Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Santiago Gimenez

Deze normale topic is open en bestaat uit 21 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 17 18 19 20 21

Vandaag gaat hij 2 x scoren....mark my words

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Vuist schreef op 16 oktober 2022 om 15:00:

Vandaag gaat hij 2 x scoren....mark my words



Ik hoop het, voor hem en voor ons.

 

+1/-0

Hij moet ook wel derde wedstrijd dat hij nu in de basis staat.

 

+1/-0

Mee voetballen gaat wel steeds beter vind ik gun hem wel een goal.

 

+1/-0

Hij heeft ook een meerwaarde als hij niet scoort, maar er moeten natuurlijk wel wat goaltjes gaan komen de komende weken.

 

+1/-0

Goals komen wel hoor. Ik vind hem een prima indruk maken.

 

+1/-0

De Kromme was niet onder de indruk ergens snap ik dat wel hij werkte zich de pleuris maar zijn kracht moeten liggen in de 16 en daar is hij niet geweest op die penalty na.

Nou kreeg hij ook wel weinig steun vond ik.

 

+1/-0

Heel goed gespeeld. Zeer compleet hoor. Kan goed timen en koppen, redelijk snel, aanspeelpunt, oorlog maken, slim, 1.5 penalties op hem. Bij de 2e speelt ie gewoon 2 man uit. Hoor je niemand meer over maar had heel relevant kunnen zijn bij de stand op dat moment. Leek mij een penalty commentator zei dat hij zich liet vallen. Of ie van achter geraakt wordt moeilijk te zien dan zou het 100 procent pingel zijn.

 

+1/-0

Ik heb het tweede 'penaltymoment' alleen in de samenvatting gezien, en vond de beelden niet overtuigend aantonen dat het géén overtreding was. Volgens mij wordt hij op zijn hakken getrapt, maar de beelden vanaf de zijkant werden niet in slowmotion herhaald. Die hadden uitsluitsel kunnen geven. De VAR zal ernaar gekeken hebben (mag ik hopen) en het niks of niet zwaar genoeg gevonden hebben.

Gimenez moet uitkijken dat hij geen naam krijgt, al leek me hier geen sprake van een 'schwalbe'. Je kan ook naar de grond gaan in een fair duel, simpelweg omdat je niet kan blijven staan. Daarmee poog je niet automatisch 'iets' te versieren. Commentatoren suggereren vaak te snel dat spelers op zoek zijn naar een strafschop, en zodoende krijgen spelers soms onterecht een naam.

 

+1/-0

Speelde heel sterk weer, ontzettend prettig om een spits met body voorin te hebben staan die een bal kan vasthouden en ook z'n eigen kansen weet te creëren. Doet me lichtelijk denken aan het spel van Guidetti. Ik ben positief verrast door deze speler, hij is ook verbeterd in het felle en slimme pressiespel. Slot deed het overkomen alsof het een pure afmaker is, maar hij is juist als aanspeelpunt technisch heel sterk. In de lucht is hij constant bereikbaar en in de diepte is hij met technisch bekwame acties heel gevaarlijk. Niet heel spectaculair, maar hij heeft een functionele techniek waarbij hij vaak toch één of twee tegenstanders weet te passeren. Dat veroorzaakte ook de penalty momenten. Ik vond beide momenten een penalty.

Wat mij betreft is hij gewoon onze vaste eerste spits vanaf nu, hij brengt veel meer dan Danilo in voetballend opzicht en het afmaken komt vanzelf wel.

Dit bericht is gewijzigd op 17 oktober 2022, 11:05:39.

 

+1/-0

Gimenez in voorlopige WK-selectie Mexico

Santiago Gimenez mag zich mogelijk gaan bewijzen op het WK in Qatar. De spits van Feyenoord behoort tot de voorlopige selectie van Mexico.

Alle definitieve selecties voor het WK 2022 moeten bestaan uit minimaal 23 en maximaal 26 spelers, waarvan er minimaal drie doelman moeten zijn. De deadline voor het doorgeven van de definitieve lijst is 14 november 2022.

Mexico neemt het in Qatar op tegen Argentinië, Polen en Saoedi-Arabië. Bondscoach Gerardo Martino speelt met zijn land nog twee oefenwedstrijden en daarna vallen er nog vijf voetballers af. De kans dat Gimenez tot de afvallers gaat behoren is klein. De spits kreeg de afgelopen transferperiode voldoende speelminuten.

"Ik droom er al van sinds ik een klein kind was", vertelde Gimenez eerder over dat het WK zijn grote doel is. "Ik heb zelfs al gedroomd dat ik een doelpunt zou maken op het WK. Maar ik vecht eerst nog voor een positie, een plaats in de selectie. Die concurrentiestrijd maakt onze groep ook hechter. Daarom steun ik al mijn ploeggenoten volledig.''

 

+1/-0

Hij is wel een echte Feyenoord spits ala Kuijt, Cruz, Pelle.
Chaquito heeft grinta, dat hij ook geen aanpassingsproblemen had zegt ook veel gezien hij nog zo jong is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 november 2022 om 13:56:

Hij is wel een echte Feyenoord spits ala Kuijt, Cruz, Pelle.
Chaquito heeft grinta, dat hij ook geen aanpassingsproblemen had zegt ook veel gezien hij nog zo jong is.


