Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2024/2025

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

danall schreef op 29 juli 2024 om 16:00:
Ik herinner me nog goed toen Arne bij ons begon en het stroef in de oefenwedstrijden liep en hoe gesmeerd daarna de wedstrijden werden gespeeld. Ik verwacht hetzelfde met Priske, omdat hij nieuw is en dingen erin wilt slijpen die tijd en ruimte vergen. Het is nog te vroeg om nu al tot conclusies te komen, vind ik.


Pas toen we 0-4 van PSV wonnen, begon het echt te draaien. Daarvoor was het niet echt slecht, maar ook niet goed. Ook Slot heeft toen een paar maanden nodig gehad.

 

+1/-0

Ja want Slot had een geweldig team. Man die begon met de failliete boedel van advocaat en was ook berghuis kwijt geraakt. Als je dan gaat vergelijken moet je het wel goed doen. Slot heeft er nooit zo stompzinnig uitgezien als Priske.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 29 juli 2024 om 10:30:

De eerste twee oefenwedstrijden vond ik nog tamelijk positief, de laatste twee wedstrijden lijkt het nergens op. Het wordt moeilijker om Priske te verdedigen en een kans te geven als hij doorgaat op deze manier. Waar het positief begon met eindelijk weer het kenmerkende hoge pressiespel dat ons succes bracht en de inbreng van vele talenten, zie ik het nu de verkeerde kant op gaan. Het lijkt er zodoende op dat de kritiekpunten van Socrates en Kraaij niet opgelost worden door Priske, een zorgwekkende ontwikkeling.

Wat ik echter wel jammer vind is dat er constant terug wordt verwezen naar Slot, dat zal in de media ongetwijfeld nog vaker gaan gebeuren maar het begint nu al zeer vermoeiend te worden. Ja, Slot was een geweldige transformatieve trainer die een plek gaat krijgen in onze clubhistorie als een van de beste trainers ooit. Maar Slot was absoluut niet feilloos en ik vond het mislopen van het kampioenschap vorig jaar ook aan Slot te wijten, naast -uiteraard- de geweldige prestatie die PSV heeft neergezet onder Peter Bosz. Ik zie hier nu forumleden Slot verheerlijken als een foutloze trainer ten opzichte van Priske, terwijl er vorig jaar door dezelfde mensen ook de nodige kritiek werd geuit op Slot. Behoorlijk hypocriet als je het mij vraagt, wees dan in elk geval consequent.

Vooral ten aanzien van ons aanvallende spel en het aankopenbeleid vond ik het afgelopen jaar redelijk teleurstellend. Dat er met Priske voor een andere invulling werd gekozen vind ik nog steeds geen gekke gedachte. Het neerzetten van een kopie van een succesvolle trainer is doorgaans een recept voor teleurstelling gebleken en als je met een iets andere invulling dezelfde spelprincipes beter tot recht laat komen is dat een goede zaak. Het blijkt nu echter dat Priske blijft hangen in een aantal fouten mijns inziens:

1. We selecteren niet voldoende door. Hoe bestaat het dat ons B garnituur, zoals Nieuwkoop, Kasanwirjo, Zerrouki en Lopez, tot dragende krachten worden gemaakt in dit nieuwe systeem. Er zijn genoeg wedstrijden en kansen geweest, deze spelers komen simpelweg tekort voor het niveau van een topclub.

2. De invulling van ons middenveld is ondermaats. Milambo en Zechiël behoren tot de uitblinkers van de voorbereiding en in plaats daarvan wordt er begonnen met Geertruida en Zerrouki. Die laatste komt überhaupt tekort en Geertruida heeft nog nooit een goede wedstrijd gespeeld als middenvelder in Feyenoord 1, Geertruida moet het juist hebben van het inschuiven als verdediger. Een behoorlijke blunder als trainer. Elke vorm van voetbal en dynamiek wordt zo uit je spel gehaald.

