Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2024/2025

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Beter nu een zeperd, dan tegen Willem 2.

 

+1/-0

Dat was schrikken.

1) grote twijfels bij Priske. Ja het is vroeg maar dit systeem slaat nergens op. Hij breekt af wat is opgebouwd zonder enige reden. Er is geen enkele rechtvaardiging voor dit systeem. Zerrouki aanvoerder maken? Kasanwiro in de basis? Luts op het middenveld? Zechiel niet laten starten? Milambo niet laten spelen? De verdedigende omschakeling was waardeloos terwijl dat vorig jaar ons handelsmerk was.

2) er moet een keuze gemaakt worden of dit het systeem wordt. Er moet nogal wat gekocht worden om dit tot een succes te maken terwijl anderen daardoor weg moeten. De hele jeugd moet ook zo gaan spelen. Als je echt beleid voert dan sta je dit een passant als priske niet toe.

3) dtk heeft meegelift op het succes van slot en is niet zo’n goede TD. Sinds het vertrek van arnesen heeft hij een goede aankoop gedaan met Beelen. De rest was waardeloos. De selectie is bevolkt met middelmaat of projecten voor de toekomst met een enorm salarishuis.

Ik heb er een enorm hard hoofd in en vrees dat we met priske een miskleun hebben binnengehaald. Van Persie doet alleen maar logische dingen bij Heerenveen maar Priske moet zo nodig alles omgooien wat goed was.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 juli 2024, 01:04:06.

 

+2/-0

Vier goals in 18 minuten bij een team uit Oost of zuid Europa zou je gelijk aan match fixing denken.

 

+1/-0

Er is teveel van alles wat. Er is geen lijn in te vinden. Doet mij aan straatvoetbal van het slechte soort denken. Je ziet dat deze aanpak niet werkt. De vraag is: al te laat ? Enige logische en snelle oplossing is Priske buiten gooien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 29 juli 2024 om 00:54:

Er is teveel van alles wat. Er is geen lijn in te vinden. Doet mij aan straatvoetbal van het slechte soort denken. Je ziet dat deze aanpak niet werkt. De vraag is: al te laat ? Enige logische en snelle oplossing is Priske buiten gooien.



Het zou enerzijds nergens op slaan gelet op de beperkte tijd die hij bezig is. Anderzijds heeft hij er in die korte tijd een enorme bende van gemaakt.

 

+1/-0

Dat laatste geeft mij grote zorgen. Ik zou het niet erg vinden om hem nu te ontslaan want verder in de tijd gaan we gewoon de mist in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 29 juli 2024 om 01:17:

Dat laatste geeft mij grote zorgen. Ik zou het niet erg vinden om hem nu te ontslaan want verder in de tijd gaan we gewoon de mist in.



Eens. Een slecht begin kan. Maar ik maak me vooral zorgen over het tempo waarin hij de boel afbreekt. Hij lult nu dat het druk zetten en de opbouw niet goed waren. Nou beunhaas dat was vorig seizoen prima verzorgd. Dus aan wie ligt dat?

Ik maak me ook zorgen over het ontbreken van iedere logica achter dit systeem. Er was geen aanleiding voor, de selectie is er niet op gebouwd en wat moet je in vredesnaam met 5 verdedigers en 2 controleurs. Hij is in Praag uit paniek mee begonnen omdat hij daar ook een paar keer werd wegepoetst en denkt nu blijkbaar dat het overal werkt

Gevolg is dat je dure aankopen kan doen op de wingback en de hele club in dit brakke systeem moet gaan spelen.

Het heeft niets met beleid te maken.

 

+1/-0

Poeh…Arne Slot liet zo’n mooi team en werkend systeem achter en het is pijnlijk om te zien dat er na een paar weken niets meer van terug te zien is. Nu zie je de waarde van Arne Slot, hoe hij een stel individuen liet samen spelen om tot betere prestaties te komen.

Man man man wat ging er gister veel mis. Ik vond de vorige oefenwedstrijden ook al zorgelijk (deze heb ik hier ook geuit) maar toen kwamen we ermee weg omdat de tegenstander minder was. Hieronder wat punten wat me opviel.

Geen team
Waar we met vrijwel dezelfde spelers acteren als vorige seizoenen vond ik het een onsamenhangende groep spelers. Wat ik juist zo sterk vond de afgelopen jaren is dat we wellicht niet de beste spelers hadden, maar dat we als team vaak goed voor de dag komen. Dit zie ik nu al meerdere oefenwedstrijden terug, het is geen team. En dat is gek, want de spelers zijn hetzelfde.

