Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Selectie 2022/2023

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Best veel nieuwe gezichten, ben ik achteraf best blij mee, opnieuw een tussenjaar kunnen we niet gebruiken, nu we in een flow zitten. Het is wel ff afwachten of de nieuwe spelers hun draai vinden en een soepel draaiend geheel op het veld zullen zijn. Slot-formule ....mix van Midden-Amerika & Scandinavië lijkt het.

 

+1/-0

Niets ten nadele van Diemers en/of Hendrix, maar goed om te lezen dat er van hen (tijdelijk) afscheid is genomen middels constructies. Ze waren gewoonweg niet goed genoeg voor het niveau dat Feyenoord zou moeten nastreven, en zullen daar ook niet aan voldoen zoals wellicht bij jongere spelers het geval is die zich nog kunnen ontwikkelen.

Hopelijk levert dit ook enige ruimte in salarisbudget op, in ieder geval schept het ruimte voor talent om eerder door te stromen en aan minuten te komen.

 

+1/-0

En dan nu aub een mooi en volledig overzicht van de gehele selectie voor het eerste elftal !

 

+1/-0

Mooi dat Diemers en Hendrix zijn doorgeselecteerd. Misschien houdt men nu dan ook eindelijk een keer op over dit soort spelers als 'nuttig voor de breedte' of 'je moet ook ervaring in je selectie hebben'. Volstrekte onzin gebleken, zoals een ieder met een beetje gezond voetbalverstand van te voren had kunnen bedenken.

Tijd om een echte topclub te worden, supporters moeten ook meegroeien en niet meer beginnen over Sam Lammers, Bazoer en dat soort middelmaat. Het draait om kwaliteit en relevante ervaring. Niet hoeveel wedstrijdjes je in de eredivisie in je benen hebt, dat zegt helemaal niets.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 11 augustus 2022 om 16:24:

Niets ten nadele van Diemers en/of Hendrix, maar goed om te lezen dat er van hen (tijdelijk) afscheid is genomen middels constructies. Ze waren gewoonweg niet goed genoeg voor het niveau dat Feyenoord zou moeten nastreven, en zullen daar ook niet aan voldoen zoals wellicht bij jongere spelers het geval is die zich nog kunnen ontwikkelen.

Hopelijk levert dit ook enige ruimte in salarisbudget op, in ieder geval schept het ruimte voor talent om eerder door te stromen en aan minuten te komen.


Tijdelijk afscheid? Volgens mij heeft Diemers nog een contract voor 1 jaar en is voor 1 jaar verhuurd. Die zien we dus net als Hendrix nooit meer in een Feyenoordshirt 👌

 

+1/-0

Stoelendans. De vraag is onderhand wie zijn stoel weet te behouden.

 

+1/-0

Het lijkt mij dat de selectie in vergelijking met het vorig jaar vooruit is gegaan. Als ik van uit mag gaan dat alles wat over onze nieuwe aanwinsten de waarheid is, dan wacht ons een heel mooi seizoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 12 augustus 2022 om 00:28:

Het lijkt mij dat de selectie in vergelijking met het vorig jaar vooruit is gegaan. Als ik van uit mag gaan dat alles wat over onze nieuwe aanwinsten de waarheid is, dan wacht ons een heel mooi seizoen.



Lastig. Ik vind het nog te vroeg om dat te concluderen. Slot wil er ook nog niet aan, die vind dat respectloos naar de vertrokken spelers. De drie ‘grote’ transfers zijn mijn inziens niet vervangen voor gelijkwaardige spelers; in dat opzicht zal het verlies van Malacia, Sinisterra en Senesi nog wel gevoeld gaan worden. Maar er is ‘meer’ voor teruggekomen, over de breedte en op andere posities verwacht ik dat Feyenoord er sterker uit gaat komen.

Ik denk dat Slot voorin en op het middenveld meer keuze heeft. Achterin is dat (nog) niet het geval.

Nu moeten we kijken of dat de ploeg ook in zijn geheel beter maakt, ik hoop van wel. Maar er kan nog zoveel gebeuren…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 13 augustus 2022 om 10:59:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 12 augustus 2022 om 00:28:

Het lijkt mij dat de selectie in vergelijking met het vorig jaar vooruit is gegaan. Als ik van uit mag gaan dat alles wat over onze nieuwe aanwinsten de waarheid is, dan wacht ons een heel mooi seizoen.



Lastig. Ik vind het nog te vroeg om dat te concluderen. Slot wil er ook nog niet aan, die vind dat respectloos naar de vertrokken spelers. De drie ‘grote’ transfers zijn mijn inziens niet vervangen voor gelijkwaardige spelers; in dat opzicht zal het verlies van Malacia, Sinisterra en Senesi nog wel gevoeld gaan worden. Maar er is ‘meer’ voor teruggekomen, over de breedte en op andere posities verwacht ik dat Feyenoord er sterker uit gaat komen.

