Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Andere competities » 2022 FIFA World Cup

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Wie zijn de grootste kanshebbers?

Duitsland, Argentinië, Brazilië altijd Italië ook maar die zijn er niet bij.
België, Frankrijk, Engeland denk het niet.
Spanje en Nederland outsiders.

 

+1/-0

Wil ook Kroatië als outsider noemen hebben aardig team met superster Modric. Vorige WK zilver.

Dit bericht is gewijzigd op 19 november 2022, 14:35:31.

 

+1/-0

Ik gok op Argentinië. Brazilië en de Duitsers als andere kanshebbers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 20 november 2022 om 00:38:

Ik gok op Argentinië. Brazilië en de Duitsers als andere kanshebbers.



Denk ook Argentinië nog een keer genieten van Messi. Zou wel fantastisch zijn dan is hij echt de GOAT.

 

+1/-0

Haha was echt geen buitenspel boel is omgekocht.

 

+2/-0

Mijn god, wat is dit SLECHT... :kots

 

+1/-0

Ik heb zelden een vermakelijke openingswedstrijd gezien, maar dit spande wel de kroon inderdaad. Qatar is gewoon geen WK-niveau, lijkt helemaal nergens op. Het gevaar voor tegenstanders is dat ze meegaan in het tempo en niveau, zoals Ecuador in de tweede helft.

Zoals verwacht; Nederland moet de poule eigenlijk met gemak door kunnen komen. Het toernooi begint daarna pas.


Dat Noppert speelt maakt ook helemaal geen reet uit. Ook met een halve zool op doel moet je deze drie wedstrijden kunnen winnen. Het is jammer voor Bijlow, maar we hebben te maken met een bondscoach die van de keepers-positie zo'n enorm gewichtig ding heeft gemaakt. Het gaat er allang niet meer om dat de beste keeper speelt. Het gaat om van Gaal. Het is zijn show.

Waar ik overigens wel bedenkingen bij heb, is het gekozen systeem. Ik ben geen tegenstander van 5-3-2, indien het gebeurt met de juiste spelopvatting en de kwaliteiten van de groep zich daarvoor lenen. Van dat laatste ben ik bij Oranje niet overtuigd. Ik denk dat dit systeem alleen kan werken als je voorin en op het middenveld spelers hebt die het verschil écht kunnen maken. Die een 'tekort' in de linie en op de flank kunnen compenseren met hun kwaliteiten. En dat is bij Oranje juist niet het geval. Van Gaal kiest voor 5-3-2 omdat hij juist (centraal) achterin heel veel opties heeft, en op de flanken een speler ('Blind') die het beste is als hij ontzien wordt wat betreft zijn defensieve taken.

Voorin en op het middenveld houdt het niet over, alleen Frenkie de Jong heeft exceptionele kwaliteiten. Die kan met zijn acties een overtal creeren als hij vóór zich meer spelers heeft. In dit systeem creeert hij slechts een 1-tegen-1 situatie, want de tegenstanders is in overtal.

Blind kan goed voetballen, maar is geen loper die in zijn eentje de gehele flank kan bestrijken. Zet daar een mannetjesputter op en het is heel snel klaar.

Achterin stel je drie hele goede centrale verdedigers op, terwijl ze eigenlijk zo goed zijn dat je met twee in het centrum ook een blok van wereldniveau hebt. Ongeacht welke twee je kiest.

Het zal voor de poule niet veel uitmaken, maar ik denk dat je tegen sterkere landen te weinig kan uitrichten in offensief opzicht. Dan heb je centraal achterin de boel wel op orde, maar dat is het.

 

+1/-0

Helemaal eens prachtig verhaal!

En aanvulling vanuit een NIET Feyenoord blik:

Ik heb veel interviews en data gezien en daarin is Bijlow de beste.

Als je kijkt naar data / statistieken ook.

Als je kijkt naar ervaring Bijlow betere keuze.

Als je kijkt naar leeftijd/potentie ook.

Als je kijkt naar de mix van kwaliteiten (hoge ballen ook prima, uitkomen veel beter, meevoetballen veel beter, coachen beter).

Het enige wat je kan zeggen betere vorm van Lange Jan van de Efteling, maar dat lijkt gelijk. Blijft als enige over blessure gevoeligheid, maar hij is nu niet geblesseerd en dan had je hem sowieso niet moeten selecteren.

OORDEEL: in elk model, kwantitatief of kwalitatief is Bijlow een betere keuze, 1 van de meest onbegrijpelijke beslissingen ooit, vreemder dan de wissel van Robben tegen Tsjechie. Reactie van Ajax en Feyenoord supporters om mij heen: jammer en vreemd, maar ik gun het Noppert wel.... Deze reactie zegt genoeg. Als het een bierelftal van schubbekutteveen combinatie bal op 't Dak 13 was prima.

