Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2024/2025

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 13 juli 2024 om 21:42:

Zerrouki en Ueda gaan door waar ze vorig seizoen gebleven waren. Slappe hap, worden nooit dragende spelers. Ongekend dat die ooit zijn gekocht. Ze missen snelheid, dynamiek en echte wilskracht. Zerrouki is absoluut ongeschikt om Wieffer op te volgen. Als Ueda en Carranza (afgaande op de analyses en de YouTube beelden) de eerste spitsen worden (ga er nog vanuit dat Gimenez vertrekt) hebben we voorin een probleem.



Die twee lieten het inderdaad weer niet zien. Carranza vind ik te vroeg om af te schrijven, die hebben we nog niet eens gezien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 14 juli 2024 om 11:19:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 13 juli 2024 om 21:42:

Zerrouki en Ueda gaan door waar ze vorig seizoen gebleven waren. Slappe hap, worden nooit dragende spelers. Ongekend dat die ooit zijn gekocht. Ze missen snelheid, dynamiek en echte wilskracht. Zerrouki is absoluut ongeschikt om Wieffer op te volgen. Als Ueda en Carranza (afgaande op de analyses en de YouTube beelden) de eerste spitsen worden (ga er nog vanuit dat Gimenez vertrekt) hebben we voorin een probleem.



Die twee lieten het inderdaad weer niet zien. Carranza vind ik te vroeg om af te schrijven, die hebben we nog niet eens gezien.



Het is wel een enorme rode vlag als het niet lukt om een speler er op highlightfilpmjes goed uit te laten zien. Niet alles bepalend en iedereen moet een kans krijgen etc. maar heel erg bemoedigend is het niet.

In 2022 kozen we echt voor spelers met een ander profiel dan nu. Krijg een beetje de ndruk dat de scoutingslijstjes van Arnesen op zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 14 juli 2024 om 22:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 14 juli 2024 om 11:19:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 13 juli 2024 om 21:42:

Zerrouki en Ueda gaan door waar ze vorig seizoen gebleven waren. Slappe hap, worden nooit dragende spelers. Ongekend dat die ooit zijn gekocht. Ze missen snelheid, dynamiek en echte wilskracht. Zerrouki is absoluut ongeschikt om Wieffer op te volgen. Als Ueda en Carranza (afgaande op de analyses en de YouTube beelden) de eerste spitsen worden (ga er nog vanuit dat Gimenez vertrekt) hebben we voorin een probleem.



Die twee lieten het inderdaad weer niet zien. Carranza vind ik te vroeg om af te schrijven, die hebben we nog niet eens gezien.



Het is wel een enorme rode vlag als het niet lukt om een speler er op highlightfilpmjes goed uit te laten zien. Niet alles bepalend en iedereen moet een kans krijgen etc. maar heel erg bemoedigend is het niet.

In 2022 kozen we echt voor spelers met een ander profiel dan nu. Krijg een beetje de ndruk dat de scoutingslijstjes van Arnesen op zijn.



Wellicht inderdaad te vroeg om hem af te schrijven, maar Carranza is ouder dan Santiago en een stuk minder waard. Een talent is het niet meer, daar is hij niet jong genoeg meer voor, dus waarschijnlijk is dit wel wat het is.

MLS staat nu ook niet bekend om de competitie waar je als jong talent moet spelen. Dus de echte ambitie (of kwaliteit) om eerder naar een Europese club te gaan is er nooit geweest.

Ik vrees eerlijk gezegd ook als dit samen met Ueda gaat uitvechten voor de spitspositie.

 

+1/-0

Als dit het transferbeleid is gaan we verder achterop raken bij PSV. Zij hebben al Tilman, Dest (vooruit, geblesseerd) en Flamingo binnengehaald en zetten in op Sep vd Berg en Prestiani. Dat is allemaal een paar niveaus hoger dan op de buitenskansjes die wij binnenslepen terwijl wij het zijn die de achterstand goed te maken hebben. We zijn vorig jaar in een transferzomer fors ingehaald en ik vrees dat ze verder uit zicht gaan raken als die het beleid blijft.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Tilman en Dest speelden afgelopen seizoen al in Eindhoven, door hen 'binnenboord' te houden is PSV er niet slechter op geworden. Ze kunnen hierop verder bouwen.