Gebrek aan zelfvertrouwen
Terwijl een heel groot deel van de basis hetzelfde is gebleven tov vorige seizoen vond ik dat de spelers heel angstig leken. Het leek alsof ze niet 100% wisten wat ze moesten doen, waardoor er een twijfel in het spel ontstaat. Vorig jaar waren het zelfverzekerde voetballers, maar zelfs onze sterkhouders (Geertruida, Hancko, Santi) stonden er onzeker bij.

Positiespel
Het leek op zijn tijd wel F-jes voetbal. Voornamelijk in de laatste linie. DE linie die bij Feyenoord laatste jaren zo sterk was. In balbezit van de tegenstander staan er 5 verdedigers en de centrale 3 weten niet wat ze moeten doen, de wings stonden te dicht op de centrale 3 waardoor het een onoverzichtelijk geheel was. Wie pakt wanneer een tegenstander over…etc.
Door dit slechte positiespel zie je dat spelers genoodzaakt zijn aan de noodrem te trekken met als gevolg gele kaarten.

Te ver naar voren
In balbezit stonden we juist weer te ver naar voren. Waardoor er bij balverlies en een lange bal van de tegenstander de aanvallers vaak 1 op 1 staan. Dit is te riskant, al voor ervaren spelers als Hancko niet te doen, laat staan voor spelers met minder ervaring.

Pfff…. Je zult echt wel wat leuke wedstrijden gaan spelen, maar we gaan zo ook tegen veel puntverlies aanlopen tov vorige seizoenen. Het pijnlijkste vind ik om te zien dat het geen team meer lijkt. De spelers zijn hetzelfde, maar het lijkt totaal niet op het zelfverzekerde team van vorige seizoenen….

 

+1/-0

Dit is idd géén team, maar je kunt altijd een team smeden, echter dan moeten de type spelers wel bij elkaar passen en je moet niet al te veel van strategie x naar strategie y om willen gooien, spelers zijn de schaakstukken die afhankelijk zijn van opdrachten en logische orders. Je ziet dat Priske iets wil, maar het gaat niet lukken, er zit geen logica in waarmee je in het hedendaagse voetbal uit de voeten kunt. Gek genoeg zou ik de reeds afgeschoten van Bronkhorst wel een acceptabele " tussenpaus " - trainer vinden omdat Gio een bedaarder en evenwichtiger coach is, waar dan een trainer met meer profiel en inventiviteit op kan voort werken.

 

+1/-0

Het is zo eenvoudig:

Wellenreuther (of Bijlow)
Luts - Trauner - Beelen - Hancko
Zechiel (of aankoop die Wieffer vervangt) - Timber - Stengs
Topaankoop - Santi - Paixao

En het staat prima. Kan voortbouwen op wat goed was en je hebt maar twee aankopen nodig. Waarom doet Priske zo vreselijk ingewikkeld? DE hele club en selectie zijn ingericht op 433 en dan gaat meneer het even omgooien. Waarom staat DtK dit toe?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 29 juli 2024 om 09:23:

Poeh…Arne Slot liet zo’n mooi team en werkend systeem achter en het is pijnlijk om te zien dat er na een paar weken niets meer van terug te zien is. Nu zie je de waarde van Arne Slot, hoe hij een stel individuen liet samen spelen om tot betere prestaties te komen.

Man man man wat ging er gister veel mis. Ik vond de vorige oefenwedstrijden ook al zorgelijk (deze heb ik hier ook geuit) maar toen kwamen we ermee weg omdat de tegenstander minder was. Hieronder wat punten wat me opviel.

Geen team
Waar we met vrijwel dezelfde spelers acteren als vorige seizoenen vond ik het een onsamenhangende groep spelers. Wat ik juist zo sterk vond de afgelopen jaren is dat we wellicht niet de beste spelers hadden, maar dat we als team vaak goed voor de dag komen. Dit zie ik nu al meerdere oefenwedstrijden terug, het is geen team. En dat is gek, want de spelers zijn hetzelfde.

Gebrek aan zelfvertrouwen
Terwijl een heel groot deel van de basis hetzelfde is gebleven tov vorige seizoen vond ik dat de spelers heel angstig leken. Het leek alsof ze niet 100% wisten wat ze moesten doen, waardoor er een twijfel in het spel ontstaat. Vorig jaar waren het zelfverzekerde voetballers, maar zelfs onze sterkhouders (Geertruida, Hancko, Santi) stonden er onzeker bij.

