Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Selectie 2022/2023

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 07 juni 2022 om 11:36:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 06 juni 2022 om 18:14:

Het zou geweldig geweest zijn voor een speler als Slory als hij een vol jaar met Jong Feyenoord KKD had gespeeld.



Precies!

Wellicht is een heel seizoen in de Eerste Divisie nog teveel maar als Jong Feyenoord in de voetbalpyramide had uitgekomen, hadden talenten zoals Slory in ieder geval aan dat niveau en die weerstand ‘kunnen ruiken’.
Wat voor iedere speler afzonderlijk het beste is.

Je kunt nu geen individueel maatwerk leveren, de enige ‘tussenstap’ die je als club kan bieden tussen Varkenoord en Feyenoord-1 is verhuur. En dan verlies je dus de flexibiliteit en ‘controle’. Je ziet de spelers niet meer iedere dag, de ontwikkeling monitoren wordt er niet gemakkelijker op.

Daar gaat serieus talent aan verloren, is mijn overtuiging.



Had o21 niet zo dom van Almere verloren, dan hadden we een goede kans op promotie naar de 3e divisie gehad. Vanuit daar had je verder door kunnen bouwen.

Nu kun je WEER opnieuw beginnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 07 juni 2022 om 12:33:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 07 juni 2022 om 11:36:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 06 juni 2022 om 18:14:

Het zou geweldig geweest zijn voor een speler als Slory als hij een vol jaar met Jong Feyenoord KKD had gespeeld.



Precies!

Wellicht is een heel seizoen in de Eerste Divisie nog teveel maar als Jong Feyenoord in de voetbalpyramide had uitgekomen, hadden talenten zoals Slory in ieder geval aan dat niveau en die weerstand ‘kunnen ruiken’.
Wat voor iedere speler afzonderlijk het beste is.

Je kunt nu geen individueel maatwerk leveren, de enige ‘tussenstap’ die je als club kan bieden tussen Varkenoord en Feyenoord-1 is verhuur. En dan verlies je dus de flexibiliteit en ‘controle’. Je ziet de spelers niet meer iedere dag, de ontwikkeling monitoren wordt er niet gemakkelijker op.

Daar gaat serieus talent aan verloren, is mijn overtuiging.



Had o21 niet zo dom van Almere verloren, dan hadden we een goede kans op promotie naar de 3e divisie gehad. Vanuit daar had je verder door kunnen bouwen.

Nu kun je WEER opnieuw beginnen.




die wedstrijd zag er ook niet uit.

 

+1/-0

Had liever een satelliet club ala Excelsior gehad als dat ze overal maar huurlingen droppen. FC Dordrecht mischien?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 juni 2022 om 13:02:

Had liever een satelliet club ala Excelsior gehad als dat ze overal maar huurlingen droppen. FC Dordrecht mischien?



Been there, done that, didn't go that well...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 07 juni 2022 om 18:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 07 juni 2022 om 13:02:

Had liever een satelliet club ala Excelsior gehad als dat ze overal maar huurlingen droppen. FC Dordrecht mischien?



Been there, done that, didn't go that well...



Je moet iets, de kloof tussen Varkenoord en Feyenoord-1 is te groot, en onze O21 speelt in een cliniclowncompetitie die qua niveau niet meer serieus te nemen is.

Als je talenten gaat verhuren en ze komen verspreid bij allemaal verschillende clubs terecht, maakt de club het zichzelf alleen maar lastig want Feyenoord heeft eerder aangetoond het lastig te vinden verhuurde spelers het gevoel te geven dat ze nog meetellen en er naar ze omgekeken wordt. Daar hebben verschillende (voormalige) Feyenoord-talenten tijdens hun verhuur over geklaagd afgelopen jaren.

In dat opzicht is er wel iets voor te zeggen veel talenten bij een en dezelfde club te ‘stallen’.

Maar het blijft een verre van ideale oplossing. Met een O21 elftal in de Eerste Divisie kun je talenten zoveel beter maatwerk bieden waar hun ontwikkeling bij gebaat is. We lopen daarin als club heel veel achter bij andere clubs.

