Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Santiago Gimenez

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 20 21 22 23 24

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 25 februari 2023 om 13:57:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 25 februari 2023 om 00:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 24 februari 2023 om 13:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 23 februari 2023 om 23:41:

Danilo mag zich wel eens laten zien weer begon zo goed bij Feyenoord maar dit jaar nog niet zo best. Moet toch meer goals kunnen maken.



Danilo is vanaf het begin een miskoop van jawelste. Leuk dat hij tegen een paar ballen liep en net een bal leuk raakt uit tegen AZ, maar verder is het altijd balverlies, geen aanname, heeft een draaicirkel van een vrachtwagen en loopt altijd verkeerd/in de weg.

Hij Twente, Utrecht zou hij goed mee kunnen komen, maar het niveau waar wij naartoe willen of op acteren komt hij zwaar te kort.

Als je kijkt naar Gimenez, gaat echt nog niet alles goed, maar je ziet wel veel meer potentie en kwaliteit.


Was Danilo niet transfervrij van Ajax overgekomen? Als hij daar reserve was en weinig werd opgesteld en je ziet de kwaliteit die ze nu op de mat leggen, was het dan wel nodig dat hij bij ons werd uitgenodigd?



Ik vraag me ook echt af wat de beweegredenen zijn geweest...
Ik heb ze nog niet een keer kunnen ontdekken.



Danilo heeft het bij Twente gewoon goed gedaan 17 goals in 33 wedstrijden en als hij dan transfervrij is kan je gokje wel nemen. Is ook nog jong hé. Hij staat nu op 8 goals geloof ik daar moeten dus nog wel wat bij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoord bezit inmiddels hoger percentage transferrechten Gimenez
vandaag, 09:59 54 reacties
Santiago Gimenez had even de tijd nodig, maar is inmiddels de onbetwiste eerste spits van Feyenoord. Toen de Mexicaan afgelopen zomer naar Nederland verkaste, zou de Rotterdamse club volgens de Mexicaanse tak van ESPN vier miljoen euro hebben betaald voor 50% van de transferrechten. Dat klopt niet helemaal, vertelde Dennis te Kloese maandag in het NRC.

Feyenoord nam in eerste instantie inderdaad 50% van de transferrechten van Gimenez over, maar het bedrag lag lager dan vier miljoen euro. Een exact bedrag wilde Te Kloese echter niet noemen. Wel vertelde hij dat Feyenoord inmiddels meer dan die 50% in handen heeft, omdat het door bepaalde prestaties van Gimenez - zoals aantal duels en doelpunten - contractueel verplicht is om 'bij te kopen'.

Ook hier wilde Te Kloese het precieze percentage niet noemen, maar hij kon bevestigen dat Feyenoord inmiddels meer dan 60% van de transferrechten bezit. Een constructie als deze is niet erg gebruikelijk, maar gaf volgens Te Kloese wel enige zekerheid. Als Gimenez weinig zou spelen, zou Feyenoord het geld voor de extra transferrechten op zak houden.

Te Kloese en Mexico
Dat Gimenez als eerste Mexicaan ooit naar Feyenoord verkaste, kan niet los worden gezien van de aanwezigheid van Te Kloese. De algemeen directeur was jarenlang de baas van de Mexicaanse voetbalbond en kent het land en de markt dus goed. Gimenez stond al voor de komst van Te Kloese op de scoutingslijst van Feyenoord, maar het feit dat de directeur de vader van Gimenez en de vicevoorzitter van Cruz Azul al kende, speelde zeker een rol in de onderhandelingen.

 

+1/-0

Prima. Alhoewel het als een ingewikkelde constructie klinkt, heeft Feyenoord op deze manier wél een prima spits (uiteindelijk) weten binnen te halen en het risico weten te spreiden.

De constructie wordt 'niet erg gebruikelijk' genoemd maar ik krijg de indruk dat verkopende clubs steeds vaker gedeeltelijke transferrechten van spelers in eigendom houden om te proberen extra aan een verkochte speler te verdienen wanneer deze doorverkocht wordt. En omdat kopende clubs niet altijd het volledige verlangde transferbedrag in één keer op tafel wil/kan leggen.

Doorverkoop-percentages en prestatie-bonussen zijn in essentie niet veel anders dan dit, toch?

 

+1/-0

Vader van Gimenez is ook een hele meneer in Mexico, zonder hem was hij nooit naar Feyenoord gegaan.

