Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Stadion nieuw- of toch verbouw

Deze normale topic is open en bestaat uit 33 pagina's: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33

open/sluit de onderstaande quote:

Club en Stadion willen één worden

Feyenoord en Stadion Feijenoord willen op korte termijn één worden en hebben hiertoe een zogeheten Letter of Intent getekend. Club en Stadion maakten het voornemen gisteravond bekend tijdens de Aandeelhoudersvergadering (AVA) van Stadion Feijenoord.

Eenwording is behalve een lang gekoesterde wens inmiddels ook een noodzaak, zo kregen de aandeelhouders uitgelegd. Stadion Feijenoord ziet namelijk geen kans de komende jaren uit eigen middelen De Kuip op het vereiste niveau te houden.

Om de komende 15 jaar gebruik te kunnen blijven maken van De Kuip, zijn grootschalige onderhoudswerkzaamheden en verbeteringen nodig. Het gaat daarbij vooral om het wegwerken van achterstallig onderhoud. Ook zijn aanzienlijke aanpassingen nodig om te blijven voldoen aan de eisen, onder meer op het gebied van veiligheid van onder andere de UEFA, om in De Kuip Europees voetbal te kunnen blijven spelen. Verder moet er flink worden geïnvesteerd in verbeteringen in de horeacavoorzieningen, om tegemoet te komen aan de wensen van Feyenoord en de hedendaagse bezoekers.

Het totale kostenplaatje dat hiermee is gemoeid wordt geschat op €30 tot €50 miljoen.

De eenwording die de Raden van Commissarissen en Directies van club en stadion voor ogen hebben betreft een integratie van Stadion Feijenoord binnen de Feyenoord-organisatie. Hiermee kan de continuïteit worden gewaarborgd, ontstaat een sterke basis voor zowel de stakeholders van Stadion Feijenoord als Feyenoord en zal sprake zijn van synergievoordelen.

Om de eenwording mogelijk te maken is de goedkeuring nodig van een gekwalificeerde meerderheid van de aandeelhouders van Stadion Feijenoord. Momenteel wordt dan ook hard gewerkt aan een voorstel aan de aandeelhouders, dat er nog voor het einde van het lopende voetbalseizoen zou moeten liggen.

Ein-de-lijk.

Een integratie van Stadion Feijenoord binnen de Feyenoord organisatie is niet verkeerd, al had ik liever een overname vanuit de club gezien.

Behelst het voorstel aan de aandeelhouders van het stadion een 'bod' waarmee de aandeelhouders worden uitgekocht? -Dan is het alsnog een soort overname. Of worden de aandelen in het stadion omgezet in aandelen van de club? En betekent dit dat de aandeelhouders van het stadion een bepaalde zeggenschap krijgen binnen/over de club?

Ik ben blij dat de club eigenaar wil worden van de Kuip, en ik hoop dat deze eenwording slaagt. Alleen al om de directie van het stadion kwijt te raken. Wat een minkukels zijn dat, die ben je als Feyenoord familie liever kwijt dan rijk.

+1/-0

Ik sta daar niet achter. Betaal liever huur dan eigenaar worden van een slooppand. Sorry, het is niet anders. Ik ben vaak genoeg in de Kuip geweest en ik heb daar altijd van genoten. De sfeer, de wedstrijd, de emoties die losbreken, alsof er donder en hagel op je neerstort en ja, hele mooie en prachtige tijden meegemaakt, maar je kan niet verwachten dat de Kuip zomaar kan laten staan. Ik vind dat die van Leeuwen er met de pet naar gooit en de aandeelhouders negeren. Echt, investeren in de Kuip is te vergelijken met het trekken van een dood paard. Zonde van die over de balk gegooide investeringen.

+1/-0

danall schreef op 12 december 2024 om 01:19:

Ik sta daar niet achter. Betaal liever huur dan eigenaar worden van een slooppand. Sorry, het is niet anders. Ik ben vaak genoeg in de Kuip geweest en ik heb daar altijd van genoten. De sfeer, de wedstrijd, de emoties die losbreken, alsof er donder en hagel op je neerstort en ja, hele mooie en prachtige tijden meegemaakt, maar je kan niet verwachten dat de Kuip zomaar kan laten staan. Ik vind dat die van Leeuwen er met de pet naar gooit en de aandeelhouders negeren. Echt, investeren in de Kuip is te vergelijken met het trekken van een dood paard. Zonde van die over de balk gegooide investeringen.

Ik begrijp je punt, en ik ben het er tot op zekere hoogte ook mee eens. Het probleem is alleen dat Feyenoord geen waardig alternatief heeft, en voorlopig (lees: de eerste 10-15 jaar) ook niet gaat krijgen.

Als de huurbaas niet capabel is in het uitvoeren van noodzakelijk onderhoud, dan kun je een aantal dingen doen. Je kunt op zoek naar een ander onderkomen, maar dat is zoals hierboven al gesteld niet iets wat je vandaag op morgen geregeld hebt. Je kunt het onderhoud zelf uitvoeren, en dan investeer je eigenlijk 'voor een ander'. Of je kunt proberen het onderkomen in eigendom te verwerven, zodat je in ieder geval investeert in iets wat van jezelf is.

Die laatste is toch echt het best haalbare op dit moment.

