Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Stadion nieuw- of toch verbouw

Deze normale topic is open en bestaat uit 31 pagina's: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31

Ik weet dat het niet makkelijk is om huidige situatie te veranderen. Maar eerste stap blijft hoe dan ook overname van stadion. Ik hoor telkens anderen roepen dat het onmogelijk is. Maar dat lijkt mij onzin. Wanneer er een goed realistisch plan neergezet wordt dan lijkt mij het niet onlogisch dat geldschieters in Feyenoord willen investeren. Met name in de situatie die wij ons nu bevinden. Ik hoop stiekem op een sportief, (Europa league), succesje!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

KasperK schreef op 17 januari 2024 om 16:42:

Ik weet dat het niet makkelijk is om huidige situatie te veranderen. Maar eerste stap blijft hoe dan ook overname van stadion. Ik hoor telkens anderen roepen dat het onmogelijk is. Maar dat lijkt mij onzin. Wanneer er een goed realistisch plan neergezet wordt dan lijkt mij het niet onlogisch dat geldschieters in Feyenoord willen investeren. Met name in de situatie die wij ons nu bevinden. Ik hoop stiekem op een sportief, (Europa league), succesje!


Dat het onmogelijk is, dat klopt. De fundamenten voor een stadionbouw die de UEFA/veiligheidsvoorschriften van de brandweer, heeft er toe genoopt om een nieuw stadion te bouwen. De Kuip zit ingesloten, vooral aan de zuidkant met de Coen Moulijnweg. De noordzijde zitten bedrijven, die je moet uitkopen, wat ook geen zaligmakende oplossing is. Kortom, je moet inzien, dat het hernieuwen of het aan de normen van de UEFA/veiligheidsvoorschriften te voldoen is het bouwen van een nieuw stadion de goedkoopste en duurzame opties tot gevolg. Hoe lang gaat de Kuip mee na reparatie? Hoe lang gaat een nieuw gebouwde stadion mee?

 

+1/-0

Ik hoef geen overdreven luxe, geen warme broodjes kroket in de pauze en zelfs heb ik voldoende zelfdiscipline om even van tevoren naar het toilet te gaan, dus die 120 minuten hou ik het wel vol.
Maar ik wil dan tenminste wél de wedstrijd goed zien, en op die tribune aan de lange zijde, die ondanks de aanwezigheid van stoeltjes de facto een staantribune is geworden, kan ik zeker een kwart van de wedstrijd niet zien.
Je blijft met dat geringe hoogteverschil zitten, dus een verbouw gaat dat niet oplossen.

En zo kun je nog wel tientallen problemen opnoemen waar je binnen de contouren van het huidige stadion altijd tegenaan zult blijven lopen.

 

+1/-0

Los van de beslissing om de Kuip te renoveren met alle (on)mogelijkheden die daarbij komen kijken, óf dat de club moet proberen een nieuw stadion te bouwen; het verwerven van het stadion in eigendom is gewoon een belangrijke eerste stap.

Het achterstallige onderhoud aan de Kuip is alles en iedereen een doorn in het oog. Daar is al dan niet bewust weggekeken door de Stadion NV, toen alles ingezet is op de realisatie van Feyenoord City. Nu dát van de baan is, weten we één ding; voorlopig komt er géén nieuw stadion. En zal een grote renovatie van de Kuip nog even op zich laten wachten. Dus qua onderhoud moet er sowieso wat gedaan worden.

En mede omdat de Kuip dat niet kan/wil bekostigen, heeft de club daarin ook een soort leiding genomen. Te Kloese heeft daarin eerder terecht aangegeven dat ze dan ook eigendom van dat stadion willen. Dus laten we hopen dat wanneer Feyenoord de Kuip in handen krijgt, dáár wat aan gedaan wordt.

Dan kan dáárna gekeken worden naar wat er op langere termijn het beste is voor de club.

