Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Arne Slot

Deze normale topic is open en bestaat uit 84 pagina's: 1 2 3 4 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... 80 81 82 83 84

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 28 oktober 2022 om 13:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 28 oktober 2022 om 12:41:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 28 oktober 2022 om 12:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 28 oktober 2022 om 11:47:

Vooropgesteld, een andere trainer voor de groep is een kansloos en naïef idee. Kees van Wonderen is een leuke trainer voor middenmoters zoals Heerenveen, maar heeft nog niet laten zien dat hij in staat is om tegenstanders kapot te kunnen spelen als ze met 9 man voor hun eigen doel hangen. Zodra hij dat heeft laten zien kan hij een optie worden. Heerenveen is een totaal andere club dan Feyenoord, het is daar veilig voor een trainer. Heerenveen speelt zonder grote druk en zonder tegenstanders die er alles defensief aan zullen doen om te winnen van een grote topclub.

Dat Slot vorig jaar met het matige materiaal in staat werd om 3e te eindigen en een Europese finale te behalen is een grootste prestatie. Dat geeft aan dat hij de juiste trainer is voor onze club. Maar ik heb de indruk dat hij nog niet de juiste formule heeft gevonden bij deze selectie en soms oogt het ook alsof hij z'n spelopvatting heeft aangepast.

Slot moet nu weer terug naar de basis, aanvallend pressievoetbal. Vorig jaar liep ook niet alles perfect, maar we speelden veel directer en met meer tempo naar voren. Momenteel wordt er veel te langdradig en voorspelbaar opgebouwd volgens de failliete Hollandse school, waardoor al het tempo eruit is en de kwaliteit van kansen klein is. Daar zijn met name onze middenvelders en vleugelspelers debet aan, we hebben teveel dezelfde types rondlopen die in de bal komen en die te lang vasthouden. Om dit te veranderen moet hij beginnen met het opstellen van de juiste spelers die tempo, diepgang en creativiteit in hun spel hebben. Hij houdt nu bepaalde aankopen tevreden, maar met Danilo, Alireza, Dilrosun en Timber komen we kwaliteit, diepgang en creativiteit tekort.


Zolang van Wonderen de kans niet krijgt, zullen we het nooit weten. Supporters willen graag een trainer die resultaten haalt. Verliezen van Sturm Graz is zakken door de ondergrens.



Arne Slot heeft vorig jaar een Europese finale gehaald en eindigde als 3e. Volgens mij zijn dat resultaten die onze supporters waarderen. Dit jaar gaat het slechter, maar we staan nog steeds 3e en er is ook nog steeds een klein perspectief op Europese overwintering. Je maakt mij niet wijs dat Kees van Wonderen hier heel veel meer uit zou halen, die heeft tot nu toe af en toe wat laten zien als hij z'n ultradefensieve 532 kan spelen. Maar zoiets werkt niet tegen clubs als Midtjyland, Fortuna, NEC die zich opsluiten op de eigen helft. Dan creëer je al helemaal niets. Advocaat z'n defensieve tactieken werkten ook nooit. Realistisch voetbal leidt niet tot prijzen bij ons, anders hadden we inmiddels wel een vollere prijskast de afgelopen 20 jaar.


Misschien dat een deel van de supporters een derde plaats waardeert, maar alleen plek 1 telt. Kampioen worden is de afgelopen 45 jaar te weinig gebeurt. Feyenoord hoort ieder seizoen mee te doen om het kampioenschap.



Mee eens! Je moet echter wel het één en ander in perspectief kunnen plaatsen.

Dit Feyenoord is dan misschien wel het duurste ooit (ligt trouwens maar net hoe je het bekijkt. Er ten opzichte van vorig seizoen voor méér verkocht dan er gekocht is, dus qua waarde moet je het team van vorig seizoen hoger inschalen), maar ten aanzien van de andere ploegen in de Eredivisie is Feyenoord nog altijd nummer 3. Ajax en PSV hebben meer financiele mogelijkheden, en dat resulteert in een hogere waarde op het veld.

