgelopen dagen concreet aan de Stadionclub werden gelinkt, zijn de Rotterdammers ook concreet voor Joshua Brenet (28). De back begint deze week naar alle waarschijnlijkheid overigens wel gewoon op de eerste training van FC Twente.

Toch schrijft het doorgaans goed geïnformeerde 1908.nl donderdagochtend dat de Rotterdammers 'concreet' zijn voor zijn diensten. Volgens TC/Tubantia zou Brenet vrijdag (morgen) gewoon in Enschede op de training verschijnen, ondanks dat Feyenoord en eerder al PSV belangstelling hadden in de transfervrije verdediger.

Brenet is gratis op te pikken, nadat zijn contract bij FC Twente na een half jaar alweer afliep. Dat hij zowel rechts- als ook links achterin uit de voeten kan, is voor de topclubs interessant. Welke keuze de voormalig speler van onder meer PSV, 1899 Hoffenheim en Vitesse gaat maken, is nog niet bekend. Wel heeft hij ook zeker een voorstel van FC Twente op zak.

Feyenoord-geruchten
Niet alleen dit drietal wordt genoemd bij Feyenoord, eerder zou Feyenoord ook belangstelling hebben (gehad) in Nederlanders Riechedly Bazoer, Jurgen Ekkelenkamp en Ian Maatsen. Het is duidelijk dat trainer Arne Slot en technisch directeur Frank Arnesen het liefst (jonge) Nederlanders binnenhalen in deze transferzomer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 16 juni 2022 om 13:45:

open/sluit de onderstaande quote:




Realistisch gezien kan Feyenoord niet dezelfde transfersommen en salarissen betalen als Ajax en PSV. Dat zorgt ervoor dat individuele spelers waar Feyenoord daadwerkelijk concreet voor kan worden, van een ander niveau zijn dan bij PSV en Ajax.

Waar Feyenoord het verschil in kan maken, is het aantrekken van spelers die perfect passen binnen de spelopvatting/speelwijze van Feyenoord, en samen met de rest van het team als collectief naar een niveau kan stijgen waarin Feyenoord niets onder doet voor PSV of Ajax.

Ik zeg niet dat Dost de spits is die perfect past in het voetbal wat Slot voor ogen heeft, of dat Sinkgraven dat voor de linkerflank is. Ze vallen in ieder geval niet in het kaliber spelers waar de club ook nog wat aan kan overhouden tzt. Dat zie ik ook niet.

Maar ik heb wel vertrouwen in de huidige technisch verantwoordelijken en hoop dat ze in staat een goede spelersgroep samen te stellen voor aankomend seizoen. Een groep waar Slot een team uit kan formeren dat zich kan meten met PSV en Ajax.

Met (onbekende) spelers als Trauner, Pedersen, Aursnes, Dessers en Linsen had ik afgelopen seizoen ook een hard hoofd in of dat zou lukken maar Feyenoord is daar mijn inziens wel in geslaagd!


Ik zeg niet dat onderstaande correspondeert met jouw mening, maar wat mijns inziens mist bij Feyenoord is het besef en de analyse dat we die achterstand op PSV en Ajax hebben opgelopen door het halen van spelers als Dost en Brenet. Niet eenmalig om een keer een goed geolied collectief te vormen, maar bijna structureel in elke transferperiode over de afgelopen 40 jaar ongeveer. Hierdoor ontstond er automatisch minder ruimte in de selectie (en het salarishuis) voor talentvolle spelers met restwaarde (gescout of uit eigen jeugd). Het verleden heeft bewezen dat Feyenoord weinig prijzen heeft behaald met dit type transfers en ook nauwelijks geld in de vorm van transfers of CL deelname heeft weten te genereren door dit type transferbeleid. Het leidt (uiteindelijk) tot een vicieuze cirkel naar beneden.

De enige reden waarom komend jaar anders zou kunnen zijn is dat we een uitzonderlijk talentvolle trainer aan het roer hebben staan die er wellicht een tweede plek uit kan persen. Maar zodra die trainer vertrekt sta je weer met lege handen, want het aantal spelers met restwaarde in de basis is weer afgenomen en je hebt een overvol salarishuis (spelers als Dost en Brenet vragen geen bescheiden salaris, die aanname kunnen we wel maken lijkt me).

