Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Andere competities » 2022 FIFA World Cup

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Heerlijk die Argentijnse supporters. Wat een echte voetbal sfeer maken die. Bijna allemaal in een Argentijns shirt en slechts enkelen in een rare outfit.
Wat een verademing als ja dat afzet tegen dat verschrikkelijke Nederlandse Thialf publiek met al dat achterlijke carnavals outfits. Alleen al daarom verdient Argentine het om door te gaan en zijn we straks hopelijk af van al die oranje gekkies.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 03 december 2022 om 21:22:

Ik heb de tweede helft niet meer gekeken. Ik trok het niet meer om nog een keer 45 minuten te moeten kijken naar een middenveld met De Roon en die albino. Las ik na de wedstrijd dat ze allebei niet meer terug kwamen na de rust :D
Maar serieus te resultaat is prima maar het is niet om aan te gluren. Wat een ongelooflijk kut voetbal wordt er gespeeld. Dat zal tegen Argentinië niet anders zijn denk ik zo maar. Van fris Hollands aanvallend voetbal naar catanaccio.



Enige wat die ajacieden nog kunnen spelen.
Misschien ook wel een idee voor Schreuder.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 03 december 2022 om 21:30:

Heerlijk die Argentijnse supporters. Wat een echte voetbal sfeer maken die. Bijna allemaal in een Argentijns shirt en slechts enkelen in een rare outfit.
Wat een verademing als ja dat afzet tegen dat verschrikkelijke Nederlandse Thialf publiek met al dat achterlijke carnavals outfits. Alleen al daarom verdient Argentine het om door te gaan en zijn we straks hopelijk af van al die oranje gekkies.



Die socios helpen het team zal vrijdag een heksenketel worden, maar vind dit Argentinië niet super. Hebben in het verleden veel betere teams gehad ook in 2014.

 

+1/-0

Volgens velen de beste voetballer ooit Pelé (82) krijgt palliatieve behandeling dat is dus kwestie van uren/dagen.

 

+1/-0

Buitenlandse media: 'Oranje mag dromen van wereldtitel'

Een 'klinische' overwinning, schrijft The New York Times over de overwinning van Oranje op Team USA. Het Duitse Bild roemt vooral de prestatie van Denzel Dumfries. En de BBC schrijft: "De schoonheid van het eerste doelpunt, dat zelfs de puristen in eigen land zal overtuigen, was een tekenend voorbeeld van hun mogelijkheden."

"Eerst Denzel, dan Washington", kopt het Duitse Bild over de winst van Oranje. Waarmee 'niet de acteur' bedoeld wordt, maar het feit dat de Amerikanen eerst Denzel Dumfries tegenkwamen, en vervolgens door hem teruggestuurd werden naar Washington.

'Eine perfekte Tor-Kopie'
Daarboven staat dan ook het chapeau: 'Holland-ster schiet USA naar huis'. Het blad roemt de verdediger van Inter om zijn twee identieke assists ('eine perfekte Tor-Kopie') en ook nog een eigen treffer.

De rechterverdediger 'beloont zichzelf in de slotfase voor zijn uitstekende prestatie met een doelpunt van zichzelf', schrijven de Duitsers, die ook vaststellen dat Nederland al negentien wedstrijden op rij ongeslagen is.

De 'grote ervaring' van de Nederlandse bondscoach maakt volgens de BBC dat Oranje 'niet onderschat mag worden'. "Niemand zal beweren dat dit een klassiek Nederlands elftal is, maar ze hebben kwaliteit op het hele veld.

De BBC wijst erop dat de verdediging van wereldklasse is, met Virgil van Dijk, Nathan Aké, Blind en Dumfries. Op het middenveld 'brengt Frenkie de Jong controle' en voorin 'gaat echte dreiging uit van Depay en een van de revelaties van het toernooi, Cody Gakpo'.