3. De eerste twee wedstrijden zat er veel variatie en een aantal interessante patronen in het aanvalsspel, mede door het opstellen van aanvallers als wingbacks. Die offensieve invulling zag ik als hoopgevend, want dat element ontbrak het laatste jaar bij Slot. In plaats daarvan neigt Priske de laatste wedstrijden vooral naar defensievere backs als wingbacks. Hoe wil je een intens aanvallend pressiespel gaan uitvoeren met 6 a 7 verdedigend ingestelde spelers?

4. Ik ben ten aanzien van Priske het meest positief gestemd over de nieuwe manier van pressen. Hoger en intenser. Gisteren zag ik dit alleen nog de eerste 5 minuten en bij vlagen in de tweede helft, maar het lijkt wel alsof de afstemming compleet ontbreekt. Hele linies blijven staan, terwijl je bij deze tactiek als collectief moet doordekken en instappen. Na een week trainen op het tactische deel verwacht je hier toch wel iets meer vooruitgang.

5. Ik ben er nog steeds niet over uit wat Priske nou precies wil doen in de opbouw. Er wordt zeker door de verdedigers veel te vaak voor een hoge lange bal gekozen, terwijl hij in interview juist aangaf dat hij verticaal wil spelen tussen de linies. Als het meer richting Schots highlanders voetbal gaat neigen dan haak ik af bij deze manier van spelen.

6. Waarom krijgen talenten als Milambo en Sauer steeds minder kansen en wordt er nu zelfs over verhuur gesproken? Eerst liet Priske zich nog positief uit over deze talenten. Ik vind het een tegenstrijdige gang van zaken.

Ik ga Priske niet direct afrekenen op de laatste twee oefenwedstrijden, maar als hij blijft vasthouden aan deze 3-4-3 tactiek dan moet er snel vooruitgang gaan komen want tegen iets serieuzere tegenstander is het tot nu toe los zand en blijft er weinig over van de spelprincipes die we koesteren.



Vind het wel goed dat gebeurd met deze opstelling,als je nu niet inziet dat de talenten gewoon basis materiaal zijn en nog steeds met de spelers als Geertruida en Zerrouki op het middenveld begint dan verdien je dit.
Hopelijk ziet de trainer dit ook.
Slot deed gewoon hetzelfde he met bv Zerrouki en vd Belt die meer kansen kreeg maar die had wel een ingespeeld team dat je de punten vaak nog wel won van de kleintjes.

En we hebben gewoon nog steeds geen TD , we zijn afhankelijk van 1 iemand lijkt wel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 29 juli 2024 om 17:52:

(…)



Misschien moeten we niet willen vergelijken. Het moment waarop Slot bij Feyenoord startte, was de staat van de club compleet anders dan nu. Dat maakt de klus waar Priske voor staat ook geheel anders; niet moeilijker, maar ook zeker niet gemakkelijker.

De club staat er in alle opzichten beter voor, maar de verwachtingen zijn ook vele malen hoger.

Hij verdient de tijd om de ploeg naar zijn hand te zetten en zijn speelwijze erin te slijpen. Slot had daar ook tijd voor nodig, en was zo slim om in eerste instantie concessies te doen aan zijn visie voor het resultaat. Er wordt hier verwezen naar de 4-0 in Eindhoven, maar die wedstrijd werd niet gewonnen met ‘Slot-ball’.

Ik vind het opmerkelijk dat er na gisteren al om Priske’s ontslag wordt gevraagd hier. Omdat Feyenoord iedere dag langer onder zijn leiding verder wegzakt. Als dat het beleid is wat we hier willen zien, kunnen we ons echt opmaken voor een prijzen-droogte zoals we in de decennia hiervoor gekend hebben.

Misschien is Priske niet de juiste keuze, maar het is nog veel te vroeg om dat te concluderen. Dat je nu vreselijk voorbarig bent, maakt niet dat je straks ‘altijd al gelijk hebt gehad’. Zo werkt het niet.