Toen de club de keus had, kon het niet vanwege gebrek aan budget (aldus van Geel). Wat die beslissing de club gekost heeft zullen we nooit precies weten, maar ik durf te stellen dat het een veelvoud is en nog meer gaat worden dan de initiële investering.

 

+1/-0

Het hoeft ook geen satellietclub perse tezijn maar een samenwerkingsverband met een KKD club waar bijvoorbeeld 5 talenten samen kunnen spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 08 juni 2022 om 00:42:

Het hoeft ook geen satellietclub perse tezijn maar een samenwerkingsverband met een KKD club waar bijvoorbeeld 5 talenten samen kunnen spelen.



En hopelijk kun je dan ook afspraken met die club maken over het delen van (fysieke) data van de verhuurde spelers, of/en bijvoorbeeld ‘terugkomdagen’ zodat spelers met regelmaat kunnen meetrainen met Slot.

En met spelers zelf ook duidelijke afspraken maken over begeleiding en contact. Je zou eigenlijk iemand in de technische staf moeten hebben die verhuurde spelers aanspreekpunt is en ook frequent wedstrijden bezoekt.

Wat ik uit interviews in het verleden heb begrepen, deed Feyenoord dat nooit structureel. Lijkt mij toch wel belangrijk…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 06 juni 2022 om 15:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 juni 2022 om 13:22:

Denk dat Slory ook dichtbij de selectie zit ontwikkelt zich goed en kan 021 wel eens overslaan.




prima dan Azarkan maar verkopen



Persoonlijk denk ik ook niet dat hij goed genoeg is in het verleden was er wel belangstelling van 1899 Hoffenheim, Werder Bremen en nog een aantal clubs.
Nog een jaar aan Excelsior verhuren schiet ook niet op.

 

+1/-0

Verhuren schiet sowieso weinig op. Spelers moeten zich er bovenuit zien te spelen. Dat vergt nogal wat. Dat is enkel mogelijk met een persoonlijke coach of bij een club met een beregoede voetbalschool...

 

+1/-0

'Conteh maakt overstap naar Dynamo Dresden'

Christian Conteh speelt aankomend seizoen voor Dynamo Dresden. De club huurt de speler van Feyenoord en heeft een optie tot koop bedongen, zo meldt Bild.

Conteh is één van de spelers die Feyenoord mag verlaten. De buitenspeler hoopt bij de Duitse club zichzelf weer in de kijker te spelen van andere clubs. De Rotterdammers hebben eerder al aangegeven geen toekomst meer te zien in Conteh.

Feyenoord nam Conteh in de zomer van 2020 over van 1. FC Sankt Pauli uit Hamburg, maar mede door blessures kwam hij nooit in aanmerking voor een basisplaats. Hij werd eerder verhuurd aan SV Sandhausen en FC Dordrecht.

 

+1/-0

Ik ben benieuwd hoe de complete selectie voor volgend seizoen eruit gaat zien.
Voorlopig hebben wij nog geen goede linksback en ook de rechter kant is niet sterk, vooral voorin je kan wel een spits hebben maar hij moet ook goed worden aangespeeld.
Je heb nog een week dan ga je toch geen speler neerzetten die geen lantaarnpaal voorbij komt,

Geen woorden maar daden, je heb nog weinig geld uit hoeven te geven, zorg dat er een goede ploeg op het veld staat, ik wens Slot heel veel goede spelers toe en een fijn en goed seizoen.

Ik ben heel blij met onze trainer en ik hoop dat je nog voor een of twee seizoen(en) bijtekent.

 

+1/-0

Ik weet niet hoor, heb echter de indruk dat op meerdere plaatsen in het veld het niveau naar beneden gaat. We moet opletten dat de ploeg geen zogenaamd drijvend matras wordt, waarbij de ene keer het matras boven blijft, de keer er op flink zakt of lek raakt.
Het is de vraag of we niet beter de beste spelers een mega-goed voorstel hadden moeten doen, waardoor je in ieder geval een poos vooruit kunt en intussen rondzien naar echte goede vervangers.