Een echte publiekslieveling. Beetje Guidetti achtig ook.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 05 november 2022 om 15:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 november 2022 om 13:56:

Hij is wel een echte Feyenoord spits ala Kuijt, Cruz, Pelle.
Chaquito heeft grinta, dat hij ook geen aanpassingsproblemen had zegt ook veel gezien hij nog zo jong is.


Een echte publiekslieveling. Beetje Guidetti achtig ook.



Precies de grote spitsen van Feyenoord hadden altijd die zelfverzekerdheid helemaal als ze in een kolkende :kuip spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:


‘Technisch directeur meldt zich in De Kuip concreet voor Santiago Giménez’


Sevilla heeft serieuze belangstelling voor Santiago Giménez, zo meldde journaliste Claudia García en dit wordt bevestigd door zijn zaakwaarnemer Matias Bunge. De 21-jarige spits van Feyenoord heeft zich in een kort tijdbestek in het vizier gespeeld bij de Andalusiërs, die echter geen haast maken met een transfer.

De interesse is echter wel degelijk serieus, verzekert García. "Monchi (technisch directeur van Sevilla, red.) heeft zelfs al met Feyenoord gesproken en navraag gedaan naar een zomerse transfer", aldus de Mexicaanse journaliste. "Giménez springt bij Sevilla in het oog met zijn lage leeftijd, lichaamsbouw en hoge scoringspercentage per wedstrijd."

Mocht Sevilla daadwerkelijk overgaan tot actie, dan zal dat pas komende zomer gebeuren, zo vertelt zaakwaarnemer Bunge aan 1908.nl. "De Spanjaarden focussen zich nu op komende winterwindow, nog niet op de daarna volgende zomerse transferperiode. Dan wordt het mogelijk interessant voor Giménez." De negenvoudig Mexicaans international (twee goals) viel op het laatste moment af uit de WK-selectie en traint sindsdien weer op Varkenoord.

Feyenoord telde afgelopen zomer vier miljoen euro voor Giménez, die uit Mexico werd weggeplukt bij CD Cruz Azul. De aanvaller kent statistisch een uitstekend eerste seizoen in Rotterdam: na 23 officiële wedstrijden staat hij op 11 goals en 1 assist. Giménez maakt door de concurrentie van Danilo in de spitspositie zelden een wedstrijd vol: gemiddeld stond hij 44 minuten per gespeeld duel op het veld.



Ik zou er geen voorstander van zijn als we na één seizoen al afscheid van Giménez nemen. Ik houd veel vertrouwen in hem en denk dat hij in de tweede seizoenshelft kan uitgroeien tot eerste spits. Dan zou het in zekere zin weer een stap achteruit zijn als Feyenoord hem vervolgens weer kwijtraakt.

Anderzijds, als er miljoenen voor hem worden neergelegd kan Feyenoord dat weer investeren in een spits met méér potentie en (rest)waarde.

Voor Giménez zelf komt de Primera Division en Sevilla nog iets te vroeg denk ik. Maar de vraag is natuurlijk of hij aan carriere-planning doet, of gewoon pakt wat hij pakken kan...

 

+1/-0

Ik zou het jammer vinden als ze Gimenez met de zomer al gaan verkopen.
Het is een jonge speler die nog kan groeien als speler.

Worden er hele grote bedragen voor hem betaald is het weer een andere zaak, maar daar reken ik niet op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bestlander schreef op 07 december 2022 om 15:19:

Ik zou het jammer vinden als ze Gimenez met de zomer al gaan verkopen.
Het is een jonge speler die nog kan groeien als speler.

Worden er hele grote bedragen voor hem betaald is het weer een andere zaak, maar daar reken ik niet op.



Dus zal hij echt niet verkocht worden deze zomer.

 

+1/-0

Pas als ze een megabedrag bieden zullen ze er op ingaan.
Dus leuk die "geruchten", maar ze gaan nu echt niet over hem praten.
Zeker niet omdat Slot de selectie bij elkaar wil houden voor langere tijd.

Feyenoord heeft nu voor eerst in jaren gewoon geld op de rekening, dus kan gewoon "nee" verkopen en alsnog de markt op.
Ook met het 5-jarig contract staat Feyenoord heel sterk.

Simpel gesteld: Kansloze missie, Gimenez weet oo kwel dat hij hier nog goed genoeg is om Danilo definitief de basis uit te spelen, terwijl hij kwalitatief verreweg de betere is. Laat staan dat hij het Niveau van Sevilla aan kan op dit moment.
Daar gaat die wel komen, maar hij moet daarvoor stappen maken en hij weet ook dat het beste is om nu nog bij Feyenoord te blijven.

 

+1/-0

Hij moet natuurlijk wel meer speeltijd krijgen heeft hem al een WK gekost. Overigens snapte in Mexico niemand dat nou ja die coach is weg.
Verwacht dat hij wel echt gaat loskomen in 2023.

 

+1/-0

Hij scoort toch weer mooi (ook al telt hij niet) hij is een echte spits hoor gaat helemaal goed komen! Snap niet dat Slot niet aan hem vast houdt wat hij als invaller laat zien kan ook in de basis, maar laat hem dan 10 wedstrijden staan.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 9 januari 2023, 01:02:27.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 21 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 17 18 19 20 21

Feyenoord Forum » Spelers » Santiago Gimenez