Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13

En daar is de volgende. Ueda voor langere tijd eruit met een hamstringblessure. Wtf gebeurt daar allemaal bij Feyenoord, niet alleen bij de tactisch incapabele staf, maar ook bij de medische staf. Hoe kunnen ze dit laten gebeuren, zij zullen toch het groene licht gegeven hebben om hem te laten starten. Amateuristisch gepruts binnen alle disciplines bij Feyenoord. Kunnen we de belangrijke periode tot de winterstop met een derde rangs spits in gaan want dat is Carranza.

+1/-0

De spelers van Feyenoord lopen te veel op hun tenen.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 30 oktober 2024 om 22:54:

Dat vind ik echt flauwekul. Het zijn toch geen amateurs die twee keer in de week ‘‘s avonds trainen? Het zijn op en top getrainde profs, met een heel leger aan ondersteunende en medische staf tot hun beschikking. Als dit teveel voor ze is moeten ze ander werk zoeken.

+1/-0

Knakkie schreef op 30 oktober 2024 om 23:11:

Dat vind ik echt flauwekul. Het zijn toch geen amateurs die twee keer in de week ‘‘s avonds trainen? Het zijn op en top getrainde profs, met een heel leger aan ondersteunende en medische staf tot hun beschikking. Als dit teveel voor ze is moeten ze ander werk zoeken.

Ik weet niet wat Kees hier exact mee bedoelt, maar mijn inziens gaat het er niet om dat het voor spelers 'teveel' is. Wat ik denk dat aan de hand zou kunnen zijn, is dat spelers zich teveel 'geforceerd' hebben. En dat blessures daardoor zijn ontstaan.

De spelers die dit seizoen (langdurig) geblesseerd zijn geraakt en die nu zo gemist worden (Gimenez, Stengs, en nu Ueda) hebben allemaal iets te bewijzen gehad; en een extra druk gevoeld (vanuit de buitenwacht, dan wel door henzelf opgelegd) om te presteren. Ik geloof dat ze zich 'overstrekt' hebben en dat de blessures daardoor ontstaan zijn.

Wanneer je in een geweldige 'flow' zit en alles bijna vanzelf gaat, dan hoef je van jezelf niet 'teveel' te vragen. Dan duik je niet achter een onmogelijke bal aan, en probeer je je been niet verder te strekken dan je eigenlijk kan. Maar als je wil bewijzen dat je er 30 in kan leggen (Gimenez), dat je topfit bent en die afgeketste transfer geen medische reden had (Stengs) en dat je minstens zo'n goede spits bent als Gimenez (Ueda), komt dat nog eens bovenop de druk die je als Feyenoord-speler sowieso al zou moeten ervaren.

Ik heb het gevoel dat dit meer een rol heeft gespeeld bij de blessures, dan dat er teveel getraind wordt. Of zoveel anders dan onder Slot.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 31 oktober 2024 om 09:11:

Knakkie schreef op 30 oktober 2024 om 23:11:

Ik weet niet wat Kees hier exact mee bedoelt, maar mijn inziens gaat het er niet om dat het voor spelers 'teveel' is. Wat ik denk dat aan de hand zou kunnen zijn, is dat spelers zich teveel 'geforceerd' hebben. En dat blessures daardoor zijn ontstaan.

De spelers die dit seizoen (langdurig) geblesseerd zijn geraakt en die nu zo gemist worden (Gimenez, Stengs, en nu Ueda) hebben allemaal iets te bewijzen gehad; en een extra druk gevoeld (vanuit de buitenwacht, dan wel door henzelf opgelegd) om te presteren. Ik geloof dat ze zich 'overstrekt' hebben en dat de blessures daardoor ontstaan zijn.

Wanneer je in een geweldige 'flow' zit en alles bijna vanzelf gaat, dan hoef je van jezelf niet 'teveel' te vragen. Dan duik je niet achter een onmogelijke bal aan, en probeer je je been niet verder te strekken dan je eigenlijk kan. Maar als je wil bewijzen dat je er 30 in kan leggen (Gimenez), dat je topfit bent en die afgeketste transfer geen medische reden had (Stengs) en dat je minstens zo'n goede spits bent als Gimenez (Ueda), komt dat nog eens bovenop de druk die je als Feyenoord-speler sowieso al zou moeten ervaren.

Ik heb het gevoel dat dit meer een rol heeft gespeeld bij de blessures, dan dat er teveel getraind wordt. Of zoveel anders dan onder Slot.

Precies, het is geforceerd en het gaat niet vanzelf. Vooral de backs hebben daar last van. Van backs wordt veel te veel gevraagd. Ze moeten verdedigen, maar ze moeten ook nog de voorzet geven waar de spits uit moet scoren. Backs zijn niet de belangrijkste spelers, dat zijn de middenvelders. Alleen Hwang heeft het Feyenoord-niveau, maar de media en analisten maken Milambo en Timber veel te groot. Priske is verantwoordelijk. Hij stelt ze op. Milambo is niet goed genoeg om iedere wedstrijd te spelen.

+1/-0

Ik weet niet of de term 'goed genoeg' de juiste is, wanneer het over het spel van Milambo gaat. Dat hij goed kan voetballen staat namelijk voor mij boven iedere twijfel.