PSV en Ajax hebben het in diezelfde periode van 40 jaar meer gezocht in scouting van talentvolle buitenlandse spelers met restwaarde, spelers met bewezen ervaring met toegevoegde waarde, grote talenten uit de eigen jeugd en de beste Nederlandse spelers uit de eredivisie. Het resultaat hiervan was dat zij structureel in de top 2 bleven en veel meer inkomsten uit Europees voetbal en transfers wisten te halen. Daardoor is het verschil zo groot geworden. Ook omdat het succesvolle beleid van PSV en Ajax daarnaast werd gekoppeld aan succes bij het aanboren van nieuwe commerciële mogelijkheden (een positief vliegwiel effect).

Ik heb dit hier al vaker betoogd maar de enige oplossing is om op korte termijn meer te werken met spelers met veel restwaarde (jeugd en talentvolle vondsten van de scouting). Daarbij verlies je wellicht iets aan stabiliteit qua leeftijd(s)(ervaring), maar het kan zoals dit seizoen aantoonde al heel succesvol uitpakken. Bijna iedereen wordt meer waard onder de juiste trainer en speelstijl, waarna je dezelfde transferbeleid/strategie wederom kan toepassen maar dan in een iets hogere prijsklasse na verkoop van een aantal spelers. Als je dat structureel een aantal jaren achter elkaar volhoudt ga je vanzelf financieel toegroeien naar PSV en op de nog iets langere termijn ook richting Ajax. Sportief zal je ook door kunnen groeien naarmate er meer financiële mogelijkheden gaan komen om kwaliteit binnen te halen. Hetgeen het proces verder versnelt.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 juni 2022, 16:07:59.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 16 juni 2022 om 13:45:

open/sluit de onderstaande quote:




Realistisch gezien kan Feyenoord niet dezelfde transfersommen en salarissen betalen als Ajax en PSV. Dat zorgt ervoor dat individuele spelers waar Feyenoord daadwerkelijk concreet voor kan worden, van een ander niveau zijn dan bij PSV en Ajax.

Waar Feyenoord het verschil in kan maken, is het aantrekken van spelers die perfect passen binnen de spelopvatting/speelwijze van Feyenoord, en samen met de rest van het team als collectief naar een niveau kan stijgen waarin Feyenoord niets onder doet voor PSV of Ajax.

Ik zeg niet dat Dost de spits is die perfect past in het voetbal wat Slot voor ogen heeft, of dat Sinkgraven dat voor de linkerflank is. Ze vallen in ieder geval niet in het kaliber spelers waar de club ook nog wat aan kan overhouden tzt. Dat zie ik ook niet.

Maar ik heb wel vertrouwen in de huidige technisch verantwoordelijken en hoop dat ze in staat een goede spelersgroep samen te stellen voor aankomend seizoen. Een groep waar Slot een team uit kan formeren dat zich kan meten met PSV en Ajax.

Met (onbekende) spelers als Trauner, Pedersen, Aursnes, Dessers en Linsen had ik afgelopen seizoen ook een hard hoofd in of dat zou lukken maar Feyenoord is daar mijn inziens wel in geslaagd!



Ik verlies de realiteit niet uit het hoofd om te denken dat je een achterstand van 12 punten op Ajax goed kan maken door de derde spits van Ajax te halen als de nieuwe spits. Als dit werkelijk het niveau is waar Feyenoord zich mee gaat versterken kun je je op maken voor weer een kansloos seizoen in de competitie waarin je tot het eind moet strijden om direct Europa in te mogen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




De interesse voor Dost (33), Brenet (28) en Sinkgraven (bijna 27) passen niet in de visie die ik na afgelopen zomer dacht te bespeuren bij Feyenoord, waarin jonge spelers werden gehaald die zich in een goed voetballend team met een goede 'leeftijdsmix' konden ontwikkelen en met een fraaie restwaarde konden worden verkocht.

Zo zie ik althans aankopen als Pedersen, Basset, Wålemark en ook Aursness. En ik denk dat je Ekkelenkamp, Maatsen en zelfs Bazoer met wat goede wil daar ook onder kan scharen.

Nu werden afgelopen zomer ook Trauner en Jahanbakhsh aangetrokken, die weer wat ouder zijn en weinig restwaarde vertegenwoordigen. En dat laatste geldt natuurlijk ook voor dat hele peleton huurlingen.