Positiespel
Het leek op zijn tijd wel F-jes voetbal. Voornamelijk in de laatste linie. DE linie die bij Feyenoord laatste jaren zo sterk was. In balbezit van de tegenstander staan er 5 verdedigers en de centrale 3 weten niet wat ze moeten doen, de wings stonden te dicht op de centrale 3 waardoor het een onoverzichtelijk geheel was. Wie pakt wanneer een tegenstander over…etc.
Door dit slechte positiespel zie je dat spelers genoodzaakt zijn aan de noodrem te trekken met als gevolg gele kaarten.

Te ver naar voren
In balbezit stonden we juist weer te ver naar voren. Waardoor er bij balverlies en een lange bal van de tegenstander de aanvallers vaak 1 op 1 staan. Dit is te riskant, al voor ervaren spelers als Hancko niet te doen, laat staan voor spelers met minder ervaring.

Pfff…. Je zult echt wel wat leuke wedstrijden gaan spelen, maar we gaan zo ook tegen veel puntverlies aanlopen tov vorige seizoenen. Het pijnlijkste vind ik om te zien dat het geen team meer lijkt. De spelers zijn hetzelfde, maar het lijkt totaal niet op het zelfverzekerde team van vorige seizoenen….


Belangrijk is ook, dat minimaal 1 speler in de groep mondig is en het gesprek met de trainer durft aan te gaan over het systeem.

 

+1/-0

De eerste twee oefenwedstrijden vond ik nog tamelijk positief, de laatste twee wedstrijden lijkt het nergens op. Het wordt moeilijker om Priske te verdedigen en een kans te geven als hij doorgaat op deze manier. Waar het positief begon met eindelijk weer het kenmerkende hoge pressiespel dat ons succes bracht en de inbreng van vele talenten, zie ik het nu de verkeerde kant op gaan. Het lijkt er zodoende op dat de kritiekpunten van Socrates en Kraaij niet opgelost worden door Priske, een zorgwekkende ontwikkeling.

Wat ik echter wel jammer vind is dat er constant terug wordt verwezen naar Slot, dat zal in de media ongetwijfeld nog vaker gaan gebeuren maar het begint nu al zeer vermoeiend te worden. Ja, Slot was een geweldige transformatieve trainer die een plek gaat krijgen in onze clubhistorie als een van de beste trainers ooit. Maar Slot was absoluut niet feilloos en ik vond het mislopen van het kampioenschap vorig jaar ook aan Slot te wijten, naast -uiteraard- de geweldige prestatie die PSV heeft neergezet onder Peter Bosz. Ik zie hier nu forumleden Slot verheerlijken als een foutloze trainer ten opzichte van Priske, terwijl er vorig jaar door dezelfde mensen ook de nodige kritiek werd geuit op Slot. Behoorlijk hypocriet als je het mij vraagt, wees dan in elk geval consequent.

Vooral ten aanzien van ons aanvallende spel en het aankopenbeleid vond ik het afgelopen jaar redelijk teleurstellend. Dat er met Priske voor een andere invulling werd gekozen vind ik nog steeds geen gekke gedachte. Het neerzetten van een kopie van een succesvolle trainer is doorgaans een recept voor teleurstelling gebleken en als je met een iets andere invulling dezelfde spelprincipes beter tot recht laat komen is dat een goede zaak. Het blijkt nu echter dat Priske blijft hangen in een aantal fouten mijns inziens:

1. We selecteren niet voldoende door. Hoe bestaat het dat ons B garnituur, zoals Nieuwkoop, Kasanwirjo, Zerrouki en Lopez, tot dragende krachten worden gemaakt in dit nieuwe systeem. Er zijn genoeg wedstrijden en kansen geweest, deze spelers komen simpelweg tekort voor het niveau van een topclub.

2. De invulling van ons middenveld is ondermaats. Milambo en Zechiël behoren tot de uitblinkers van de voorbereiding en in plaats daarvan wordt er begonnen met Geertruida en Zerrouki. Die laatste komt überhaupt tekort en Geertruida heeft nog nooit een goede wedstrijd gespeeld als middenvelder in Feyenoord 1, Geertruida moet het juist hebben van het inschuiven als verdediger. Een behoorlijke blunder als trainer. Elke vorm van voetbal en dynamiek wordt zo uit je spel gehaald.