De Belgische krant Het Laatste Nieuws kopt: "Nederland mag blijven dromen van wereldtitel."

 

+1/-0

Louis is een fenomeen, gaat straks nog gewoon België doen.

Dit bericht is gewijzigd op 4 december 2022, 04:30:08.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 03 december 2022 om 21:22:

Ik heb de tweede helft niet meer gekeken. Ik trok het niet meer om nog een keer 45 minuten te moeten kijken naar een middenveld met De Roon en die albino. Las ik na de wedstrijd dat ze allebei niet meer terug kwamen na de rust :D
Maar serieus te resultaat is prima maar het is niet om aan te gluren. Wat een ongelooflijk kut voetbal wordt er gespeeld. Dat zal tegen Argentinië niet anders zijn denk ik zo maar. Van fris Hollands aanvallend voetbal naar catanaccio.



Met resultaat voetbal op zich is niks mis, dat deden wij ook thuis tegen Lazio.
Maar in zo'n zwakke poule had veel aanvallender gespeeld kunnen en moeten worden.
Dan was het gisteren ook beter gegaan.

De spelers hebben we gewoon er voor om net zoals bij Feyenoord hoog druk te zetten en hoog tempo de tegenstander kapot te spelen.

Dit is opa wandel voetbal, maar demente van gaal en z'n assistenten de lamme en de blinde kunnen ook niet anders bijhouden...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 december 2022 om 04:23:

Louis is een fenomeen, gaat straks nog gewoon België doen.



Hij heeft ook wel door dat hij niet beter kan dan dit, het beste achter hem ligt. Hij is oud, ziek en begint af te takelen.

Daarom heb ik het gevoel dat die zoveel lol probeert te maken en zich zo anders opstelt, normaal staat die echt boven de groep, dat is nu compleet anders.

Elk wedstrijdje is nu meegenomen en kan die voldaan met pensioen voor zijn gevoel.
De rest vindt die niet meer zo belangrijk heb ik heel erg het gevoel.

Daarbij heb ik het gevoel dat de kans dat die nog geneest van z'n ziekte niet mega groot is of het lang niet duidelijk is.

 

+1/-0

Begrijp zijn keuzes ook niet altijd, maar de resultaten spreken voor zich 19 wedstrijden ongeslagen. Het is toch knap hoe hij de druk weghaalt bij de spelers alles draait om hem Mourinho heeft dat ook van hem geleerd.
Puur als coach is het absoluut een vakman waar elke beginnende coach van kan leren.

 

+1/-0

Mbappe schiet Frankrijk naar de kwartfinale, Szymanski weer fit naar Rotterdam. Snap die Poolse coach ook niet hoor ik had Sebas altijd opgestelt!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 december 2022 om 17:35:

Mbappe schiet Frankrijk naar de kwartfinale, Szymanski weer fit naar Rotterdam. Snap die Poolse coach ook niet hoor ik had Sebas altijd opgestelt!



Mbappe is niet te verdedigen. Wat een speler is dat.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 december 2022 om 20:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 december 2022 om 17:35:

Mbappe schiet Frankrijk naar de kwartfinale, Szymanski weer fit naar Rotterdam. Snap die Poolse coach ook niet hoor ik had Sebas altijd opgestelt!



Mbappe is niet te verdedigen. Wat een speler is dat.



Frankrijk is sowieso ijzersterk, Giroud ook een topper missen zelfs Benzema en Pogba, dat franse team kan wel twee top elftallen opstellen voor mij wel DE favoriet na vier wedstrijden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 december 2022 om 01:08:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 december 2022 om 20:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 december 2022 om 17:35:

Mbappe schiet Frankrijk naar de kwartfinale, Szymanski weer fit naar Rotterdam. Snap die Poolse coach ook niet hoor ik had Sebas altijd opgestelt!



Mbappe is niet te verdedigen. Wat een speler is dat.