 

+1/-0

Til (Szymanski), Linssen (Danilo), Dessers (Giménez) en Nelson (Dilrosun) zijn vervangen. De andere aankopen zijn voor de breedte. Het zou best kunnen dat we als geheel op deze vier posities op vooruit zijn gegaan.

Nu moeten Malacia, Marciano, Hendriks, Sinisterra en eventueel vertrekkende spelers nog worden vervangen. En dan blijft het defensief qua aantal spelers nog erg mager. Eigenlijk zijn er gewoon twee linksbacks nodig, tenzij de vervanger van Hendriks zowel centraal als linksback goed kan invullen. Met name Malacia en Sinisterra vervang je niet zomaar.

Als er geen middenvelders meer vertrekken zou ik niet gaan voor Timber of Bazoer maar Dermane de kans geven achter Aursnes en Kocku. Verder schijnt Szymanski die positie ook goed te kunnen invullen. Ik denk dat ik Walemark maar zou verhuren. Die jongen moet minuten maken bij een andere club. Wellicht wordt het dan nog wat.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 26 juli 2022 om 10:43:

Til (Szymanski), Linssen (Danilo), Dessers (Giménez) en Nelson (Dilrosun) zijn vervangen. De andere aankopen zijn voor de breedte. Het zou best kunnen dat we als geheel op deze vier posities op vooruit zijn gegaan.

Nu moeten Malacia, Marciano, Hendriks, Sinisterra en eventueel vertrekkende spelers nog worden vervangen. En dan blijft het defensief qua aantal spelers nog erg mager. Eigenlijk zijn er gewoon twee linksbacks nodig, tenzij de vervanger van Hendriks zowel centraal als linksback goed kan invullen. Met name Malacia en Sinisterra vervang je niet zomaar.

Als er geen middenvelders meer vertrekken zou ik niet gaan voor Timber of Bazoer maar Dermane de kans geven achter Aursnes en Kocku. Verder schijnt Szymanski die positie ook goed te kunnen invullen. Ik denk dat ik Walemark maar zou verhuren. Die jongen moet minuten maken bij een andere club. Wellicht wordt het dan nog wat.



Dermane vind ik tactisch nog niet zo ver en hij is ook niet zo balvast als Aursnes en Kökcü. Ik zou eerder Mike Kleijn de kans geven. Verder wel eens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 26 juli 2022 om 13:11:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 26 juli 2022 om 10:43:

Til (Szymanski), Linssen (Danilo), Dessers (Giménez) en Nelson (Dilrosun) zijn vervangen. De andere aankopen zijn voor de breedte. Het zou best kunnen dat we als geheel op deze vier posities op vooruit zijn gegaan.

Nu moeten Malacia, Marciano, Hendriks, Sinisterra en eventueel vertrekkende spelers nog worden vervangen. En dan blijft het defensief qua aantal spelers nog erg mager. Eigenlijk zijn er gewoon twee linksbacks nodig, tenzij de vervanger van Hendriks zowel centraal als linksback goed kan invullen. Met name Malacia en Sinisterra vervang je niet zomaar.

Als er geen middenvelders meer vertrekken zou ik niet gaan voor Timber of Bazoer maar Dermane de kans geven achter Aursnes en Kocku. Verder schijnt Szymanski die positie ook goed te kunnen invullen. Ik denk dat ik Walemark maar zou verhuren. Die jongen moet minuten maken bij een andere club. Wellicht wordt het dan nog wat.



Dermane vind ik tactisch nog niet zo ver en hij is ook niet zo balvast als Aursnes en Kökcü. Ik zou eerder Mike Kleijn de kans geven. Verder wel eens.


