Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » PSV-Feyenoord (03/03/2024-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

PSV-Feyenoord 2-2 (1-1)
scoreverloop: 04. Tillmann 1-0, 22. Minteh 1-1, 61. Gimenez 1-2, 71. Til 2-2.
Competitiewedstrijd: 24
Datum: 03/03/2024-
Tijd: 14:30-
Plaats: Philips Stadion, Eindhoven-
Gele kaart: 55. Zerrouki, 60. Wieffer, 83. Timber.
Bijzonderheid: Minteh scoort zijn 6e goal van het seizoen, de 59e goal van dit seizoen en de 30e uit goal van Feyenoord dit seizoen, Gimenez scoort zijn 20e goal van het seizoen, de 60e goal van dit seizoen voor Feyenoord en de 31e uit goal van Feyenoord dit seizoen.

Competitie: 24-17-05-02 56 60-19
Thuis: 12-08-03-01 27 29-08
Uit: 12-09-02-01 29 31-11

Topscoorders: Gimenez/20, Timber, Geertruida, Minteh/6, Stengs/5, Paixão, Wieffer/4, Lingr/2, Sauer, Ueda, Ivanušec, Milambo, Nieuwkoop, Dilrosun, Hancko/1.

Opstelling Feyenoord: Wellenreuther/#22; Geertruida/#04(C), Beelen/#03, Hancko/#33, Hartman/#05(87. Lopez/#15); Wieffer/#20, Timber/#08, Zerrouki/#06; Minteh/#19(75. Nieuwkoop/#02), Gimenez/#29, Milambo/#27(67. Ivanusec/#17).

Wissels Feyenoord: Lamprou/#31, Van Sas/#39, Read/#26, Sauer/#25, Ueda/#09, Paixão/#14.

Buiten Wedstrijdselectie Feyenoord: -Bijlow/#01(Kuit), -Jahanbakhsh/#07(Bovenbeen), -Stengs/#10(Knie), -Dilrosun/#11(Club America), -Van den Belt/#16(Hamstrings), -Trauner/#18(Hamstrings), -Zechiël/#24(Knie), -Lingr/#32(Ziek) -Arnaud/#40(Niet Geselecteerd), -Berger/#41(Niet Geselecteerd), -Candelaria/#42(Niet Geselecteerd), -Sanyang/#43(Niet Geselecteerd), -Groen/#44(Niet Geselecteerd), -De Blok/#45(Niet Geselecteerd), -Breinburg/#46(Niet Geselecteerd), -Elmensdorp/#47(Niet Geselecteerd), -Van der Sluijs/#48(Niet Geselecteerd), -Husselin/#49(Niet Geselecteerd), -Van der Heijden/#50(Niet Geselecteerd), -Pušić/#51(Niet Geselecteerd), -Hokke/#52(Niet Geselecteerd), -Rais/#53(Niet Geselecteerd), -Kleijn/#54(Niet Geselecteerd), -Netten/#55(Niet Geselecteerd), -Rust/#56(Niet Geselecteerd), -Valk/#57(Niet Geselecteerd), -Zaal/#58(Niet Geselecteerd), -Kroesen/#59(Niet Geselecteerd), -Alemayehu/#60(Niet Geselecteerd), -Essanoussi/#62(Niet Geselecteerd), -Slory/#63(Niet Geselecteerd), -Lima/#65(Niet Geselecteerd), -Schens/#66(Niet Geselecteerd), -Giersthove/#67(Niet Geselecteerd), -Haksteeg/#68(Niet Geselecteerd), -Kraaijeveld/#69(Niet Geselecteerd), -Van Persie/#70(Niet Geselecteerd), -Plug/#71(Niet Geselecteerd), -Redmond/#73(Niet Geselecteerd), -Sliti/#74(Niet Geselecteerd), -Gardenier/#75(Niet Geselecteerd), -Otte/#76(Niet Geselecteerd), -Rambocus/#77(Niet Geselecteerd), -Ringeling/#78(Niet Geselecteerd), -Sneijer/#79(Niet Geselecteerd), -Ulutaş/#80(Niet Geselecteerd), -Ka/#XX(Niet Geselecteerd), -Sebbar/#XX(Niet Geselecteerd), -El Harmouz/#XX(Niet Geselecteerd), -Ouarghi/#XX(Niet Geselecteerd), -Cruz/#XX(Niet Geselecteerd), -Mojanaga/#XX(Niet Geselecteerd), -Neijenhuis/#XX(Niet Geselecteerd), -Moses/#XX(Niet Geselecteerd), -Fuaad(Niet Geselecteerd), -Vloemans(Niet Geselecteerd), -Mulugeta(Niet Geselecteerd), -Rudisill/#XX(Niet Geselecteerd).

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 maart 2024, 23:04:40.

