Vak: Maastribune - K
Forumreacties: 1.138
Reg.: 7 december 2020
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Feyenoord-FC Groningen: -
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Vak: -
Forumreacties: 3.173
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:
Dit bericht is gewijzigd op 19 september 2023, 09:39:50.
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 19 september 2023 om 09:34:
Zeker. Maar het verwachtingspatroon bij Feyenoord is anders. Dat zal zo gegroeid zijn, en ik denk dat het onderdeel is van de (club)cultuur. Het lijkt alsof 'wij' begrijpen dat succesperiodes altijd eindig zijn. Somthing isn't beautiful because it lasts.
In essentie maken dieptepunten de hoogtepunten wat ze zijn. Het is perspectief, op welk niveau je de klim start bepaalt mede hoe je het uitzicht aan de top waardeert.
Het is ook een vorm van realisme. Er heeft bij Feyenoord nog nooit iemand verteld dat de club periodiek de Europese top moeten aanvallen. En als het al gezegd wordt, denk ik niet dat 'wij' erin gaan geloven. Mocht de club erin slagen een seizoen boven alle verwachtingen te presteren, smaakt dat uiteraard naar méér. Maar dergelijke 'uitschieters' zullen niet snel veranderen als de nieuwe norm waaraan voldaan moet worden.
In die zin ervaart men in Amsterdam dit 'dal' wellicht veel heftiger, dan de manier waarop wij de donkerste dagen in het bestaan van Feyenoord ervaren hebben.
De supporters lijken eigenlijk totaal niet te weten hoe ze om moeten gaan met deze situatie. En dat is ook wel lollig om te zien.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 19 september 2023 om 10:43:
Ik weet niet of je die geest ooit weer in de fles krijgt. Zou het inmiddels geen onderdeel van die clubcultuur zijn, zoals het verwachtingspatroon wat ik hierboven beschreef dat bij Feyenoord ook onderdeel is gaan uitmaken van de clubcultuur?
En bijvoorbeeld ook de misvatting dat in de Kuip alleen hard werken telt, en goed voetbal niet op waarde wordt geschat.
Ik denk dat alles wat wij associeren met het clubliefde en de wijze waarop we dat beleven, en wat daarvan/-aan in onze ogen ontbreekt/mankeert bij Ajax onderdeel is geworden van wat die club inmiddels ís. Men weet inmiddels ook niet meer beter, heb ik het gevoel.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 19 september 2023 om 11:17:
Die misvattingen over wat de club ís, en onderdeel geworden zijn van de clubcultuur; zijn hardnekkiger dan een succesperiode of een diep dal. Het zal bij Feyenoord vanzelf een keer minder gaan en vanaf dat moment zal de roep om 'hard werken' gewoon weer de kop op steken. Alsof dát de enige oplossing is om er weer bovenop te komen.
Dat komt omdat niet alleen de buitenwacht en de media het beeld van waar een club voor staat cultiveren, maar ook en vooral omdat de supporters zich associeren met díe kenmerken. Het is wat ons aanspreekt in de club die we aanhangen.
Natuurlijk is de clubcultuur in ontwikkeling, en is ook daarin niets 'blijvend'. Maar verandering moet groeien, en daar gaat langere tijd overheen. Ik denk dat Ajax weer eerder boven Jan is, dan dat de cultuur zich aanpast.
Zo denk ik dat Feyenoord niet zo snel meer in de situatie gaat komen, dat er nog geen 10.000 toeschouwers op de tribune zitten zoals eind jaren '80. Dat 'we' altijd blijven komen, ongeacht hoever de club sportief afzakt; is dus vanuit de historie helemaal niet waar. Maar ik denk wel dat het 'vanaf nu' waar is.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
De huidige situatie bij Ajax ligt niet aan de kwaliteiten van de trainer Maurice Steijn. Zijn keuzes worden nu bekritiseerd, zowel qua spelers (wie stel ik op?) als tactiek (hoe laat ik ze spelen?). Dat is volkomen terecht, want door die keuzes was de nederlaag in Enschede echt een kansloze. Maar in een andere opstelling, veldbezetting en tactiek had Ajax de wedstrijd van zondag óók niet gewonnen denk ik.
Ik vraag me daarnaast echt af, of het wel de keuzes van Steijn zijn. Of dat er meer speelt. Het beeld wordt geschetst dat Mislintat de spelersgroep volledig heeft samengesteld, en daarin van niemand binnen de organisatie iets heeft aangetrokken. En dat Steijn te horen heeft gekregen; 'dit zijn je spelers, daar moet je het mee doen'. Alsof die vervolgens de vrije hand heeft om te kijken hoe en met wie hij gaat spelen. Ik vind dat lastig voor te stellen. Iemand die op transfergebied de volledige controle heeft en geen inspraak duldt, zal ook een idee hebben hoe er met die nieuwe spelers gespeeld moet worden. In Duitsland zitten Technisch Directeuren op de bank, náást de hoofdtrainer. Ik denk dat Mislintat Steijn op welke manier dan ook dwingt om bepaalde spelers op te stellen.