Ik denk niet dat we in paniek moeten raken, maar Feyenoord moet een behoorlijk aantal nieuwe spelers gaan inpassen als alle huurlingen vertrekken en er worden ook 2/3 spelers verkocht. Dat gaat niet met alleen maar jonge talentvolle spelers. Spelers met enige ervaring, zoals Til, Hendrix (zijn inbreng minimaal), Linssen, Dessers en wellicht Senesi vertrekken ook. Dat je daar een aantal spelers voor terughaalt die de taal spreken en de competitie kennen is misschien niet heel onverstandig.

En dan blijven er nog genoeg posities te vervullen waar Arnesen en Slot hopelijk wat jonge, onbekende talenten voor weten te strikken.

De interesse in Brenet snap ik niet, want Feyenoord heeft rechts achterin Pedersen, Geertruida die wellicht naar het centrum gaat maar er ook kan spelen, en Hall achter de hand. Voor Sinkgraven moet je denk ik ook met een beter alternatief kunnen komen, zeker op de flanken denk ik dat ervaring niet de doorslag moet geven.

Dost is een makkelijk scorende spits, een speler die met zijn doelpunten de rest van het team 'lucht' geeft, andere spelers de ruimte biedt zich te ontwikkelen. Als hij er nog een seizoen uit kan persen, op zijn leeftijd.

Ik zou heel graag (misschien wel liever) een andere, jongere spits zien komen, die Erik Botheim bijvoorbeeld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Als je dus puur 'administratief' kijkt naar de individuele prestaties van een speler, heb je gelijk en gaat het hem niet worden.

Maar dan kunnen we er sowieso beter mee kappen. Gelukkig werkt het zo in de voetballerij niet.



In 2011 huurde Feyenoord een spits die het seizoen daarvoor tijdens een verhuurperiode aan een Championsship club slechts 4 wedstrijden speelde en 1 keer wist te scoren.

Bij Feyenoord kreeg hij speeltijd (we hadden geen alternatieven), begon hij te scoren en leidde mede zijn gedrevenheid Feyenoord naar de tweede plaats.

Daar geloofde op voorhand helemaal niemand in. Guidetti wel, maar die mist sowieso een paar schroefjes op zolder. Alleen dat jaar kreeg hij gelijk.


Het gaat erom dat het 'past', dat het team beter is dan de individuele spelers bij elkaar opgeteld en hun prestaties/niveau tot die tijd. 1+1 kan 3 worden.

Een beetje visie heb je nodig, en een beetje vertrouwen. Of je moet gewoon net zo gek zijn als Guidetti.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 16 juni 2022 om 16:29:

open/sluit de onderstaande quote:




Als je dus puur 'administratief' kijkt naar de individuele prestaties van een speler, heb je gelijk en gaat het hem niet worden.

Maar dan kunnen we er sowieso beter mee kappen. Gelukkig werkt het zo in de voetballerij niet.



In 2011 huurde Feyenoord een spits die het seizoen daarvoor tijdens een verhuurperiode aan een Championsship club slechts 4 wedstrijden speelde en 1 keer wist te scoren.

Bij Feyenoord kreeg hij speeltijd (we hadden geen alternatieven), begon hij te scoren en leidde mede zijn gedrevenheid Feyenoord naar de tweede plaats.

Daar geloofde op voorhand helemaal niemand in. Guidetti wel, maar die mist sowieso een paar schroefjes op zolder. Alleen dat jaar kreeg hij gelijk.


Het gaat erom dat het 'past', dat het team beter is dan de individuele spelers bij elkaar opgeteld en hun prestaties/niveau tot die tijd. 1+1 kan 3 worden.

Een beetje visie heb je nodig, en een beetje vertrouwen. Of je moet gewoon net zo gek zijn als Guidetti.



Een Dost als tweede spits erbij kan goed werken en ook een heel ander type als die we nu hebben, en heeft ook gewoon bepaalde kwaliteiten.
Vind alleen dat we een eerste spits missen.

De meeste andere namen moeten blijkbaar oude ajacieden zijn en dan liefst zonder kwaliteit.
Die zie ik dan weer minder graag komen.

 

+1/-0

interesse voor Brent en Sinkgraven kan ik nog wel bij elkaar redeneren.

Dost niet meer. Te oud, slechte bankzitter en niet iemand die lekker druk gaat zetten. Hooguit als pinchhitter, maar dan krijg je dat bankzitprobleem. Geen fan van.

