Willykment
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 5.111
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 3-4-3
open/sluit de onderstaande quote:Santigoal29 schreef op 03 mei 2026 om 23:27:
open/sluit de onderstaande quote:
Ik zie dat niet gebeuren, tevens vind ik nog niet overtuigend genoeg. Heel goed wat hij nu met NEC doet, maar daar is ook geen druk.
Topclub druk is anders dan een PEC, NEC of waar hij eerder heeft gewerkt en daar zit het grote verschil.
Ik zou nog steeds voor een Pascal Jansen gaan of dergelijke. Tomasson is voor mij ook nog steeds een optie.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.778
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 04 mei 2026 om 09:39:
De vraag is eigenlijk of die clubvisie nog overeind staat bij Feyenoord. Ik krijg sterk de indruk dat dit allang niet meer het geval is. Beleidsbepalers en daarboven de toezichthouders zouden deze visie moeten bewaken. Dat gebeurt totaal niet.
Feyenoord heeft in feite welgeteld één beleidsbepaler momenteel. Die vertrekt, en daarvoor is nog geen vervanger. Die beleidsbepaler is erin geslaagd de successen die de clubvisie hebben gebracht (in eerste instantie) ten gelde te maken, waardoor Feyenoord er in dat opzicht beter voorstaat dan de afgelopen decennia. Waardoor hijzelf van mening is dat hij door de voordeur kan vertrekken.
Tegelijkertijd heeft diezelfde beleidsbepaler de afgelopen seizoenen die clubvisie losgelaten en misschien zelfs vakkundig afgebroken; wat je wilt. Ik zie er in ieder geval weinig van terug bij het team, en op de wijze waarop de organisatie wordt geleid en (intern) ter verantwoording wordt gehouden.
De toezichthouders hebben dit allemaal laten gebeuren. Er is totaal geen éénheid en concensus binnen de RvC, en alle partijen die daar omheen hangen. Het lijkt een constante strijd tussen verschillende meningen en belangen, waarbinnen het 'overleven' op de verworven positie belangrijker is dan het dienen van de belangen waarvoor je bent aangesteld.
Eerst maar eens een nieuwe beleidsbepaler (AD) die de clubvisie 'afstoft' en het mandaat krijgt ernaar te handelen. Dan komt er denk ik snel een technisch verantwoordelijke binnen de directie, en daarna kan er gekeken worden naar een geschikte trainer.
Ik kan me niet voorstellen dat de constructie met van Persie als hoofdtrainer en de adviserende Advocaat erbij, stand houdt.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 15.097
Reg.: 9 oktober 2019
Belgische TD en trainer lijkt me niet gek.
Pocognoli weg bij AS Monaco vorig jaar nog de landstitel in België.
Pocognoli over Louis van Gaal: 'De beste die ik ooit heb gezien'
15 september 2025 om 22:35
Sébastien Pocognoli (38) werd onder Louis van Gaal kampioen van Nederland. De linksback pakte destijds de landstitel met AZ. Nu keert hij als trainer van Union Sint-Gillis terug in Nederland, bij PSV. Daar wacht een Champions League-duel, waarin de trainer van de Belgische topclub de lessen van zijn oude leermeester gebruikt.
Spreekt ook goed Nederlands
https://www.vi.nl/videos/1692639/pocognoli-over-louis-van-gaal-de-beste-die-ik-ooit-heb-gezienlink
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Ook weer een rare beslissing korte termijn denken en emoties bij Monaco trainers krijgen amper de tijd nog.
Tien matchen ongeslagen, toch buiten: Pocognoli betaalt de rekening bij Monaco
https://p-magazine.com/nl/articles/tien-matchen-ongeslagen-toch-buiten-pocognoli-betaalt-de-rekening-bij-monacolink
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Het risico dat bestaat wanneer Feyenoord de voorbereiding start met van Persie, is dat wanneer Rigaux en Eenhoorn uiteindelijk concluderen dat hij niet de juiste hoofdtrainer is; veel opties om hem te vervangen alweer vastliggen, en/of de overstap niet meer willen/mogen maken.
Anderszijds blijf ik het volkomen logisch en terecht vinden dat Rigaux en Eenhoorn niet over één nacht ijs gaan en van Persie niet per direct de wacht aanzetten. Net zo goed als dat ze niet volmondig uitspreken dat hij komend seizoen de hoofdtrainer van Feyenoord is, en blijft.
Het zijn eigenlijk gewoon de omstandigheden zoals ze nu zijn, die verre van ideaal zijn, maar waar (helaas) weinig aan te veranderen is.
Ik beschouw van Persie eerlijk gezegd al wel een beetje als een 'dead man walking'. Ik zie gewoon niet in hoe hij zich hieruit gaat redden, en opeens wél naar behoren gaat presteren. Dat moet dan toch lukken omdat de ondersteuning van de organisatie, de begeleiding, en de staf het min of meer vóór hem gaat doen. En hij dat toelaat.
- Dat de blessures als sneeuw voor de zon verdwijnen door het werk van Rigaux en het 'Performance Team'.
- Dat de oorzaak daadwerlijke gevonden wordt, én opgelost (en niet beweerd wordt dat de oorzaak gevonden is, waarna de stroom aan blessures zelfs leek toe te nemen).
- Dat nieuwe spelers die door Rigaux gehaald worden, de ontbrekende puzzelstukjes blijken waardoor het team gaat winnen én beter gaat voetballen.