 

+1/-0

Dubieuze rol RvC Stadion Feijenoord? ''Ook betrokken bij projectontwikkelaar''

De deal van Stadion Feijenoord N.V. met de Gemeente Rotterdam blijft de gemoederen bezighouden. De directie van Feyenoord is niet te spreken over de werkwijze van stadiondirecteur Lilian de Leeuw en de Raad van Commissarissen van De Kuip. Journalist Dennis van Eersel heeft gesproken met diverse betrokkenen binnen de Rotterdamse club en daarbij werd duidelijk dat de club woedend is.
''Vorige week werd gemeld dat in ruil voor geen concerten meer er een gemeentelijke bijdrage komt'' legt Van Eersel de situatie uit tegenover RTV Rijnmond. ''Deze week was er een vergadering waar meer duidelijkheid kwam over de politieke plannen en het bedrag dat daarmee gemoeid is. Feyenoord is heel erg ontstemd, zoals Dennis te Kloese het ook verwoordde na de huldiging van de bekerfinale.''

Tijdens de vergadering was letterlijk de moeizame relatie tussen Stadion Feijenoord N.V. en de directie van Feyenoord te zien. ''De vertegenwoordigers van Feyenoord waren aanwezig. Financieel directeur Pieter Smorenburg en woordvoerder Raymond Salomon waren erbij. Lilian de Leeuw was ook op het stadhuis aanwezig. Ze konden niet verder uit elkaar zitten, voor mij was dat veelzeggend over hoe de verhoudingen op dit moment zijn.''

''Feyenoord is echt ontstemd dat het niet is meegenomen door De Kuip. Met de Gemeente is er niet gesproken. Wij hebben tal van politieke partijen gesproken. Feyenoord is toch een aanzienlijke partner in het plan dat nog steeds Feyenoord City 2.0 heet. De naam van Feyenoord zit er nog in, dat willen ze niet meer. Met Feyenoord is nooit gesproken, hier zit wel echt boosheid in.''

De Leeuw is niet bereikbaar voor de media en onthoudt zich van elk commentaar. ''Daar heb ik ook geprobeerd om een reactie te krijgen, die is uiteindelijk niet gekomen. Eerder wel toen het rondom de concerten speelde. Toen werd er gesproken over waarom het een goede deal voor De Kuip zelf is. Die snap ik ook. Ze hebben een schuld bij Goldman Sachs. Die vijftien miljoen wordt nu afgedicht met twaalf vanuit de gemeente.''

''Feyenoord heeft eerder al wat gegeven aan ontwikkelingskosten. Die schuld is dan weg. Het lijkt op het eerste oog heel erg goed voor het stadion. Op lange termijn, dat bleek ook wel uit vragen vanuit de Rotterdamse politiek, moeten we maar afwachten hoe goed die deal is. Zonder concerten in de toekomst heb je dat soort inkomsten niet. Ook is er geen terugverdienmodel bij een eventuele verbouwing.''

Vraagtekens bij rol Raad van Commissarissen Stadion Feijenoord
De boosheid van Feyenoord is ook terecht te noemen. Beide partijen hebben de laatste maanden wekelijks overleg gevoerd, maar daarbij is nooit een woord gevallen over de aanstaande deal met de Gemeente. Daarnaast heeft de Rotterdamse club afgelopen woensdag ook met verbazing gereageerd op wie de betrokken projectontwikkelaar is bij het bouwen van de huizen rondom De Kuip.

Dat is het bedrijf Dura Vermeer, zo schrijft RTV Rijnmond. ''De financieel directeur van dat bedrijf, Lowick Barg, is ook lid van de Raad van Commissarissen van Stadion Feijenoord. En Roel Vollebregt, de directeur van Nieuw Stadion NV, is verbonden aan Dura Vermeer als lid van de RvC.'' Ondanks alle commotie heeft Feyenoord nog altijd als doel om De Kuip te kopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Toen de eerste plannen voor nieuwbouw opdoken, bij de aanstelling van Gudde, doken er op en rond de club ook allerlei figuren op met een achtergrond in de bouwwereld: Dick van Well, onder andere.

Allemaal pionnetjes die werden neergezet om vooraan te staan als de taart uiteindelijk verdeeld zou worden.