Als Feyenoorder: stel, moeilijk voor te stellen maar toch, stel dat je ze (ongeveer) even goed vindt (van Gaal komt met 1 in de opstelling ivm meevoetballen maar goed...) en feit is er is maar 1 Feyenoorder geselecteerd en tig losers van ajax en Wij staan dik bovenaan en er zijn ca 2 miljoen Feyenoord fans in NL en 3 miljoen ajax aanhangers. Dan doe je toch gewoon Bijlow of is dat raar geredeneerd?

 

+1/-0

Dat 5-3-2 is on-nederlands, De Kromme zegt ook dat die speelwijze te ingewikkeld is voor Nederlandse voetballers, die vanouds het meest op hun gemak zijn in het aloude systeem van vier verdedigers, drie middenvelders en drie aanvallers.

 

+1/-0

Scheidsrechtersbaas: ’lange blessuretijd wordt normaal dit WK’
Updated Gisteren, 21:03
Gisteren, 21:01
in WK VOETBAL

Scheidsrechtersbaas Pierluigi Collina van de FIFA verwacht op het WK in Qatar meer situaties met een heel lange blessuretijd zoals maandag bij Engeland - Iran en Nederland - Senegal. Het duel tussen Engeland en Iran werd in totaal met bijna een half uur verlengd. Oranje besliste in de 10 minuten blessuretijd de ontmoeting met Senegal via een doelpunt van invaller Davy Klaassen (2-0).

De Iraanse keeper Alireza Beiranvand wordt van het veld gedragen.
De Iraanse keeper Alireza Beiranvand wordt van het veld gedragen.Ⓒ EPA
„We gaan de blessuretijd heel zorgvuldig berekenen en proberen de verloren tijd in te halen”, zei Collina in de aanloop naar het WK. „We willen niet dat er slechts 42 of 43 minuten actief spel in een helft zit, dat is niet acceptabel. De tijd die verloren gaat door het vieren van doelpunten, door wissels, blessuregevallen of rode kaarten moet altijd worden ingehaald. Zeven, acht, negen minuten blessuretijd zal normaal worden tijdens dit WK.”

Bij Engeland - Iran werd na de eerste helft maar liefst 14 minuten langer doorgespeeld, als gevolg van een lange blessurebehandeling van de Iraanse keeper. Bij de tweede helft zou 10 minuten blessuretijd worden opgeteld, maar het werden nog 4 minuten meer omdat Iran na ingrijpen van de VAR nog een penalty kreeg. Mehdi Taremi schoot in de 13e minuut van de extra tijd raak vanaf 11 meter (6-2). Volgens databureau Opta viel op WK’s nog nooit zo laat een doelpunt in een reguliere wedstrijd zonder verlenging. Later op de dag scoorde Klaassen in de 9e minuut van de blessuretijd tegen Senegal.

 

+1/-0

Eerste verrassing SA verslaat favoriet Argentinië. Tunesië - Denemarken nu bezig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 november 2022 om 01:24:

Dat 5-3-2 is on-nederlands, De Kromme zegt ook dat die speelwijze te ingewikkeld is voor Nederlandse voetballers, die vanouds het meest op hun gemak zijn in het aloude systeem van vier verdedigers, drie middenvelders en drie aanvallers.



Het werkte 8 jaar geleden omdat voorin de driehoek Sneijder - van Persie - Robben iedere tegenstander handenvol werk gaf. De rest van het elftal kreeg daardoor tijd, ruimte en vertrouwen.

Van Gaal vindt zijn huidige selectie kwalitatief beter dan in 2014, maar juist op die cruciale posities mist hij echte topspelers nu die hij in Brazilië wel had. Wie kan er nu het verschil maken in offensief opzicht? Ik acht alleen Frenkie de Jong daartoe in staat. Voorin heb je geen enkele speler die ook maar in de buurt komt van Robben en van Persie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 22 november 2022 om 19:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 november 2022 om 01:24:

Dat 5-3-2 is on-nederlands, De Kromme zegt ook dat die speelwijze te ingewikkeld is voor Nederlandse voetballers, die vanouds het meest op hun gemak zijn in het aloude systeem van vier verdedigers, drie middenvelders en drie aanvallers.



Het werkte 8 jaar geleden omdat voorin de driehoek Sneijder - van Persie - Robben iedere tegenstander handenvol werk gaf. De rest van het elftal kreeg daardoor tijd, ruimte en vertrouwen.