Flamingo heeft het goed gedaan bij Utrecht, maar heeft ook zijn 'momenten' gehad. Ik vind hem kwetsbaar, zoals ook Obispo en Ramalho dat zijn. In die zin moet ik nog maar afwachten of zijn komst echt een verbetering is.

De interesse in van den Berg en Prestianni zie ik als ambitieus, maar ik moet nog maar zien dat het ze lukt die vast te leggen. Vorig seizoen wilde ze ook Davinson Sánchez; die bleek ook te duur.

PSV heeft altijd meer uitgegeven op de transfermarkt dan Feyenoord. Ook nu zie je weer dat zij inzetten op 'bekende' namen, meer de gearriveerde spelers aantrekken dan de 'buitenkansjes'. Dan hebben ze altijd zo gedaan. Dat kost geld, hogere transfersommen en meer salaris. Dat houdt ook een zeker risico in.

Feyenoord kiest voor een andere strategie, deels omdat de bedragen die PSV kan betalen nog altijd buiten de mogelijkheden behoren van de club. Maar ik hoop ook dat het een bewuste keuze is, dat Feyenoord haar eigen scouting zodanig vertrouwd en op waarde schat dat het verschil in marktwaardes/salarissen kan compenseren ten opzichte van PSV. Dat dit vertrouwen er ook is in de faciliteiten, de werkwijze waarnaar men traint op 1908 en de spelfilosofie waarnaar Feyenoord speelt.

Feyenoord koopt spelers die 'eerder' in hun ontwikkeling zitten, en nog kunnen doorgroeien naar het niveau waarop PSV koopt. Dat is een compleet verschillende strategie, en ik geloof daar wel in.

 

+1/-0

Ik ben het wel met Socrates eens. Ik snap de strategie van Feyenoord (voor de laatste jaren), maar met deze strategie ga je op dit moment wel verder achterop raken. Het argument dat Feyenoord-spelers eerder in hun ontwikkeling koopt vind ik ook niet geheel waar, want de aankopen van PSV zijn: 22, 23, 22, 21 en 18 jaar) en die van ons zijn 19, 22, 22, 24 en 26 jaar). Je ziet wel een kwaliteitsverschil in die spelers. Namen als Dest, Tillman en Flamengo zijn wel wat talentvoller dan Nadje, Hadj Moussa en Smal, terwijl ze jonger of gelijk in leeftijd zijn.

Gezien de uitgaande transfers en de garantie van de Champions League, zou ik zeker de strategie van de laatste jaren wat wijzigen en wat meer uitgeven dan we nu doen, meer gearriveerde spelers. Als je nu mee wil blijven doen, moet je ook investeren en imo is dit het perfecte moment.

Op dit moment zie ik dit nog niet en dat maakt me wel wat zorgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 16 juli 2024 om 11:21:

Ik ben het wel met Socrates eens. Ik snap de strategie van Feyenoord (voor de laatste jaren), maar met deze strategie ga je op dit moment wel verder achterop raken. Het argument dat Feyenoord-spelers eerder in hun ontwikkeling koopt vind ik ook niet geheel waar, want de aankopen van PSV zijn: 22, 23, 22, 21 en 18 jaar) en die van ons zijn 19, 22, 22, 24 en 26 jaar). Je ziet wel een kwaliteitsverschil in die spelers. Namen als Dest, Tillman en Flamengo zijn wel wat talentvoller dan Nadje, Hadj Moussa en Smal, terwijl ze jonger of gelijk in leeftijd zijn.

Gezien de uitgaande transfers en de garantie van de Champions League, zou ik zeker de strategie van de laatste jaren wat wijzigen en wat meer uitgeven dan we nu doen, meer gearriveerde spelers. Als je nu mee wil blijven doen, moet je ook investeren en imo is dit het perfecte moment.

Op dit moment zie ik dit nog niet en dat maakt me wel wat zorgen.