Ik denk dat Slot voorin en op het middenveld meer keuze heeft. Achterin is dat (nog) niet het geval.

Nu moeten we kijken of dat de ploeg ook in zijn geheel beter maakt, ik hoop van wel. Maar er kan nog zoveel gebeuren…


Klopt dat Slot in eerste instantie dat voorbehoud maakte. Later zei Slot wel dat de overgebleven selectiespelers zich zorgen maakte om alle kwaliteit die inmiddels vertrokken is. Ook werd duidelijk dat die 'angst' bij de meeste spelers verdwenen is en dat juist een groot vertrouwen is ontstaan tav de aanwinsten en hun kwaliteiten. Kokcu heeft aangegeven dit jaar zeker nog niet weg te willen omdat er meer kwaliteit is nu en dus de kans op opnieuw een succesvol seizoen gloort aan de horizon. Over Gimenez zei hij ook dat hij wel erg makkelijk de ballen binnentrapt ... dus eigenlijk zei Slot ook, met voorbehoud, dat we echt stappen naar voren aan het maken zijn. In Slot we trust :D :feyenoord

 

+1/-0

Lennart Hartjes naar Roda JC, verhuurd
Colin Bassett naar Fortuna Sittard, verhuurd

 

+1/-0

We hebben echt wel kwaliteit gekocht, maar ik vind ook dat we op bepaalde posities niet goed inkopen.

We hebben kweet niet hoeveel linksbuitens straks:

Dilrosum (is GEEN rechtsbuiten!!!), Idrissi, Paixau, Alireza en Taabouni die er ook nog kunnen spelen.
Op rechts: Walemark en Alireza.

Dit is niet evenwichtig, sorry maar hier slaan we de plank volledig mis.

Daarnaast mis je gewoon nog een spits achter Giminez, want Danilo laat gewoon zien geen enkele toegevoegde waarde te zijn...

 

+1/-0

Als je bij mogelijke versterkingen louter kijkt waar ze spelen en niet waar ze kunnen spelen, lijd je aan tunnelvisie en toon je weinig creatief vermogen.

Ik heb vertrouwen in de Feyenoord scouting, Slot en Arnesen/te Kloese. Als zij denken dat bepaalde spelers tot hun recht kunnen komen in dit Elftal op een positie waar zij voorheen niet of nauwelijks opgesteld zijn, verdienen ze de tijd om de speler daarvoor geschikt te maken (trainbaar, grotendeels) en de speler op die positie te laten wennen.

Wie weet, kan zomaar een grote ‘ontdekking’ zijn en het elftal nieuwe wapens geven.

Alleen een keeper moet je tussen de palen laten, voor de rest kunnen vrijwel alle spelers ook een andere positie dan hun ‘eigen’ invullen. En soms ontdekt zo’n speler een kant/kwaliteit van zichzelf waar hij voorheen nooit van wist dat hij die had…

 

+1/-0

Ik heb wel altijd een beetje moeite met met het idee dat je als topploeg de tijd moet hebben om iets op te bouwen, aan de ene kant begrijp ik het wel maar aan de andere kant vind ik dat meer iets voor subtoppers waar het allemaal niet perse moet. In deze fase teveel punten verspelen is dodelijk voor de rest van het seizoen waar je het maar moet zien in te halen. De druk staat er volgende week vol op tegen RKC waar je je geen puntverlies kunt veroorloven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 14 augustus 2022 om 14:13:

Als je bij mogelijke versterkingen louter kijkt waar ze spelen en niet waar ze kunnen spelen, lijd je aan tunnelvisie en toon je weinig creatief vermogen.

Ik heb vertrouwen in de Feyenoord scouting, Slot en Arnesen/te Kloese. Als zij denken dat bepaalde spelers tot hun recht kunnen komen in dit Elftal op een positie waar zij voorheen niet of nauwelijks opgesteld zijn, verdienen ze de tijd om de speler daarvoor geschikt te maken (trainbaar, grotendeels) en de speler op die positie te laten wennen.

Wie weet, kan zomaar een grote ‘ontdekking’ zijn en het elftal nieuwe wapens geven.

Alleen een keeper moet je tussen de palen laten, voor de rest kunnen vrijwel alle spelers ook een andere positie dan hun ‘eigen’ invullen. En soms ontdekt zo’n speler een kant/kwaliteit van zichzelf waar hij voorheen nooit van wist dat hij die had…



Over welke spelers heb je precies dan die van positie zijn gewisseld?
Volgens mij alleen de linksbuiten? en die word binnenkort vv door die Braziliaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 14 augustus 2022 om 19:11:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 14 augustus 2022 om 14:13:

Als je bij mogelijke versterkingen louter kijkt waar ze spelen en niet waar ze kunnen spelen, lijd je aan tunnelvisie en toon je weinig creatief vermogen.

