Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Amerikaanse investeerders

Deze normale topic is open en bestaat uit 23 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 ... 19 20 21 22 23

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 25 juni 2020 om 13:11:

Men moet natuurlijk niet in zee gaan met avonturiers zoals ADO en Roda JC in recent verleden, maar in het huidige voetbal ontkom je er niet aan naar externe investeerders tekijken anders hou je deze status quo met de VVF. Kan ook hoor maar dan zal je het gat naar ajax en psv niet dichten de VVF stopt er echt niet meer geld in.



Kijk eens goed naar die 2 clubs die jij aanhaalt en ook naar AZ.
Geen sprake van externe buitenlandse investeerders en toch resultaten die aanspreken, financieel op orde, goede jeugdopleiding en scouting. Allemaal zaken die voor een voetbalclub van levensbelang zijn.

Feyenoord heeft zeker mogelijkheden minimaal gelijkwaardig aan de 3 genoemde clubs, benut die dan ook.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 26 juni 2020 om 08:21:

Die investeerders willen ook meteen inspraak en gaan geen genoegen nemen met kleine beetjes. Zodra ze hun eigen geld erin steken willen ze invloed op het aan en verkoop beleid, tenzij je een lot uit de loterij wint maar daar geloof ik niet in.



Is niet hun eigen geld , maar wit gewassen drugsgeld. Mij maakt dat ook niet uit hoor , want geld = geld. Of het gedijt is een 2e zaak. Laat Feyenoord maar zaken met ze doen , over 4 jaar redt de VvF ze wel weer , die halen hun club altijd uit de kak. De enige échte vriend die de club heeft zogezegd !

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

blaak schreef op 26 juni 2020 om 11:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 25 juni 2020 om 13:11:

Men moet natuurlijk niet in zee gaan met avonturiers zoals ADO en Roda JC in recent verleden, maar in het huidige voetbal ontkom je er niet aan naar externe investeerders tekijken anders hou je deze status quo met de VVF. Kan ook hoor maar dan zal je het gat naar ajax en psv niet dichten de VVF stopt er echt niet meer geld in.



Kijk eens goed naar die 2 clubs die jij aanhaalt en ook naar AZ.
Geen sprake van externe buitenlandse investeerders en toch resultaten die aanspreken, financieel op orde, goede jeugdopleiding en scouting. Allemaal zaken die voor een voetbalclub van levensbelang zijn.

Feyenoord heeft zeker mogelijkheden minimaal gelijkwaardig aan de 3 genoemde clubs, benut die dan ook.



AZ heeft het goed voor elkaar, maar die haken ook niet meer aan bij de top 2 hoor. ajax is sowieso niet meer in te halen en psv ook niet.
AZ doet het goed, maar de spelers die hun halen spelen met veel minder druk en het is maar de vraag hoe die spelers het zouden doen bij Feyenoord.

Feyenoord kan inderdaad meer uit de opleiding halen, maar zelfs bij goede scouting heb je nog steeds geld nodig om die gescoutte spelers ook daadwerkelijk te kunnen halen. Er is nog steeds die schuld van 25 miljoen en dat beperkt je mogelijkheden enorm.
We kunnen spelers niet de salarissen aanbieden, zodat ze langer blijven en we ook hogere transfersommen kunnen gaan vragen.
Er moet ook minimaal cl worden gehaald om het grote geld binnen te halen, dat lukt ons de komende jaren nog niet.
We gaan ook niet de grote sponsorbedragen krijgen voor een (top)club die niet presteert en in het huidige stadion kun je ook niet meer doorgroeien.

Als de club niks doet, dan gaat het nog minimaal 10 jaar duren om ook echt "goed" beleid te kunnen voeren en dan ben je gewoon te laat.

Als er niks gebeurt, dan blijven we de top 2 houden en zijn wij tevreden met de derde plek.