3. De eerste twee wedstrijden zat er veel variatie en een aantal interessante patronen in het aanvalsspel, mede door het opstellen van aanvallers als wingbacks. Die offensieve invulling zag ik als hoopgevend, want dat element ontbrak het laatste jaar bij Slot. In plaats daarvan neigt Priske de laatste wedstrijden vooral naar defensievere backs als wingbacks. Hoe wil je een intens aanvallend pressiespel gaan uitvoeren met 6 a 7 verdedigend ingestelde spelers?

4. Ik ben ten aanzien van Priske het meest positief gestemd over de nieuwe manier van pressen. Hoger en intenser. Gisteren zag ik dit alleen nog de eerste 5 minuten en bij vlagen in de tweede helft, maar het lijkt wel alsof de afstemming compleet ontbreekt. Hele linies blijven staan, terwijl je bij deze tactiek als collectief moet doordekken en instappen. Na een week trainen op het tactische deel verwacht je hier toch wel iets meer vooruitgang.

5. Ik ben er nog steeds niet over uit wat Priske nou precies wil doen in de opbouw. Er wordt zeker door de verdedigers veel te vaak voor een hoge lange bal gekozen, terwijl hij in interview juist aangaf dat hij verticaal wil spelen tussen de linies. Als het meer richting Schots highlanders voetbal gaat neigen dan haak ik af bij deze manier van spelen.

6. Waarom krijgen talenten als Milambo en Sauer steeds minder kansen en wordt er nu zelfs over verhuur gesproken? Eerst liet Priske zich nog positief uit over deze talenten. Ik vind het een tegenstrijdige gang van zaken.

Ik ga Priske niet direct afrekenen op de laatste twee oefenwedstrijden, maar als hij blijft vasthouden aan deze 3-4-3 tactiek dan moet er snel vooruitgang gaan komen want tegen iets serieuzere tegenstander is het tot nu toe los zand en blijft er weinig over van de spelprincipes die we koesteren.

 

+1/-0

Goeie post Willykment. Ik ben het wel grotendeels met je eens.

Wat we nog niet besproken hebben...hoezo krijgt Zerrouki de aanvoerdersband? Waarom niet Hancko?

 

+1/-0

Volgens mij omdat Hancko later gewisseld werd en ze blijkbaar niet nog een keer de aanvoerdersband aan iemand wilden geven, dan had Zerrouki de 3e aanvoerder geweest. Waarom Zerrouki als aanvoerder is mij voor de rest ook onduidelijk.

 

+1/-0

Geen goede generale voor de Supercup, maar een pinguïn maakt nog geen winter. We moeten Priske nog wel even de tijd gunnen, hij is nog maar net in Rotterdam en zijn sterkhouders zijn afgelopen week pas ingestroomd. Hopelijk heeft hij zich nu gerealiseerd dat er dingen anders moeten, en gaat hij daarmee aan de slag.

Het was geen beste beurt, maar ik houd (voor nu) nog even het voordeel van de twijfel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 29 juli 2024 om 12:09:

Geen goede generale voor de Supercup, maar een pinguïn maakt nog geen winter. We moeten Priske nog wel even de tijd gunnen, hij is nog maar net in Rotterdam en zijn sterkhouders zijn afgelopen week pas ingestroomd. Hopelijk heeft hij zich nu gerealiseerd dat er dingen anders moeten, en gaat hij daarmee aan de slag.

Het was geen beste beurt, maar ik houd (voor nu) nog even het voordeel van de twijfel.



Een goede coach had dat tegen Cercle Brugge al gezien. Wij zagen het hier op het forum al, en wij zijn geen gediplomeerd coach. Al denk ik dat Priske zal vasthouden aan zijn manier van spelen, dat is uiteindelijk ook waarom Feyenoord hem heeft gehaald.

Als dat zo is, hoop ik nog op 3 a 4 gerichte aankopen, want met dit materiaal past het huidige systeem niet.