Nadje, Hadj Moussa en Smal moeten eerst een paar wedstrijden gespeeld hebben, om ze echt goed te kunnen beoordelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 16 juli 2024 om 11:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 16 juli 2024 om 11:21:

Ik ben het wel met Socrates eens. Ik snap de strategie van Feyenoord (voor de laatste jaren), maar met deze strategie ga je op dit moment wel verder achterop raken. Het argument dat Feyenoord-spelers eerder in hun ontwikkeling koopt vind ik ook niet geheel waar, want de aankopen van PSV zijn: 22, 23, 22, 21 en 18 jaar) en die van ons zijn 19, 22, 22, 24 en 26 jaar). Je ziet wel een kwaliteitsverschil in die spelers. Namen als Dest, Tillman en Flamengo zijn wel wat talentvoller dan Nadje, Hadj Moussa en Smal, terwijl ze jonger of gelijk in leeftijd zijn.

Gezien de uitgaande transfers en de garantie van de Champions League, zou ik zeker de strategie van de laatste jaren wat wijzigen en wat meer uitgeven dan we nu doen, meer gearriveerde spelers. Als je nu mee wil blijven doen, moet je ook investeren en imo is dit het perfecte moment.

Op dit moment zie ik dit nog niet en dat maakt me wel wat zorgen.


Nadje, Hadj Moussa en Smal moeten eerst een paar wedstrijden gespeeld hebben, om ze echt goed te kunnen beoordelen.



Van een bepaalde waarde van een speler kan je veel aflezen. Die waarde hebben ze verdiend door hun prestaties uit het verleden.

Jamal Musiala is 21 jaar en is 120 miljoen waard. Omdat hij al het een en ander heeft laten zien
Lamine Yamal is 17 jaar en is 90 miljoen waard. Omdat hij al het een en ander heeft laten zien.

Het is dus niet zo dat Smal, Nadje en Hadj Moussa, dat ze nu bij Feyenoord voor het eerste op het voetbalveld staan om ze te kunnen beoordelen. Dat vind ik altijd zo'n onzin dat mensen zeggen dat we moeten wachten totdat ze bij Feyenoord op het veld staan voordat je ze kunt beoordelen.

Ze hebben een verleden, alles wordt tegenwoordig bijgehouden. Ze hebben al bij andere clubs gespeeld. Elke seconde op het veld wordt er data verzameld. Dus alles is tegenwoordig zichtbaar over een bepaalde speler.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 16 juli 2024 om 12:11:

(...)Ze hebben een verleden, alles wordt tegenwoordig bijgehouden. Ze hebben al bij andere clubs gespeeld. Elke seconde op het veld wordt er data verzameld. Dus alles is tegenwoordig zichtbaar over een bepaalde speler.



Nee, niet alles. Data kijkt alleen maar achteruit, in het verleden. De 'in het verleden bepaalde resultaten' bepalen mede de marktwaarde, voor een enorm groot deel zelfs. Maar het geeft 'geen enkele garantie voor de toekomst'.

Op basis van de data (en het verleden) probeert Feyenoord een inschatting te maken in hoeverre spelers zich nog kunnen ontwikkelen en daarmee hun 'waarde' (in de vorm van prestaties voor de club, en hun marktwaarde als zijnde de prijs die voor hen betaald gaat worden in de toekomst) kunnen doen toenemen. Daarin 'vist' de club in een segment wat bepaald is op basis van de eigen (financiele) mogelijkheden en een risico-afweging.

Het is idioot om het aankoopbeleid van de club nu al te veroordelen, simpelweg omdat niemand hier in de toekomst kan kijken. In die zin heeft Kees592 gewoon volkomen gelijk; laat de spelers die voor komend seizoen gehaald zijn eerst maar een paar wedstrijden spelen, voordat we ze beoordelen. Geef ze de tijd om te wennen, zich aan te passen aan de manier van werken op 1908 en de speelwijze die Priske voor ogen heeft.