 

+1/-0

Juist wel met Slotbal. Kijk maar naar de hoge pressing de 2e helft (1e helft kwamen we er niet aan te pas). M.u.v. Pedersen voorzet-Toorsntra goal allemaal goals door hoge pressing, balverlies en overnemen die hap.
(naschrift) Na die wedstrijd begonnen onze jongens te geloven in het hoge pressing systeem van Slot.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marquis schreef op 29 juli 2024 om 20:55:

Juist wel met Slotbal. Kijk maar naar de hoge pressing de 2e helft (1e helft kwamen we er niet aan te pas). M.u.v. Pedersen voorzet-Toorsntra goal allemaal goals door hoge pressing, balverlies en overnemen die hap.



Ja, toen de wedstrijd al gespeeld was omdat Feyenoord voor stond en Schmidt zijn sterkhouders gewisseld had. Maar Slot speelde met Feyenoord het eerste uur ronduit afwachtend, liet het initiatief aan PSV (waardoor Feyenoord er niet aan te pas kwam) met een versterkt middenveld…

 

+1/-0

Netzo als dat Klopp telkens tesprake komt in Engeland geldt dat hier ook met Slot natuurlijk is ook logisch ze hebben beide ongelofelijk veel betekent voor de clubs Liverpool was echt geen topclub meerr en Feyenoord helemaal niet op 1 seizoen met Kuijt na.
Dat maakt het voor Priske lastig maar drie keer kampioen worden is geen toeval dat moet Slot nog maar even doen.

 

+1/-0

Mijn opstelling voor morgen.

Wellenreuther
Nieuwkoop - Luts - Beelen - Hancko
Zechiel - Stengs - Milambo
Paixao - Santi - Sauer

Liever Trauner in het centrum en Luts rechts maar Trauner is nog geblesseerd dacht ik. Zechiel voor Wieffer, Milambo voor Timber en Sauer voor Minteh (met Paixao naar rechts).

Dit gaat hem natuurlijk niet worden, maar dit is wel het meest logische. Geen raar gedoe met wingbacks die belangrijk maar niet goed genoeg zijn, geen geforceerd gedoe met een systeem dat maanden duurt om in te slijpen en niet nodig is.

 

+1/-0

Het is volledig los zand. Zowel aanpak als wat op het veld straat. Men kan het de spelers niet verwijten. De betere spelers worden weggewerkt of lukraak in een nieuwe rol geduwd, B-spelers worden op goed geluk in de speelbak geduwd. Ik wil Priske niet als trainer afkraken maar hij is voor Feyenoord ongeschikt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 30 juli 2024 om 17:51:

Het is volledig los zand. Zowel aanpak als wat op het veld straat. Men kan het de spelers niet verwijten. De betere spelers worden weggewerkt of lukraak in een nieuwe rol geduwd, B-spelers worden op goed geluk in de speelbak geduwd. Ik wil Priske niet als trainer afkraken maar hij is voor Feyenoord ongeschikt.



Het blijft ook onrustig natuurlijk wie komt erbij wie gaat er nog blessures verre van een topfit team nog de nadruk wordt veel te veel op 3-4-3 gelegd er zijn andere randzaken en factoren Brian zei het goed ik moet rustig blijven. Na 31 augustus zal het pas rustiger worden helaas kan je dan ook al een kampioenschap verspeeld hebben zoals Slot vorig jaar hé.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 30 juli 2024 om 18:40:

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 30 juli 2024 om 17:51:

Het is volledig los zand. Zowel aanpak als wat op het veld straat. Men kan het de spelers niet verwijten. De betere spelers worden weggewerkt of lukraak in een nieuwe rol geduwd, B-spelers worden op goed geluk in de speelbak geduwd. Ik wil Priske niet als trainer afkraken maar hij is voor Feyenoord ongeschikt.



Het blijft ook onrustig natuurlijk wie komt erbij wie gaat er nog blessures verre van een topfit team nog de nadruk wordt veel te veel op 3-4-3 gelegd er zijn andere randzaken en factoren Brian zei het goed ik moet rustig blijven. Na 31 augustus zal het pas rustiger worden helaas kan je dan ook al een kampioenschap verspeeld hebben zoals Slot vorig jaar hé.



