Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Dennis te Kloese (rol TD)

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 04 februari 2026 om 11:28:

Marc Acardipane schreef op 04 februari 2026 om 11:11:

Als Feyenoord eens 'normaal' gaat presteren moet je ook met deze selectie tweede kunnen worden maar RVP is daarvoor niet meer de juiste man.

Op dit moment zou je tweede moeten staan, maar het is duidelijk dat Ajax bezig is aan een inhaalslag. Feyenoord haalt geen echte versterkingen voor de top, maar beperkt zich tot aankopen voor de breedte. Ajax heeft daarentegen voor de komende maanden wél echte kwaliteitsimpulsen binnengehaald: twee opkomende backs die in het moderne voetbal daadwerkelijk het verschil kunnen maken.

Aan het begin van het seizoen begonnen we met een selectiewaarde van 280 miljoen en dat is nu 207 miljoen. Ajax begon met 140 miljoen en is nu 180 miljoen.

Kortom het gat is al gedicht van 140 miljoen naar 27 miljoen.

Dit heeft twee redenen: Ten Kloese koopt slecht aan en RvP zorgt er niet voor dat spelers of het elftal beter wordt.
We hadden zo'n mooie voorsprong, maar die is als sneeuw voor de zon verdwenen...

Tja Feyenoord is/wordt weer de derde club van Nederland ajax blijft kapitaal krachtiger en psv is helemaal ver weg. Daarom is het cruciaal dat eigen jeugd weer doorbreekt anders moet Feyenoord nog Valente gaan verkopen om geld te genereren.

+1/-0

https://1908.nl/artikelen/feyenoord-zoekt-nieuwe-technisch-directeur-directieniveau-onder-druk?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_
campaign=Headliner.nl

Wel eens met deze gedachte, je loopt op korte termijn wel schade op door traag handelen maar voor lange termijn wil je niet nu nog vast zitten aan een trainer die Kloese haalt.

+1/-0

Ik denk dat dit de juiste volgorde is. Eérst een Technisch Directeur, die kan eventueel beslissen over een nieuwe trainer en het dramatische spelersbeleid weer op de rit krijgen.

Kennelijk voelt te Kloese zich niet groot genoeg om een stap terug te zetten, en afscheid te nemen van de Technische portefeuille. Of er zijn al afspraken gemaakt dat ook hij op termijn het veld ruimt, als de nieuwe TD aangesteld is en hij een aantal taken in zijn hoedanigheid/verantwoordelijkheid als AD heeft afgerond.

Een nieuwe TD moet in eerste instantie ook kunnen werken met te Kloese. Er zullen kandidaten zijn, die dat niet zien zitten. Als die kandidaat weet dat zijn samenwerking met te Kloese van tijdelijke aard is, kan dat ook wel meewegen. Positief en negatief.

+1/-0

Ik vind het eigenlijk ook wel een heel slecht idee om Dennis te Kloese een nieuwe Technisch Directeur te laten zoeken, hij is bewezen onbekwaam geweest in de meeste technische beslissingen. Probleem bij ons is dat de RvC evenmin bekwaam is gebleken. De beste beslissing die zij hebben gemaakt was het aanstellen van Frank Arnesen als TD (daarmee zijn ze indirect verantwoordelijk voor de komst van Arne Slot en de scouting), maar ik vermoed dat we daar gewoon geluk hebben gehad dat ze tot die keuze zijn gekomen. Niets wijst er op dat de huidige beleidsbepalers zich laten leiden door de vastgestelde visie.

+1/-0

Een nieuwe Technisch Directeur zal niet door Te Kloese geworven worden. De RvC zal hem aanstellen, en die zal hem ook moeten werven. Hij moet wél door één deur kunnen met te Kloese, dus de Algemeen Directeur zal zeker een rol hebben in het sollicitatie-proces. Dat lijkt mij niet meer dan normaal.

De de huidige RvC geen geweldig trackrecord heeft in het aanstellen van directieleden, daar ben ik het niet geheel mee eens. Arnesen kun je als toevalstreffer typeren, zoals ook een stilstaande klok tweemaal per dag goed staat. Maar ik vind te Kloese ook geen misser, voor de rol waarin hij ooit aangesteld is.

Dat hij vervolgens ook de Technische portefeuille naar zich toe heeft getrokken, en dat daar ook zijn ambitie leek te liggen, is een gevolg van omstandigheden die je als RvC niet kan voorzien. Ze hadden daar éérder en beter op moeten (aan)sturen. Maar de aanstelling an sich vind ik niet problematisch.

Ik ben overigens geen 'fan' van de RvC, en zeker ook niet van Troost en van Bodegem die je van daaruit het meeste hoort. Ik denk dat Feyenoord erbij gebaat is, dat deze twee (en de rest van het waterhoofd aan figuren boven de Feyenoord-directie) zich zo min mogelijk met de club bemoeien.

