Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Andere competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 63 pagina's: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 59 60 61 62 63

Hahahaha...

Ik 'ken' die Kelvin de Lang als partner van Ellen Hoog. Had geen idee wat hij voor de kost deed, dacht dat hij wat hand-en-spandiensten verleende voor een zaakwaarnemer. Kennelijk zit hij al langer bij de City Group. En daarvoor voor 'Doyen'. Hij is een Ajax-supporter, het zal wel een beetje zijn 'droom' zijn om voor die club te werken.

Het gaat er op die positie allang niet meer om dat je 365 dagen per jaar aan de andere kant van de wereld de binnenlanden van een schimmig land afstruint om die ene parel te ontdekken, die op blote voeten speelt en iedere wedstrijd een halflekke bal tien keer het doel in ramt. Alles is in kaart gebracht, je moet op basis van data en analyses keuzes maken en uitzoeken of een (jeugd)speler gehaald kan worden. Dat gebeurt voor 95% achter een bureau.

Het grappige is, bij Ajax vertrekken nu allemaal figuren uit de organisatie die als 'echte' Ajacieden worden gezien door de buitenwacht. Trainers, opleiders en managers die 'het Ajax-DNA' bezitten en opstappen omdat de huidige koers hen niet bevalt. Het is tegenwoordig namelijk allemaal veel te data-gedreven en gebaseerd op fysieke eigenschappen. De reactie vanuit de criticasters (media/volgers, supporters en andere 'kenners') is dan ook dat Ajax weer terug moet naar de basis. 'TIPS' moet weer leidend worden, er moet weer gescout worden op de pleintjes in de Amsterdamse buitenwijken.

Alsof dáár nog talenten voetballen. Alsof op basis van 'TIPS' (Techniek, Inzicht, Persoonlijkheid, Snelheid) wél geweldige Ajax-talenten kunnen worden opgeleid.

AZ wint de Youth League met een ploeg waar veel talenten deel van uitmaken die in Amsterdam gescout zijn. Dat steekt enorm bij Ajax. Maar dat is juist gebeurd op basis van data.

 

+1/-0

Te Kloese gaf ook aan zondag hoe ze in Rotterdam nu scouten kijken heel goed naar hoe iemand leeft, zijn persoonlijkheid zijn familie etc..

 

+2/-0

Valentijn Driessen voorspelt FC Twente - Ajax: "Ajax wordt derde"

Nou die gaan de conference league in LOL,

Twente is thuis genadeloos en afscheid van Jans winst twente
AZ ruikt bloed tegen een futloos psv winst az

 

+1/-0

Waarom staat dit kut topic hier zo vaak bovenaan? En waarom heeft het de helft van de Posts die Arne heeft en bijna net zoveel als het topic over Kokcu?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Noud schreef op 26 mei 2023 om 07:35:

Waarom staat dit kut topic hier zo vaak bovenaan? En waarom heeft het de helft van de Posts die Arne heeft en bijna net zoveel als het topic over Kokcu?



Omdat de ellende dáár op dit moment best leuk is om te volgen.

We hebben genoeg tijden gekend met Feyenoord, waarin het bestuurlijk en sportief minstens zo slecht ervoor stond als nu dáár. 'Toen' was het misschien wel een uitweg om je te verbazen over waar ze zich dáár druk over maakten.

En nog altijd zijn er zaken bij Feyenoord die niet goed zijn, niet goed gaan, en waar we ons zorgen over maken. Maar sportief gaat het voor de wind en onze éénmans-directie doet het geweldig.

Des te leuker om te volgen wat er allemaal dáár aan de hand is. Hoeveel figuren, commissies en bestuursraden betrokken zijn, wie wél en wie niet met elkaar door een deur kunnen. Wat voor puinhoop het in sportief opzicht is. Hoe de supporters daar dan weer op reageren.

Het is gewoon smullen.

 

+1/-0

Het houdt niet op met goede berichten. Nu schijnt Ajaks Bosz te willen hebben. Als dat doorgaat zijn zij geen concurrent voor de titel volgend jaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 29 mei 2023 om 23:37:

Het houdt niet op met goede berichten. Nu schijnt Ajaks Bosz te willen hebben. Als dat doorgaat zijn zij geen concurrent voor de titel volgend jaar.



Marco van Basten twijfelt nu al aan keuze van Ajax voor Branco van den Boomen :B
Van Basten uit openlijk zijn twijfels over het aantrekken van Mislintat. “Een datavoetballer, een moneyballspeler... Wat ik daarvan vind? Ik denk dat het een hele gevaarlijke weg is die Ajax inslaat. Ik denk dat je dat soort spelers echt goed gezien moet hebben en dat je niet alleen op getallen moet letten. Ik vind het vreemd en gevaarlijk. Hij heeft in de jeugd bij FC Eindhoven en De Graafschap gezeten. Dat zegt wel dat het geen groot talent is.