 

+1/-0

Wij hebben het voordeel dat onze trainer het maximale uit de spelers kan halen.
Het kan zijn dat ze oog hebben voor de eigen-jonge spelers maar die nu nog niet zover zijn maar wel over een of twee jaar.
Dat zou een reden kunnen zijn dat ze nu wat oudere spelers halen.

 

+1/-0

Dost is een speler die bij Feyenoord gewoon goed is voor 15-20 eredivisie goals. De positie die je inneemt op de ranglijst is gewoon simpelweg een kwestie van doelpunten tellen. Dus met deze 15-20 vang je het verlies van Til op. Dat geeft de jonge spelers de tijd en de lucht om aan te haken. Cole Bassett, Danilo en Wålemark hebben de potentie om door te breken, dus door Dost en zijn garantie aan goals aan te trekken word het voor hen makkelijker om de stap te maken.

 

+1/-0

'Feyenoord wil Hilgers liever 'vandaag dan morgen' contracteren'

Feyenoord gaat snel concreet worden voor Mees Hilgers, zo meldt het Algemeen Dagblad. De verdediger van FC Twente moet deze zomer de selectie van Arne Slot komen versterken. De scouts van de Rotterdammers zijn overtuigd geraakt van de talentvolle verdediger en willen het liefst vandaag nog toeslaan.

Dat bevestigt technisch directeur Frank Arnesen aan dezelfde krant. Hilgers maakte een goed seizoen door bij FC Twente en kwam dit jaar 26 keer in actie voor zijn ploeg. De 21-jarige verdediger heeft nog een contract tot medio 2023 in Enschede, maar de Tukkers hebben een optie om dat met een jaar te verlengen. Hilgers heeft een geschatte transferwaarde van 2,5 miljoen euro.

Feyenoord is al langer geïnteresseerd in de verdediger, die in maart reageerde op de interesse van de Rotterdammers. ''Het is mooi als zo'n grote club zo snel interesse toont. Dat laat ook wel zien dat je het goed doet. Ze zijn wel echt geïnteresseerd, het is afwachten wat zij willen. Maar op dit moment speel ik mijn wedstrijden gewoon bij FC Twente."

Hilgers over Feyenoord: ''Ze zijn wel echt geïnteresseerd''
Ricky van Wolfswinkel was gisteren nog lovend over de verdediger. ''Ik had Ricky ook een appje gestuurd: 'heb je dit gezegd, ja?''', vertelt Hilgers in gesprek met VoetbalPrimeur. ''Is toch mooi? Zeker Ricky, die heeft toch wel een naam, hij heeft wel wat bereikt in zijn carrière. Mooi dat hij dat zegt over mij.''

Trainer Ron Jans was minder blij met de uitspraken van zijn spits over dat Feyenoord nu moet toeslaan. ''Ik vind het gewoon heel mooi dat hij heel positief is over een medespeler. Alleen: Ricky bepaalt niet het aankoopbeleid van Feyenoord. En ook niet het verkoopbeleid van FC Twente. Als ze twaalf miljoen op tafel leggen, kunnen we hem ook niet meer tegenhouden, denk ik.''

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 17 juni 2022 om 21:38:

Wij hebben het voordeel dat onze trainer het maximale uit de spelers kan halen.
Het kan zijn dat ze oog hebben voor de eigen-jonge spelers maar die nu nog niet zover zijn maar wel over een of twee jaar.
Dat zou een reden kunnen zijn dat ze nu wat oudere spelers halen.



Dat ze op de Nederlandse toer gaan is wel opvallend moet wel van Slot afkomen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 18 juni 2022 om 12:42:

Dat ze op de Nederlandse toer gaan is wel opvallend moet wel van Slot afkomen.


Nee, dat is paar jaar geleden al uitgesproken dat Feyenoord alleer eerst in Nederland rondkijkt, dan Scandinavië en dan pas de rest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 18 juni 2022 om 12:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 18 juni 2022 om 12:42:

Dat ze op de Nederlandse toer gaan is wel opvallend moet wel van Slot afkomen.


Nee, dat is paar jaar geleden al uitgesproken dat Feyenoord alleer eerst in Nederland rondkijkt, dan Scandinavië en dan pas de rest.



Ok thanks in elk geval vind ik dat wel verstandig beleid. Alleen Nederlanders zijn vaak niet goedkoop en ook gewild in het buitenland.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 90 91 92 93 94 95 96 97 98 ... 178 179 180 181 182

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten