Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2024/2025

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Ik heb de wedstrijd gisteravond maar eens teruggekeken en het viel me wederom niet mee. Vooral de uitvoering van de wingbacks vind ik zorgwekkend, het is vlees noch vis. Read ben ik zelf wel gecharmeerd van, maar hij speelde een matige wedstrijd en kwam er niet langs. Aan de andere kant met Pedersen is het dramatisch gesteld, verdedigend komt hij tekort en aanvallend heeft hij nul meerwaarde. De eerste twee wedstrijden was het nog leuk om te zien met spelers als Slory die langs de zijkant denderden en aanvallend meer opties gaven, maar die dynamiek lijkt geheel verdwenen.

Ook het hoge drukzetten werd maar sporadisch uitgevoerd. Dit was iets dat in de eerste twee wedstrijden nog hoopgevend is omdat hier heel veel winst te behalen valt ten opzichte van het laatste seizoen onder Slot. Maar elke vorm van agressieve hoge druk bleef nu uit. Geen van de aanvallers kon het belopen leek het. Nog zorgwekkender is dat niemand over een individuele actie of creativiteit beschikt, simpelweg een gevolg van het gebrek aan kwaliteit in onze voorhoede. Ivanusec gaat het niet redden, die is te traag en ontbeert de klasse om meerdere spelers uit te spelen. Lingr stopt er veel energie in maar komt niet uit de verf in dit systeem. Ueda komt tekort als aanspeelpunt en creëert geen eigen kansen. Sauer en Sliti vielen leuk in, vooral Sliti maakte een bedrijvige indruk met een individuele actie en wat creativiteit aan de bal. Schrijnend dat zij meer lieten zien dat de miljoenenaankopen.

Achterin was Geertruida de enige die overeind bleef. Plug is veel te licht en moet verhuurd worden aan een Dordrecht, aan de bal komt hij enorm tekort en zijn wendbaarheid is ondermaats. Een van de mindere talenten helaas. Geldt ook voor Giersthove. Tsoungui komt ook tekort, af en toe leuk aan de bal maar hij verliest veel te vaak belangrijke duels. De enige die iets van kwaliteit liet zien was Geertruida, maar dat wisten we al. Die plek, rechts centraal, daar komt hij nu het beste tot zijn recht. En met het inschuiven voegt hij nog wel iets toe aan dit nieuwe systeem.

De enige linie die functioneert is het middenrif met Zechiël en Milambo, die tegen de fysiek sterke Monaco middenvelders overeind bleven en waar eigenlijk vrijwel al het voetbal vandaan kwam. Als we dan een minder seizoen gaan hebben, dan hoop ik in elk geval op de doorbraak van een aantal talenten zodat we er in de toekomst nog wat aan hebben.

Een paar dagen voor de eerste officiële wedstrijd van het jaar is het niet best gesteld met de staat van Feyenoord en dat vind ik een kwalijke zaak. Het systeem maakt niet zoveel uit, maar als je besluit om 3-4-3 heilig te verklaren dan moeten er betere spelers komen die enkele posities significant gaan versterken.

+2/-0

Je analyseert nu wel een B-elftal he Willy.

Dan nog vind ik het zorgelijk hoor. Ik snap niet dat je in een zomer vol eindtoernooien (en dus een rommelige voorbereiding) de hele boel drastisch omgooit. De opbouw en het druk zetten (voor zover je daar al van kan spreken) zijn compleet anders. En in dat systeem ga je ook nog eens posities belangrijk maken waar we amper kwaliteit hebben. Gevolg: zo stel je nooit je beste spelers op en maak je de kwaliteit van die spelers ondergeschikt aan je eigen systeem. Hij erft kant en klare selectie met een kant en klaar systeem. Kan hij zo op voortborduren. Ik vind het allemaal erg onverstandig.

Het spel ziet er ook erg 1 dimensionaal uit. Leverkusen speelt ook 343 maar doet dat veel flexibeler, met meer positiewisselingen en korter spel. Bij ons lijkt het meer op ordinair lange ballen-counter spel. Nu snap ik wel dat we niet gelijk zoals Leverkusen spelen, maar de intentie ziet er al heel anders uit.

Op Twitter zei een Praag supporter dat we geduld moeten hebben. Zijn eerste 12 wedstrijden waren daar erg slecht. Werd uit de EC gekegeld, verloor met 0-4 tegen Slavia en kwam 15 punten achter. Na die 12 wedstrijden koos hij voor 343, begon het te lopen en werd hij tweemaal kampioen. Dat roept bij mij twee opmerkingen op: als hij hier zo start, overleeft hij het niet. Praag kwam uit een slechte fase met veel minder hoge verwachtingen. En twee: 343 is daar dus kennelijk uit nood geboren. Ik heb de indruk dat omdat het systeem hem daar heeft gered, hij er hier mee doorgaat. Met een andere selectie die daar niet op is toegerust.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 02 augustus 2024 om 14:00:

Je analyseert nu wel een B-elftal he Willy.

Dan nog vind ik het zorgelijk hoor. Ik snap niet dat je in een zomer vol eindtoernooien (en dus een rommelige voorbereiding) de hele boel drastisch omgooit. De opbouw en het druk zetten (voor zover je daar al van kan spreken) zijn compleet anders. En in dat systeem ga je ook nog eens posities belangrijk maken waar we amper kwaliteit hebben. Gevolg: zo stel je nooit je beste spelers op en maak je de kwaliteit van die spelers ondergeschikt aan je eigen systeem. Hij erft kant en klare selectie met een kant en klaar systeem. Kan hij zo op voortborduren. Ik vind het allemaal erg onverstandig.

Het spel ziet er ook erg 1 dimensionaal uit. Leverkusen speelt ook 343 maar doet dat veel flexibeler, met meer positiewisselingen en korter spel. Bij ons lijkt het meer op ordinair lange ballen-counter spel. Nu snap ik wel dat we niet gelijk zoals Leverkusen spelen, maar de intentie ziet er al heel anders uit.

Op Twitter zei een Praag supporter dat we geduld moeten hebben. Zijn eerste 12 wedstrijden waren daar erg slecht. Werd uit de EC gekegeld, verloor met 0-4 tegen Slavia en kwam 15 punten achter. Na die 12 wedstrijden koos hij voor 343, begon het te lopen en werd hij tweemaal kampioen. Dat roept bij mij twee opmerkingen op: als hij hier zo start, overleeft hij het niet. Praag kwam uit een slechte fase met veel minder hoge verwachtingen. En twee: 343 is daar dus kennelijk uit nood geboren. Ik heb de indruk dat omdat het systeem hem daar heeft gered, hij er hier mee doorgaat. Met een andere selectie die daar niet op is toegerust.

Dus, als ik die Slavia supporter begrijp speelde hij na 12 wedstrijden met het 343 systeem en het begon toen te lopen. Als Brian reservespelers en uit de O21 in de oefenwedstrijden opstelt is hij ze aan het testen, want hij gaat ervan uit dat de gearriveerde spelers die nog afwezig waren het eerder oppakken. Luts moet weten of hij gedekt wordt en dat sloop er in dat dat niet het geval was met een aantal tegendoelpunten als gevolg.

+1/-0

Je moet gewoon niet teveel tegelijketijd willen. Selectie willen hervormen èn opstelling uittesten èn talenten toetsen èn willen presteren èn een ander speltype ambieren. Dan krijg je gegarandeerd een zooi van jewelste.

+1/-0

Feyenoord-AS Monaco 1-3 (1-1)
Scoreverloop: 25. Ilenikhena 0-1, 39. Ivanušec/#17 1-1, 51. Maripan 1-2, 67. Salisu 1-3.
Vriendschappelijk: 05
Datum: 31/07/2024-
Tijd: 19:30-
Plaats: De Kuip, Rotterdam-
Gele Kaart: 72. Plug/#43
Bijzonderheid:

Vriendschappelijk: 05-03-00-02 09 09-09
Thuis: 03-02-00-01 06 05-04
Uit: 02-01-00-01 03 04-05

Topscoorders: Milambo/#27/02, Stengs/#10, Ueda/#09, Nieuwkoop/#02, Sebaoui/#40, KRC Genk(E.D.), Paixão/#14, Ivanušec/#17 /01.
Opstelling Feyenoord: Bijlow/#01 (62. Van Sas/#39); Tsoungui/#41, Geertruida/#04(C) (46. Giersthove/#48), Plug/#43 (79. Netten/#XX); Read/#26 (72. Candelaria/#47), Zechiël/#24 (62. Sliti/#XX), Milambo/#27 (79. Rudisill/#XX), Pedersen/#38 (72. Arnaud/#XX); Lingr/#32 (62. Bullaude/#30), Ueda/#09 (62. Zekovic/#XX), Ivanusec/#17 (79. Sauer/#25).

Wissels Feyenoord: Berger/#46.

Buiten Wedstrijdselectie Feyenoord: -Nieuwkoop/#02(Niet Geselecteerd), -Beelen/#03(Niet Geselecteerd), -Hartman/#05(Knie), -Zerrouki/#06(Niet Geselecteerd), -Timber/#08(Niet Wedstrijdfit), -Stengs/#10(Niet Wedstrijdfit), - Paixão/#14(Niet Geselecteerd), -López/#15(Niet Geselecteerd), -Van den Belt/#16(Niet Geselecteerd), -Trauner/#18(Niet Wedstrijdfit), -Carranza/#19(Bovenbeen), -Smal/#21(Kuit), -Wellenreuther/#22(Niet Geselecteerd), -Moussa/#23(Niet Geselecteerd), -Kasanwirjo/#28(Niet Geselecteerd), -Gimenez/#29(Niet Geselecteerd), -Jansen/#31(Cambuur), -Hancko/#33(Niet Geselecteerd), -Nadje/#34(Niet Geselecteerd), - Wålemark/#35(Niet Geselecteerd), Mitchell/#36(Niet Geselecteerd), -Slory/#37(Niet Wedstrijdfit), -Sebaoui/#40(Heerenveen, verhuurd), -’T Zand/#42(Niet Geselecteerd), -Hartjes/#43(Excelsior), -Groen/#44(Excelsior), -Sanyang/#XX(Niet Geselecteerd), -De Blok/#XX(Niet Geselecteerd), -Breinburg/#XX(Niet Geselecteerd), -Elmensdorp/#XX(Niet Geselecteerd), -Husselin/#XX(Niet Geselecteerd), -Van der Heijden/#XX(Niet Geselecteerd), -Pušić/#XX(De Graafschap), -Hokke/# XX(Niet Geselecteerd), -Rais/# XX(Niet Geselecteerd), -Rust/#XX(Niet Geselecteerd), -Zaal/#XX(Niet Geselecteerd), -Essanoussi/#XX(Niet Geselecteerd), -Lima/#XX(Niet Geselecteerd), -Schens/#XX(Niet Geselecteerd), -Haksteeg/#XX(Niet Geselecteerd), -Kraaijeveld/#XX(Niet Geselecteerd), -Van Persie/#XX(Niet Geselecteerd), -Redmond/#XX(Niet Geselecteerd), -Gardenier/#XX(Niet Geselecteerd), -Otte/#XX(Niet Geselecteerd), -Rambocus/#XX(Niet Geselecteerd), -Ringeling/#XX(Niet Geselecteerd), -Sneijer/#XX(Niet Geselecteerd), -Ulutaş/#XX(Niet Geselecteerd), -Ka/#XX(Niet Geselecteerd), -Sebbar/#XX(Niet Geselecteerd), -El Harmouz/#XX(Niet Geselecteerd), -Ouarghi/#XX(Niet Geselecteerd), -Cruz/#XX(Niet Geselecteerd), -Mojanaga/#XX(Niet Geselecteerd), -Neijenhuis/#XX(Niet Geselecteerd), -Moses/#XX(Niet Geselecteerd), -Fuaad/#XX(Niet Geselecteerd), -Vloemans/#XX(Niet Geselecteerd).

Dit bericht is gewijzigd op 9 augustus 2024, 12:23:04.

+1/-0

Waarom is er geen lijst met wedstrijden die Feyenoord dit seizoen moet gaan spelen? We kregen dit toch altijd voor aanvang van de competitie, of heb ik iets gemist?

+1/-0

Trauner samen met twee andere opvallende namen in de basis tijdens overwinning op O21

Gernot Trauner heeft weer speelminuten gemaakt voor Feyenoord. Het eerste elftal speelde vandaag namelijk een oefenduel tegen het Onder 21 team. Feyenoord 1 won met 6-1. Op het Instagram-verhaal van Brian Priske is te zien dat Trauner weer fit genoeg is om in de basis te starten.

De Oostenrijkse verdediger was al een geruime tijd afwezig vanwege een bovenbeenblessure. Vandaag startte hij aan de aftrap tegen Feyenoord O21. Dit geeft dus het signaal af dat Trauner binnenkort weer in een officiële wedstrijd in actie kan komen.

Naast Trauner startte ook Julián Carranza in de basis. De Argentijnse spits die deze zomer transfervrij overkwam van Philadelphia Union maakte hiermee zijn eerste speelminten onder Priske. Vandaag wist hij twee keer te scoren. Ook Jadon Slory, verhuurd aan FC Dordrecht, stond aan de aftrap als speler van Feyenoord 1.

Scoreverloop (Via de X pagina van Radiokamer Feyenoord op Varkenoord)
0-1 | Eigen doelpunt

1-1 | Bart Nieuwkoop

2-1 | Igor Paixão

3-1 | Julián Carranza

4-1 | Julián Carranza

5-1 | Devin Haen

6-1 | Devin Haen

Opstelling Feyenoord: Bijlow/#01(46’ Berger/#41), Nieuwkoop/#02, Beelen/#03, Smal/#05 (79’ Schens/#XX), Paixao/#14, Trauner/#18(C)(46’ González//#15), Carranza/#19 (79’ Haen/#XX), Nadje/#34 (59’ Agboluaje//#XX), Slory/#37 (46’ Osundina/#XX), Giersthove/#48 (76’ Sneijer/#XX), Rust/#56.

Opstelling Feyenoord O21: Geneugelijk/#51, Arnaud/#40, Candelaria/#42(46’ De Blok/#45), Plug/#43, Breinburg/#46 (69’ Khan/#XX), Rais/#53 (76’ Etienne/#XX), Netten/#55, Zaal/#58 (46’ Zebbar/#54), De Bie/#59 (69’ Candelaria/#42), Rudisill/#60, Van den Elshout/#XX (69’ Onunta/#XX).

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 4 september 2024, 23:44:08.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2024/2025