Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Calvin Stengs

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10

Hij komt tekort, mist handelingssnelheid en fysieke power. Was ook onder Slot al zichtbaar, een van de redenen dat we minder goed werden in pressie spelen vorig jaar, maar toen werd hij nog gevrijwaard van veel defensieve arbeid. Leuk voor de breedte, maar de basis is te hoog gegrepen.

+1/-0

Stengs moet het niet van zijn strijd hebben maar hij heeft de individuele klasse om iets speciaals te doen netals Moussa en ook Paixao die moet je lekker laten voetballen het mooiste wat er voor die jongens is toch prop ze niet vol opdrachten en met de pet ernaar gooien komt niet op bij een prof

+1/-0

Hamstringblessure voor Stengs: middenvelder wekenlang afwezig

Feyenoord moet het de komende weken doen zonder Calvin Stengs. Trainer Brian Priske heeft bevestigd dat de aanvallende middenvelder van Feyenoord een hamstringblessure heeft opgelopen. Stengs mist hoe dan ook de uitwedstrijd tegen Lille in de Champions League. Dit meldt het Algemeen Dagblad.

Hoe lang Stengs precies aan de kant staat, wordt vanwege de privacywet niet bekendgemaakt. Voor een hamstringblessure staat normaal gesproken tussen de vier en zes weken hersteltijd, waardoor het aannemelijk is dat Stengs ook de wedstrijden tegen Ajax en PSV aan zich voorbij moet laten gaan. Voor Feyenoord is dit een nieuwe domper op het gebied van blessures.

Of Quinten Timber en In-beom Hwang volgende week in Frankrijk weer beschikbaar zijn, is niet bekend. Beide middenvelders hadden op dinsdag de groepstraining nog niet hervat. Priske wil Chris-Kévin Nadje allesbehalve afschrijven. De middenvelder viel ongelukkig in tegen Bayern München, en dat had alles ermee te maken dat hij net terug is van een blessure en ritme mist.

Na de spectaculaire zege op Bayern München geniet Feyenoord vandaag van een vrije dag. Aankomend weekend staat er geen wedstrijd op het programma voor de stadionclub. De wedstrijd tegen Almere City is verplaatst, omdat Feyenoord het verzoek had ingediend om vrijaf te krijgen. Hierdoor kan de ploeg van Priske zich optimaal voorbereiden op de Europese wedstrijd. Al staat er alleen nog een plek bij de eerste acht op het spel en is de tussenronde al een feit.

+1/-0

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1258802/vink-noemt-feyenoord-invaller-aanfluiting-hij-heeft-alleen-maar-lopen-wijzen.htmllink

open/sluit de onderstaande quote:

Na de Champions League-stunt van Feyenoord bij AC Milan hoeft Calvin Stengs niet te rekenen op complimenten. ESPN-analist Marciano Vink noemt zijn invalbeurt een 'aanfluiting'.

Stengs kwam twintig minuten voor tijd in het veld voor Hugo Bueno, tot ergernis van Vink. Hij begreep de wissel niet, omdat de Spaanse linkspoot steeds de vrije man was. Bovendien bakte Stengs er in zijn ogen niets van. "Het invallen van Stengs vond ik echt een aanfluiting", begint Vink bij Voetbalpraat. "Gewoon slecht."

"Hij komt erin en heeft alleen maar lopen wijzen naar iedereen, waar ze wel of niet moesten dekken. Zelf pakte hij niemand op. Elk gevaar was achter zijn rug. Als je een 1-1 wil verdedigen en je staat met elf man tegen tien, kan het niet zo zijn dat je in twintig minuten tijd niémand hebt opgepakt. Niet één keer!"

Stengs maakte zijn rentree na een blessure, die hij een maand geleden opliep tegen Bayern München. Vink: "Ik zag gewoon aan zijn motoriek dat hij nog niet is waar hij moet zijn. Dan is het er de wedstrijd niet naar om Stengs te brengen."

Eens met Marciano, valt me al langer op dat Stengs alleen maar sjokt en wijst. Niets mis met elkaar neerzetten en coachen, maar als je zelf niets doet als speler komt het heel negatief over. Toen Stengs werd ingebracht kreeg Milan ook meer ruimte op het middenveld. Er is geen twijfel over dat hij voetballend iets kan met een bal, maar op het tempo van Stengs heeft het nul meerwaarde. Ik zou deze speler niet heel groot gaan maken in de selectie, want spelers zoals Milambo en Hwang zijn beduidend beter en fysiek sterker.

