Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen

Deze normale topic is open en bestaat uit 43 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 39 40 41 42 43

Nieuwe verkiezingen veranderen niets aan het politieke/bestuurlijke systeem.

In combinatie met de maatschappelijke ontwikkelingen die invloed hebben op de gedragingen van partijen en individuele politici is het land onbestuurbaar geworden. Het is ook niemands 'schuld'. Of eigenlijk; iedereen is (mede)-verantwoordelijk voor de polarisatie, het uitsluiten, het totale gebrek aan bereidheid elkaar te vinden op basis van inhoudelijke overeenkomsten en constant blijven verzanden in moddergooien over en voor de beeldvorming.

Die maatschappelijke ontwikkelingen verander je niet, de politiek is daarvan een spiegel van de samenleving en verschilt in geen enkel opzicht daarvan; hoe ver verheven bepaalde politici zich ook voelen.

Dus je moet het systeem aanpakken en zodanig veranderen, dat er bestuurd kan worden. Het snelste en simpelste is denk ik; als partijen niet in staat zijn tot een coalitie te komen, moet de kiezer wellicht de coalitie kiezen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:



Dus je moet het systeem aanpakken en zodanig veranderen, dat er bestuurd kan worden. Het snelste en simpelste is denk ik; als partijen niet in staat zijn tot een coalitie te komen, moet de kiezer wellicht de coalitie kiezen.



Volgens mij is het in de grondwet vastgelegd dat het op deze manier moet, dan kan je niet zo 1,2,3 veranderen. Ik denk dat de invoering van een kiesdrempel net als in Duitsland een meer logische optie is.

 

+1/-0

Nieuwe verkiezingen gaar want dit is pappen en nathouden met oppernathouder Rutte....( die allang op had moeten stappen na die toeslagaffaire natuurlijk).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 24 september 2021 om 08:20:

Nieuwe verkiezingen gaar want dit is pappen en nathouden met oppernathouder Rutte....( die allang op had moeten stappen na die toeslagaffaire natuurlijk).


Wat gaan nieuwe verkiezingen oplossen?

 

+1/-0

Zolang de kiezer kiest voor vele partijen, zal dit land regeringsloos zijn. Blij dat dit op democratische wijze gebeurt, maar de andere kant is ook het gevolg dat je met moeite een regering kan samenstellen. Als nieuwe verkiezingen als gevolg heeft dat er maar twee partijen de grote zetelwinst hebben veroverd, dan zal dat gemakkelijker worden een regering samen te stellen, en om water bij de wijn te doen. Geniepige trucjes zoals die van kaag(nieuwe bestuursvormen) met ollongron die de constitutie in beroering bracht moeten verboden zijn. Blij toe dat ze weg is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 23 september 2021 om 13:11:

Nieuwe verkiezingen veranderen niets aan het politieke/bestuurlijke systeem.

In combinatie met de maatschappelijke ontwikkelingen die invloed hebben op de gedragingen van partijen en individuele politici is het land onbestuurbaar geworden. Het is ook niemands 'schuld'. Of eigenlijk; iedereen is (mede)-verantwoordelijk voor de polarisatie, het uitsluiten, het totale gebrek aan bereidheid elkaar te vinden op basis van inhoudelijke overeenkomsten en constant blijven verzanden in moddergooien over en voor de beeldvorming.

Die maatschappelijke ontwikkelingen verander je niet, de politiek is daarvan een spiegel van de samenleving en verschilt in geen enkel opzicht daarvan; hoe ver verheven bepaalde politici zich ook voelen.

Dus je moet het systeem aanpakken en zodanig veranderen, dat er bestuurd kan worden. Het snelste en simpelste is denk ik; als partijen niet in staat zijn tot een coalitie te komen, moet de kiezer wellicht de coalitie kiezen.


Het is de zittende macht, door Baudet het kartel genoemd, tegen de rest. BBB komt op voor de boeren, de PVV komt op voor de gewone man. Gewone vrijheden worden van de mensen afgepakt. Wat de joden is overkomen is vele malen erger, maar de corona-pas is niet te verteren. Ongevaccineerden mogen de kroeg niet in.

