Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Andere competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 63 pagina's: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 59 60 61 62 63

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 23 april 2023 om 16:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 23 april 2023 om 15:59:

Met terugwerkende kracht extra zonde dat we in de beker niet door hebben gepakt tegen Ajax. We hadden een zeer grote kans op de dubbel dit jaar. Het was begrijpelijk vanwege de acties van hooligans die ons uit het ritme haalden en de Europese belangen, maar de uitschakeling in Europa zegt wel dat je alle prijzen serieus moet blijven nemen. Het blijft een B prijs maar ook die wil je gewoon winnen als topclub. Zeker tegen je zwakke rivalen.


Precies mijn gedachte. Zo zonde dat je onnodig verliest van dat bijeengeraapte zooitje.



Dit zorgt er waarschijnlijk wel voor dat Heitinga blijft..
Dus win win :B

 

+1/-0

Deze komt wel hard aan. AZ komt op 2 punten van hun dus vierde plek ligt voor de hand.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 23 april 2023 om 16:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 23 april 2023 om 15:59:

Met terugwerkende kracht extra zonde dat we in de beker niet door hebben gepakt tegen Ajax. We hadden een zeer grote kans op de dubbel dit jaar. Het was begrijpelijk vanwege de acties van hooligans die ons uit het ritme haalden en de Europese belangen, maar de uitschakeling in Europa zegt wel dat je alle prijzen serieus moet blijven nemen. Het blijft een B prijs maar ook die wil je gewoon winnen als topclub. Zeker tegen je zwakke rivalen.


Precies mijn gedachte. Zo zonde dat je onnodig verliest van dat bijeengeraapte zooitje.



Ik vind nog steeds dat het team niet verloren heeft in de halve finale van Ajax, de club Feyenoord heeft verloren. De club als veelkoppig monster, als
borrelende vulkaan die soms tot uitbarsting komt. Die zich van zijn slechtste kant liet zien en daarmee het team voor een onmogelijke opgave stelde. Verloren maar niet op kwaliteit; verloren op randverschijnselen.

Dat is niet minder zonde. Eeuwig zonde.

 

+1/-0

Ze hadden Schreuder gewoon moeten laten zitten, zoals ik vaker gezegd heb. GIO verloor ook 7 keer op rij maar pakte daarna nog 5 prijzen. In dit geval zijn echter Schreuder en Heitinga netzo goed als hun materiaal.

 

+1/-0

Nee joh, dat kon echt niet meer Schreuder stond strak van de spanning met die gekke persconferenties van hem. Ze schieten met Sjonnie ook niet veel op, maar Schreuder was wel klaar.

 

+1/-0

Schreuder is een prima veldtrainer. Dat is hij niet opeens verleerd, en in dat opzicht is Ajax er met de huidige staf niet op vooruit gegaan. Waar Schreuder de mist in is gegaan, is zijn (indirecte) bemoeienis geweest met het samenstellen van de selectie.

Er zijn allemaal spelers gehaald door zijn zaakwaarnemer, die van de organisatie carte blanche heeft gekregen. Die zijn niet erg succesvol gebleken, dat in combinatie met een soort prestatie-vacuüm waarin Ajax na Ten Hag terecht is gekomen en bestuurlijke wanorde maakte dat Schreuders positie onhoudbaar was geworden.

Als van der Sar hem had laten zitten, was hij zelf eraan gegaan. Als je de keuze hebt, slachtoffer je altijd een ander.

 

+1/-0

Het lijkt erop dat toen overmars ontslagen moest worden dat niemand enig idee had hoe ze dat gat moesten opvangen. Toen hebben ze maar wat geïmproviseerd en zie hier het resultaat. Die hebben echt gigantische bedragen verkwanselt. Het is op zich ook een prestatie dat je met z'n grote financiële voorsprong op de rest het als nog kunt verklooien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Eens hoor, het gat wat het vertrek van Overmars heeft geslagen in de sportief/technische organisatie bij Ajax, is nog veel groter geweest dan dat van Ten Hag.

Maar wat daar vooral ook aan ten grondslag ligt, is de tijd die het Ajax gekost heeft om een vervanger neer te zetten. Al die tijd is de verantwoordelijkheid voor het technische beleid bij verschillende personen gelegen, de een nog meer incapabel dan te ander. Als ze al beslissingsbevoegd waren.

Dat is gaan broeien. Dat een scout als Veldmate en het hoofd Jeugdopleiding nu ook vertrekt, heeft daar zeker mee te maken.