 

+1/-0

Ik heb meerdere reacties gelezen van 'volgers' en supporters die twijfelen aan van den Boomen. De tendens van die reacties is dat de speler niet van het niveau is dat Ajax zou moeten nastreven. Ik vraag me dan af welk niveau dát is. Niet dat ik van den Boomen heel hoog inschat, maar ik denk dat het verwachtingspatroon van veel Ajacieden over wie er naar Amsterdam wíl komen niet altijd even realistisch is.

Het typeren van de speler als 'een data-voetballer, een moneyballspeler...' is weer heerlijk vooringenomen en ronduit simplistisch. Dan wordt ernaar gewezen dat hij alle corners en vrije trappen neemt, maar het is zijn rendement uit die situaties waardoor hij hoog scoort. En uiteindelijk gaat het toch dáárom?!

Hij heeft trouwens niet in de jeugd van FC Eindhoven en De Graafschap gespeeld, maar in de jeugd van Ajax. En daarna is hij bij die andere clubs terechtgekomen. Sommige spelers hebben een omweg 'nodig', daar is niets mis mee. Als je iedereen 'definitief' afschrijft die niet vóór zijn 18de debuteert in de Arena met een doelpunt, houd je weinig over...

 

+1/-0

Edwin van der Sar stopt bij Ajax

En de volgende. Zou mij weinig verbazen als dit de weg vrijmaakt voor Bosz om terug te keren. Jammer, ik had liever gezien dat ze door waren gegaan met Heitinga.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 30 mei 2023 om 09:24:

Ik heb meerdere reacties gelezen van 'volgers' en supporters die twijfelen aan van den Boomen. De tendens van die reacties is dat de speler niet van het niveau is dat Ajax zou moeten nastreven. Ik vraag me dan af welk niveau dát is. Niet dat ik van den Boomen heel hoog inschat, maar ik denk dat het verwachtingspatroon van veel Ajacieden over wie er naar Amsterdam wíl komen niet altijd even realistisch is.

Het typeren van de speler als 'een data-voetballer, een moneyballspeler...' is weer heerlijk vooringenomen en ronduit simplistisch. Dan wordt ernaar gewezen dat hij alle corners en vrije trappen neemt, maar het is zijn rendement uit die situaties waardoor hij hoog scoort. En uiteindelijk gaat het toch dáárom?!

Hij heeft trouwens niet in de jeugd van FC Eindhoven en De Graafschap gespeeld, maar in de jeugd van Ajax. En daarna is hij bij die andere clubs terechtgekomen. Sommige spelers hebben een omweg 'nodig', daar is niets mis mee. Als je iedereen 'definitief' afschrijft die niet vóór zijn 18de debuteert in de Arena met een doelpunt, houd je weinig over...



Ik heb die van den boomen nooit gevolgd dus echt geen idee heb het idee dat Van Basten hem ook niet echt kent.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 30 mei 2023 om 09:35:

Edwin van der Sar stopt bij Ajax

En de volgende. Zou mij weinig verbazen als dit de weg vrijmaakt voor Bosz om terug te keren. Jammer, ik had liever gezien dat ze door waren gegaan met Heitinga.



Bij de NOS spreken ze over Cruyff (directeur) en Bosz, die twee hebben een hele goede band werkten samen toen Jopie ziek werd.

 

+1/-0

Ik vind het een begrijpelijke reactie van Ajax fans dat ze van den Boomen niet goed genoeg vinden. Het is de enige eigenschap van Ajax fans die wij ook wel eens mogen overnemen, het streven naar hogere kwaliteit.

Een van den Boomen heeft prima statistieken, maar als je kwalitatief naar zijn spel kijkt dan zie je ook aardig wat mankementen zonder bal. Weinig dynamiek, snelheid en wat minder inhoud dan je van een middenvelder mag verwachten bij een Nederlandse topclub, zeker als ze net zoals wij aanvallend pressiespel willen spelen. Als hij zou spelen zou je daar echt je spel op moeten afstemmen, dan heb je een type Alvarez nodig om hem te ontlasten op het middenveld. Voor de 8 positie waren er veel betere spelers te vinden, zeker voor het budget dat Ajax normaliter ter beschikking heeft. Nog los van het feit dat hij vrijwel geen restwaarde meer heeft.