 

+1/-0

Onder Bosz is er destijds ook fors geïnvesteerd, maar dat was toen de club zelf die risico's nam. En dat ging niet geleidelijk genoeg, en er werden te veel oude spelers gekocht. Dirkteur hierboven stelt dat investeerders niet ook iets in de salarissfeer doen, tja dan houdt het snel op natuurlijk, dat kan nooit de bedoeling zijn.
Dit keer zijn het dus externen die de risico's dragen. Die hebben neem ik aan een langere adem, anders moet je er niet aan beginnen. Je moet langzaam doorgroeien, waar we nu per jaar soms één wat duurdere speler halen, nu Senesi, in het recente verleden Haps, daar moet je dat dan wat structureler doen, als de kans zich voordoet ook een tweede maar meer ook niet per jaar. je kunt niet sneller, want wie zou je dan moeten halen? Wie wil er naar Feyenoord? Wel, als het geld goed is routiniers van Nederlandse komaf met kinderen in de schoolgaande leeftijd.

@Dirkteur: het is dus geen gok van Feyenoord, maar van buitenlandse investeerders. En uiteraard zijn het aannames, we hebben het hier over de toekomst. Maar als je niks doet, zie Ramesoe, blijf je derde/vierde.

 

+2/-0

Goed Verhaal, De Realist!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 27 juni 2020 om 04:14:

Onder Bosz is er destijds ook fors geïnvesteerd, maar dat was toen de club zelf die risico's nam. En dat ging niet geleidelijk genoeg, en er werden te veel oude spelers gekocht. Dirkteur hierboven stelt dat investeerders niet ook iets in de salarissfeer doen, tja dan houdt het snel op natuurlijk, dat kan nooit de bedoeling zijn.
Dit keer zijn het dus externen die de risico's dragen. Die hebben neem ik aan een langere adem, anders moet je er niet aan beginnen. Je moet langzaam doorgroeien, waar we nu per jaar soms één wat duurdere speler halen, nu Senesi, in het recente verleden Haps, daar moet je dat dan wat structureler doen, als de kans zich voordoet ook een tweede maar meer ook niet per jaar. je kunt niet sneller, want wie zou je dan moeten halen? Wie wil er naar Feyenoord? Wel, als het geld goed is routiniers van Nederlandse komaf met kinderen in de schoolgaande leeftijd.

@Dirkteur: het is dus geen gok van Feyenoord, maar van buitenlandse investeerders. En uiteraard zijn het aannames, we hebben het hier over de toekomst. Maar als je niks doet, zie Ramesoe, blijf je derde/vierde.



Het is een sprookjesachtig verhaal moet ik zeggen realist. Er komen volgens jou een stel rijke amerikaanse feyenoordfans die bereid zijn hun geld kwijt te raken als ze het mis hebben. Want die jongens houden ook van de club. Een onderpand zal dan vast niet nodig zijn want ach enkele tientallen miljoenen meer of minder maakt die investeerders ook niet uit. Het zou mooi zijn als ze er geld aan verdienen maar mochten ze er op verliezen dan is dat het leven he. Ik vraag me toch af hoe die gasten dan ooit rijk geworden zijn als ze zo onzorgvuldig en filantropisch zijn. Maar toeval bestaat.

Ik begin me er langzaam ook al op te verheugen. 50 tot 100 miljoen gratis geld voor Feyenoord en een paar fantastische spelers. Investeerders die niet alleen de transfersom maar ook nog het salaris ophoesten. Wat een kerels. Ieder jaar kampioensschap en mocht het fout gaan en de investeringen fout uitpakken dan nemen die gasten ook nog hun verlies.

Die amerikaanse investeringsmaatschappijen zijn eigenlijk een soort liefdadigheidsinstellingen. Dat is wel een opluchting moet ik zeggen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 27 juni 2020 om 10:35:

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 27 juni 2020 om 04:14:

Onder Bosz is er destijds ook fors geïnvesteerd, maar dat was toen de club zelf die risico's nam. En dat ging niet geleidelijk genoeg, en er werden te veel oude spelers gekocht. Dirkteur hierboven stelt dat investeerders niet ook iets in de salarissfeer doen, tja dan houdt het snel op natuurlijk, dat kan nooit de bedoeling zijn.
Dit keer zijn het dus externen die de risico's dragen. Die hebben neem ik aan een langere adem, anders moet je er niet aan beginnen. Je moet langzaam doorgroeien, waar we nu per jaar soms één wat duurdere speler halen, nu Senesi, in het recente verleden Haps, daar moet je dat dan wat structureler doen, als de kans zich voordoet ook een tweede maar meer ook niet per jaar. je kunt niet sneller, want wie zou je dan moeten halen? Wie wil er naar Feyenoord? Wel, als het geld goed is routiniers van Nederlandse komaf met kinderen in de schoolgaande leeftijd.