 

+1/-0

D'66 gaat bij nieuwe verkiezingen gigantisch verliezen dat is zeker.
En Omzigt zal groter worden dan de CDA.
En..Rutte moet nooit vantevoren partijen uitsluiten. Over DEMOCRATIE gesproken. Hij zet even 2 miljoen mensen weg......

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 24 september 2021 om 16:39:

D'66 gaat bij nieuwe verkiezingen gigantisch verliezen dat is zeker.
En Omzigt zal groter worden dan de CDA.
En..Rutte moet nooit vantevoren partijen uitsluiten. Over DEMOCRATIE gesproken. Hij zet even 2 miljoen mensen weg......


willem, je hebt toch ook de coalitie met de PVV gezien hoe het eraan toeging. Ene Wilders, die doodleuk zijn eisen stelt, maar geen compromissen wilt sluiten en tot slot doodleuk de formatie laat stikken. Dan ben je toch klaar met zo'n politiek! Ik zou hem ook niet benaderen, omdat ik hem onbetrouwbaar vind.

 

+1/-0

Nationalistische partijen zouden niet bij voorbaat uitgesloten moeten worden in elk geval, maar door de Europese geschiedenis zijn veel liberale en christelijke partijen huiverig om met hun zelfs maar om tafel tegaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 25 september 2021 om 01:21:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 24 september 2021 om 16:39:

D'66 gaat bij nieuwe verkiezingen gigantisch verliezen dat is zeker.
En Omzigt zal groter worden dan de CDA.
En..Rutte moet nooit vantevoren partijen uitsluiten. Over DEMOCRATIE gesproken. Hij zet even 2 miljoen mensen weg......


willem, je hebt toch ook de coalitie met de PVV gezien hoe het eraan toeging. Ene Wilders, die doodleuk zijn eisen stelt, maar geen compromissen wilt sluiten en tot slot doodleuk de formatie laat stikken. Dan ben je toch klaar met zo'n politiek! Ik zou hem ook niet benaderen, omdat ik hem onbetrouwbaar vind.



Dat was dus niet de PVV maar het CDA ...... Trouwens er zijn wel eens meerdere kabinetten geklapt en is dat maar de reden om noooit meer met elkaar te gaan praten? Houd in dan in ieder geval de schijn op. Nu zet je ruim 2 miljoen mensen aan de kant. Trouwens serpent Kaag doet exact hetzelfde met de CU. Lekker zo'n D E M O C R A T I E ....

 

+1/-0

Begrijp trouwens niet dat er in ons land zo weinig aandacht aan de Duitse verkiezingen morgen wordt besteed voor de VS wel terwijl Duitsland veel belangrijker is voor ons. Zoals ze zeggen "Als Duitsland niest, wordt Nederland verkouden".

 

+1/-0

Mona Keijzer ontslagen uit kabinet na kritiek op coronapas
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

DEN HAAG - Demissionair staatssecretaris Keijzer (Economische Zaken) is ontslagen uit het kabinet. Dat besluit heeft premier Rutte genomen na haar interview in De Telegraaf, waarbij ze vraagtekens zette bij het kabinetsbesluit om een coronatoegangsbewijs in te voeren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 25 september 2021 om 07:42:

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 25 september 2021 om 01:21:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 24 september 2021 om 16:39:

D'66 gaat bij nieuwe verkiezingen gigantisch verliezen dat is zeker.
En Omzigt zal groter worden dan de CDA.
En..Rutte moet nooit vantevoren partijen uitsluiten. Over DEMOCRATIE gesproken. Hij zet even 2 miljoen mensen weg......


willem, je hebt toch ook de coalitie met de PVV gezien hoe het eraan toeging. Ene Wilders, die doodleuk zijn eisen stelt, maar geen compromissen wilt sluiten en tot slot doodleuk de formatie laat stikken. Dan ben je toch klaar met zo'n politiek! Ik zou hem ook niet benaderen, omdat ik hem onbetrouwbaar vind.



