Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Luka Ivanušec

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 18 maart 2024 om 10:08:

Zijn beste wedstrijd tot nu toe, hij probeerde af en toe ook buitenom een actie te maken. Daardoor direct een stuk dreigender. Ik blijf bij mijn mening dat je hem beter als '10' kan opstellen, maar je ziet wel dat hij tegen clubs waar de ruimtes nogal krap zijn achterin meerwaarde heeft door zijn korte wendbaarheid, passing en inzicht.



Erg eigenlijk wat we zeggen over een buitenspeler. "Hij probeerde af en toe ook buitenom een actie te maken"...

Dat zou één van de hoofdtaken van een goeie buitenspeler moeten zijn. We zijn al snel tevreden merk ik...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 18 maart 2024 om 10:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 18 maart 2024 om 10:08:

Zijn beste wedstrijd tot nu toe, hij probeerde af en toe ook buitenom een actie te maken. Daardoor direct een stuk dreigender. Ik blijf bij mijn mening dat je hem beter als '10' kan opstellen, maar je ziet wel dat hij tegen clubs waar de ruimtes nogal krap zijn achterin meerwaarde heeft door zijn korte wendbaarheid, passing en inzicht.



Erg eigenlijk wat we zeggen over een buitenspeler. "Hij probeerde af en toe ook buitenom een actie te maken"...

Dat zou één van de hoofdtaken van een goeie buitenspeler moeten zijn. We zijn al snel tevreden merk ik...




Keuze is gemaakt op een andere soort buitenpeler.
buiten om zal van de linksback moeten komen.
Slot wilt ook geen nieuwe jeugd(Sauer) het liefst dus dit is waar we het mee moeten doen.
Pax hoort in mijn ogeen op rechts.

 

+1/-0

Ik zie liever Sauer spelen dan Ivanusec

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 18 maart 2024 om 16:38:

Ik zie liever Sauer spelen dan Ivanusec



Ivanusec lijkt zijn basisplaats veroverd te hebben. En hij maakt met zijn kwaliteiten het verschil, afgelopen wedstrijden. Binnen het huidige systeem en de huidige speelwijze.

Je kunt nog steeds een eigen voorkeur hebben. Liever een ander type buitenspeler zien. Prima.

Als we echter blijven benadrukken wat Ivanusec niet doet, en niet kan; vind ik dat een beetje unfair. Dat hij niet die pure snelheid heeft en weinig diepgang in zijn spel, dat kan hij ook niet helpen. Zonder die kwaliteiten doet hij het nu vrij aardig, en zit er nog voldoende progressie en potentie in. Ik hoop dat hij nog beter kan worden, en nog meer beslissend voor de ploeg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 18 maart 2024 om 16:38:

Ik zie liever Sauer spelen dan Ivanusec




Ik hoopte dit seizoen echt op Iva als nummer 1 en Sauer als nummer 2.
Dan had hij lekker veel gespeeld dit seizoen en zou helemaal klaar zijn voor volgend jaar.
Maar kon al heel snel raden dat Slot het anders zag.
Maakt verder niet uit als je goed traint of een super winterstop heb gehad, je staat gewoon weer achter Janbaks..(ja is een rechtsbuiten )

 

+1/-0

Ivanusec speelt meer dan prima. Maaakt ook het verschil. Bovendien is er ook genoeg ruimte voor hem om te groeien. Kortom, gewoon lekker laten staan!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 18 maart 2024 om 10:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 18 maart 2024 om 10:08:

Zijn beste wedstrijd tot nu toe, hij probeerde af en toe ook buitenom een actie te maken. Daardoor direct een stuk dreigender. Ik blijf bij mijn mening dat je hem beter als '10' kan opstellen, maar je ziet wel dat hij tegen clubs waar de ruimtes nogal krap zijn achterin meerwaarde heeft door zijn korte wendbaarheid, passing en inzicht.



Erg eigenlijk wat we zeggen over een buitenspeler. "Hij probeerde af en toe ook buitenom een actie te maken"...

Dat zou één van de hoofdtaken van een goeie buitenspeler moeten zijn. We zijn al snel tevreden merk ik...



Nee hoor, ik zie liever een type Sinisterra of Elia met snelheid en explosiviteit die veelzijdiger zijn als vleugelaanvaller. Ivanusec vind ik vooralsnog nog niet goed genoeg voor een topclub als buitenspeler. Ik heb hier ook vaak zijn minpunten beschreven en hoe dat ons aanvalsspel niet ten goede is gekomen.

Dat neemt niet weg dat Ivanusec wel kwaliteiten heeft die in bepaalde wedstrijden goed naar voren komen, ook als buitenspeler. Mijns inziens moet je hem centraler zetten om die kwaliteiten optimaler te benutten, maar tegen Heerenveen vond ik het positief om te zien dat hij ook acties buitenom wist te maken en daardoor een stukje dreiging aan ons aanvalsspel wist toe te voegen.

Ik ben het geheel met je eens dat je beter Sauer (of bovenstaande type buitenspelers) kan gebruiken als buitenspeler, maar als Ivanusec zijn spel weet te verbeteren als buitenspeler is dat alleen maar positief. Dat heeft niets met snel tevreden zijn te maken.

 

+1/-0

Misschien laat Slot hem in de basis om hem aan het eind van het seizoen voor een goede prijs van de hand te doen. Een speler op de bank is niet interessant voor een gegadigde club. Natuurlijk vind ik zijn techniek uitstekend, net als veel jongens uit de Balkan, maar hem ontbreekt echt snelheid en uithoudingsvermogen. Heel jammer!