Mocht hij voor de breedte zijn gehaald (waar ik hem ook bij Feyenoord voor had willen zien), dan is het op zich een slimme versterking. Zo'n speler kan je inbrengen om wat extra creativiteit op het veld te zetten en hele defensieve tegenstanders open te breken. Daarnaast heeft hij wat relevante ervaring in de Franse competitie. In die rol had ik hem ook wel bij Feyenoord willen zien.

Ik denk dat dit een teken kan zijn dat Peter Bosz daar aangesteld gaat worden, die heeft dit soort spelers hoog zitten en is zeer positief over van den Boomen. Hij speelde bij Heracles en Vitesse ook met zo'n type: Vejinovic. Wellicht dat het kan werken onder Bosz, maar ik denk dat ze hiermee nog kwetsbaarder zullen worden in de omschakeling.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Er zit wel een verschil tussen 'de lat hoger leggen' wat betreft het verwachtingspatroon van de achterban op het gebied van versterkingen, en de blinde hoogmoedswaan die onder bepaalde Ajax-supporters heerst.

Sommige figuren denken serieus dat Ajax kan wedijveren met Duitse, Spaanse of zelfs Engelse topclubs; waar het aantrekken van spelers betreft.

Begrijp me goed. Ik vind het opmerkelijk dat twee Nederlandse middenvelders (van den Boomen en Spierings) die het bij een Franse middenmotor goed hebben gedaan afgelopen seizoen, nu opeens de 'redding' moeten zijn voor Nederlandse topclubs. Twee spelers die in al hun jaren vóórdat ze bij Toulouse terechtkwamen in de marge van het Nederlandse voetbal nooit op de radar stonden. Zo lijkt het.

Daar kun je grote vraagtekens bij hebben. Zeker waar het gaat om de scouting van die topclubs, want waarom vallen die spelers nu pas op? Of Toulouse moet een organisatie hebben, die spelers in mum van tijd ontwikkelen naar een hoger niveau. Maar dan kun je beter daar gaan kijken hoe ze het doen, dan de resultaten daarvan oppikken.

Van den Boomen is transfervrij, een heel grote buil zal Ajax er niet aan vallen als hij tegenvalt. Ik snap in die zin de aankoop wel, ook omdat hij in een leeftijdscategorie valt waarin Ajax niet veel spelers heeft. Je hoopt/verwacht dat deze speler een bepaalde ervaring en stabilitiet meebrengt. Stabiliteit die dit seizoen wel ontbrak.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 30 mei 2023 om 15:02:

open/sluit de onderstaande quote:




Er zit wel een verschil tussen 'de lat hoger leggen' wat betreft het verwachtingspatroon van de achterban op het gebied van versterkingen, en de blinde hoogmoedswaan die onder bepaalde Ajax-supporters heerst.

Sommige figuren denken serieus dat Ajax kan wedijveren met Duitse, Spaanse of zelfs Engelse topclubs; waar het aantrekken van spelers betreft.

Begrijp me goed. Ik vind het opmerkelijk dat twee Nederlandse middenvelders (van den Boomen en Spierings) die het bij een Franse middenmotor goed hebben gedaan afgelopen seizoen, nu opeens de 'redding' moeten zijn voor Nederlandse topclubs. Twee spelers die in al hun jaren vóórdat ze bij Toulouse terechtkwamen in de marge van het Nederlandse voetbal nooit op de radar stonden. Zo lijkt het.

Daar kun je grote vraagtekens bij hebben. Zeker waar het gaat om de scouting van die topclubs, want waarom vallen die spelers nu pas op? Of Toulouse moet een organisatie hebben, die spelers in mum van tijd ontwikkelen naar een hoger niveau. Maar dan kun je beter daar gaan kijken hoe ze het doen, dan de resultaten daarvan oppikken.

Van den Boomen is transfervrij, een heel grote buil zal Ajax er niet aan vallen als hij tegenvalt. Ik snap in die zin de aankoop wel, ook omdat hij in een leeftijdscategorie valt waarin Ajax niet veel spelers heeft. Je hoopt/verwacht dat deze speler een bepaalde ervaring en stabilitiet meebrengt. Stabiliteit die dit seizoen wel ontbrak.



Die hoogmoedswaan hoop ik bij ons nooit te zien. Dat ze de lat hoog leggen valt te prijzen, maar dat ze zichzelf zien als Europese top is waanzin.

 

+1/-0

Ajax zou Zirkzee volgen Voor de 22-jarige Zirkzee geldt dat hij een lastig seizoen met Bologna achter de rug heeft. De aanvaller speelde achttien duels - waarvan slechts vijf als basisspeler - voor de Italiaanse club en wist slechts één keer te scoren.