Dat was dus niet de PVV maar het CDA ...... Trouwens er zijn wel eens meerdere kabinetten geklapt en is dat maar de reden om noooit meer met elkaar te gaan praten? Houd in dan in ieder geval de schijn op. Nu zet je ruim 2 miljoen mensen aan de kant. Trouwens serpent Kaag doet exact hetzelfde met de CU. Lekker zo'n D E M O C R A T I E ....


willem, je stelt me teleur, maar dat mag. Echt, Wilders heeft de formatie toen inelkaar laten klappen, door uit de regering te stappen, omdat mijnheer het niet eens was met de te volgen politieke weg. CDA ging juist mee met de VVD, omdat die zag dat dat de beste oplossing voor dat moment was. Wilders wilde het anders en gooide zijn kond in de krib. Natuurlijk behoor je 2 miljoen kiezers niet te negeren, maar hadden ze op een andere partij gekozen, dan hadden ze wel degelijk meegeregeerd. Ik begrijp niet dat de PVV kiezers dat niet hebben opgemerkt, of genegeerd. Het was appeltje eitje.

 

+1/-0

na 10 jaar Rutte ben ik wel klaar met pluchegeile pik

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 25 september 2021 om 18:17:

na 10 jaar Rutte ben ik wel klaar met pluchegeile pik


Maar dat is toch andere koek?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 25 september 2021 om 18:29:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 25 september 2021 om 18:17:

na 10 jaar Rutte ben ik wel klaar met pluchegeile pik


Maar dat is toch andere koek?



Klopt! Had na de toeslagaffaire echt op MOETEN stappen

 

+1/-0

Hij had weliswaar de leiding, maar degene die verantwoordelijk voor was, en die laks was om een check-check-double check uit te voeren, of controle te houden op zijn ministerie, heeft de boel de boel gelaten en is daardoor opgestapt. Als je als minister zijnde geen invloed op je ministerie kan houden, zit er maar een ding op!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 25 september 2021 om 01:21:

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 24 september 2021 om 16:39:

D'66 gaat bij nieuwe verkiezingen gigantisch verliezen dat is zeker.
En Omzigt zal groter worden dan de CDA.
En..Rutte moet nooit vantevoren partijen uitsluiten. Over DEMOCRATIE gesproken. Hij zet even 2 miljoen mensen weg......


willem, je hebt toch ook de coalitie met de PVV gezien hoe het eraan toeging. Ene Wilders, die doodleuk zijn eisen stelt, maar geen compromissen wilt sluiten en tot slot doodleuk de formatie laat stikken. Dan ben je toch klaar met zo'n politiek! Ik zou hem ook niet benaderen, omdat ik hem onbetrouwbaar vind.


Je kunt niet eindeloos compromissen sluiten. Er zijn grenzen, tot hier en niet verder. Dat is wat Wilders deed, maar dat zinde Rutte niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 25 september 2021 om 15:06:

Mona Keijzer ontslagen uit kabinet na kritiek op coronapas
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

DEN HAAG - Demissionair staatssecretaris Keijzer (Economische Zaken) is ontslagen uit het kabinet. Dat besluit heeft premier Rutte genomen na haar interview in De Telegraaf, waarbij ze vraagtekens zette bij het kabinetsbesluit om een coronatoegangsbewijs in te voeren.


Een eigen mening wordt dus niet op prijs gesteld in de politiek.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 25 september 2021 om 19:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 25 september 2021 om 15:06:

Mona Keijzer ontslagen uit kabinet na kritiek op coronapas
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

DEN HAAG - Demissionair staatssecretaris Keijzer (Economische Zaken) is ontslagen uit het kabinet. Dat besluit heeft premier Rutte genomen na haar interview in De Telegraaf, waarbij ze vraagtekens zette bij het kabinetsbesluit om een coronatoegangsbewijs in te voeren.


Een eigen mening wordt dus niet op prijs gesteld in de politiek.



Zo werkt het niet in de politiek. Zij vertegenwoordigt het kabinet en moet het kabinetsstandpunt verkondigen en moet haar eigen mening binnenskamers houden.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 43 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 39 40 41 42 43

Feyenoord Forum » Overige onderwerpen » Politieke Partijen