Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Andere competities » 2022 FIFA World Cup

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Klopt maar dat Floppert niets zou pakken was wel duidelijk, zo sloom. Gelukkig neemt Koeman het over en die zet Bijlow gewoon op 1 zoals het hoort met de beste keepert.

+1/-0

Wat een prima scheidsrechter was die Lahoz. 9 gele kaarten aan Argentinië en 7 aan Nederland. Prima gedaan door de FIFA. (NOT)

+1/-0

Wat ik niet snap, is dat van Gaal het serieus meent als hij zegt dat dit het beste nationale team is dat hij ooit onder zijn hoede had.
Het is eigenlijk maar goed ook dat het voorbij is en we niet meer naar die tenenkrullende persconferenties hoeven te kijken. Ik kreeg er valse schaamte van en heb dus ook niet alles gezien/gevolgd.

+1/-0

Jammer dit.
Catenaccio in optima forma, back to the sixties (Inter). Niet alleen de bus geparkeerd maar volop de grendel erop.
Zo en nu weer rellen!

+1/-0

Hopen dat Kroatië het nu wel afmaakt, is ze gegund als het land met de kleinste bevolking en het mooiste shirt. Wat een prestatie levert dat land keer op keer.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 10 december 2022 om 16:01:

Wat ik niet snap, is dat van Gaal het serieus meent als hij zegt dat dit het beste nationale team is dat hij ooit onder zijn hoede had.
Het is eigenlijk maar goed ook dat het voorbij is en we niet meer naar die tenenkrullende persconferenties hoeven te kijken. Ik kreeg er valse schaamte van en heb dus ook niet alles gezien/gevolgd.

Heel fijn dat de Van Gaal-ballon is doorgeprikt. Wat een malle, misplaatste egotripperij van die gast, daar zijn we in NL nu echt van verlost gelukkig.
Natuurlijk had ik graag van Argentinië gewonnen, maar voetbal speel je uiteindelijk om te winnen en daar hebben we nauwelijks intentie van gezien. Dit toernooi onthoudt niemand, in 2014 was het voetbal ook niet heel verheffend, maar speelden we iig met karakter en wat briljante aanvallers.
En dat gedweep van die groep met elkaar, bah.

Hoop echt dat Koeman er wat realiteitszin in brengt. En gewoon achterin gaat spelen met Malacia-Aké-Van Dijk-Dumfries.

En o ja, Noppert. Die kan dus echt totaal niet meevoetballen, dat is echt een handicap. had wel een paar prima reddingen dit toernooi hoor, knap staande gehouden, dat zeker, maar ook weer niet uitzonderlijk. En penalty-killer...hahaha. die hele strafschoppen serie was een gênante vertoning. Je moet uit gaan van eigen kracht en concetreren op je pingels. Mensen die gaaf en streetwise doen terwijl ze dat niet zijn...daar prikt iedereen doorheen

+1/-0

Precies.

Zo terleurstellend allemaal. Is er ooit een tournooi geweest waarin wij (ik nu iig) niet een gevoel hadden bij Oranje door het meespelen van een Feyenoord speler of symphatieke (of normaal weg gegane) ex-Feyenoorder? Berghuis telt dan dus niet.
Als Malacia nou nog ingevallen was had ik er misschien nog vrede mee gehad.
Totaal helemaal geen enkele rol voor een Feyenoorder :-(.
Ik had totaal geen gevoel met Oranje tot de 2-2 van Weghorst. En ik ben echt wel een grote Oranje fan die naar veel wedstrijden is geweest en alles kijkt.

Bijlow had het 1000 procent beter gedaan. Bijna alle reddingen waren recht op Noppert af. Een keer gestrekt in de hoek laag pakte hij met zijn handpalm, had bijlow met vingertoppen gehad. Super belangrijke redding bij grote kans Amerika aan het begin had hij redelijk maar was super slecht recht op de keeper geschoten, niet de verdienste van Noppert. Verder kan ik me geen hele goede dingen herinneren. WEl een paar slechte meevoetbal acties, waarvan 1 levensgevaarlijk tegen Arentinie.

Ik had het vooraf (bij geruchten Noppert 1 dag voor 1e wedstrijd) al voorspeld, Bijlow gaat het niet goed doen in de kwartfinale tegen Argentinie bij een 1-op-1 met de keeper. Hij kwam te laat met zijn lompe lange lichaam. Bijlow zijn specialiteit, we zullen het nooit weten maar ik denk dat Bijlow het 99% zeker beter had gedaan bij die kans (Noppert was volledig kansloos). En de penalties, tja..... Zo iemand testen en dan denk dat hi psychologische spelletjes gaat winnen, totaal kansloos past totaal niet bij zijn karakter. Bijlow had dat wellicht gekund. Noppert sowieso totaal kansloos bij de pingels. Maar uiteindelijk beslist hun goed bewegende en top duikende keeper het.