Komt nog eens bij dat wanneer je de Kuip in eigendom verwerft, er ook een situatie ontstaat waarbij je als club een onderpand krijgt die qua waarde weleens noodzakelijk kan blijken als je elders een nieuw stadion wil bouwen.

Dat is mijn inziens de 'Endgame' waarin dit een noodzakelijke stap is.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 12 december 2024 om 09:00:

danall schreef op 12 december 2024 om 01:19:

Ik begrijp je punt, en ik ben het er tot op zekere hoogte ook mee eens. Het probleem is alleen dat Feyenoord geen waardig alternatief heeft, en voorlopig (lees: de eerste 10-15 jaar) ook niet gaat krijgen.

Als de huurbaas niet capabel is in het uitvoeren van noodzakelijk onderhoud, dan kun je een aantal dingen doen. Je kunt op zoek naar een ander onderkomen, maar dat is zoals hierboven al gesteld niet iets wat je vandaag op morgen geregeld hebt. Je kunt het onderhoud zelf uitvoeren, en dan investeer je eigenlijk 'voor een ander'. Of je kunt proberen het onderkomen in eigendom te verwerven, zodat je in ieder geval investeert in iets wat van jezelf is.

Die laatste is toch echt het best haalbare op dit moment.

Komt nog eens bij dat wanneer je de Kuip in eigendom verwerft, er ook een situatie ontstaat waarbij je als club een onderpand krijgt die qua waarde weleens noodzakelijk kan blijken als je elders een nieuw stadion wil bouwen.

Dat is mijn inziens de 'Endgame' waarin dit een noodzakelijke stap is.

Ik zie 1. De fusie niet zitten. Het negatieve beleid eist zijn tol. Daar moet je niet in mee willen gaan. Om telkens financieel bij te springen kost je eigen vermogen. 2. Als we 10 jaar huren en telkens met de CL meedoen en wedstrijd winst resultaten halen we een aardig vermogen hebben opgebouwd waar we een nieuw stadion mee kunnen aanbetalen. Trouwens, de grond is van de Gemeente, dus zoveel waarde zal de Kuip niet hebben.

+1/-0

Bijzondere ontwikkeling.

Zoals ik de "Stadion-driehoek" zie, is er eigenlijk maar een plek waar een groot voetbalstadion gebouwd kan worden; de plek waar de huidige Kuip ligt. Volgens mij kom je elders in de knel, tenzij je wegen/rails gaat verleggen/ondertunnelen.

Of heb ik een verkeerd beeld van de driehoek? Ik ga ervan uit dat daar de driehoek mee wordt bedoeld, omringd door de Stadion-, Olympia en Coen Moulijnweg. En is van Herk dan eigenaar van het bedrijventerrein 'links bovenin', in de punt tussen de Stadion- en Olympiaweg?

We gaan zien hoe het zich ontwikkeld. Ik denk dat de grond waarop de Kuip gebouwd is (nu in eigendom van de gemeente) wellicht ook wel onderwerp van gesprek/overname kan worden als Feyenoord de Kuip in eigendom verwerft.

+1/-0

De opzet is naar het voorbeeld van San Mames, dat de Spurs later hebben toegepast. Een deel van de Kuip braak leggen en daar alvast de nieubouw beginnen en als het nieuwe stadion zijn contouren krijgt om dat laatste overblijvende gedeelte afte breken en op te slokken in de finishing van het nieuwe stadion. De Kuip is dan ter ziele en voor ons is een gigantisch groot bouwwerk verrezen. Er moet wat bedrijven terreinen overgekocht worden, bij Van Herk en nog een vastgoedmagnaat. Als zij bereid zijn, om de bedragen die Feyenoord denkt te besteden, willen accepteren, dan kan het vlot gaan. Hopelijk krijgen we dan ook investeerders mee, die zich voor Feyenoord hard maken om de club een nieuwe onderkomen te acquisiteren. Zou wel mooi zijn, dat dan weer wel.

+1/-0

Misschien is dat wel DE oplossing. De :kuip moet zich daar dan wel voor lenen, om het deels af te breken voor wat betreft de constructie enzo. Daarnaast zou het schitterend zijn om dit in 2037 te kunnen realiseren na precies honderd jaar. Weet wel, dit is zo'n 12 jaar verder en dat we dit nog bij leven en welzijn mogen meemaken.
Ik ga er voor!

+1/-0

Bij San Mames werd dacht ik eerst al gebouwd terwijl oude stadion nog volledig in tact bleef. Dan komt het er dus iets naast te liggen maar heb je dus een snelle transitie. In de driehoek zou dat kunnen dacht ik, net ten noorden op parkeerterrein.
2037 lijkt nu ver weg, maar vorige dossier liet al zien dat het sowieso lange adem is.
Een nieuw stadion biedt gewoon veel meer financiële mogelijkheden. Dat Europese toernooien in de toekomst in omvang zouden toenemen
zag je gewoon altijd al aankomen, maar het vorige stadion is gesneuveld omdat mensen dat maar niet in konden/wilden zien.
Die gingen altijd uit van 2/3 europese cupwedstrijdjes per jaar, met ook wel 'ns een jaartje niet.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 33 pagina's: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Stadion nieuw- of toch verbouw