Ik heb vertrouwen in de Feyenoord scouting, Slot en Arnesen/te Kloese. Als zij denken dat bepaalde spelers tot hun recht kunnen komen in dit Elftal op een positie waar zij voorheen niet of nauwelijks opgesteld zijn, verdienen ze de tijd om de speler daarvoor geschikt te maken (trainbaar, grotendeels) en de speler op die positie te laten wennen.

Wie weet, kan zomaar een grote ‘ontdekking’ zijn en het elftal nieuwe wapens geven.

Alleen een keeper moet je tussen de palen laten, voor de rest kunnen vrijwel alle spelers ook een andere positie dan hun ‘eigen’ invullen. En soms ontdekt zo’n speler een kant/kwaliteit van zichzelf waar hij voorheen nooit van wist dat hij die had…



Over welke spelers heb je precies dan die van positie zijn gewisseld?
Volgens mij alleen de linksbuiten? en die word binnenkort vv door die Braziliaan.



Ik reageerde op iemand die nu in ieder topic argumenten aandraagt om aan te tonen dat Arnesen een incapabele prutser is. Iemand die nu Jahanbahksh als linksbuiten ziet, en Walemark als rechtsbuiten.

Volgens mij beschikt Feyenoord over verschillende aanvallers die op hun manier op beide flanken uit de voeten kunnen.

Maar goed, als je kwaad wil zien lukt het altijd wel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 14 augustus 2022 om 15:27:

Ik heb wel altijd een beetje moeite met met het idee dat je als topploeg de tijd moet hebben om iets op te bouwen, aan de ene kant begrijp ik het wel maar aan de andere kant vind ik dat meer iets voor subtoppers waar het allemaal niet perse moet. In deze fase teveel punten verspelen is dodelijk voor de rest van het seizoen waar je het maar moet zien in te halen. De druk staat er volgende week vol op tegen RKC waar je je geen puntverlies kunt veroorloven.



Ben ik volledig mee eens.
We kunnen eens ( eindelijk ) beginnen luisteren, afkijken en nadenken over hoe Europese topclubs hun planning doen, wat hun visie is en hoe ze die visie uitvoeren. Dan zul je merken dat geen een club met het streven om in de top mee te draaien het zal hebben ovet " tussenjaar ", " opbouw ", " tijd gunnen ", " herschikken ", " spelers laten wennen ". Nop van dat alles. Al flink wat tijd voor de competitie start en ook geruime tijd voor het Europese cup voetbal weer begint liggen de lijnen vast, staat er een eerste veldteam en is er een zo goed als optimale reservenbank. Er wordt eenmaal onderweg niet meer aan het concept gesleuteld, enkel wordt er nog doorgeselecteerd op basis van veldprestaties, hetgeen te rechtvaardigen is omdat wat de spelers in de wedstrijd laten zien een toetssteen is voor de trainer om zijn visie te blijven volgen of bij te schaven. Ik zeg 't niet graag, maar Feyenoord blijft door de jaren heen toch teveel trekjes tonen van de middenmoter die hunkert naar de top maar in de weg er naar toe weinig professioneel oogt.

 

+1/-0

Voor het eerst, in de hele geschiedenis van deze club, is er op het aan/verkoopbeleid werkelijk niets aan te merken. Ongekend wat we meemaken. Deze zomer is er transfergeschiedenis geschreven door Feyenoord en een fundament voor het komende decennium gelegd. Men onderschat hier hoe belangrijk deze zomer gaat zijn voor de toekomst van Feyenoord met dat geneuzel over dat we nu moeten opbouwen. Jarenlang hebben we van tussenjaar tot tussenjaar geleefd, zonder veel perspectief op een betere toekomst. We hebben ongelofelijk veel eredivisiemiddelmaat moeten slikken in de afgelopen decennia. Vaak Nederlandse spelers zonder enige restwaarde en potentie, waarmee een derde plek het maximaal haalbare was. We zijn nu EINDELIJK in de opbouwfase beland waarin de potentie is gecreëerd voor toekomstig succes op zowel sportief als financieel vlak. En dat alles, dankzij de gouden greep om te investeren in een TD die het gezonde verstand had om een kundige scouting neer te zetten en de beste Nederlandse trainer aan te stellen. Dit gepaard met een nieuwe algemeen directeur met voetbalverstand die kan onderhandelen leidt dat we voor het eerst een topclub zijn als het gaat om aan/verkoopbeleid. Hulde Feyenoord.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 17 augustus 2022 om 10:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 14 augustus 2022 om 15:27:

Ik heb wel altijd een beetje moeite met met het idee dat je als topploeg de tijd moet hebben om iets op te bouwen, aan de ene kant begrijp ik het wel maar aan de andere kant vind ik dat meer iets voor subtoppers waar het allemaal niet perse moet. In deze fase teveel punten verspelen is dodelijk voor de rest van het seizoen waar je het maar moet zien in te halen. De druk staat er volgende week vol op tegen RKC waar je je geen puntverlies kunt veroorloven.