 

+1/-0

We doen altijd wel grappig over het niveau van de Eredivisie maar het is gewoon de zesde competitie in Europa als je dan uit Kroatië komt kan ik me voorstellen dat het wennen is zeker als je Slotbal moet spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 19 maart 2024 om 00:05:

Misschien laat Slot hem in de basis om hem aan het eind van het seizoen voor een goede prijs van de hand te doen. Een speler op de bank is niet interessant voor een gegadigde club. Natuurlijk vind ik zijn techniek uitstekend, net als veel jongens uit de Balkan, maar hem ontbreekt echt snelheid en uithoudingsvermogen. Heel jammer!



Uithoudingsvermogen kun je kweken.

Een speler van 25 die al 8 seizoenen voetbalt in Kroatie, heeft daarvoor misschien langer nodig dan een jongere speler. En laten we niet vergeten dat Ivanušec geblesseerd raakte toen hij nét 'in opbouw' was. Om vervolgens 'inhoud te kweken' tijdens en na de revalidatie terwijl het seizoen in volle gang is, da's lastig. Zeker als je ook op andere facetten moet aanpassen.

Pure snelheid heb je, of heb je niet.

Je kunt snelheid trainen. Ik heb bewegingswetenschappers weleens horen beweren dat sporters tot wel 10% sneller kunnen worden door hun loop te optimaliseren en te trainen. Dat is serieus veel, dan ben je over 10 meter één meter eerder. Het gaat echter ook om wanneer je start, en ik denk dat Ivanušec met zijn kwaliteiten genoeg heeft om zijn gebrek aan (pure) snelheid voor een heel groot deel te compenseren. Door het eerder te zien, en eerder te vertrekken.

Dan is het echter van enorm groot belang dat je begrijpt wat je medespelers doen, en zij jou begrijpen. Die afstemming kan alleen ontstaan door veel te spelen.


Mocht Slot hem laten spelen om hem komende zomer te verkopen; dan hoop ik dat Ivanušec' beoogde vervangers er klaar voor zijn. Volgens TM.nl is zijn marktwaarde 12M; 'we' zouden er nog winst op kunnen maken dus.

 

+1/-0

Weer geblesseerd, hoop niet dat hij weer terug bij af is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 31 maart 2024 om 14:12:

Weer geblesseerd, hoop niet dat hij weer terug bij af is.



Fijn hoor die interlands. Tik op zijn achillespees gehad, hopen dat het meevalt.

 

+1/-0

Goeie pot, heeft prima trap in zijn benen! #MOTM

Dit bericht is gewijzigd op 26 april 2024, 07:23:55.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 26 april 2024 om 07:15:

Goeie pot, heeft prima trap in zijn benen! #MOTM


Met hem erbij kan de ploeg makkelijker aan doelpunten komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 26 april 2024 om 10:54:

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 26 april 2024 om 07:15:

Goeie pot, heeft prima trap in zijn benen! #MOTM


Met hem erbij kan de ploeg makkelijker aan doelpunten komen.



Tegn GAE. Bij mij is de twijfel onstaan in de thuiswedstrijd tegen Celtic. Toen zag je dat hij er tegen fysiekere en snellere tegenstanders totaal niet aan te pas kwam. Ik vind hem net als Stengs een mooie speler, maar vrees ook dat het net niet is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Frank Arneslot schreef op 26 april 2024 om 11:44:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 26 april 2024 om 10:54:

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 26 april 2024 om 07:15:

Goeie pot, heeft prima trap in zijn benen! #MOTM


Met hem erbij kan de ploeg makkelijker aan doelpunten komen.



Tegn GAE. Bij mij is de twijfel onstaan in de thuiswedstrijd tegen Celtic. Toen zag je dat hij er tegen fysiekere en snellere tegenstanders totaal niet aan te pas kwam. Ik vind hem net als Stengs een mooie speler, maar vrees ook dat het net niet is.




Ik deel niet helemaal deze mening. Hij is idd niet de snelste. Maar ik heb hem ook goed zien spelen tegen Atletico, dat is niet bepaald de minste. Mijn conclusie is dat hij dit seizoen nog te wisselvallig is. Zou hem volgend zijn seizoen zeker nog een kans geven, dan moet hij wel echt staan. Dit jaar is wennen aan de cultuur, manier van spelen en niveau hier in Nl. Volgend jaar verwacht ik dat hij stabieler is en ook 1 van de smaakmakers zal worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 26 april 2024 om 11:59:

(...)Ik deel niet helemaal deze mening. Hij is idd niet de snelste. Maar ik heb hem ook goed zien spelen tegen Atletico, dat is niet bepaald de minste. Mijn conclusie is dat hij dit seizoen nog te wisselvallig is. Zou hem volgend zijn seizoen zeker nog een kans geven, dan moet hij wel echt staan. Dit jaar is wennen aan de cultuur, manier van spelen en niveau hier in Nl. Volgend jaar verwacht ik dat hij stabieler is en ook 1 van de smaakmakers zal worden.



Hij heeft dit seizoen ook geen geluk gehad met blessures. Nu kan het gewoon aan zijn fysiek liggen, maar ik denk dat als hij de gehele voorbereiding mee kan draaien (hij kwam afgelopen zomer natuurlijk ook veel te laat binnen); er komend seizoen een heel andere Ivanušec kan staan.

Laten we hopen dat het zíjn seizoen wordt! En dat van Ueda!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15

Feyenoord Forum » Spelers » Luka Ivanušec