@Dirkteur: het is dus geen gok van Feyenoord, maar van buitenlandse investeerders. En uiteraard zijn het aannames, we hebben het hier over de toekomst. Maar als je niks doet, zie Ramesoe, blijf je derde/vierde.



Het is een sprookjesachtig verhaal moet ik zeggen realist. Er komen volgens jou een stel rijke amerikaanse feyenoordfans die bereid zijn hun geld kwijt te raken als ze het mis hebben. Want die jongens houden ook van de club. Een onderpand zal dan vast niet nodig zijn want ach enkele tientallen miljoenen meer of minder maakt die investeerders ook niet uit. Het zou mooi zijn als ze er geld aan verdienen maar mochten ze er op verliezen dan is dat het leven he. Ik vraag me toch af hoe die gasten dan ooit rijk geworden zijn als ze zo onzorgvuldig en filantropisch zijn. Maar toeval bestaat.

Ik begin me er langzaam ook al op te verheugen. 50 tot 100 miljoen gratis geld voor Feyenoord en een paar fantastische spelers. Investeerders die niet alleen de transfersom maar ook nog het salaris ophoesten. Wat een kerels. Ieder jaar kampioensschap en mocht het fout gaan en de investeringen fout uitpakken dan nemen die gasten ook nog hun verlies.

Die amerikaanse investeringsmaatschappijen zijn eigenlijk een soort liefdadigheidsinstellingen. Dat is wel een opluchting moet ik zeggen.




Dit is helder, en mijn gedachte over dit onderwerp, maar ik val in herhaling en dit heb mede te maken dat ik niet wil dat de club naar de knoppen gaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 27 juni 2020 om 10:35:

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 27 juni 2020 om 04:14:

Onder Bosz is er destijds ook fors geïnvesteerd, maar dat was toen de club zelf die risico's nam. En dat ging niet geleidelijk genoeg, en er werden te veel oude spelers gekocht. Dirkteur hierboven stelt dat investeerders niet ook iets in de salarissfeer doen, tja dan houdt het snel op natuurlijk, dat kan nooit de bedoeling zijn.
Dit keer zijn het dus externen die de risico's dragen. Die hebben neem ik aan een langere adem, anders moet je er niet aan beginnen. Je moet langzaam doorgroeien, waar we nu per jaar soms één wat duurdere speler halen, nu Senesi, in het recente verleden Haps, daar moet je dat dan wat structureler doen, als de kans zich voordoet ook een tweede maar meer ook niet per jaar. je kunt niet sneller, want wie zou je dan moeten halen? Wie wil er naar Feyenoord? Wel, als het geld goed is routiniers van Nederlandse komaf met kinderen in de schoolgaande leeftijd.

@Dirkteur: het is dus geen gok van Feyenoord, maar van buitenlandse investeerders. En uiteraard zijn het aannames, we hebben het hier over de toekomst. Maar als je niks doet, zie Ramesoe, blijf je derde/vierde.



Het is een sprookjesachtig verhaal moet ik zeggen realist. Er komen volgens jou een stel rijke amerikaanse feyenoordfans die bereid zijn hun geld kwijt te raken als ze het mis hebben. Want die jongens houden ook van de club. Een onderpand zal dan vast niet nodig zijn want ach enkele tientallen miljoenen meer of minder maakt die investeerders ook niet uit. Het zou mooi zijn als ze er geld aan verdienen maar mochten ze er op verliezen dan is dat het leven he. Ik vraag me toch af hoe die gasten dan ooit rijk geworden zijn als ze zo onzorgvuldig en filantropisch zijn. Maar toeval bestaat.