- Dat het team uit een soort magie opeens wel goed op elkaar afgestemd is, en spelers zonder duidelijke afspraken toch wéten wat zij moeten doen en wat de ander doet. Of dat iemand anders binnen de staf erin slaagt dat wél op de spelers over te brengen.
- Dat van Persie zijn staf en de begeleiding die ruimte geeft, Rigaux wél dichter op zijn team accepteert (waar hij bij de mogelijke komst van van Wonderen voor ging liggen) dan vorig seizoen waarin te Kloese teveel afstand bewaarde.
- Dat er een individuele aanpak komt, om spelers beter te maken op de punten die zij nodig hebben om binnen de ploeg én speelstijl van waarde te zijn. Waardoor 'miskopen' opeens wel weer gaan functioneren/presteren. En van Persie daarin begeleid wordt (en dat toestaat), om te leren dat vanuit zijn rol beter te 'managen'.
Het lijkt me allemaal wat teveel gevraagd, om eerlijk te zijn.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 juni 2026, 10:31:09.
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 1.477
Reg.: 17 november 2024
Favoriete opstelling: geen
Ik denk voor de staf, de spelers en directie dat een frisse start met een nieuwe staf gewoon het beste is voor Feyenoord.
Rvp heeft gewoon een stempel op zich gekregen en die krijgt hij niet meer weggepoetst.
Er is teveel gebeurd en teveel fout gegaan, dit kun je niet meer recht trekken.
Ik denk dat het vooral bevrijdend gaat werken op de selectie die er gaat staan.
Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat Rigaux er niet al een beeld voor zichzelf bij heeft, maar nu de ins en outs wil weten om twee redenen: Hij zoekt bevestiging of hij wil weten of er een diepere lading achter zit waarbij zijn beeld kan veranderen. Dat is het analyserende gedeelte.
Ergens heeft hij al een beeld wat hij wil en waar die naartoe wil met wel of geen rvp, het is vooral hoe gaat alles nu landen op basis van data en gesprekken.
Als we logisch kijken zien we volgens mij maar een uitkomst: Exit rvp.
Geen stoorzenders meer, frisse selectie die op CL niveau kan opereren en het gat kan dichten met psv en serieus gat met 020 kan slaan komende jaren.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Mischien helpt Rigaux dit bij zijn analyse.
De geloofwaardigheid van Robin van Persie als trainer van Feyenoord staat onder zware druk en wordt door analisten en media als 'twijfelachtig' bestempeld. De kritiek richt zich vooral op zijn hardnekkige wisselbeleid en het feit dat hij na slechte wedstrijden een andere realiteit lijkt te schetsen dan de pers.De belangrijkste pijnpunten rondom zijn functioneren zijn:Verschillende realiteit: Na dramatische wedstrijden clasht Van Persie regelmatig met journalisten in de persruimte. Waar analisten en media unaniem zijn over wanprestaties, houdt hij er vaak een positievere analyse op na, wat zijn autoriteit aantast.Wisselbeleid: Zijn keuzes in de basisopstelling en het wisselen van spelers roepen regelmatig vraagtekens op. Zo wordt er door analisten gewezen op het feit dat de sterkste opstelling (zoals met Targhalline op het middenveld) niet altijd wordt gebruikt, wat hem de sympathie van de achterban kost.Eerlijkheid versus onzekerheid: Enerzijds wordt zijn getoonde zelfkritiek door sommigen gezien als oprecht, maar het wordt door anderen ook geïnterpreteerd als een teken van twijfel en onzekerheid over de juiste tactiek.
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 1.213
Reg.: 6 juli 2007
Santigoal29
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Sobat schreef op 03 juni 2026 om 19:00:
Je mag toch wel aannemen dat ze na een weekje evalueren er wel uit zijn?
Dus 'ruim' voor de start van de voorbereiding kan er een nieuwe trainer en staf zijn.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
We moeten gewoon afwachten wat Eenhoorn en Rigaux beslissen de laatste wedstrijden sinds Advocaat adviseur werd heeft Van Persie niet meer verloren en ook vorig seizoen toen hij instapte en begin dit seizoen ging het niet verkeerd.
Als de nieuwe directie hun vertrouwen uitspreken in hem dan doen ze dat in het belang vd club.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 2.100
Reg.: 7 december 2020
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Santigoal29
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Oliver Glasner genoemd als opvolger
Driessen werd de afgelopen dagen getipt over de 51-jarige Oliver Glasner als mogelijke opvolger. "De naam is best wel verrassend, maar het zou mij niet verbazen als hij heel succesvol kan worden voor Feyenoord. Hij heeft het geweldig gedaan bij Crystal Palace. Hij heeft met een middelmatige selectie de Community Shield, Conference League en FA Cup gewonnen. Feyenoord is voor hem ook een mooie uitdaging, omdat ze in de Champions League spelen."
Of Glasner nog haalbaar is, moet blijken, want hij is al langere tijd topkandidaat om de nieuwe trainer van AC Milan te worden. "Als er met Glasner een lijntje wordt gelegd en hij ziet het zitten, dan zou dat een heel goede keuze zijn. Ik kan me voorstellen dat iedereen Slot terug wil, maar ik denk niet dat dat een goede keuze is. Voor hem komen er nog wel mooie uitdagingen langs. Hij is twee jaar weg bij Feyenoord en iedereen verwacht nu hetzelfde, maar dat gaat niet lukken."
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Santigoal29 schreef op 07 juni 2026 om 20:16:
Arne en Gio staan op het lijstje lijkt me.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Robin van Persie