Wat Dermane betreft ben ik het zeker met je eens. Wel vond ik hem samen met Benita 1 van de weinige positieve uitzonderingen in O21. Dermane is natuurlijk pas 18 he en kan nog veel verbeteren. Ik zou hem 'omscholen' tot LB omdat je in hem best wel veel overeenkomsten kan zien met Malacia. Dezelfde verbeten vechtlust, je moet hem 3x voorbij, heeft snelheid en kan passen. Dan klopt het wat jij zegt dat hij aan de bal en tactisch nog stappen kan maken. Maar ook Hartman klopt inmiddels op de deur voor LB. Klein is ook 'n optie als LB zagen we in de oefenwedstrijden. Blijkbaar zit er toch genoeg kwalitatieve goede jeugd bij Feyenoord ....

 

+1/-0

De vraag is wel of er met Kokcu en Senesi nog wat gaat gebeuren.

 

+1/-0

Vandaag een redelijke oefenwedstrijd tegen NAC Breda gezien. Meeste spelers deden het aardig (Szymanski is een grote versterking!), maar er zal echt een keer doorgeselecteerd moeten worden op de dissonanten Toornstra en Alireza. Als je zo grossiert in balverlies tegen eerste divisie subtopper NAC dan kom je gewoon tekort voor de breedte bij Feyenoord. Niet de eerste keer dat deze twee spelers het niveau flink omlaag brengen. Alle respect voor Toornstra hoor, ik vind het een ontzettend sympathieke knaap maar het is echt over en uit. Alireza idem. En mbt jeugdspelers mag je Valk ook afstrepen, komt in de opbouw constant in de problemen vanwege z'n lage handelingssnelheid en logge motoriek.

 

+1/-0

Feyenoord heb toch Timber gekocht voor het grootste bedrag wat er ooit is uitgegeven aan het binnenhalen van een speler.

Ik heb niet zo goed op hem gelet, volgens mij speelt hij pas één jaar bij Utrecht en daarvoor bij de amateurs ofzo, of heb ik dat verkeerd.

Aan de andere kant denk ik dat de trainer ook zijn hand in heb gehad.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 27 juli 2022 om 17:07:

Vandaag een redelijke oefenwedstrijd tegen NAC Breda gezien. Meeste spelers deden het aardig (Szymanski is een grote versterking!), maar er zal echt een keer doorgeselecteerd moeten worden op de dissonanten Toornstra en Alireza. Als je zo grossiert in balverlies tegen eerste divisie subtopper NAC dan kom je gewoon tekort voor de breedte bij Feyenoord. Niet de eerste keer dat deze twee spelers het niveau flink omlaag brengen. Alle respect voor Toornstra hoor, ik vind het een ontzettend sympathieke knaap maar het is echt over en uit. Alireza idem. En mbt jeugdspelers mag je Valk ook afstrepen, komt in de opbouw constant in de problemen vanwege z'n lage handelingssnelheid en logge motoriek.


Ik vond het wel iets meer dan redelijk en het kijken meer dan waard. Oke het is maar 'n KKD club dus zegt niet zo heel veel. Met 'n aantal stellingen ben ik het wel eens het je Willy. Met name het spel van Valk en Alireheza deden pijn aan de ogen. De enige positie waar je Alireheza nog kan gebruiken zonder al te veel schade is als 3e spits/pinch-hitter. Toornstra komt heus wel weer op niveau en zal ook komend seizoen weer 'n nuttige [inval-]kracht blijken. Szymanski maakte inderdaad een prima indruk en zal zich snel verder aanpassen, top transfer dus. Maar de allerbeste man van het veld, en dan echt met minimaal 2 klassen beter, was Geertruida! Man wat is die sterk zeg! Speelt als 'n keizer ongeacht zijn positie als CV-RB of controlerende middenvelder. Ik denk dat we de start van het seizoen niet hoeven te vrezen omdat er veel kwaliteit in de groep zit. Met Idrissi, Timber en Gimenez die daar nog bij komen. Nu nog 'n LB. Wittek van Vitesse?

 

+1/-0

Volgens mij heeft Slot deze wedstrijd als een testcase voor de O21 spelers opgezet, waaruit hij conclusies kon trekken of ze het nivo van een kkd ploeg aan konden. Wat de jeugdigen aanging deden ze het redelijk en dat kwam natuurlijk ook door enkele routiniers.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Spelers » Selectie 2022/2023