Van Gaal vindt zijn huidige selectie kwalitatief beter dan in 2014, maar juist op die cruciale posities mist hij echte topspelers nu die hij in Brazilië wel had. Wie kan er nu het verschil maken in offensief opzicht? Ik acht alleen Frenkie de Jong daartoe in staat. Voorin heb je geen enkele speler die ook maar in de buurt komt van Robben en van Persie.



Inderdaad, vind Gakpo en Memphis wel aardig maar de 1 komt van lange blessure en de andere is een talent meer niet. Bergwijn valt netals bij ajax erg tegen en de rest is ook geen europese top.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 22 november 2022 om 19:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 november 2022 om 01:24:

Dat 5-3-2 is on-nederlands, De Kromme zegt ook dat die speelwijze te ingewikkeld is voor Nederlandse voetballers, die vanouds het meest op hun gemak zijn in het aloude systeem van vier verdedigers, drie middenvelders en drie aanvallers.



Het werkte 8 jaar geleden omdat voorin de driehoek Sneijder - van Persie - Robben iedere tegenstander handenvol werk gaf. De rest van het elftal kreeg daardoor tijd, ruimte en vertrouwen.

Van Gaal vindt zijn huidige selectie kwalitatief beter dan in 2014, maar juist op die cruciale posities mist hij echte topspelers nu die hij in Brazilië wel had. Wie kan er nu het verschil maken in offensief opzicht? Ik acht alleen Frenkie de Jong daartoe in staat. Voorin heb je geen enkele speler die ook maar in de buurt komt van Robben en van Persie.



Inderdaad, vind Gakpo en Memphis wel aardig maar de 1 komt van lange blessure en de andere is een talent meer niet. Bergwijn valt netals bij ajax erg tegen en de rest is ook geen europese top.

De uitslag verbloemd veel het spel in deze 5-3-2 was gewoon slecht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 22 november 2022 om 21:52:

(...)

De uitslag verbloemd veel het spel in deze 5-3-2 was gewoon slecht.



Het liep voor geen meter en oogde ontzettend broos. Dumfries stond veel te hoog, als halve buitenspeler. Hierdoor stond de Ligt rechtsback, om de zone op te vullen.

Die gebruik je dus beiden niet 'in hun kracht'.

Blind moest pendelen aan de linkerflank, en kwam achterin constant te laat. Zelfs middenvelders moesten hem rugdekking geven, want verdedigend was het weer helemaal niks en liep de tegenstander hem gewoon voorbij.

Voorin werd er te weinig klaargespeeld, alles ging door het centrum. Oranje zocht het fysieke geweld van de Senegalezen daar op, in plaats van via de flanken de ruimte te zoeken.

Ik snap sowieso niet waarom dubbele bezetting op de vleugels (backs én buitenspelers) tegenwoordig 'not done' lijkt.

We verwachten van gemankeerde spelers (Blind is geen loopwonder, Dumfries heeft buiten dat weinig anders te bieden) nu dat ze een rol vervullen waarin ze beiden doen. En de rest van het team wordt verwacht in het overvolle centrum tot goed aanvalsspel te komen.

En als we ze al opstellen, willen buitenspelers voorin alleen maar naar binnen trekken. Gezellig bij de rest.

De uitslag doet anders vermoeden, en zal er wel toe leiden dat er komende wedstrijden niets veranderd. Maar ik blijf pleitten voor een 'normaal' 4-3-3 met dubbele bezetting op de vleugels, buitenspelers die het veld breed houden, een bijsluitende nummer 10 en achterin backs die kunnen verdedigen en wier primaire taak is hun zone in defensief opzicht te houden. Hoe moeilijk kan het zijn?

 

+1/-0

Vind de media ook weinig kritisch tot nu in 2014 waren ze dat wel over 5-3-2. Toen pakte het toevallig wel goed uit, maar de huidige spelers zijn gewoon 4-3-3 gewend bij hun club alleen niemand durft LvG tegen tespreken.

 

+1/-0

Frankrijk is tot nu toe het enige land dat mij overtuigd heeft. En die kunnen nog veel beter lijkt me.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 23 november 2022 om 11:51:

Frankrijk is tot nu toe het enige land dat mij overtuigd heeft. En die kunnen nog veel beter lijkt me.



Engeland ging ook wel lekker tegen Iran vond ik. Frankrijk vond ik na een stroeve start (volgens mij gewoon onderschatting) indruk maken, zeker als je bedenkt wie ze missen.

 

+1/-0

Haha sturen ze die Bergwijn naar een persconferentie komt geen zinnig woord uit.

 

+2/-0

Een sfeerlozer evenement vind je niet snel denk ik.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Feyenoord Forum » Andere competities » 2022 FIFA World Cup