Ik begin me er langzaam ook al op te verheugen. 50 tot 100 miljoen gratis geld voor Feyenoord en een paar fantastische spelers. Investeerders die niet alleen de transfersom maar ook nog het salaris ophoesten. Wat een kerels. Ieder jaar kampioensschap en mocht het fout gaan en de investeringen fout uitpakken dan nemen die gasten ook nog hun verlies.

Die amerikaanse investeringsmaatschappijen zijn eigenlijk een soort liefdadigheidsinstellingen. Dat is wel een opluchting moet ik zeggen.



Perfect verwoord, niets aan toe te voegen👍👍

 

+2/-0

Zullen we gewon maar afwachten?? Wij zitten daar niet aan tafel en WIJ hebben daar ook de ballen verstand van, maar WIJ willen wel graag dat Feyenoord 2x in de 3 jaar kampioen wordt

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 27 juni 2020 om 10:35:


Ik begin me er langzaam ook al op te verheugen. 50 tot 100 miljoen gratis geld voor Feyenoord en een paar fantastische spelers. Investeerders die niet alleen de transfersom maar ook nog het salaris ophoesten. Wat een kerels. Ieder jaar kampioensschap en mocht het fout gaan en de investeringen fout uitpakken dan nemen die gasten ook nog hun verlies.

Die amerikaanse investeringsmaatschappijen zijn eigenlijk een soort liefdadigheidsinstellingen. Dat is wel een opluchting moet ik zeggen.


Ik vertel geen sprookjes, en ben bijna nergens aan het dagdromer. Bijf volgens mij uiterst voorzichtig daar waar het om kansen gaat om door te groeien.
Ik schets op geen enkele manier wat jij schetst.

Maar laat me het andere verhaal eens schetsen.

We doen niet meer mee. Al jaren niet meer, al decennia niet meer. De laatste titels, 4 in 50 jaar, waren stuk voor stuk een toevalstreffer:
een keer omdat je Cruijff revanchegevoelens aan weet te praten, een keer omdat je een ploeg hebt die er echt samen voor ging, en een gemis aan kwaliteit wist te compenseren, in 99 dan een slim bijeengekocht zootje dat toevallig goed bij elkaar paste, en in 17 ook net een paar keer de overwinning uit het vuur gesleept. 17 jaar wachten.
En ajax loopt maar verder weg. 50 mln CL per jaar. Hebben enorme vermogens opgebouwd. Tornen al herhaaldelijk aan het gentlemens agreement van het halen van jeugd. Straks stopt dat ook en dan moeten we de beste jeugd laten gaan naar Engeland, en de categorie daar net onder naar Adam. Het legioen ziet ons echter altijd nog als topclub nr 3, snapt maar niet waarom we niet meedoen dus ieder bestuur en de trainer sneuvelt al snel weer.
Op de Nederlandse markt halen we continu derde keus. De beste spelers gaan direct via AZ of Heerenveen naar het buitenland, al smeekt Hilversum altijd weer dat "eerst naar Ajax" de betere optie is. Daar gaat wel de tweede keus naar toe.
Wat dan overblijft, kunnen wij soms halen. Diemers, Linssen.
als voetbal een spel was met duo's, of trio's, dan kon je eens een treffer hebben met een speler die zich iets later nog heel goed ontwikkelt, en zo opeens weer meedoen. Maar je hebt er 16 nodig. 16 spelers die ajax niet wilde hebben, daarmee kun je ze niet inhalen.

Dat andere scenario weet ik niet, heb er ook mijn twijfels bij, maar dan is dat omdat ajax al te ver weg is, in een wereld met een te grote scheiding tussen de CL-miljoenen en de EL-kruimels. Maar er zijn voorbeelden van clubs die eruit kropen.
Dit andere scenario is wel reëel. En het komt overeen met wat ik zo'n tien jaar geleden al op dit forum schetste. En wat mij betreft precies uitgekomen is.

Onze aandelen zijn nu toch ook, voor 49%, in handen van investeerders?