Eerst was ik wel voorstander van hem naar Feyenoord tehalen, maar staat al paar jaar stil in zijn ontwikkeling.

 

+1/-0

Ajax is ook beursgenoteerd dat is linke soep wanneer het slecht gaat dan verdampt het vele geld snel, Sar heeft het in die 10 jaar prima gedaan alleen laatste jaar is het misgelopen kan gebeuren.

Zag een interview met die Duitser maakt opzich wel goede indruk.

Dit bericht is gewijzigd op 31 mei 2023, 03:31:47.

 

+1/-0

De beurswaarde kan (deels) verdampen, maar dat heeft niet zoveel invloed op de bestedingsruimte op technisch vlak.

De groei die Ajax onder leiding van Edwin van der Sar in omzet heeft doorgemaakt, is voornamelijk verwezenlijkt door een nieuwe boekhouding. Door aan de kant van de inkomsten op de balans standaard 50M transferinkomsten mee te nemen én CL-overwintering, is er twee keer zoveel ruimte gecreeerd aan de uitgavenkant. Daar kunnen die gigantische salarissen van betaald worden.

Het is uiterst succesvol geweest, jarenlang. Er is een groot eigen vermogen opgebouwd door deze 'voorschotten op succes'. Maar loopt het een seizoen minder en haal je de CL niet; dan stort het in elkaar en lopen de verliezen exponentieel op. Nu moet de begroting gestut gaan worden met eigen vermogen, terwijl je ook budget wil vrijmaken op de selectie weer op orde te brengen.

Het dwingt welhaast tot het nemen van risico's, en die kunnen je nog harder raken als ze verkeerd uitpakken. Zeker omdat goede spelers duur zijn, in aanschaf en salaris. Een contract waarin dat salaris vastligt loopt door, ook wanneer je geen CL haalt of te weinig inkomsten haalt uit spelersverkopen. Je kan ook gaan saneren en je salarishuis in lijn brengen met je inkomsten, maar dan zet je sportief helemaal een stap terug.

Maar dat heeft weinig met beurskoers te maken. Ik verwacht niet dat aandeelhouders de club gaan dwingen tot ingrijpen op sportief gebied. Voor de grootaandeelhouders is Ajax geen verdienmodel, of dividend-machine. Het is een prestige-aandeel.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 31 mei 2023 om 09:11:

De beurswaarde kan (deels) verdampen, maar dat heeft niet zoveel invloed op de bestedingsruimte op technisch vlak.

(..)
Maar dat heeft weinig met beurskoers te maken. Ik verwacht niet dat aandeelhouders de club gaan dwingen tot ingrijpen op sportief gebied. Voor de grootaandeelhouders is Ajax geen verdienmodel, of dividend-machine. Het is een prestige-aandeel.



Klopt, het wordt wel eens wat te vaag afgeschilderd, maar sec is er niet eens zoveel verschil als je kapitaal bijeengebracht is door aandeelhouders of door 1, 2 of 3 geldschieters. Beursgenoteerd zijn is soms wel lastig in de beperking van je geheimhouding.

Het niet spelen van CL is door de vele grote contracten bijna te zien als een degradatie naar de KKD. Soms zeggen clubs 'in 1 jaar terug' te willen. Dan houden ze de huishouding enigszins op peil, en teren een jaartje in op vermogen. Dat lijkt nu ook te gebeuren. Met 1 of 2 grote transfers komen ze al een eind. Zo'n Bassie ook verkopen ze natuurlijk weer voor 20 mln, ze zijn qua prijzen echt volledig bij ons weggelopen.

Typisch Ajax-dingetje trouwens weer:
Twente wilde club-icoon Wout Brama nog paar laatste minuten geven, en tikte toen de bal uit om de wissel mogelijk te maken. Ajax nam toen de verkregen inworp heel snel.
Ik weet niet wie, las dit ook maar op twitter. Las er weinig over terug in de media, uiteraard.

 

+1/-0

Dit zijn mogelijke tegenstanders van Ajax in de play-offs van de Europa League

Staan mogelijke tegenstanders tussen waar je als Ajax zijnde 'zomaar' over kan uitglijden, zoals bij de spreekwoordelijke bananenschil. Zeker wanneer je 'het' wel even denkt te fixen. Werk aan de winkel in Amsterdam... :B

 

+1/-0

De Telegraaf is bang dat alle Ajax-DNA verdwijnt lol. Hadden Bosz en Ten Hag dat?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 63 pagina's: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 59 60 61 62 63

Feyenoord Forum » Andere competities » Ajax