Ben ik volledig mee eens.
We kunnen eens ( eindelijk ) beginnen luisteren, afkijken en nadenken over hoe Europese topclubs hun planning doen, wat hun visie is en hoe ze die visie uitvoeren. Dan zul je merken dat geen een club met het streven om in de top mee te draaien het zal hebben ovet " tussenjaar ", " opbouw ", " tijd gunnen ", " herschikken ", " spelers laten wennen ". Nop van dat alles. Al flink wat tijd voor de competitie start en ook geruime tijd voor het Europese cup voetbal weer begint liggen de lijnen vast, staat er een eerste veldteam en is er een zo goed als optimale reservenbank. Er wordt eenmaal onderweg niet meer aan het concept gesleuteld, enkel wordt er nog doorgeselecteerd op basis van veldprestaties, hetgeen te rechtvaardigen is omdat wat de spelers in de wedstrijd laten zien een toetssteen is voor de trainer om zijn visie te blijven volgen of bij te schaven. Ik zeg 't niet graag, maar Feyenoord blijft door de jaren heen toch teveel trekjes tonen van de middenmoter die hunkert naar de top maar in de weg er naar toe weinig professioneel oogt.


Dan stel je me teleur door, denk ik, te vergeten dat we bezig zijn uit een diep dal te komen. Ja, de financien zien er rooskleurig uit, maar om nu al te stellen dat we bezig zijn een middelmatige ploeg te zijn, gaat mij te ver. Onze financiele situatie is gezonder dan jaren geleden, maar door het aantrekken van vele spelers, moet en kan je niet anders inzien, dat er tijd nodig is om het elftal te wennen aan elkaar en aan de gewenste speelwijze van de coach. Dat kost tijd, maar ik weet niet hoeveel of hoelang, om dit elftal een kans te geven.

 

+1/-0

In ieder geval is Feyenoord instaat geweest 11 spelers te halen dat is in veel jaren niet meer gebeurd.
Het is te hopen dat ze door hard werken snel aan elkaar gewend zijn en aan de speelwijze van de trainer Slot, hoe koter hoe meer kans de club heeft om bovenin te eindigen.
Ik heb er wel vertrouwen in vandaag weer een linkse aanvaller vastgelegd, ook die moet nog weer wennen, andere clubs laten ook wel eens punten liggen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 17 augustus 2022 om 10:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 14 augustus 2022 om 15:27:

Ik heb wel altijd een beetje moeite met met het idee dat je als topploeg de tijd moet hebben om iets op te bouwen, aan de ene kant begrijp ik het wel maar aan de andere kant vind ik dat meer iets voor subtoppers waar het allemaal niet perse moet. In deze fase teveel punten verspelen is dodelijk voor de rest van het seizoen waar je het maar moet zien in te halen. De druk staat er volgende week vol op tegen RKC waar je je geen puntverlies kunt veroorloven.



Ben ik volledig mee eens.
We kunnen eens ( eindelijk ) beginnen luisteren, afkijken en nadenken over hoe Europese topclubs hun planning doen, wat hun visie is en hoe ze die visie uitvoeren. Dan zul je merken dat geen een club met het streven om in de top mee te draaien het zal hebben ovet " tussenjaar ", " opbouw ", " tijd gunnen ", " herschikken ", " spelers laten wennen ". Nop van dat alles. Al flink wat tijd voor de competitie start en ook geruime tijd voor het Europese cup voetbal weer begint liggen de lijnen vast, staat er een eerste veldteam en is er een zo goed als optimale reservenbank. Er wordt eenmaal onderweg niet meer aan het concept gesleuteld, enkel wordt er nog doorgeselecteerd op basis van veldprestaties, hetgeen te rechtvaardigen is omdat wat de spelers in de wedstrijd laten zien een toetssteen is voor de trainer om zijn visie te blijven volgen of bij te schaven. Ik zeg 't niet graag, maar Feyenoord blijft door de jaren heen toch teveel trekjes tonen van de middenmoter die hunkert naar de top maar in de weg er naar toe weinig professioneel oogt.


Scherpe analyse. Maandag bij FC Rijnmond werd gezegd dat Feyenoord tijd nodig had. Maar hoeveel tijd denkt Slot nodig te hebben? Op 27 juni is hij begonnen aan het nieuwe seizoen. Dan moet er op 1 augustus een elftal staan, ongeacht of er nog spelers vertrekken of spelers bijkomen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Spelers » Selectie 2022/2023