Wat ze hiervoor gepresteerd hebben, bij andere clubs in een andere omgeving en op een ander niveau; het geeft misschien enige indicatie in je beleving, maar zegt nog helemaal niks.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 16 juli 2024 om 11:01:

open/sluit de onderstaande quote:




Tilman en Dest speelden afgelopen seizoen al in Eindhoven, door hen 'binnenboord' te houden is PSV er niet slechter op geworden. Ze kunnen hierop verder bouwen.

Flamingo heeft het goed gedaan bij Utrecht, maar heeft ook zijn 'momenten' gehad. Ik vind hem kwetsbaar, zoals ook Obispo en Ramalho dat zijn. In die zin moet ik nog maar afwachten of zijn komst echt een verbetering is.

De interesse in van den Berg en Prestianni zie ik als ambitieus, maar ik moet nog maar zien dat het ze lukt die vast te leggen. Vorig seizoen wilde ze ook Davinson Sánchez; die bleek ook te duur.

PSV heeft altijd meer uitgegeven op de transfermarkt dan Feyenoord. Ook nu zie je weer dat zij inzetten op 'bekende' namen, meer de gearriveerde spelers aantrekken dan de 'buitenkansjes'. Dan hebben ze altijd zo gedaan. Dat kost geld, hogere transfersommen en meer salaris. Dat houdt ook een zeker risico in.

Feyenoord kiest voor een andere strategie, deels omdat de bedragen die PSV kan betalen nog altijd buiten de mogelijkheden behoren van de club. Maar ik hoop ook dat het een bewuste keuze is, dat Feyenoord haar eigen scouting zodanig vertrouwd en op waarde schat dat het verschil in marktwaardes/salarissen kan compenseren ten opzichte van PSV. Dat dit vertrouwen er ook is in de faciliteiten, de werkwijze waarnaar men traint op 1908 en de spelfilosofie waarnaar Feyenoord speelt.

Feyenoord koopt spelers die 'eerder' in hun ontwikkeling zitten, en nog kunnen doorgroeien naar het niveau waarop PSV koopt. Dat is een compleet verschillende strategie, en ik geloof daar wel in.



Dit is een hoop tekst om te zeggen dat Smal misschien wel beter is dan Dest. Of dat Tilman beter is dan Nadj. Ik vind het best om maanden te wachten op de conslusie dat het anders zit, maar echt nodig lijkt me dat niet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 16 juli 2024 om 11:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 16 juli 2024 om 11:21:

Ik ben het wel met Socrates eens. Ik snap de strategie van Feyenoord (voor de laatste jaren), maar met deze strategie ga je op dit moment wel verder achterop raken. Het argument dat Feyenoord-spelers eerder in hun ontwikkeling koopt vind ik ook niet geheel waar, want de aankopen van PSV zijn: 22, 23, 22, 21 en 18 jaar) en die van ons zijn 19, 22, 22, 24 en 26 jaar). Je ziet wel een kwaliteitsverschil in die spelers. Namen als Dest, Tillman en Flamengo zijn wel wat talentvoller dan Nadje, Hadj Moussa en Smal, terwijl ze jonger of gelijk in leeftijd zijn.

Gezien de uitgaande transfers en de garantie van de Champions League, zou ik zeker de strategie van de laatste jaren wat wijzigen en wat meer uitgeven dan we nu doen, meer gearriveerde spelers. Als je nu mee wil blijven doen, moet je ook investeren en imo is dit het perfecte moment.

Op dit moment zie ik dit nog niet en dat maakt me wel wat zorgen.


Nadje, Hadj Moussa en Smal moeten eerst een paar wedstrijden gespeeld hebben, om ze echt goed te kunnen beoordelen.



Je hebt toch een prima beeld van Hadj Moussa en Smal? Hele gewone spelers die het redelijk gedaan hebben bij subtoppers. Niets bijzonders, ze hobbelden mee en Hadj Moussa zat zelfs op de bank bij Vitesse omdat hij zich blijkbaar niet gedroeg. Wat moet je daar in vredesnaam mee? Daar hoef je echt geen wedstrijden bij ons op te wachten om dat te zien. Het nadeel daarvan is dat ze al een contract hebben en je er voorlopig niet meer vanaf komt. Net als de vele andere breedte spelers die we al hebben.