 

+2/-0

Na 1974 is het beleid altijd geweest: spelers halen om het legioen tevreden te stellen. Dit kostte handen vol geld en het leverde weinig sportief succes op. Het beleid moet zijn: een goede trainer halen en veel ruimte voor zelf opgeleide spelers die dan weer geld op kunnen leveren. Ieder seizoen 1 of 2 spelers halen, die echt iets toe kunnen voegen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 28 juni 2020 om 02:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 27 juni 2020 om 10:35:


Ik begin me er langzaam ook al op te verheugen. 50 tot 100 miljoen gratis geld voor Feyenoord en een paar fantastische spelers. Investeerders die niet alleen de transfersom maar ook nog het salaris ophoesten. Wat een kerels. Ieder jaar kampioensschap en mocht het fout gaan en de investeringen fout uitpakken dan nemen die gasten ook nog hun verlies.

Die amerikaanse investeringsmaatschappijen zijn eigenlijk een soort liefdadigheidsinstellingen. Dat is wel een opluchting moet ik zeggen.


Ik vertel geen sprookjes, en ben bijna nergens aan het dagdromer. Bijf volgens mij uiterst voorzichtig daar waar het om kansen gaat om door te groeien.
Ik schets op geen enkele manier wat jij schetst.

Maar laat me het andere verhaal eens schetsen.

We doen niet meer mee. Al jaren niet meer, al decennia niet meer. De laatste titels, 4 in 50 jaar, waren stuk voor stuk een toevalstreffer:
een keer omdat je Cruijff revanchegevoelens aan weet te praten, een keer omdat je een ploeg hebt die er echt samen voor ging, en een gemis aan kwaliteit wist te compenseren, in 99 dan een slim bijeengekocht zootje dat toevallig goed bij elkaar paste, en in 17 ook net een paar keer de overwinning uit het vuur gesleept. 17 jaar wachten.
En ajax loopt maar verder weg. 50 mln CL per jaar. Hebben enorme vermogens opgebouwd. Tornen al herhaaldelijk aan het gentlemens agreement van het halen van jeugd. Straks stopt dat ook en dan moeten we de beste jeugd laten gaan naar Engeland, en de categorie daar net onder naar Adam. Het legioen ziet ons echter altijd nog als topclub nr 3, snapt maar niet waarom we niet meedoen dus ieder bestuur en de trainer sneuvelt al snel weer.
Op de Nederlandse markt halen we continu derde keus. De beste spelers gaan direct via AZ of Heerenveen naar het buitenland, al smeekt Hilversum altijd weer dat "eerst naar Ajax" de betere optie is. Daar gaat wel de tweede keus naar toe.
Wat dan overblijft, kunnen wij soms halen. Diemers, Linssen.
als voetbal een spel was met duo's, of trio's, dan kon je eens een treffer hebben met een speler die zich iets later nog heel goed ontwikkelt, en zo opeens weer meedoen. Maar je hebt er 16 nodig. 16 spelers die ajax niet wilde hebben, daarmee kun je ze niet inhalen.

Dat andere scenario weet ik niet, heb er ook mijn twijfels bij, maar dan is dat omdat ajax al te ver weg is, in een wereld met een te grote scheiding tussen de CL-miljoenen en de EL-kruimels. Maar er zijn voorbeelden van clubs die eruit kropen.
Dit andere scenario is wel reëel. En het komt overeen met wat ik zo'n tien jaar geleden al op dit forum schetste. En wat mij betreft precies uitgekomen is.

Onze aandelen zijn nu toch ook, voor 49%, in handen van investeerders?



Ik zie niet in waarom wij veel risico moeten nemen omdat het in duivendrecht zogenaamd fantastisch gaat. Zo goed gaat het daar niet hoor, AZ zijn ze niet meer de baas en dat CL jaar bleek een toevalstreffer te zijn. Intussen zijn ze al hun sterkhouders kwijt van ziyech, de jong tot de ligt. ALs advocaat weer het maximale eruit kan halen dan hoeven we echt niet onder te doen voor de rest.