+1/-0

Ajaks schijnt Noppert te willen kopen. Dan heeft hij dus niet zoals bij Heerenveeen en Oranje een elftal dat inzakt met 5 verdedigers, maar moet hij dealen met een ploeg die op de middenlijn verdedigt. Ik vind het wel een sympathieke kerel (past ook niet in Amsterdam), maar ik kan me moeilijk voorstellen dat hij daar slaagt.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 12 december 2022 om 11:03:

Wordt gezegd dat Ronald afscheid gaat nemen van Blind en Klaassen. Zelf denk ik dat Janssen ook einde verhaal is.

Volgens het Telegraaf-duo Valentijn Driessen en Mike Verweij is er dan ook een koerswijziging aanstaande. “Een geluk bij een ongeluk is dat Van Gaal in Qatar de weg heeft geplaveid voor een terugkeer naar de Hollandse School onder zijn opvolger Ronald Koeman. Die bereikte in 2019 de finale van de Nations League door eind 2018 Duitsland (3-0) en toenmalig wereldkampioen Frankrijk (2-0) te verslaan. Door vier verdedigers en buitenspelers op te stellen, nadat hij eerder had ingezien dat 1-5-3-2 een doodlopende weg is.”

Zo kun je straks beginnen:

--------------Bijlow-------------

Dumfries--Van Dijk--Aké---Malacia

---De Jong----------Koopmeiners

----------Wijnaldum-------------

Berghuis-----Depay-------Gakpo

En dan achter de hand:

De Vrij, De Ligt, J. Timber, Frimpong, Geertruida
Simons, Q.Timber, Gravenberch, Taylor
Malen, Danjuma, Brobbey, Lang, Bergwijn, Kluivert

+1/-0

Berghuis heeft niet het niveau, zeker niet als buitenspeler. Leuk tegen San Marino maar in een serieuze wedstrijd valt hij door de mand.

+1/-0

socrates schreef op 12 december 2022 om 13:26:

Berghuis heeft niet het niveau, zeker niet als buitenspeler. Leuk tegen San Marino maar in een serieuze wedstrijd valt hij door de mand.

Je hebt genoeg alternatieven, van Gaals bewering dat hij geen buitenspelers tot zijn beschikking had is bullsh#t. Het is wel zo dat alle goeie buitenspelers het liefste vanaf de linkerflank spelen, rechtsbenigen die naar binnen willen komen.

Maar het wordt tijd dat ze zich schikken in het plan wat de bondscoach met ze heeft. Als dat betekent dat ze met krijt aan hun schoenen langs de zijlijn moeten blijven en die bal moeten voorslingeren in plaats van voor eigen succes gaan, het is graag of niet.

Maar met spelers als Gakpo, Malen, Bergwijn, Simons, Lang, Dilrosun en Danjuma heb je meer dan genoeg opties op de flank.

Verder met alles hier eens. Gewoon weer terug naar 4-3-3. Beginnen bij de basis, een viermans verdediging en een middenveld (in controlerende zin) dat de aanvallende intenties van de tegenstander kan neutraliseren. Aanvallen via de flanken, ondersteuning vanuit de backs in plaats van dat deze opeens in hun eentje de gehele flank moeten bestrijken.

Een middenveld dat de bal kan veroveren, bij zich kan houden en een aanval op poten kan zetten. Voorin spelers die een bal kunnen vasthouden en de rest van het elftal de tijd kunnen geven om bij te sluiten. Overtal en kansen creeeren.

Het hoeft allemaal geen hogere wiskunde te zijn. Ook niet als er penalties genomen moeten worden.

+1/-0

Argentinië in de finale. Kan me niet voorstellen dat die Fransen zich laten foppen door de Marokkanen. Het zou zomaar een finale Frankrijk tegen Argentinië kunnen worden. Zal gezellig worden morgen in Parijs
Alles naar de kloten van de Champs-Élysées tot de banlieues.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 14 december 2022 om 01:34:

Messi vs Mbappe finale, zijn terecht de sterren van dit toernooi maar beiden wel PSG dus Qatar is hier superblij mee.

Dus Marokko ligt er (nu al) uit???????????

+1/-0

Sobat schreef op 14 december 2022 om 17:07:

Marc Acardipane schreef op 14 december 2022 om 01:34:

Messi vs Mbappe finale, zijn terecht de sterren van dit toernooi maar beiden wel PSG dus Qatar is hier superblij mee.

Dus Marokko ligt er (nu al) uit???????????