Types als Nadje snap ik dan wel voor erbij. Ontwikkelen in de schaduw en wellicht wordt het wat. Dat kan echter alleen als je ook een paar echt goede spelers haalt.

Anders kan je spelen om de titel voorlopig wel vergeten, dan wordt het de alleenherschappij van PSV.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 16 juli 2024 om 12:11:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 16 juli 2024 om 11:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 16 juli 2024 om 11:21:

Ik ben het wel met Socrates eens. Ik snap de strategie van Feyenoord (voor de laatste jaren), maar met deze strategie ga je op dit moment wel verder achterop raken. Het argument dat Feyenoord-spelers eerder in hun ontwikkeling koopt vind ik ook niet geheel waar, want de aankopen van PSV zijn: 22, 23, 22, 21 en 18 jaar) en die van ons zijn 19, 22, 22, 24 en 26 jaar). Je ziet wel een kwaliteitsverschil in die spelers. Namen als Dest, Tillman en Flamengo zijn wel wat talentvoller dan Nadje, Hadj Moussa en Smal, terwijl ze jonger of gelijk in leeftijd zijn.

Gezien de uitgaande transfers en de garantie van de Champions League, zou ik zeker de strategie van de laatste jaren wat wijzigen en wat meer uitgeven dan we nu doen, meer gearriveerde spelers. Als je nu mee wil blijven doen, moet je ook investeren en imo is dit het perfecte moment.

Op dit moment zie ik dit nog niet en dat maakt me wel wat zorgen.


Nadje, Hadj Moussa en Smal moeten eerst een paar wedstrijden gespeeld hebben, om ze echt goed te kunnen beoordelen.



Van een bepaalde waarde van een speler kan je veel aflezen. Die waarde hebben ze verdiend door hun prestaties uit het verleden.

Jamal Musiala is 21 jaar en is 120 miljoen waard. Omdat hij al het een en ander heeft laten zien
Lamine Yamal is 17 jaar en is 90 miljoen waard. Omdat hij al het een en ander heeft laten zien.

Het is dus niet zo dat Smal, Nadje en Hadj Moussa, dat ze nu bij Feyenoord voor het eerste op het voetbalveld staan om ze te kunnen beoordelen. Dat vind ik altijd zo'n onzin dat mensen zeggen dat we moeten wachten totdat ze bij Feyenoord op het veld staan voordat je ze kunt beoordelen.

Ze hebben een verleden, alles wordt tegenwoordig bijgehouden. Ze hebben al bij andere clubs gespeeld. Elke seconde op het veld wordt er data verzameld. Dus alles is tegenwoordig zichtbaar over een bepaalde speler.


Als Feyenoord de Yamals en Musialas van deze wereld kan ontdekken, dan heb je goud in handen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Ik beweer helemaal nergens dat Smal misschien wel beter is dan Dest.
Of andersom, dat Tilman beter is dan Nadj.

Als dat daadwerkelijk is wat je opgemaakt hebt uit mijn bericht, gaat er iets niet helemaal goed met je.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 16 juli 2024 om 12:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 16 juli 2024 om 12:11:

(...)Ze hebben een verleden, alles wordt tegenwoordig bijgehouden. Ze hebben al bij andere clubs gespeeld. Elke seconde op het veld wordt er data verzameld. Dus alles is tegenwoordig zichtbaar over een bepaalde speler.



Nee, niet alles. Data kijkt alleen maar achteruit, in het verleden. De 'in het verleden bepaalde resultaten' bepalen mede de marktwaarde, voor een enorm groot deel zelfs. Maar het geeft 'geen enkele garantie voor de toekomst'.

Op basis van de data (en het verleden) probeert Feyenoord een inschatting te maken in hoeverre spelers zich nog kunnen ontwikkelen en daarmee hun 'waarde' (in de vorm van prestaties voor de club, en hun marktwaarde als zijnde de prijs die voor hen betaald gaat worden in de toekomst) kunnen doen toenemen. Daarin 'vist' de club in een segment wat bepaald is op basis van de eigen (financiele) mogelijkheden en een risico-afweging.