Ja, tegen Sturm Graz zakte het team in de tweede helft door een ondergrens wat mij betreft. Maar de wijze waarop verloren werd was uiterst knullig, in de laatste minuut. In de eerste helft had Feyenoord het beste van het spel en had het team afstand moeten nemen. Je dwingt het niet af, in mijn ogen komt dat mede door de keuzes van Slot.

Alhoewel zijn eerste seizoen bijna foutloos was, is Slot geen perfecte trainer. Hij maakt fouten, en heeft opvattingen die zich vertalen in een speelwijze en opstelling waar over te twisten valt. Ik denk dat Slot voor Feyenoord nog steeds de ideale coach is, en we na anderhalf seizoen (bijna) nog altijd in een proces zitten waar de trainer een essentieel onderdeel van vormt. Dat proces moet leiden tot een situatie waarin de achterstand op Ajax en PSV verkleind is, en Feyenoord ieder seizoen meedoet om de prijzen. De visie en het plan van Slot zullen Feyenoord daar brengen.

Vorig seizoen moeten we denk ik zien als een uitzonderlijke prestatie, dat was gedeeltelijk Slots werk en die van de overige technisch verantwoordelijken. Maar er viel ook een hoop op zijn goeie plek. In het proces was een Europese finale in het eerste jaar geen doel geweest, in die zin zijn daar verwachtingen uit voortgekomen waar het team nu 'last' van heeft. Anderzijds is het proces versnelt, de club heeft eerder de gestegen marktwaarde van een aantal spelers ten gelde kunnen maken. Dat was op voorhand het plan. Het is denk ik eerder gekomen, wat een voordeel is maar ook een nadeel. Want het zorgt ervoor dat er veel meer nieuwe spelers ingepast moesten worden dit seizoen.

Brengt ons bij het nu. Ik denk dat het team veel beter kan, maar vooral gebaat is bij vastigheden. Slot moet nu keuzes maken, en spelers voor een langere periode de kans geven. In de spits, op de flanken, achterin. Daar wordt het team beter van, denk ik.

Dan kan het team zich verder ontwikkelen, en kan Feyenoord op den duur (dit seizoen, of het volgende) écht weer meedoen om de titel. Alhoewel dat gezien de (financiele) mogelijkheden nog steeds niet vanzelfsprekend is.

 

+1/-0

Ja een beetje vastigheid in het team kan geen kwaad en dat de spitsen echt gaan loskomen.

Slot wordt niet warm of koud vd kritiek die gaat gewoon zijn eigen weg en kan dat ook altijd motiveren.
Alle spelers lopen ook met hem weg.

 

+1/-0

Arend Martijn krijgt terecht veel complimenten, maar wat de Snor terecht zei dit is gewoon ook een betere selectie als vorig jaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 15 november 2022 om 00:23:

Arend Martijn krijgt terecht veel complimenten, maar wat de Snor terecht zei dit is gewoon ook een betere selectie als vorig jaar.



Ik denk dat de selectie in de breedte inmiddels sterker is geworden. Maar daar zag het op voorhand niet naar uit, en ook dat is de verdienste van Slot. Hij heeft veel nieuwe spelers ingepast en aan het voetballen gekregen, op een manier dat we de sterkhouders die vorig seizoen op die positie speelden welhaast vergeten zijn.

En de spelers die gebleven zijn, zetten inmiddels ook weer stappen en raken nóg beter op elkaar ingespeeld.

In iedere linie zijn er twee basiskrachten vertrokken, de voorhoede is zelfs compleet nieuw. Er is meer keuze en wat betreft kwaliteiten/niveau is de basis omhoog gegaan. Maar de échte topspelers die er bovenuit steken, heb je niet meer.

Achterin heb je dat het beste opgevangen, en is een nieuwe topper (Hancko) opgestaan. Op het middenveld mis je nog steeds een type zoals Aursness, maar met een andere manier van spelen probeert Slot dat op te vangen.

Voorin heb je het meeste geinvesteerd, en heb je spelers gehaald die vrijwel allemaal tijd nodig hebben om te wennen aan het niveau en de manier van spelen. Daar loopt het dan ook nog steeds stroef, vind ik. Het luistert in de aanval ook het meest nauw, ten opzichte van de verdediging of zelfs de opbouw. Een combinatie moet precies goed zijn, anders zit er een been van de tegenstander tussen en kun je opnieuw beginnen. De ruimtes op de rest van het elftal laten iets minder nauwkeurigheid toe.