 

+1/-0

We gaan dit seizoen niet bij de eerste twee eindigen. Nu al hebben we een achterstand in de voorbereiding. Spelers die zeker nog weg gaan, nog geen echte opvolgers aangetrokken. Alleen voor de toekomst wel goed ingekocht. Nieuw systeem, Hartman nog geblesseerd, Timber die steeds geblesseerd raakt. Zerrouki en Ueda die het niet gaan worden. Nieuwkoop vind ik ook niet echt een topper is. Lastig seizoen, veel jeugd inpassen als Milambo, Zechiel en Read. En hopen. Tegen PSV wordt het 0-4

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

gilly1973 schreef op 29 juli 2024 om 13:13:

We gaan dit seizoen niet bij de eerste twee eindigen. Nu al hebben we een achterstand in de voorbereiding. Spelers die zeker nog weg gaan, nog geen echte opvolgers aangetrokken. Alleen voor de toekomst wel goed ingekocht. Nieuw systeem, Hartman nog geblesseerd, Timber die steeds geblesseerd raakt. Zerrouki en Ueda die het niet gaan worden. Nieuwkoop vind ik ook niet echt een topper is. Lastig seizoen, veel jeugd inpassen als Milambo, Zechiel en Read. En hopen. Tegen PSV wordt het 0-4


Ik herinner me nog goed toen Arne bij ons begon en het stroef in de oefenwedstrijden liep en hoe gesmeerd daarna de wedstrijden werden gespeeld. Ik verwacht hetzelfde met Priske, omdat hij nieuw is en dingen erin wilt slijpen die tijd en ruimte vergen. Het is nog te vroeg om nu al tot conclusies te komen, vind ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 29 juli 2024 om 16:00:

open/sluit de onderstaande quote:

gilly1973 schreef op 29 juli 2024 om 13:13:

We gaan dit seizoen niet bij de eerste twee eindigen. Nu al hebben we een achterstand in de voorbereiding. Spelers die zeker nog weg gaan, nog geen echte opvolgers aangetrokken. Alleen voor de toekomst wel goed ingekocht. Nieuw systeem, Hartman nog geblesseerd, Timber die steeds geblesseerd raakt. Zerrouki en Ueda die het niet gaan worden. Nieuwkoop vind ik ook niet echt een topper is. Lastig seizoen, veel jeugd inpassen als Milambo, Zechiel en Read. En hopen. Tegen PSV wordt het 0-4


Ik herinner me nog goed toen Arne bij ons begon en het stroef in de oefenwedstrijden liep en hoe gesmeerd daarna de wedstrijden werden gespeeld. Ik verwacht hetzelfde met Priske, omdat hij nieuw is en dingen erin wilt slijpen die tijd en ruimte vergen. Het is nog te vroeg om nu al tot conclusies te komen, vind ik.



Toen eindigde we ook niet 1e of 2e dat seizoen. Pas het 2e seizoen ging het goed draaien onder Arne. Al had ik toen wel een heel ander gevoel dan nu. Nu zie je gewoon een redelijk soepel draaiend elftal (achtergelaten door Slot) volledig instorten.

Het is niet dat ik niet geloof in Priske, ik geloof alleen niet in de combinatie Priske met de huidige spelersgroep. Geloof best dat hij wat kan met het juiste materiaal, maar dan moet DtK wel daarop inkopen en dat gebeurt op dit moment niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 29 juli 2024 om 16:00:

open/sluit de onderstaande quote:

gilly1973 schreef op 29 juli 2024 om 13:13:

We gaan dit seizoen niet bij de eerste twee eindigen. Nu al hebben we een achterstand in de voorbereiding. Spelers die zeker nog weg gaan, nog geen echte opvolgers aangetrokken. Alleen voor de toekomst wel goed ingekocht. Nieuw systeem, Hartman nog geblesseerd, Timber die steeds geblesseerd raakt. Zerrouki en Ueda die het niet gaan worden. Nieuwkoop vind ik ook niet echt een topper is. Lastig seizoen, veel jeugd inpassen als Milambo, Zechiel en Read. En hopen. Tegen PSV wordt het 0-4


Ik herinner me nog goed toen Arne bij ons begon en het stroef in de oefenwedstrijden liep en hoe gesmeerd daarna de wedstrijden werden gespeeld. Ik verwacht hetzelfde met Priske, omdat hij nieuw is en dingen erin wilt slijpen die tijd en ruimte vergen. Het is nog te vroeg om nu al tot conclusies te komen, vind ik.


Onder Slot werden veel wedstrijden gewonnen, maar vaak ging dat niet gemakkelijk. We herinneren ons nog RKC thuis. Tegen 10 man werd het met moeite 1-0. De klus waar Priske voor staat is geen gemakkelijke, nl. wedstrijden winnen met goed voetbal.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2024/2025