Het is idioot om het aankoopbeleid van de club nu al te veroordelen, simpelweg omdat niemand hier in de toekomst kan kijken. In die zin heeft Kees592 gewoon volkomen gelijk; laat de spelers die voor komend seizoen gehaald zijn eerst maar een paar wedstrijden spelen, voordat we ze beoordelen. Geef ze de tijd om te wennen, zich aan te passen aan de manier van werken op 1908 en de speelwijze die Priske voor ogen heeft.

Wat ze hiervoor gepresteerd hebben, bij andere clubs in een andere omgeving en op een ander niveau; het geeft misschien enige indicatie in je beleving, maar zegt nog helemaal niks.



Hiermee zeg je eigenlijk dat we niet weten hoe waardevol een huidige speler volgende seizoen is, omdat niemand onder Priske gespeeld heeft hiervoor.

Nou ik kan zeggen dat Hartman waardevoller gaat zijn dan Lopez. Ik kan zeggen dat Hancko waardevoller gaat zijn dan Trauner. Ik kan zeggen dat Geertruida waardevoller gaat zijn dan Pedersen. En ga zo maar door....

Met andere woorden, ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik kan nu wel al zeggen wie waardevoller gaat worden dan iemand anders. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, maar die heb je net zoveel positief als negatief, dus daar kan je niets van zeggen.

Eigenlijk zeg je dus:
Moises Caicedo (Chelsea) van 22 jaar (waarde 75 miljoen) is net zo goed als Nadje (22 jaar) 700k. Beide def. midfield.
Want van beide weet je niet hoe ze het zouden gaan doen bij Feyenoord of onder Priske.

De verdedigende middenvelder van SV Deurne is misschien ook wel een goeie aankoop. Hij heeft nog nooit onder Feyenoord gespeeld of onder Priske. Wellicht goed om hem eens een paar wedstrijden te laten spelen en hem dan te beoordelen.

Geintje natuurlijk, onzin. Je koopt gewoon kwaliteit/ ervaring/ kunde. En alle spelers hebben een bepaalde waarde. Hoe hoger de waarde, hoe meer kwaliteit, talent of kunde. Zo simpel is het. Nogmaals uiteraard zijn er altijd bijzondere ontwikkelingen, maar over het algemeen klopt het vaak wel wat de waarde van een speler is.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 juli 2024, 14:56:54.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 16 juli 2024 om 14:43:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 16 juli 2024 om 12:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 16 juli 2024 om 12:11:

(...)Ze hebben een verleden, alles wordt tegenwoordig bijgehouden. Ze hebben al bij andere clubs gespeeld. Elke seconde op het veld wordt er data verzameld. Dus alles is tegenwoordig zichtbaar over een bepaalde speler.



Nee, niet alles. Data kijkt alleen maar achteruit, in het verleden. De 'in het verleden bepaalde resultaten' bepalen mede de marktwaarde, voor een enorm groot deel zelfs. Maar het geeft 'geen enkele garantie voor de toekomst'.

Op basis van de data (en het verleden) probeert Feyenoord een inschatting te maken in hoeverre spelers zich nog kunnen ontwikkelen en daarmee hun 'waarde' (in de vorm van prestaties voor de club, en hun marktwaarde als zijnde de prijs die voor hen betaald gaat worden in de toekomst) kunnen doen toenemen. Daarin 'vist' de club in een segment wat bepaald is op basis van de eigen (financiele) mogelijkheden en een risico-afweging.

Het is idioot om het aankoopbeleid van de club nu al te veroordelen, simpelweg omdat niemand hier in de toekomst kan kijken. In die zin heeft Kees592 gewoon volkomen gelijk; laat de spelers die voor komend seizoen gehaald zijn eerst maar een paar wedstrijden spelen, voordat we ze beoordelen. Geef ze de tijd om te wennen, zich aan te passen aan de manier van werken op 1908 en de speelwijze die Priske voor ogen heeft.

Wat ze hiervoor gepresteerd hebben, bij andere clubs in een andere omgeving en op een ander niveau; het geeft misschien enige indicatie in je beleving, maar zegt nog helemaal niks.