Het is veel langer aan de gang geweest, en daar kwam deze zomer het vertrek van de succestrainer Ten Hag nog overheen. Dan stel je (in principe) een logische vervanger van de trainer aan, maar is de rest van de technische organisatie een complete bende.

In die zin is Schreuder niet eens veel te verwijten. Die moest zich opeens bezig houden met zaken waar hij verder nog nooit verantwoordelijkheid voor gedragen heeft. Zonder ruggesteun en ruggespraak.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 24 april 2023 om 13:55:

open/sluit de onderstaande quote:




Eens hoor, het gat wat het vertrek van Overmars heeft geslagen in de sportief/technische organisatie bij Ajax, is nog veel groter geweest dan dat van Ten Hag.

Maar wat daar vooral ook aan ten grondslag ligt, is de tijd die het Ajax gekost heeft om een vervanger neer te zetten. Al die tijd is de verantwoordelijkheid voor het technische beleid bij verschillende personen gelegen, de een nog meer incapabel dan te ander. Als ze al beslissingsbevoegd waren.

Dat is gaan broeien. Dat een scout als Veldmate en het hoofd Jeugdopleiding nu ook vertrekt, heeft daar zeker mee te maken.

Het is veel langer aan de gang geweest, en daar kwam deze zomer het vertrek van de succestrainer Ten Hag nog overheen. Dan stel je (in principe) een logische vervanger van de trainer aan, maar is de rest van de technische organisatie een complete bende.

In die zin is Schreuder niet eens veel te verwijten. Die moest zich opeens bezig houden met zaken waar hij verder nog nooit verantwoordelijkheid voor gedragen heeft. Zonder ruggesteun en ruggespraak.



Ik had eens even gister voor de grap gekeken maar die gasten hebben we gewoon over de 100 miljoen uitgegeven aan een tiental spelers die weinig speciaals brengen. Reken daarbij nog tekengelden en lange termijn contractverplichtingen en je komt uit op een bedrag van zeker 150 miljoen.

Het is ook nog maar de vraag of ze de champions league gaan halen dit jaar en dat scheelt ook weer een berg inkomsten. Ik weet niet wat er nog in kas is maar het is aannemelijk dat ze de komende zomer echt met een veel kleiner budget moeten werken of ze moeten hun beste spelers verkopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 24 april 2023 om 10:19:

Schreuder is een prima veldtrainer. Dat is hij niet opeens verleerd, en in dat opzicht is Ajax er met de huidige staf niet op vooruit gegaan. Waar Schreuder de mist in is gegaan, is zijn (indirecte) bemoeienis geweest met het samenstellen van de selectie.

Er zijn allemaal spelers gehaald door zijn zaakwaarnemer, die van de organisatie carte blanche heeft gekregen.
Die zijn niet erg succesvol gebleken, dat in combinatie met een soort prestatie-vacuüm waarin Ajax na Ten Hag terecht is gekomen en bestuurlijke wanorde maakte dat Schreuders positie onhoudbaar was geworden.

Als van der Sar hem had laten zitten, was hij zelf eraan gegaan. Als je de keuze hebt, slachtoffer je altijd een ander.



Klopt, maar als hij mede verantwoordelijk is voor deze selectie had hem dan laten zitten ook mischien had hij het kunnen omdraaien lukt het niet had dan in de zomer ingegrepen nu gooi je een Heitinga voor de groep die er nog niet klaar voor is dus straks twee trainers beschadigd en 1 vd slechtste seizoenen ooit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 23 april 2023 om 21:31:

Nee joh, dat kon echt niet meer Schreuder stond strak van de spanning met die gekke persconferenties van hem. Ze schieten met Sjonnie ook niet veel op, maar Schreuder was wel klaar.


Dat was ook een reden. Schreuder snapte er gewoon te weinig van gezien de opstellingen waarmee hij het veld betrad.

 

+1/-0

Overigens kwamen Brobbey, Bergwijn en Wijndal niet bij die zaakwaarnemer vandaan maar stonden al op lijstje Overmars en dat het bij de scouts niet goed ging kon Schreuder ook weinig aan doen netals de mindere lichting jeugd. Maar als Berghuis, Tadic en Klaassen de toppers zijn weet je wel hoe laat het is.

Conflict Blind vs Schreuder heeft ook geen goed gedaan natuurlijk.

 

+2/-0

Belangrijk voor het Nederlandse voetbal is dat het daar nu even flink instort.
Geen Champions League voetbal om te beginnen. En dan opnieuw een slechte keuze voor management dat nog eens 150 miljoen over de balk smijt.