Frankrijk is sowieso ijzersterk, Giroud ook een topper missen zelfs Benzema en Pogba, dat franse team kan wel twee top elftallen opstellen voor mij wel DE favoriet na vier wedstrijden.



En wat dacht je van N'Golo Kanté? Mét hem erbij is het ook wel lekker voetballen.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten of Pogba in de basis zou starten, als hij mee was gegaan. Wikipedia geeft ook niet duidelijk uitsluitsel of hij geblesseerd is, en daarom niet geselecteerd is. Wat bij Benzema, Kanté, Nkunku en Digne wel vermeld staat.

https://en.wikipedia.org/wiki/France_national_football_team#Recent_call-ups

Frankrijk is de grote favoriet, absoluut. Die Mbappé is soms echt ongrijpbaar, ben benieuwd hoe Engeland hem gaat afstoppen. Als hij 1-tegen-1 komt tegenover Maguire heb je toch een probleem...

 

+1/-0

Kroatië toch door die gaan het Brazilië heel lastig maken als de Goddelijke Kanaries vanavond winnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 december 2022 om 18:58:

Kroatië toch door die gaan het Brazilië heel lastig maken als de Goddelijke Kanaries vanavond winnen.


Dat zit er dik in. Na 12 minuten al 2-0

 

+1/-0

Zo hè dat is voetbal wat Brazilië laat zien. Wat een heerlijk elftal en een genot om naar te kijken. Wat een verademing na al dat countervoetbal en opzichtig heen en weer geschuif van veel ploegen,

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 05 december 2022 om 20:32:

Zo hè dat is voetbal wat Brazilië laat zien. Wat een heerlijk elftal en een genot om naar te kijken. Wat een verademing na al dat countervoetbal en opzichtig heen en weer geschuif van veel ploegen,



Was leuk, maar Korea gaf wel veel ruimte weg beetje naief gaat Kroatië echt niet doen.
Moet nog zien of ze winnen vd Kroaten.

 

+2/-0

Argentijnen waarschuwen Nederlanders: pas op met juichen
Updated 19 min geleden
22 min geleden
in BUITENLAND

BUENOS AIRES / DEN HAAG - Nederlanders in Argentinië die vrijdagavond naar de WK-wedstrijd van Oranje tegen Argentinië gaan kijken doen er verstandig aan om „voorzichtig te zijn met het uitbundig juichen in het openbaar voor Oranje tijdens de kwartfinale WK” omdat „de passie voor het voetbal van de Argentijnen ertoe zou kunnen leiden dat de situatie snel grimmig wordt.”

De Nederlandse ambassade in Buenos Aires wijst de Nederlanders op dit advies van plaatselijke Argentijnse autoriteiten aan Nederlanders, zo meldt een woordvoerder van Buitenlandse Zaken. De ambassade wenst verder „iedereen veel plezier met de wedstrijd!!.”

Vrijdagavond hoopt het Nederlands elftal zich na acht jaar weer te plaatsen voor de halve finales van het wereldkampioenschap voetbal. De ploeg van bondscoach Louis van Gaal neemt het vanaf 20.00 uur (Nederlandse tijd) in het Lusail-stadion in Qatar op tegen het Argentinië van Lionel Messi. De Argentijnen schakelden in de achtste finales Australië uit, Nederland won van de Verenigde Staten.

Op het WK van 2014 troffen de twee landen elkaar ook (0-0) en gingen de Argentijnen door na penalty’s.

 

+1/-0

Zo dan, gerechtigheid. Stelletje mietjes zijn eruit. Ze zullen de kleedkamer wel volschelden in plaats van een gezegend gebed... :ja

 

+1/-0

Ze hebben het goed gedaan, maar eerlijk is eerlijk: Argentinië verdient door. Waren betere ploeg grotendeels, lieten het alleen zelf glippen en dat deed Oranje goed.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Feyenoord Forum » Andere competities » 2022 FIFA World Cup