Hiermee zeg je eigenlijk dat we niet weten hoe waardevol een huidige speler volgende seizoen is, omdat niemand onder Priske gespeeld heeft hiervoor.

Nou ik kan zeggen dat Hartman waardevoller gaat zijn dan Lopez. Ik kan zeggen dat Hancko waardevoller gaat zijn dan Trauner. Ik kan zeggen dat Geertruida waardevoller gaat zijn dan Pedersen. En ga zo maar door....

Met andere woorden, ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik kan nu wel al zeggen wie waardevoller gaat worden dan iemand anders. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, maar die heb je net zoveel positief als negatief, dus daar kan je niets van zeggen.

Eigenlijk zeg je dus:
Moises Caicedo (Chelsea) van 22 jaar (waarde 75 miljoen) is net zo goed als Nadje (22 jaar) 700k. Beide def. midfield.
Want van beide weet je niet hoe ze het zouden gaan doen bij Feyenoord of onder Priske.

De verdedigende middenvelder van SV Deurne is misschien ook wel een goeie aankoop. Hij heeft nog nooit onder Feyenoord gespeeld of onder Priske. Wellicht goed om hem eens een paar wedstrijden te laten spelen en hem dan te beoordelen.

Geintje natuurlijk, onzin. Je koopt gewoon kwaliteit/ ervaring/ kunde. En alle spelers hebben een bepaalde waarde. Hoe hoger de waarde, hoe meer kwaliteit, talent of kunde. Zo simpel is het. Nogmaals uiteraard zijn er altijd bijzondere ontwikkelingen, maar over het algemeen klopt het vaak wel wat de waarde van een speler is.



Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar er zijn genoeg uitzonderingen op die regel. Aursnes 0.5 mio, Wieffer 0.5 mio, Trauner 1 mio. Ik zie bijvoorbeeld liever dit soort spelers dan een Flamingo voor 9 mio. Het is geen algemene wet dat een bepaalde waarde correspondeert met kwaliteit. Juist onze scouting heeft, met name tijdens het eerste jaar Slot, bewezen dat het voor goedkope bedragen hele waardevolle spelers kan halen.

De door jou genoemde Caicedo kwam bijvoorbeeld naar de Premier League voor slechts 4 miljoen pond. Weer een voorbeeld dat je spelers niet per se duur hoeft te halen, zolang je maar op potentie en kwaliteit scout.

Vorige zomer is wat mij betreft een heel goed voorbeeld is hoe het niet moet, terwijl er toen voor veel grotere bedragen spelers werden gekocht. Maar je ziet dat die transferwaarden niet per se corresponderen met kwaliteit en kunde, maar ook met de manier waarop de markt werkt. En de markt is zeker niet feilloos.

*Overigens ben ik het wel met jou en Socrates eens als het om Eredivisie spelers gaat, daarvan valt heel goed in te schatten welk niveau ze gaan behalen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 14 juli 2024 om 22:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 14 juli 2024 om 11:19:

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 13 juli 2024 om 21:42:

Zerrouki en Ueda gaan door waar ze vorig seizoen gebleven waren. Slappe hap, worden nooit dragende spelers. Ongekend dat die ooit zijn gekocht. Ze missen snelheid, dynamiek en echte wilskracht. Zerrouki is absoluut ongeschikt om Wieffer op te volgen. Als Ueda en Carranza (afgaande op de analyses en de YouTube beelden) de eerste spitsen worden (ga er nog vanuit dat Gimenez vertrekt) hebben we voorin een probleem.



Die twee lieten het inderdaad weer niet zien. Carranza vind ik te vroeg om af te schrijven, die hebben we nog niet eens gezien.



Het is wel een enorme rode vlag als het niet lukt om een speler er op highlightfilpmjes goed uit te laten zien. Niet alles bepalend en iedereen moet een kans krijgen etc. maar heel erg bemoedigend is het niet.

In 2022 kozen we echt voor spelers met een ander profiel dan nu. Krijg een beetje de ndruk dat de scoutingslijstjes van Arnesen op zijn.