 

+1/-0

jA, JA.

 

+1/-0

Sevilla zou geinteresseeerd zijn, maar blijft voorlopig gewoon. Heeft bewust gekozen voor het traject bij Feyenoord. Is ook een slimme jongen lijkt me, hier kan hij zich goed verder ontwikkelen.

 

+1/-0

Wel het gevoel dat we nog steeds echte Gimenez niet hebben gezien.
Komt ook voornamelijk door de slechte ondersteuning vd zijkanten.
Hoewel we echt aanvallend spelen krijgt hij niet echt veel kansen.

 

+1/-0

Christian Gimenez zei vd week dat zijn zoon gewoon bij Feyenoord blijft, zoals ik zei ze hebben bewust voor de eredivisie gekozen hier kan hij zich het beste ontwikkelen.

 

+1/-0

Echte Feyenoordspits!

 

+1/-0

Volgens Perez en Kieft de beste spits in Nederland.

 

+1/-0

Deze spits gaat naar de Europese (sub)top. Een ouderwetse killer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 12 maart 2023 om 22:42:

Deze spits gaat naar de Europese (sub)top. Een ouderwetse killer.



Zonder hem had je vandaag verloren en met hem had je donderdag in Polen gewonnen.

 

+1/-0

Ik vond hem vandaag echt serieus goed. Slot gaf aan dat hij hem de eerste helft niet goed vond en de tweede helft wel; mij was zijn mindere spel de eerste 45 minuten niet eens zo opgevallen. Het hele elftal speelde een mindere eerste helft, als dat verband houdt met het mindere spelen van Giménez, geeft dat aan hoe belangrijk hij al geworden is.

Enige puntje wat ik zou hebben, is dat hij zichzelf nog méér kan belonen. Door meer kansen af te maken, en nog vaker op de juiste plek te zijn.

Er zijn een aantal voorzetten gisteren vanaf de zijkant langs het doel gevlogen waar een spits had kunnen/moeten staan. Het is wellicht een kwestie van afstemming, dat een buitenspeler weet waar je komt en daar de bal ook neerlegt. Dat kan nog beter denk ik.

 

+1/-0

In de tweede helft werd hij beter gevonden en in de dekking aangespeeld. Hij doet daar heel vaak iets goeds mee en is dan nauwelijks te verdedigen. Eerste helft was niet goed nee, maar alle voorzetten vlogen ook telkens langs hem heen, op die kopbal na, die had op goal gemoeten.

heb nog steeds het idee dat we zijn plafond nog niet gezien hebben en dat hij kan 'ontploffen'. Hopelijk in de komende 2 wedstrijden :-)

 

+1/-0

Mee eens. Maar hij verricht ook enorm veel loopwerk (teveel?). Dan kan je net de adem en concentratie missen op belangrijke momenten (kopbal op voorzet Hartman maar dat was gewoon slecht gekopt denk ik, schot op voorzet Pedersen). Ik geniet enorm van hem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuytebijter schreef op 13 maart 2023 om 10:39:

Mee eens. Maar hij verricht ook enorm veel loopwerk (teveel?). Dan kan je net de adem en concentratie missen op belangrijke momenten (kopbal op voorzet Hartman maar dat was gewoon slecht gekopt denk ik, schot op voorzet Pedersen). Ik geniet enorm van hem.



Die voorzet van Pedersen had hij totaal niet verwacht, er stapte ook een Feyenoord nog over de bal heen. Hij werd verrast en stond daardoor verkeerd.

Het kan met focus en concentratie te maken, ik heb dat ook al vaker aangegeven. Maar het is ook afstemming. Dat hij dat 'overstapje' verwacht én weet dat die voorzet van Pedersen komt...

 

+1/-0

Wat een goal..

 

+1/-0

5 in 7 EL duels als hij penalties ook mocht nemen liep hij 1 op 1.

 

+1/-0

Laten we maar gauw het restant van de transferrechten overnemen. Na dit seizoen hoef je hem niet voor onder de 25 miljoen te verkopen mijns inziens. Die waarde loopt alleen maar verder op als hij zo blijft doorgaan volgend jaar.

 

+1/-0

We gaan heel wat meer Sombrero's zien de komende tijd! :D

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 20 21 22 23 24

Feyenoord Forum » Spelers » Santiago Gimenez