Dat hij dit nog niet drie keer per week kan, is inherent aan zijn leeftijd en de fase van zijn ontwikkeling. Net als dat hij door de ondergrens kan zakken in wedstrijden, en hij nog niet constant een bepaald niveau kan halen.

Sommigen hier willen het niet horen, maar als 19-jarige jongeman ben je fysiek nog volop in ontwikkeling. Zeker qua kracht/fysiek en inhoud kun je op die leeftijd nog stappen zetten. Om over je mentale ontwikkeling nog maar te zwijgen, ik ben begin 40 en nu pas realiseer ik mij pas echt 'hoeveel kind' ik nog was toen ik rond de 20 was. Geen schande, toch?

Daarnaast heeft Milambo eerder aangegeven dat hij na zijn debuut is gaan 'zweven'. waarna hij hulp van een mental coach heeft ingeschakeld. Krabbendam vertelde afgelopen week in de podcast dat hij afgelopen seizoenen ook een paar keer teruggezet is naar de O21 en zelfs de O18 door Slot en zijn staf, omdat hij tijdens trainingen niet de inzet toonde die werd verlangd. Misschien speelt die geweldige pot in Lissabon toch onderbewust nog een rol bij die jongen, en heeft dat ook meegespeeld in de wedstrijden tegen Utrecht en Ajax.

Priske geeft hem het volledige vertrouwen, en de tendens hier is dat dit eraan ontbroken heeft afgelopen seizoenen. Door hem op te blijven stellen en het vertrouwen te blijven geven (Priske heeft weinig andere opties, laten we eerlijk zijn) kun je iets forceren in de ontwikkeling; positief en negatief. Laten we hopen dat het goed uitpakt en Milambo stappen blijft maken!

En mocht hij als Stengs straks weer fit is, af en toe in de luwte gehouden worden; is dat waarschijnlijk niet slecht voor hem!

+1/-0

Knakkie schreef op 30 oktober 2024 om 22:21:

En daar is de volgende. Ueda voor langere tijd eruit met een hamstringblessure. Wtf gebeurt daar allemaal bij Feyenoord, niet alleen bij de tactisch incapabele staf, maar ook bij de medische staf. Hoe kunnen ze dit laten gebeuren, zij zullen toch het groene licht gegeven hebben om hem te laten starten. Amateuristisch gepruts binnen alle disciplines bij Feyenoord. Kunnen we de belangrijke periode tot de winterstop met een derde rangs spits in gaan want dat is Carranza.

Het was toch al vanaf het begin zichtbaar dat hij niet fit was, waarom heeft deze volwassen man zelf niet de persoonlijkheid om dat aan te geven en de wedstrijd over te slaan? Hoef hem voorlopig niet te zien, deze blessure heeft hij 100% aan zichzelf te wijten. Ben klaar met het afschuiven van eigen verantwoordelijkheid van dit soort weke figuren.

+1/-0

Willykment schreef op 31 oktober 2024 om 14:15:

Knakkie schreef op 30 oktober 2024 om 22:21:

Het was toch al vanaf het begin zichtbaar dat hij niet fit was, waarom heeft deze volwassen man zelf niet de persoonlijkheid om dat aan te geven en de wedstrijd over te slaan? Hoef hem voorlopig niet te zien, deze blessure heeft hij 100% aan zichzelf te wijten. Ben klaar met het afschuiven van eigen verantwoordelijkheid van dit soort weke figuren.

Dat ben ik met je eens hoor al begrijp ik ook wel dat een speler altijd wil spelen. Het is aan de medische staf om hem tegen zichzelf in bescherming te nemen maar die hebben het op hun beloop gelaten met als resultaat dat je ‘m nu voor een tijdje kwijt bent.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 31 oktober 2024 om 10:03:

En mocht hij als Stengs straks weer fit is, af en toe in de luwte gehouden worden; is dat waarschijnlijk niet slecht voor hem!

Heb liever Stengs op rechts ipv Osman.

+1/-0

wehave schreef op 31 oktober 2024 om 15:27:

MIddenveldert schreef op 31 oktober 2024 om 10:03:

Heb liever Stengs op rechts ipv Osman.

Ik ook en dat zegt meer over Osman dan over Stengs, want Stengs is ook niet altijd even betrouwbaar.

Maar even ontopic. Ueda waarschijnlijk enkele weken eruit. Dan mag onze MLS ster uit de VS het gaan waar maken. Ik heb nu een paar wedstrijden van Carranza gezien, maar ik ben nog niet overtuigd. Zijn aanname is vaak niet goed genoeg, waardoor hij weinig echte goed kansen krijgt.

Ik heb niet het idee dat hij dezelfde potentie heeft als bijvoorbeeld een Gutierrez, Pepi of Parrott. Maar hier zou hij dan naartoe moeten groeien, in de schaduw van een 1e spits en wellicht heb je dan over 1 a 2 seizoenen een spits waar je meerwaarde aan hebt. Maar ik betwijfel of dat erin zit, hij is ook al 24, eigenlijk 3 à 4 jaar te oud voor een "talent".

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13

Feyenoord Forum » Spelers » Ayase Ueda