Slot heeft nu de tijd om in de aanval voorin patronen te gaan inslijpen, zodat na de winter ook daar stappen worden gemaakt.

Als dat lukt, is dat ook weer mede zijn verdienste. Het hangt allemaal wel samen vind ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 15 november 2022 om 00:23:

Arend Martijn krijgt terecht veel complimenten, maar wat de Snor terecht zei dit is gewoon ook een betere selectie als vorig jaar.



De breedte van de selectie is inderdaad vooruit gegaan. Wat je nog mist bij Feyenoord is de volgende stap die Ajax en PSV al hebben gezet, het halen van spelers boven de 8 miljoen die een directe kwalitatieve meerwaarde hebben. Verdedigend hebben we met Hancko voor een relatief lage prijs zo'n directe meerwaarde gehaald. Nu moeten we dat nog op de 6 positie en voorin aan de zijkanten doen, waarbij ik me aansluit bij Slot dat voorin misschien wel de hoogste prioriteit is. We creëren te weinig grote kansen op de meest kansrijke posities, dat kan niet een heel seizoen goed gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 15 november 2022 om 11:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 15 november 2022 om 00:23:

Arend Martijn krijgt terecht veel complimenten, maar wat de Snor terecht zei dit is gewoon ook een betere selectie als vorig jaar.



De breedte van de selectie is inderdaad vooruit gegaan. Wat je nog mist bij Feyenoord is de volgende stap die Ajax en PSV al hebben gezet, het halen van spelers boven de 8 miljoen die een directe kwalitatieve meerwaarde hebben. Verdedigend hebben we met Hancko voor een relatief lage prijs zo'n directe meerwaarde gehaald. Nu moeten we dat nog op de 6 positie en voorin aan de zijkanten doen, waarbij ik me aansluit bij Slot dat voorin misschien wel de hoogste prioriteit is. We creëren te weinig grote kansen op de meest kansrijke posities, dat kan niet een heel seizoen goed gaan.



Denk niet dat je het oplost met weer een speler die moet wennen.
Lukt alleen met een directe versterking en dat lijkt me lastig te halen.

 

+1/-0

Slot en de club staan nu voor een dilemma probeer je nog directe kwaliteitsimpulsen tehalen om vol voor de titel tegaan of niet. Als je het niet doet wordt je wss tweede of derde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 15 november 2022 om 13:44:

Slot en de club staan nu voor een dilemma probeer je nog directe kwaliteitsimpulsen tehalen om vol voor de titel tegaan of niet. Als je het niet doet wordt je wss tweede of derde.



een goede rechtsbuiten die er direct staat moet je gewoon doen. Maar ik denk dat die niet beschikbaar zijn of onbetaalbaar

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 15 november 2022 om 15:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 15 november 2022 om 13:44:

Slot en de club staan nu voor een dilemma probeer je nog directe kwaliteitsimpulsen tehalen om vol voor de titel tegaan of niet. Als je het niet doet wordt je wss tweede of derde.



een goede rechtsbuiten die er direct staat moet je gewoon doen. Maar ik denk dat die niet beschikbaar zijn of onbetaalbaar



Denk dat de Feyenoord scouts ook naar Qatar gaan, je moet wel een ervaren speler halen denk ik, maar het is ook link zie Pratto. Wordt eerder huur als koop.

Dit bericht is gewijzigd op 15 november 2022, 15:23:12.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 15 november 2022 om 15:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 15 november 2022 om 15:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 15 november 2022 om 13:44:

Slot en de club staan nu voor een dilemma probeer je nog directe kwaliteitsimpulsen tehalen om vol voor de titel tegaan of niet. Als je het niet doet wordt je wss tweede of derde.



een goede rechtsbuiten die er direct staat moet je gewoon doen. Maar ik denk dat die niet beschikbaar zijn of onbetaalbaar



Denk dat de Feyenoord scouts ook naar Qatar gaan, je moet wel een ervaren speler halen denk ik, maar het is ook link zie Pratto. Wordt eerder huur als koop.