Weer het voorbeeld Heracles en Twente. Heracles ging ook geen gekke dingen doen toen het bij FC Twente niet op leek te kunnen. Nou is twente kapot en heracles de baas in overijssel door gewoon normaal te blijven doen. Zo simpel is het, als je gewoon normaal blijft doen dan gebeuren er ook geen gekke dingen. 49% van onze aandelen zijn in handen van Feyenoordsupporters. Dat is wat anders dan buitenlanders waarvan niemand de ware intenties weet.

Die investeerders gaan geen genoegen nemen met een klein pakketje aandelen. Die willen die 49% van de VVF en daarmee de club fundamenteel veranderen zodat zij er aan kunnen verdienen. Lijkt me sterk dat ze er op willen verliezen en het risico wat ze nemen wordt altijd afgezet tegen het onderpand wat ze krijgen. Oftewel wij zullen iets moeten inleveren van waarde zodat als het mis gaat ze zoveel mogelijk van hun geld terug kunnen krijgen. Als ze niet tevreden zijn of ze vinden dat er niet naar hun geluisterd wordt kunnen ze dreigen hun 49% aan een stel mafkezen uit Georgië of China te verkopen. Ze mogen zelf bepalen wat ze er mee doen. Dan kunnen ze ook nog dreigen de geldkraan dicht te draaien en dat is al helemaal link als hun geld gebruikt wordt om het salarisbudget te betalen.

Er zijn tal van drukmiddelen waardoor ze hier de dictators uit kunnen gaan hangen. Zonder 51% te hebben kan je nogsteeds heel veel invloed hebben zeker als je een zwakke directie hebt die makkelijk te manipuleren is. Wat die gasten precies gaan doen weet niemand, of ze goede bedoelingen hebben weet ook niemand. Dus de vraag is of je die dobbelsteen wil gooien en van mij hoeft het niet. Het enige waar ik op hoop is dat als met die amerikanen in gesprek gaan dat er een groep vermogende supporters ook een bod doet. Wie weet voelen er een paar zich toch op hun pik getrapt als de club in handen van buitenlanders dreigt te komen.

 

+1/-0

Volgens Emile Schelvis zijn er geen investeerders en zou van Bodegom zijn teruggefloten
Ook schijnt DNK ( De Nieuwe Kuip) dusdanig in investering schelen 200 miljoen waardoor de verbouwing van de Kuip weer om de hoek komt kijken, aldus Emile Schelvis in Rondo!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 28 juni 2020 om 20:51:

Volgens Emile Schelvis zijn er geen investeerders en zou van Bodegom zijn teruggefloten
Ook schijnt DNK ( De Nieuwe Kuip) dusdanig in investering schelen 200 miljoen waardoor de verbouwing van de Kuip weer om de hoek komt kijken, aldus Emile Schelvis in Rondo!



Interessante informatie, afwachten of Schelvis goed geïnformeerd is door zijn bronnen binnen Feyenoord, als hij die al heeft.

 

+1/-0

We zitten hier dus onze tijd te verspillen aan de megalomane fantasieën van v.Bodegom. Bedankt voor de tip Emil dat scheelt weer tijd.

 

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 28 juni 2020 om 20:51:

Volgens Emile Schelvis zijn er geen investeerders en zou van Bodegom zijn teruggefloten
Ook schijnt DNK ( De Nieuwe Kuip) dusdanig in investering schelen 200 miljoen waardoor de verbouwing van de Kuip weer om de hoek komt kijken, aldus Emile Schelvis in Rondo!



Emile Schelvis :D :D :D Giannicheda wanneer komt die ook alweer? :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 21 juni 2020 om 08:56:

Als de beste geïnformeerde Marcel vd Kraan roept dat het deze serieus is geloof ik hem. Alleen maar prima dat er met die mensen gesproken wordt



Nou Willem , het lijkt erop dat Marcel van der Kraan zeer slecht geinformeerd was. Als we het artikeltje van E.Schelvis moeten geloven. Feit is dat het al een tijd stil was rond die Amerikanen , en ineens waren ze er weer. En ineens roept van der Kraan 'iets' wat helemaal niet bestaat..

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 23 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 ... 19 20 21 22 23

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Amerikaanse investeerders