 

+1/-0

Bij Feyenoord loopt zowat iedereen op z'n wenkbrauwen en bij PSV zijn de degene die meespelen fit. Waar zit nou toch precies dat verschil? Roma?
Als het een gelijkspel wordt, dan mogen we tevreden zijn. Alles gaat moeiijk, mondjesmaat.

Onverhoopt toch winnen? Leuk, maar die zeven punten verschil ga je dan toch niet meer in het resterende deel goedmaken. Ik hoop er wel op.

Als we maar goed voor de dag komen en in ieder geval geen verlies...

 

+1/-0

Gaat moeilijke wedstrijd worden. PSV is dit jaar een maatje te groot, voor iedereen.

Maar je hebt altijd wondertjes waarbij de op papier mindere ploeg tcoh wint, zoals Hercules dit jaar. Het kan altijd, al schat ik de kansen 80-20% in.

 

+1/-0

2-0 al hoop ik dat het 1-2 ofzo gaat worden

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 02 maart 2024 om 01:43:

Bij Feyenoord loopt zowat iedereen op z'n wenkbrauwen en bij PSV zijn de degene die meespelen fit. Waar zit nou toch precies dat verschil? Roma?
Als het een gelijkspel wordt, dan mogen we tevreden zijn. Alles gaat moeiijk, mondjesmaat.

Onverhoopt toch winnen? Leuk, maar die zeven punten verschil ga je dan toch niet meer in het resterende deel goedmaken. Ik hoop er wel op.

Als we maar goed voor de dag komen en in ieder geval geen verlies...


Het verschil is, dat Timber bij PSV geen basisplaats zou hebben en Stengs ook niet.

 

+1/-0

Ik hoop op een gelijkspel maar denk dat dit al teveel gevraagd wordt. In ieder geval succes mannen en ga ervoor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 02 maart 2024 om 09:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 02 maart 2024 om 01:43:

Bij Feyenoord loopt zowat iedereen op z'n wenkbrauwen en bij PSV zijn de degene die meespelen fit. Waar zit nou toch precies dat verschil? Roma?
Als het een gelijkspel wordt, dan mogen we tevreden zijn. Alles gaat moeiijk, mondjesmaat.

Onverhoopt toch winnen? Leuk, maar die zeven punten verschil ga je dan toch niet meer in het resterende deel goedmaken. Ik hoop er wel op.

Als we maar goed voor de dag komen en in ieder geval geen verlies...


Het verschil is, dat Timber bij PSV geen basisplaats zou hebben en Stengs ook niet.



Hou toch op met dat gecalimero. Stengs is international en Timber binnenkort ook.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 02 maart 2024 om 09:47:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 02 maart 2024 om 09:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 02 maart 2024 om 01:43:

Bij Feyenoord loopt zowat iedereen op z'n wenkbrauwen en bij PSV zijn de degene die meespelen fit. Waar zit nou toch precies dat verschil? Roma?
Als het een gelijkspel wordt, dan mogen we tevreden zijn. Alles gaat moeiijk, mondjesmaat.

Onverhoopt toch winnen? Leuk, maar die zeven punten verschil ga je dan toch niet meer in het resterende deel goedmaken. Ik hoop er wel op.

Als we maar goed voor de dag komen en in ieder geval geen verlies...


Het verschil is, dat Timber bij PSV geen basisplaats zou hebben en Stengs ook niet.



Hou toch op met dat gecalimero. Stengs is international en Timber binnenkort ook.



Waarom is dat calimero dan om te zeggen? Stengs zou bij PSV in ieder geval geen basisplaats hebben als iedereen daar fit is. Timber alleen als ze zouden schuiven en Schouten in de verdediging zouden zetten.

Stengs zat er de vorige interlandperiode ook alleen maar bij omdat er toen veel blessures waren. Of Timber bij de uiteindelijke selectie komt betwijfel ik ook. Niet omdat ik hem slecht vind of wat dan ook, want hij is bezig aan een geweldig seizoen. Maar wel gezien de concurrentie op het middenveld. Voor twee plekken op het middenveld heeft hij denk ik een man of zes/zeven voor zich in de pikorde.

 

+1/-0

Altijd dat kleiner maken van je eigen spelers tov de concurrentie. Alsof Philips een soort City middenveld heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 02 maart 2024 om 09:47:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 02 maart 2024 om 09:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Sobat schreef op 02 maart 2024 om 01:43:

Bij Feyenoord loopt zowat iedereen op z'n wenkbrauwen en bij PSV zijn de degene die meespelen fit. Waar zit nou toch precies dat verschil? Roma?
Als het een gelijkspel wordt, dan mogen we tevreden zijn. Alles gaat moeiijk, mondjesmaat.

Onverhoopt toch winnen? Leuk, maar die zeven punten verschil ga je dan toch niet meer in het resterende deel goedmaken. Ik hoop er wel op.