Dat te Kloese zich zo heeft kunnen manifesteren, komt enerzijds omdat de RvC zich niet met de club bemoeit heeft. Anderzijds, ze hebben het teveel laten gebeuren. Dat wát ze gedaan hebben, en niet; heeft dus niet goed uitgepakt. In dat opzicht is de RvC óók het probleem. Ze moet op afstand controleren en sturen, en dat gaat bij Feyenoord niet goed.

+1/-0

Het begint toch bij de juiste trainer aanstellen Slot had het wel voorelkaar gekregen dat hij invloed had op de spelers die kwamen dat heeft Te Kloese niet alleen gedaan wat ik alleen niet begrijp is dat ze de scouting die Arnesen had opgezet weer overhoop hebben gehaald.

+1/-0

Dit is een uiterst curieuze aanname, gelet op de uitlatingen van Te Kloese over dit onderwerp (zie onder andere: https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/feyenoord-kiest-voor-nieuwe-aanpak-maar-dennis-te-kloese-blijft-de-grote-man-kon-geen-technisch-directeur-vinden~a0293ce07/link). Zoals Te Kloese het beschrijft is de zoektocht naar een nieuwe TD een onderwerp dat in zijn portefeuille valt. Eerder kon hij "hem niet vinden". Daar valt overigens al genoeg op aan te merken vanuit een zuiver ondernemingsrechtelijk perspectief, maar het suggereert overduidelijk dat Te Kloese actief een nieuwe TD aan het werven is en een veel grotere rol heeft in het sollicitatieproces dan jij hier suggereert (of heb je hier een concrete bron voor?).

De huidige RvC heeft helemaal geen geweldig trackrecord op technisch vlak, verre van. Dat Te Kloese de technische portefeuille naar zich toe heeft getrokken, mede door het ontslaan van Arnesen en het laten gaan van enkele succesvolle scouts, is iets dat rechtstreeks onder het "controlerend" oog van de RvC heeft plaatsgevonden en dat uiteraard als een grote misser gezien kan worden. Dat Te Kloese als algemeen directeur een aantal juiste beslissingen heeft genomen neemt zijn ongeschiktheid voor het technische deel niet weg. En welke onvoorziene omstandigheden heb jij het eigenlijk over?

Daarnaast is je suggestie om de RvC zich niet met de club te laten bemoeien al helemaal curieus. De RvC heeft ondernemingsrechtelijk een hele actieve rol en zo wordt die ook binnen Feyenoord uitgevoerd, dat is algemeen bekend. Het probleem is dat onze RvC bewezen incapabel is gebleken op tal van vlakken, bovenal het technisch beleid. Je noemt ze zelf al, iemand die als TD een complete ramp was kan je onmogelijk het technisch beleid laten controleren.

+1/-0

wehave schreef op 05 februari 2026 om 12:34:

https://1908.nl/artikelen/feyenoord-zoekt-nieuwe-technisch-directeur-directieniveau-onder-druk?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_
campaign=Headliner.nl

Wel eens met deze gedachte, je loopt op korte termijn wel schade op door traag handelen maar voor lange termijn wil je niet nu nog vast zitten aan een trainer die Kloese haalt.

Klopt, het beeld wat ik nu heb is dat ze RvP het seizoen af laten maken en dat afhankelijk van de resultaten de nieuwe TD de kans krijgt een nieuwe staf te bouwen voor volgend seizoen. Krijgt RvP wel de boel aan de praat, dan kan er aan een kampioen waardige selectie gebouwd worden.

Het laatste dat RvP alsnog blijft geloof ik niet, dus ik verwacht dat er wel degelijk een nieuwe staf gaat komen.

Voor wat betreft de TD: Ik zou toch inzetten op Schuiteman. Een tegenhanger van Te Kloesse kan juist goed zijn om een lijn te doorbreken. Schuiteman heeft het netwerk, ervaring en kan iets neerzetten als je hem de ruimte geeft. Hij heeft de scouting ook echt goed helpen neerzetten toen.

Je moet dan naar een proces van 3-5 jaar kijken wanneer alles perfect staat. Met daarbij in het oog genomen dat de selectie volgend seizoen in balans is en je echt mee kan doen om het kampioenschap.

Dit is de enige weg naar boven, wie het ook gaat doen, maar ik ben van mening dat Schuiteman dit wel kan.

+1/-0

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/feyenoord-kan-eerste-naam-van-technisch-directeur-van-het-lijstje-schrappen/bltcb65dbdef7bbd8c2

denk niet dat het Feyenoord was eerlijk gezegd.
En bij NEC werken is natuurlijk totaal niet zoals bij een topclub.
Ik krijg bij hem hetzelfde gevoel als met KLoese, zit nu toevallig een trainer die iedereen beter maakt en dan lijkt iedereen opeens beter.
Ik zou 100% voor Eenhoorn gaan anders Kloese laten zitten als AD en verbieden alles wat met aankopen/aanstellen heeft te maken.
Behalve misschien de onderhandeling(geld)

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22

Feyenoord Forum » Algemeen Feyenoord Forum » Opvolger Dennis te Kloese (rol TD)