Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Arne Slot

Deze normale topic is open en bestaat uit 102 pagina's: 1 2 3 4 ... 98 99 100 101 102

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 26 november 2025 om 23:38:

kees592 schreef op 26 november 2025 om 22:58:

PSV is een ploeg dat staat als een huis. Moeilijk te verslaan. Ze kunnen de kwartfinale of halve finale halen.

In Breda was het anders erg pover maar was die goal van Guus Til goud waard. In grote wedstrijden zie je wel dat ze boven zichzelf uitstijgen. Ook al tegen de kampioen van Italie 6-1.

Deze wedstrijden zitten er nu eenmaal altijd tussen, en die móét je gewoon winnen. Teams die niets te verliezen hebben, gaan er vol voor: of ze geven 150% inzet, of ze trekken zich massaal terug voor de goal. Het zijn lastige, stugge tegenstanders. Denk aan NAC, Telstar, Volendam, PEC en de Eagles. Als het lang 0-0 blijft, blijven dit soort ploegen altijd geloven dat er iets te halen valt.

+1/-0

Ik vind de terugval bij Liverpool echt bizar. Natuurlijk, je kunt een keer een wedstrijd verliezen. Of drie. Maar hier lijken zo langzamerhand een aantal meer structurele problemen aan ten grondslag te liggen.

Arne Slot lijkt geen antwoord te hebben op de tactische tegenzetten die ploegen ontwikkeld hebben om tegen het spel dat zijn ploeg afgelopen seizoen speelde, weerstand te bieden.

Hij heeft (nog) geen geluk met de aankopen die Liverpool afgelopen zomer gedaan heeft, en de spelers die vertrokken zijn; lijken toch een gat achter te hebben gelaten. In eerste instantie schatte ik de voetballende impact van het vertrek van Alexander-Arnold en Díaz niet als al te problematisch. Toch lijkt het dat wel.

Dan is er nog het gemis van Jota, de impact van zo'n dramatische gebeurtenis is niet te onderschatten. Zowel voetballend als in de dynamiek binnen de groep. Zeker niet in een wereld waar het om details vraagt, en een afwijkend slechts enkele procenten het verschil bepalen. Er bestaan geen draaiboeken voor, er is geen eenduidige aanpak. het is een proces van verwerking wat ieder op zijn manier moet doen, en waar een groep uiteindelijk ook zijn weg in moet vinden.

Dat zijn allemaal 'verklaringen' voor de situatie waarin Liverpool verkeert, maar uiteindelijk zal het Slot niet kunnen redden als hij het tij niet keert. Maakt hem dat een slechtere trainer? Uiteindelijk denk ik juist dat hij hier enorm veel van kan leren, en nu ook enorm veel leert.

Ik vraag me af hoelang hij de tijd nog gaat krijgen...

+1/-0

Een jaar geleden kon Slot geen geld uitgeven en werd hij kampioen. Afgelopen zomer heeft hij extreem veel geld kunnen uitgeven, maar de resultaten vallen erg tegen.

+1/-0

kees592 schreef op 27 november 2025 om 11:01:

Een jaar geleden kon Slot geen geld uitgeven en werd hij kampioen. Afgelopen zomer heeft hij extreem veel geld kunnen uitgeven, maar de resultaten vallen erg tegen.

Nu is het wel zo dat die ploeg eigenlijk vorig jaar al aan vernieuwing toe was. Die zat wel een beetje aan het einde van een cyclus. Hoewel er veel geld is uitgeven, mist er nu ook behoorlijk wat. Verdedigend is het smal, op het middenveld zijn er amper mogelijkheden om te wisselen en de buitenspelers houden ook niet over. Ze hebben nog wel wat windows nodig om op niveau Arsenal te komen.

Dat zal niet met Slot gebeuren ben ik bang. Hij lijkt gesloopt door andere trainers. Ze hebben hem door en hij heeft geen tegenzet meer. Liverpool lijkt in een niets op een door Slot getrainde ploeg.

+1/-0

socrates schreef op 27 november 2025 om 11:45:

kees592 schreef op 27 november 2025 om 11:01:

Nu is het wel zo dat die ploeg eigenlijk vorig jaar al aan vernieuwing toe was. Die zat wel een beetje aan het einde van een cyclus. Hoewel er veel geld is uitgeven, mist er nu ook behoorlijk wat. Verdedigend is het smal, op het middenveld zijn er amper mogelijkheden om te wisselen en de buitenspelers houden ook niet over. Ze hebben nog wel wat windows nodig om op niveau Arsenal te komen.

Poeh dat zijn nogal uitspraken, alle linies trek je in twijfel.
In mijn ogen hebben ze ruim voldoende en goede spelers. Op de rechtsback hebben ze nu pech, dat beide geblesseerd zijn, maar over het algemeen heb je gewoon dubbele bezetting.

Middenveld met MacAllister, Szoboszlai, Gravenbergch, Wirtz, Jones normaal ook gewoon 5 goede spelers.

En de buitenspelers houden niet over zeg je. Dat zeg je over Gakpo en Salah. Met daarachter nog Ngumoha en Chiesa. En dan 2 geweldige centrumspitsen (Isak en Ekitike).

Heel eerlijk, aan het materiaal mag het niet liggen, zelfs het B team zou punten moeten weten te halen. Echter Slot krijgt het op dit moment niet aan de praat. Individueel zijn de spelers op elke positie beter dan die van PSV gister, maar toch staat daar een team en bij Liverpool niet.

+1/-0

Ik geloof echt dat de leiding van LFC nog 100% achter hem staat hij heeft veel krediet na de titel en ook veel scousers maar als er geen ommekeer komt houdt het een keer op.

+1/-0

Is Liverpool er ten opzichte van vorig seizoen op achteruit gegaan?

Als je de 'transferbalans' bekijkt, dan zou je misschien eerder het tegenovergestelde verwachten. Er is significant méér uitgegeven, dan er is binnengekomen. Al zegt dat niets. Maar op een aantal cruciale posities is er echt flink geinvesteerd, óók in kwaliteit.

Er zijn spelers vertrokken, maar buiten Díaz en TAA waren dat géén vaste waardes. Livepool heeft afgelopen zomer vooral (al dan niet tijdelijk) afscheid genomen van spelers die vaker niet dan wel in de basis stonden. Elliot, Tsimikas en Quansah; dat waren toch geen sleutelspelers? (Ik kan me trouwens wel voorstellen, dat die binnen de groep een belangrijke rol vervulden)

Nu lijken (nog) niet alle (top)aankopen te renderen, dat vergt wellicht tijd maar opvallend is wel dat ze nog zo weinig brengen.

En de vaste kern die vorig seizoen zo indrukwekkend kampioen werd, die is onveranderd. Van Dijk en Salah zijn toch niet in één zomer slecht geworden?

Er lijkt méér aan de hand.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 102 pagina's: 1 2 3 4 ... 98 99 100 101 102

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Arne Slot