En als dat niet het geval is, sluit ik niet uit dat Steijn inmiddels zo klaar is met Mislintat en de rest van de organisatie; dat hij zoiets heeft van 'weet je wat? Ik flikker die geweldige spelers die Sven gehaald heeft er allemaal in en dan zullen we weleens zien hoe goed we voor de dag komen'. Ik sluit een bewuste sabotage niet uit.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.697
Reg.: 30 januari 2014
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 19 september 2023 om 14:07:
Als je 115 miljoen aan spelers uitgeeft en je hoort bij de 32 rijkste clubs van Europa, dan staat er gewoon een kapitaal op het veld waar elke andere club alleen maar van kan dromen heeft Slot onlangs ook aangegeven die spelers zou Feyenoord nooit kunnen halen.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 19 september 2023 om 16:55:
Sven Mislintat zoekt steun om Maurice Steijn de laan uit te sturen bij Ajax, zo schrijft Voetbal International dinsdag. De oefenmeester is echter niet de enige die er slecht opstaat binnen de club, want ook Mislintat is niet zeker van zijn baan.
Snel meer...
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.068
Reg.: 4 juli 2020
Blijkt nu ook dat die Sosa gecontracteerd werd met prive belangen. Aandelen hebben in de ene partij, een andere partij die in dezelfde partij aandelen heeft aangekocht. Gevolg; belangenverstrengeling. Wat niet schijnt te mogen. Gaat lekker daar. Doet me denken aan onze club toen wij de gifbeker helemaal moesten leegdrinken. Voel me lekkerder in deze fase van mijn leven.
Uit: Middelburg
Forumreacties: 3.922
Reg.: 6 november 2005
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Messen worden geslepen: F-side schreeuwt in statement om vertrek
Kijk, ik zou bijna willen zeggen 'eindelijk'. Dat kan er ook nog wel bij. En het ontbrak er nog aan dat de supporters zich actief gingen roeren.
Ik vond het tot nu toe opvallend stil van die kant. Geen bussen die tegengehouden zijn bij thuiskomst van een uitwedstrijd, geen 'bezoekjes' tijdens trainingen, geen protest acties met spandoeken; het draagt altijd lekker bij aan de onrust. En ik denk dat voetballers er niet beter van gaan presteren, normaal gesproken. Ook al richt de woede zich vooralsnog niet tot hén.
Dus laat ze maar flink losgaan!
Forumreacties: 1.637
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 19 september 2023 om 09:34:
Zeker. Maar het verwachtingspatroon bij Feyenoord is anders. Dat zal zo gegroeid zijn, en ik denk dat het onderdeel is van de (club)cultuur. Het lijkt alsof 'wij' begrijpen dat succesperiodes altijd eindig zijn. Somthing isn't beautiful because it lasts.
In essentie maken dieptepunten de hoogtepunten wat ze zijn. Het is perspectief, op welk niveau je de klim start bepaalt mede hoe je het uitzicht aan de top waardeert.
Het is ook een vorm van realisme. Er heeft bij Feyenoord nog nooit iemand verteld dat de club periodiek de Europese top moeten aanvallen. En als het al gezegd wordt, denk ik niet dat 'wij' erin gaan geloven. Mocht de club erin slagen een seizoen boven alle verwachtingen te presteren, smaakt dat uiteraard naar méér. Maar dergelijke 'uitschieters' zullen niet snel veranderen als de nieuwe norm waaraan voldaan moet worden.
In die zin ervaart men in Amsterdam dit 'dal' wellicht veel heftiger, dan de manier waarop wij de donkerste dagen in het bestaan van Feyenoord ervaren hebben.
De supporters lijken eigenlijk totaal niet te weten hoe ze om moeten gaan met deze situatie. En dat is ook wel lollig om te zien.
Forumreacties: 16.796
Reg.: 2 januari 2007
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 21 september 2023 om 11:50:
Combineer de vermeende belangenverstrengeling van Mislintat met het verhaal dat hij voor sommige spelers veel te veel zou hebben geboden en dit zou heel lelijk kunnen zijn. Ben benieuwd wat er uit dat onderzoek komt.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Bizar inderdaad. Op ieder nivea en op alle vlakken functioneert én presteert de Ajax organisatie niet. Ik hoorde een aanhanger van die club het 'a perfect storm' noemen, en dat is het. Het hangt allemaal met elkaar samen, een domino-effect van verkeerde keuzes; het stapelt op en het momentum is helemaal omgedraaid. Een negatieve spiraal die steeds sneller ronddraait/daalt.
Uit: Julianadorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.068
Reg.: 4 juli 2020
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 21 september 2023 om 14:44:
Bizar inderdaad. Op ieder nivea en op alle vlakken functioneert én presteert de Ajax organisatie niet. Ik hoorde een aanhanger van die club het 'a perfect storm' noemen, en dat is het. Het hangt allemaal met elkaar samen, een domino-effect van verkeerde keuzes; het stapelt op en het momentum is helemaal omgedraaid. Een negatieve spiraal die steeds sneller ronddraait/daalt.
Forumreacties: 16.796
Reg.: 2 januari 2007
Feyenoord Forum » Andere competities » Ajax