Klopt, je hebt altijd de onzekerheid wat er tot 31 augustus gebeurd. Echter dat heeft ieder team, ook alle andere concurrenten hebben daarmee te maken.

Het is dan wel fijn, om hetgeen waar je wél invloed op hebt, op orde te hebben/ maken. En dat is het materiaal waar je op dit moment mee te maken hebt. Het inslijpen van een strategie, loopacties, opstelling, druk zetten, etc.

Daar gaat imo deze discussie volgens mij over. Dat we dat niet zien gebeuren op dit moment.

- Priske houdt teveel vast aan zijn 3-4-3.
- Sterkhouders van vorig seizoen zagen er tegen Benfica uit als angstige haasjes
- Spelers lijken niet van elkaar te weten wat ze doen (voornamelijk verdediging)
- Selectie staat te hoog bij balbezit en abrupt balverlies, gevaarlijk 1 op 1 ontstaat
- Selectie zet niet op juiste manier druk bij balbezit tegenstander
- Te veel aankopen voor de breedte, geen rechtstreeks kwaliteitsimpuls

Dit zijn allemaal zaken, waar je op dit moment wél al wat over kunt zeggen of van kunt vinden.

 

+1/-0

Waar is Priske mee bezig? De openingswedstrijd wordt gespeeld met voornamelijk spelers die de bank bezet gaan houden, op wat uitzonderingen na.

 

+1/-0

Straks Feyenoord-Monaco. De opstelling van Feyenoord is bekend:
Bijlow, Geertruida, Ueda, Ivanušec, Zechiël, Read, Milambo, Lingr, Pedersen, Tsoungui, Plug.

Wisselspelers Feyenoord
Van Sas, Berger, Giersthove, Candelaria, Arnaud, Netten, Zekovic, Sliti, Bullaude, Rudisill, Sauer.

Is dit serieus? Lijkt wel een campingelftal en die bank dan. Lekker als je voor die B keus en op de bank zelfs c keus 40 euro betaald hebt

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 31 juli 2024, 18:31:41.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 31 juli 2024 om 18:21:

Waar is Priske mee bezig? De openingswedstrijd wordt gespeeld met voornamelijk spelers die de bank bezet gaan houden, op wat uitzonderingen na.



Is inderdaad een B team Hancko Beelen en Gimenez Paixao niet bij de selectie heel vreemd!!

Vergeet ik Wellenreuther en Nieuwkoop nog.

Dit bericht is gewijzigd op 31 juli 2024, 18:41:45.

 

+1/-0

Wel goede testcase voor de jeugd, Adi Hütter vind ik een fantastische trainer die zijn teams doorgaans met intense pressing laat spelen. Benieuwd hoe ze zich houden. Ik hoop dat een aantal van de basisspelers van vandaag dat ook zondag tegen PSV zullen zijn, maar ik krijg er een beetje een hard hoofd in gezien de laatste ontwikkelingen onder Priske.

 

+1/-0

Opmerkelijk. een reden bekend?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 31 juli 2024 om 18:51:

Wel goede testcase voor de jeugd, Adi Hütter vind ik een fantastische trainer die zijn teams doorgaans met intense pressing laat spelen. Benieuwd hoe ze zich houden. Ik hoop dat een aantal van de basisspelers van vandaag dat ook zondag tegen PSV zullen zijn, maar ik krijg er een beetje een hard hoofd in gezien de laatste ontwikkelingen onder Priske.



Priske weet duidelijk nog niet wat voor vlees hij in de kuip heeft daarvoor wil hij deze wedstrijd gebruiken. Maar de sterkhouders die nu geen minuten maken worden daardoor veel later echt wedstrijdfit dat is zorgwekkend.

 

+1/-0

Geen idee hoe Monaco ervoor staat. Het is te hopen dat je niet weer een oorwassing krijgt van een goed, ingespeeld team. Ben benieuwd hoe ons campingelftal zich houdt.

 

+1/-0

Priske gaf aan dat de reden voor zoveel afwezigen te maken heeft met het fysieke schema en belasting van spelers. Maar had de hele voorbereiding dan anders ingepland.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2024/2025