De verhoudingen waren al jarenlang compleet zoek. ajax dat meer en meer ook talent van bijvoorbeeld Feyenoord en AZ aantrok, altijd eerste keus had bij iedere eredivisiespeler die er een beetje bovenuit stak.
Dat is na één slecht jaar heus niet zomaar weg, ze zitten er daar financieel echt ontzettend veel beter bij. maar de salarissen liggen ook echt stukken hoger, over de hele selectie heen, en zonder CL houd je dat niet lang vol.

 

+1/-0

Bogarde: ’Zolang Van der Sar er nog is, hoeft Ajax niet te bellen’
Updated 27 min geleden
Gisteren, 22:21
Winston Bogarde weet nog steeds niet waarom hij vorig jaar moest vertrekken bij Ajax. „Ik heb alleen een mededeling van Edwin van der Sar gehad, maar geen uitleg. Ik dacht: wat gebeurt hier eigenlijk? Je bent tevreden en je hebt geen plekje voor mij. Ook niet op een andere positie.”

Dat zei de vroegere linksback maandagavond bij Ziggo Sport. Bogarde werkte zeven jaar als trainer bij Ajax, de club waarmee hij als speler de Champions League won. De laatste jaren was hij een van de assistenten van hoofdtrainer Erik ten Hag. De inmiddels alweer ontslagen trainer Alfred Schreuder had hem niet nodig in de technische staf en benoemde de Duitser Matthias Kaltenbach als zijn assistent. „Ik heb alles gegeven voor de club en ben uit het niets bij het grofvuil gezet”, zei Bogarde.

De oud-verdediger sluit een terugkeer naar Ajax niet uit. „Ajax is een geweldige club”, stelde hij. „Maar zolang Van der Sar daar is, hoeven ze me niet te bellen”, doelde hij op de huidige algemeen directeur van Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 24 april 2023 om 23:24:

Belangrijk voor het Nederlandse voetbal is dat het daar nu even flink instort.
Geen Champions League voetbal om te beginnen. En dan opnieuw een slechte keuze voor management dat nog eens 150 miljoen over de balk smijt.

De verhoudingen waren al jarenlang compleet zoek. ajax dat meer en meer ook talent van bijvoorbeeld Feyenoord en AZ aantrok, altijd eerste keus had bij iedere eredivisiespeler die er een beetje bovenuit stak.
Dat is na één slecht jaar heus niet zomaar weg, ze zitten er daar financieel echt ontzettend veel beter bij. maar de salarissen liggen ook echt stukken hoger, over de hele selectie heen, en zonder CL houd je dat niet lang vol.



Dat gebeurd al als ze de CL niet halen dit jaar, dan is de crisis compleet. Dat ebt nog wel een 1-2 jaar door. Alles hangt af van hoe goed die Duitser is die er nu komt, maar ja dat weet niemand. Als die nog een paar miskopen doet dan is de voorsprong volgend jaar definitief weg.

 

+1/-0

Probleem is wel echt de hoge salarissen , voor 80 miljoen miskopen ofzo , bijna het hele team moet gerenoveerd worden en een keer geen CL waarschijnlijk.
En ook de jeugd valt tegen.
Word een grote klus.

 

+1/-0

Gerald Vanenburg vertrekt na dit seizoen bij Ajax. Dat vertelt de techniektrainer van de jeugdopleiding van de Amsterdamse club tegenover De Telegraaf. 'Ik heb inderdaad aangegeven dat ik over een maand stop', bevestigt hij tegenover de krant.

'Er is in de voetballerij in het algemeen en bij Ajax in het bijzonder veel veranderd. En naar mijn mening moet je je goed voelen bij hetgeen je doet. En ik voel me er niet meer prettig bij', zegt Vanenburg. die aangeeft niet te willen natrappen. 'Maar ik wil wel aangeven dat ik vind dat Ajax de verkeerde weg is ingeslagen. Het is op dit moment vooral data en kracht. En dat is niet hoe ik als individueel trainer wil werken. Ik ben als voetballer opgevoed en opgeleid op straat. Ik vind dat het voetbal altijd centraal moet staan, maar dat is helaas niet meer zo.'

 

+1/-0

:offtopic
Ook Ajax roemt de grasmat van de Kuip.
Het leuke hiervan, dit doen ze alleen tijdens de wedstrijden!!!

Voor de rest hoop ik dat het sanitair vandaag met rust gelaten wordt.

 

+1/-0

Nou 1-1 toch weer de klasse van Simons.

 

+1/-0

Wat een armoedige finale zeg ze laten wel zien dat er maar 1 club de terechte kampioen wordt.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 63 pagina's: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 59 60 61 62 63

Feyenoord Forum » Andere competities » Ajax