Marc heeft in zijn glazen bol gekeken en zag Marokko met 0-2 verliezen :B

+2/-0

Wij zijn allemaal wat gekleurd door het Feyenoord verleden van Wijnaldum, ik denk dat iemand met een neutrale bril eerder zal zeggen dat het nu tijd wordt voor spelers zoals Xavi Simons op die plek. Wijnaldum zal er waarschijnlijk wel bijkomen als backup, ipv een Klaassen lijkt me.

+1/-0

Willykment schreef op 15 december 2022 om 12:59:

Wij zijn allemaal wat gekleurd door het Feyenoord verleden van Wijnaldum, ik denk dat iemand met een neutrale bril eerder zal zeggen dat het nu tijd wordt voor spelers zoals Xavi Simons op die plek. Wijnaldum zal er waarschijnlijk wel bijkomen als backup, ipv een Klaassen lijkt me.

Wijnaldum is 32 jaar, geen opa. Mits fit heeft ie voldoende dynamiek en snelheid. Misschien niet meer op 10, maar juist heel goed naast De Jong. En dan Xavi als backup

+1/-0

Ik gun het Messi wel, zijn gedrag dit WK heeft daar niets aan veranderd. Ik vind het ook niet onlogisch, gezien de druk waar hij mee te maken heeft. Ga er maar eens aanstaan.

Het zou eenzelfde stunt zijn als in '86; een middelmatig elftal in dienst van één grootheid, en die neemt de boel op sleeptouw. Zo prominent als de rol van Maradonna in de wereldtitel van '86 was, is Messi nog niet geweest. Maar ik zou het wel aandurven om te stellen dat winst vandaag hem tot zelfde mytische proporties kan opstuwen als zijn voorganger. Het enige wat eraan ontbreekt is de romantiek van de teloorgang, Maradonna's verval die uiteindelijk tot zijn dood leidde dragen bij aan zijn status.

Overigens hoop ik vanuit de ratio dat Frankrijk wereldkampioen wordt. Ik heb in een jolige bui vér voor het toernooi al een flink geldbedrag ingezet op Unibet, dat zij wereldkampioen zouden worden. Altijd lekker als dat alsnog gebeurt...

+1/-0

MIddenveldert schreef op 18 december 2022 om 13:14:

Ik gun het Messi wel, zijn gedrag dit WK heeft daar niets aan veranderd. Ik vind het ook niet onlogisch, gezien de druk waar hij mee te maken heeft. Ga er maar eens aanstaan.

Het zou eenzelfde stunt zijn als in '86; een middelmatig elftal in dienst van één grootheid, en die neemt de boel op sleeptouw. Zo prominent als de rol van Maradonna in de wereldtitel van '86 was, is Messi nog niet geweest. Maar ik zou het wel aandurven om te stellen dat winst vandaag hem tot zelfde mytische proporties kan opstuwen als zijn voorganger. Het enige wat eraan ontbreekt is de romantiek van de teloorgang, Maradonna's verval die uiteindelijk tot zijn dood leidde dragen bij aan zijn status.

Overigens hoop ik vanuit de ratio dat Frankrijk wereldkampioen wordt. Ik heb in een jolige bui vér voor het toernooi al een flink geldbedrag ingezet op Unibet, dat zij wereldkampioen zouden worden. Altijd lekker als dat alsnog gebeurt...

Ik vind het prachtig hoe hij die arrogante Louis -en met hem dat laffe Nederlandse elftal- op z'n plek heeft gezet. Ik had hiervoor niet zoveel met Messi, veel te braaf en weinig intensiteit, maar nu hij eindelijk wat grinta laat zien mag hij het van mij winnen ook. Over de hele breedte gezien zijn er teams met meer topspelers, maar Argentinië is zeker geen middelmatig elftal. Als je ziet wat voor kwaliteit daar rondloopt, die spelen niet voor niets nu een finale. Dit is een beter Argentinië dan in 1986 mijns inziens.

+1/-0

Ja verre van een middelmatig elftal, zoals in de eerste helft te zien was. Met een fenomenale Di Maria.
Ben ook groot fan van Enzo Fernandez, hij kan de Modric van Argentinië worden (hét bewijs dat je goed moet blijven scouten in Argentinië/Latijns Amerika, dit wordt de zoveelste relatief goedkoop ingekochte klapper voor Benfica straks).

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 18 december 2022 om 17:22:

Wat ik positief vind van dit WK is wel de vele minuten blessuretijd die erbij wordt getrokken, zou dit een vervolg krijgen in het clubvoetbal?

Eens Marc, zou ons enorm helpen in de eredivisie. Slot z'n grote ergernis over het algemeen is dat wij te weinig extra tijd krijgen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Feyenoord Forum » Andere competities » 2022 FIFA World Cup