+1/-0

Helemaal mee eens.

Stengs speelde gisteren echt als een natte krant, en dat is niet voor het eerst dit seizoen.

Als het team zoals gisteren een resultaat over de streep moet trekken, dan mag je van een invaller verwachten dat hij in de korte tijd die hij speelt zichzelf helemaal het schompes loopt. Ik heb Stengs gisteren niet meer zien doen dan sjokken. Het leek wel alsof hij niet kon aanzetten, hij kwam gewoon niet vooruit.

Hij is natuurlijk geen speler die het moet hebben van hard werken, slidings maken en fysiek spel. Het oogt ook allemaal erg flegmatiek, waardoor je ook sneller het gevoel krijgt dat hij niet alles geeft. Andere spelers hebben weer het tegenovergestelde, daar kunnen een ragfijne steekpass tussen de linies door geven en dan ziet het eruit alsof ze proberen een boom doormidden te schieten.

Maar ik heb Stengs in voorgaande seizoenen veel meer zien geven/doen, als de wedstrijd erom vroeg. Gisteren vroeg de wedstrijd erom, en leek hij nog niet tot de helft van die inzet te komen.

Ik vraag me echt af, of het er nog wel inzit bij hem.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 19 februari 2025 om 13:43:

Helemaal mee eens.

Stengs speelde gisteren echt als een natte krant, en dat is niet voor het eerst dit seizoen.

Als het team zoals gisteren een resultaat over de streep moet trekken, dan mag je van een invaller verwachten dat hij in de korte tijd die hij speelt zichzelf helemaal het schompes loopt. Ik heb Stengs gisteren niet meer zien doen dan sjokken. Het leek wel alsof hij niet kon aanzetten, hij kwam gewoon niet vooruit.

Hij is natuurlijk geen speler die het moet hebben van hard werken, slidings maken en fysiek spel. Het oogt ook allemaal erg flegmatiek, waardoor je ook sneller het gevoel krijgt dat hij niet alles geeft. Andere spelers hebben weer het tegenovergestelde, daar kunnen een ragfijne steekpass tussen de linies door geven en dan ziet het eruit alsof ze proberen een boom doormidden te schieten.

Maar ik heb Stengs in voorgaande seizoenen veel meer zien geven/doen, als de wedstrijd erom vroeg. Gisteren vroeg de wedstrijd erom, en leek hij nog niet tot de helft van die inzet te komen.

Ik denk eerlijk gezegd dat het klaar is, hij wilde al weg en dat mislukt.
Hij heeft misschien ook wel door dat alleen Feyenoord invalide spelers nog koopt en de rest niet dus die blijft nog wel een tijdje.
En helpt niet om met 30% in te vallen.

+1/-0

wehave schreef op 19 februari 2025 om 14:55:

Helemaal mee eens.

Hij heeft misschien ook wel door dat alleen Feyenoord invalide spelers nog koopt en de rest niet dus die blijft nog wel een tijdje.

https://www.fr12.nl/nieuws/calvin-stengs-komende-weken-niet-inzetbaarlink

Ik zou m'n verlies nemen en Stengs laten gaan, dit kan echt niet meer op dit niveau. Zelfde geldt voor Bijlow en Nieuwkoop.

+1/-0

Willykment schreef op 21 februari 2025 om 14:17:

wehave schreef op 19 februari 2025 om 14:55:

Helemaal mee eens.

https://www.fr12.nl/nieuws/calvin-stengs-komende-weken-niet-inzetbaarlink

Ik zou m'n verlies nemen en Stengs laten gaan, dit kan echt niet meer op dit niveau. Zelfde geldt voor Bijlow en Nieuwkoop.

Laten gaan, waar naartoe? De clubs zullen niet in de rij staan voor zo’n gemarkeerde, chronisch geblesseerde speler.

+1/-0

Van Basten was helaas pas 30 toen hij moest stoppen met voetbal.

Bijlow is 27
Stengs is 26
Nieuwkoop is 28

Ik gun ze alles maar ze moeten ook realistisch zijn.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10

Feyenoord Forum » Spelers » Calvin Stengs