MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Vak: -
Forumreacties: 2.880
Reg.: 9 april 2019
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:socrates schreef op 12 december 2022 om 13:26:
Berghuis heeft niet het niveau, zeker niet als buitenspeler. Leuk tegen San Marino maar in een serieuze wedstrijd valt hij door de mand.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 10.435
Reg.: 9 oktober 2019
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Uit: Den Haag
Vak: Olympiatribune - BB
Forumreacties: 652
Reg.: 6 juli 2007
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 14 december 2022 om 01:34:
Messi vs Mbappe finale, zijn terecht de sterren van dit toernooi maar beiden wel PSG dus Qatar is hier superblij mee.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Sobat schreef op 14 december 2022 om 17:07:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 14 december 2022 om 01:34:
Messi vs Mbappe finale, zijn terecht de sterren van dit toernooi maar beiden wel PSG dus Qatar is hier superblij mee.
Dus Marokko ligt er (nu al) uit???????????
open/sluit de onderstaande quote:Sobat schreef op 14 december 2022 om 17:07:
Dus Marokko ligt er (nu al) uit???????????
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Prima analyse en Willem zegt terecht dat Wijnaldum erg gemist werd, maar dat zei ik al voor het WK.
Willem van Hanegem vat WK samen: ‘Die gozer heeft Oranje gemist in Qatar’
Woensdag, 14 december 2022 om 23:22 • Mart van Mourik
Willem van Hanegem vindt dat het niveau van het WK 2022 relatief lager lag dan ‘vroeger’. De columnist van het Algemeen Dagblad schrijft dat hij niet onder de indruk is geraakt van het spel dat de teams op de mat legden in Qatar, al noemt hij wel enkele individuele uitblinkers. De Kromme is onder de indruk geraakt van onder meer Xavi Simons, Cody Gakpo, Jude Bellingham en Phil Foden, terwijl hij Georginio Wijnaldum als ontbrekende schakel zag bij Oranje.
“Al die mensen die maar hardop blijven roepen dat het voetbal een enorme evolutie heeft ondergaan: het zal allemaal wel”, zo opent Van Hanegem zijn column. “Maar wat ik de afgelopen weken heb gezien, zie ik volgens mij al jaren. Of gaan we vertellen dat Brazilië, Argentinië, Portugal en Frankrijk het ineens compleet anders hebben gedaan? Of dat ze fitter zijn dan vier of acht of twaalf jaar geleden? Het landenvoetbal was vroeger wel beter dan het clubvoetbal, denk ik. Dat is nu andersom.”
“Bij een WK hoop je altijd dat er leuke en bijzondere spelers opstaan”, vervolgt de oud-middenvelder. “Dat was zo, maar ze kwamen dit toernooi niet in busladingen tegelijk voorbij. Bij de Engelsen liep wat mij betreft de allerbeste speler. Jude Bellingham is echt een heerlijke voetballer. Geweldige techniek, mooie stijl, goed overzicht en loopvermogen. Ik was onder de indruk. Met Phil Foden, die we al wat langer kennen, hebben ze wel twee spelers die richting het EK van 2024 in Duitsland de regie in handen kunnen nemen.”
Tot slot trekt Van Hanegem zijn conclusies over de individuen van Oranje. “Bij Oranje liet Cody Gakpo zich natuurlijk zien. Die zal de komende jaren beter worden, daar geloof ik wel in. Dat geldt ook voor Jurriën Timber en uiteraard Xavi Simons. De rest van de spelers bij Oranje zijn toch jongens op een leeftijd die normaal gesproken hun top al hebben gehaald. Daar moeten dus weer jonge gasten bij komen, maar zoals ik al eerder schreef zou ik ook een terugkeer van de straks weer fitte Georginio Wijnaldum toejuichen. Die gozer hebben we toch gemist in Qatar.”
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.442
Reg.: 30 januari 2014
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 15 december 2022 om 12:59:
Wij zijn allemaal wat gekleurd door het Feyenoord verleden van Wijnaldum, ik denk dat iemand met een neutrale bril eerder zal zeggen dat het nu tijd wordt voor spelers zoals Xavi Simons op die plek. Wijnaldum zal er waarschijnlijk wel bijkomen als backup, ipv een Klaassen lijkt me.
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Die Leo Messi heeft nu wel een God-like status in Argentinië overal zie je grote muurschilderingen en mensen hebben al tranen in hun ogen als ze over hem praten. Die verering is uniek. Zoals Koeman zei de druk moet voor hem immens zijn!
Voor die mensen hoop ik dat ze winnen.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 december 2022, 02:39:47.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 2.880
Reg.: 9 april 2019
Ik gun het Messi wel, zijn gedrag dit WK heeft daar niets aan veranderd. Ik vind het ook niet onlogisch, gezien de druk waar hij mee te maken heeft. Ga er maar eens aanstaan.
Het zou eenzelfde stunt zijn als in '86; een middelmatig elftal in dienst van één grootheid, en die neemt de boel op sleeptouw. Zo prominent als de rol van Maradonna in de wereldtitel van '86 was, is Messi nog niet geweest. Maar ik zou het wel aandurven om te stellen dat winst vandaag hem tot zelfde mytische proporties kan opstuwen als zijn voorganger. Het enige wat eraan ontbreekt is de romantiek van de teloorgang, Maradonna's verval die uiteindelijk tot zijn dood leidde dragen bij aan zijn status.
Overigens hoop ik vanuit de ratio dat Frankrijk wereldkampioen wordt. Ik heb in een jolige bui vér voor het toernooi al een flink geldbedrag ingezet op Unibet, dat zij wereldkampioen zouden worden. Altijd lekker als dat alsnog gebeurt...
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 18 december 2022 om 13:14:
Ik gun het Messi wel, zijn gedrag dit WK heeft daar niets aan veranderd. Ik vind het ook niet onlogisch, gezien de druk waar hij mee te maken heeft. Ga er maar eens aanstaan.
Het zou eenzelfde stunt zijn als in '86; een middelmatig elftal in dienst van één grootheid, en die neemt de boel op sleeptouw. Zo prominent als de rol van Maradonna in de wereldtitel van '86 was, is Messi nog niet geweest. Maar ik zou het wel aandurven om te stellen dat winst vandaag hem tot zelfde mytische proporties kan opstuwen als zijn voorganger. Het enige wat eraan ontbreekt is de romantiek van de teloorgang, Maradonna's verval die uiteindelijk tot zijn dood leidde dragen bij aan zijn status.
Overigens hoop ik vanuit de ratio dat Frankrijk wereldkampioen wordt. Ik heb in een jolige bui vér voor het toernooi al een flink geldbedrag ingezet op Unibet, dat zij wereldkampioen zouden worden. Altijd lekker als dat alsnog gebeurt...
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 18 december 2022 om 13:14:
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Marc Acardipane
Fan van Feyenoord
Willykment
Fan van Feyenoord
Ja verre van een middelmatig elftal, zoals in de eerste helft te zien was. Met een fenomenale Di Maria.
Ben ook groot fan van Enzo Fernandez, hij kan de Modric van Argentinië worden (hét bewijs dat je goed moet blijven scouten in Argentinië/Latijns Amerika, dit wordt de zoveelste relatief goedkoop ingekochte klapper voor Benfica straks).
Feyenoord Forum » Andere competities » 2022 FIFA World Cup