Wat het eerste in mij opkomt is ook huur van een speler die bij een andere Europese club buiten de boot is gevallen afgelopen seizoen. Een speler uit een ander continent heeft te lang nodig om zich aan te passen. Het liefste zoek je eigenlijk iemand die de Nederlandse competitie kent.

Ik dacht eigenlijk gelijk aan Boadu, is weliswaar een centrumspits maar wel één die garant staat voor goals denk ik. Hij keert weliswaar terug van een blessure volgens mij maar zou ik geen gekke optie vinden.

 

+1/-0

Misschien dat ze gaan proberen een speler als Reis Nelson te huren om (rechts)voorin aan de zijkanten wat versterking te krijgen, dat is onze zwakke plek tot nu toe.

 

+1/-0

Arne Slot komt prima uit het trainersklassement van Voetbal International. De oefenmeester van de Rotterdammers scoort een 6,71, waarmee hij de koploper van het klassement is. AZ-trainer Pascal Jansen (2) en de trainers van FC Twente en RKC Waalwijk, Ron Jans en Joseph Oosting (gedeelde nummers 3) completeren de top-drie.

8e Van Nistelrooy
11e Schreuder

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 16 november 2022 om 09:30:

Misschien dat ze gaan proberen een speler als Reis Nelson te huren om (rechts)voorin aan de zijkanten wat versterking te krijgen, dat is onze zwakke plek tot nu toe.



Alireza had in principe ook moeten zorgen voor assists en goals hopelijk geeft het WK hem weer extra vertrouwen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 17 november 2022 om 13:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 16 november 2022 om 09:30:

Misschien dat ze gaan proberen een speler als Reis Nelson te huren om (rechts)voorin aan de zijkanten wat versterking te krijgen, dat is onze zwakke plek tot nu toe.



Alireza had in principe ook moeten zorgen voor assists en goals hopelijk geeft het WK hem weer extra vertrouwen.


Laten we het hopen, het is een sympathieke speler. Maar ik vrees dat hij het niet in zich heeft kwalitatief gezien, hij komt momenteel nog geen lantaarnpaal voorbij.

 

+1/-0

Na ruim 1,5 jaar nog hopen op het opbloeien van Alireza.....Wordt nooit meer wat.

 

+1/-0

Bij hem is het ook een kwestie van vertrouwen hoor, het zit er wel in zie je bij vlagen wel maar in het koppie moet het ook helemaal goed zitten.

Het WK kan hem zeker een boost geven omdat ze nu echt voetballen voor het Iraanse volk, maandag 2 uur tegen Engeland. Leuke pool met VS en Wales.

 

+1/-0

Vanavond zit hij bij NOS WK 22.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 december 2022 om 04:27:

Vanavond zit hij bij NOS WK 22.



Ben wel benieuwd hoe hij naar deze wedstrijden kijkt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 05 december 2022 om 09:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 december 2022 om 04:27:

Vanavond zit hij bij NOS WK 22.



Ben wel benieuwd hoe hij naar deze wedstrijden kijkt.



Ik ook volgens mij is hij wel een Van Gaal adept. Hij kijkt sowieso goed naar andere trainers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 december 2022 om 10:41:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 05 december 2022 om 09:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 december 2022 om 04:27:

Vanavond zit hij bij NOS WK 22.



Ben wel benieuwd hoe hij naar deze wedstrijden kijkt.



Ik ook volgens mij is hij wel een Van Gaal adept. Hij kijkt sowieso goed naar andere trainers.



Ja en nee.

Zoals Oranje tegen USA speelde is toch niet (meer) te vergelijken met de visie en de spelopvatting van de elftallen van Slot? Van Gaal is 180 graden gedraaid ten aanzien van zijn filosofie van een jaar of wat geleden, die wel aansloot bij de ideeen van Slot.

Daarom ben ik ook wel benieuwd naar hoe Slot tegen de huidige speelwijze van Oranje aankijkt.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 84 pagina's: 1 2 3 4 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... 80 81 82 83 84

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Arne Slot