In de basis eens met je argument en in het verleden (vóór komst Arnesen/scouting) zou ik veel negatiever zijn dan nu, maar om hem al volledig af te schrijven op basis van een MLS verleden en gebrek aan goede highlight filmpjes gaat me dan net wat te ver.

Dat gezegd hebbende zou ik ook liever een Rodriguez of een vergelijkbaar enorm talent komen, waarvan je het idee hebt dat ze in de toekomst wereldtop zouden kunnen worden na goede ontwikkeling bij Feyenoord en een Europese (sub)topclub.

Wat dat betreft verschil ik in elk geval met Kraaij's opvatting hierboven die stelt dat je nu moet inzetten op gearriveerde spelers. Dat is echt het laatste dat Feyenoord moet doen mijns inziens, hebben we al vaker geprobeerd en dat is vaak mislukt bij Feyenoord. Je betaalt enorme salarissen en vaak ook behoorlijke transferbedragen voor spelers die aan hun plafond zitten en nul ambitie hebben om nog de Europese top te halen, ik vind dat niet passen bij het type club dat wij zijn. Een enkele uitzondering zoals van Persie, Kuyt, Gio en mogelijk de Vrij daargelaten, hoop ik dat dat we de categorie ervaren gearriveerde spelers zoveel mogelijk links laten liggen.

 

+1/-0

Ik snap jou punt ook Willykment, en ik denk dat er een gezonde balans moet zijn. Ik vind het alleen jammer dat we enkele jaren geleden 6m voor een Veerman te veel geld vonden. Terwijl hij nu het verschil maakt en dit seizoen of later voor 3-4 of vijfvoudige vertrekt.

Gezien de inkomsten van vertrekkende spelers en de Champions League, had ik gehoopt op wat meer aankopen van gearriveerde spelers. PSV neemt dit risico al meerdere jaren en hebben eigenlijk alleen Bruma, Max en dit jaar met Lozano minder goede ervaringen. Waarbij ze de spelers voor wat minder weer moeten verkopen.

*Met gearriveerde spelers, bedoel ik geen "oude spelers". Meer recente voorbeelden bij PSV als Veerman, Sangare, Schouten, Dest, Tillman, Lang (wellicht wel Pepi, Flamingo). Spelers die je voor 10-15 miljoen koopt, maar wel 25+ miljoen de deur uit stappen.

Ik bedoel geen Makaay, Hofland, Mols, etc. etc.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 juli 2024, 16:29:20.

 

+1/-0

Feyenoord verwelkomt Lingr, López en Ivanušec

Ondrej Lingr, Marcos López en Luka Ivanušec hebben zich weer gemeld bij Feyenoord. De Rotterdammers plaatsen op sociale media een video waarin de drie internationals arriveren bij De Kuip. De verdediger, middenvelder en aanvaller ontvangen het nieuwe thuisshirt voor het komende seizoen. ''Goed om terug te zijn'', is de eerste reactie van Lingr.

Lingr is met Tsjechië niet verder gekomen dan de groepsfase op het EK in Duitsland. De middenvelder van Feyenoord werd met zijn land laatste in Groep F met Portugal, Turkije en Georgië. Lingr speelde tachtig minuten en sluit fit aan na zijn vakantie. Ivanušec werd ook tijdens de groepsfase uitgeschakeld. Het avontuur van López met Peru zat er na drie wedstrijden ook op in de Copa América.

Trainer Brian Priske moet nog wachten op Santiago Gimenez, Gernot Trauner, David Hancko, Justin Bijlow en Lutsharel Geertruida. Het is bekend dat Hancko donderdag weer gaat aansluiten en de trainer liet weten dat Bijlow zich op 22 juli weer gaat melden op het trainingscomplex van de Rotterdammers. Wanneer de overige Feyenoorders aansluiten is op dit moment niet duidelijk.

 

+1/-0

Helemaal mee eens met deze kop, veel nieuwe spelers, maar echte versterkingen ontbreken nog volledig.
Zo raak je echt achterop ( PSV ) en ben je niet Champions League proof.
Ik krijg nou niet het juiste gevoel ...

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2024/2025