De Kuip is een spil geworden in een groot project waar voor gemeente en ontwikkelaars veel prestige aan hangt. Uiteindelijk vrees ik dat de vraag niet wordt óf Feyenoord een ander heenkomen moet gaan zoeken, maar wanneer. Als het aan deze partijen ligt.

Feyenoord moet de Kuip in eigendom verwerven, op dat moment kan de club hier meer zeggenschap in/over krijgen. Als de Kuip ingebouwd zit tussen grote woontorens en de grond waarop het stadion staat eenzelfde bestemming krijgt (is die grond in eigendom van de Kuip?), zou de prijs waarvoor de club 'uitgekocht' moet worden weleens flink kunnen oplopen.

Het is misschien niet wat we willen vanuit het gevoel, maar rationeel is het wellicht uiteindelijk het beste oplossing.

Feyenoord moet 'op Zuid' blijven. Als de club ook samen kan gaan met de Sportclub, zou een nieuw stadion uiteindelijk kunnen verrijzen op Varkenoord. En zouden de amateurs en jeugd naar een 'goedkoper' complex aan de rand van de stad of erbuiten kunnen verhuizen. Dat zie je vaker gebeuren, in Engeland voornamelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 29 april 2024 om 09:10:

open/sluit de onderstaande quote:




Toen de eerste plannen voor nieuwbouw opdoken, bij de aanstelling van Gudde, doken er op en rond de club ook allerlei figuren op met een achtergrond in de bouwwereld: Dick van Well, onder andere.

Allemaal pionnetjes die werden neergezet om vooraan te staan als de taart uiteindelijk verdeeld zou worden.

De Kuip is een spil geworden in een groot project waar voor gemeente en ontwikkelaars veel prestige aan hangt. Uiteindelijk vrees ik dat de vraag niet wordt óf Feyenoord een ander heenkomen moet gaan zoeken, maar wanneer. Als het aan deze partijen ligt.

Feyenoord moet de Kuip in eigendom verwerven, op dat moment kan de club hier meer zeggenschap in/over krijgen. Als de Kuip ingebouwd zit tussen grote woontorens en de grond waarop het stadion staat eenzelfde bestemming krijgt (is die grond in eigendom van de Kuip?), zou de prijs waarvoor de club 'uitgekocht' moet worden weleens flink kunnen oplopen.

Het is misschien niet wat we willen vanuit het gevoel, maar rationeel is het wellicht uiteindelijk het beste oplossing.

Feyenoord moet 'op Zuid' blijven. Als de club ook samen kan gaan met de Sportclub, zou een nieuw stadion uiteindelijk kunnen verrijzen op Varkenoord. En zouden de amateurs en jeugd naar een 'goedkoper' complex aan de rand van de stad of erbuiten kunnen verhuizen. Dat zie je vaker gebeuren, in Engeland voornamelijk.


Waren daar niet de eerste plannen voor nieuwbouw als locatie gekozen? Door het gesteggel met diverse "supporters verenigingen" werd die keuze in de grond geboord. Toen kwam de Veranda op de proppen, en weer kregen we weer gesteggel met de "supporters verenigingen". Neen, ik blijf erbij, dat Feyenoord niet de Kuip in eigendom moet nemen. De nalatige onderhoudskosten vliegen de pan uit. Waarom Stadion Feyenoord dat nooit grondig heeft gedaan is voor mij een vraag? Je zit zo maar aan een 50 miljoen tot 100 miljoen aan verbouwingen, renovaties of reparaties. De bussines cabins zijn onaantrekkelijk vanweg die grote buizen die er in die ruimte geplaatst zijn, en de vraag is: waarom?. De ruimte is niet ruim bemeten en met die dikke pijpen erbij wordt de ruimte onaantrekkelijk. Bedrijven willen best zo'n unit huren of voor betalen, mits het ook aantrekkelijk voor hun introducee's is en die presentatie valt dan ineen, bij het zien van die ongemakken. Het is geld steken in een dood paard. Ja, we hebben heerlijke momenten in de Kuip gekend, en gelukkig onlangs weer, maar we behoren in te zien, dat de Kuip niet langer kan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 31 pagina's: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Stadion nieuw- of toch verbouw