Als we maar goed voor de dag komen en in ieder geval geen verlies...


Het verschil is, dat Timber bij PSV geen basisplaats zou hebben en Stengs ook niet.



Hou toch op met dat gecalimero. Stengs is international en Timber binnenkort ook.


Feit is, dat PSV de afgelopen 50 jaar een beter beleid gevoerd heeft dan Feyenoord.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 02 maart 2024 om 10:30:

Altijd dat kleiner maken van je eigen spelers tov de concurrentie. Alsof Philips een soort City middenveld heeft.


Hancko, Geertruida, Hartman, Trauner, Beelen, Wellenreuther en Wieffer zijn goede of geweldige spelers. Minteh wil heel graag slagen. De spitsen willen slagen, ook al lukt het even niet. Spelers worden niet kleiner gemaakt.

 

+1/-0

Oké morgen moeten we tegen het grote machtige Philips wat op elke positie zoveel betere spelers heeft dan ons armoedige clubje. Het is te hopen dat ze medelijden met ons hebben en zich inhouden. Onze spelers zouden niet eens basis staan in het KKD elftal van Philips, het grote machtige rijke Philips.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 02 maart 2024 om 10:30:

Altijd dat kleiner maken van je eigen spelers tov de concurrentie. Alsof Philips een soort City middenveld heeft.



Wel een beter middenveld dan die van ons, terwijl onze verdediging vele malen beter is

 

+1/-0

Of de spelers individueel zoveel beter zijn weet ik niet. Waarschijnlijk wel, maar waar ik het grote verschil zie in PSV tov Feyenoord is dat ze:

1. Een visie/ plan hebben in hun aankoopbeleid
2. Een technische staf die hun plan/ visie vertaald naar resultaat op het veld
3. Een bredere selectie hebben waardoor ze meer type spelletjes kunnen spelen. (Bv tegen Ajax, stonden met rust 1-2 achter en zetten wat om in het systeem en winnen uiteindelijk ruim).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 02 maart 2024 om 12:09:

Of de spelers individueel zoveel beter zijn weet ik niet. Waarschijnlijk wel, maar waar ik het grote verschil zie in PSV tov Feyenoord is dat ze:

1. Een visie/ plan hebben in hun aankoopbeleid
2. Een technische staf die hun plan/ visie vertaald naar resultaat op het veld
3. Een bredere selectie hebben waardoor ze meer type spelletjes kunnen spelen. (Bv tegen Ajax, stonden met rust 1-2 achter en zetten wat om in het systeem en winnen uiteindelijk ruim).



1 en 2 hebben wij ook. PSV heeft gewoon net wat meer geld en bijvoorbeeld 15 miljoen aan Lang, 12 aan Schouten en 10 aan Pepi kunnen uitgeven om maar wat te noemen. Plus iets hogere salarissen. En idd een bredere selectie. Ze plukken ook de vruchten van een goede jeugdopleiding, daar lopen ze iets in voor. Allemaal als gevolg van beleid van jaren. Wij maken daar nog eenninhaalslag in.
Voor de rest valt het ook allemaal mooi in elkaar, soms heb je zo’n jaar

 

+1/-0

Ik vind niet dat wij 1 en 2 hebben.

 

+1/-0

Psv heeft een leuk team maar alles zit nu gewoon mee en bij Feyenoord wat meer tegen.
Hoe vaak hebben we bij Feyenoord niet gezien dat die ene aanval van de tegenstander ook gelijk een goal is.
Tegen Psv heb ik ze echt 100% kansen zien missen.
Dus het zit gewoon meer mee en je kan meer verbloemen met de aanval van Psv dan de aanval van Feyenoord dat kan.

De verdediging van Feyenoord vind ik echt 3x beter dan die van Psv ook.
En het is eigennlijk ook gewoon abnormaal om zo weinig punten te verspelen(1x gelijspel)dan blijven ze ook in de flow zitten.

En grootste voordeel die psv heeft is dat ze echt heerlijk met de jeugdspelers omgaan.
Gewoon erin gooien en laat maar zien, dat betaald zich uit.

 

+1/-0

Ik ben het met Kraaij eens dat we ten opzichte van PSV een visie/ plan missen in ons aankoopbeleid (punt 1). Verdedigend geloof ik het wel, maar met name het identificeren van de juiste aanvallers lijkt een uitdaging voor te Kloese en Slot. Ze hebben allerlei namen uit hun netwerk gehaald, maar hier had de scouting een veel grotere rol moeten spelen. Komende transferzomer hoop ik dat te Kloese en Slot hun eigen netwerk passeren en gewoon eens uit de lijst van namen uit de scouting gaan putten zoals gebruikelijk bij een topclub waar visie leidend is.

Daaruit volgt ook dat PSV met name voorin een bredere selectie heeft (punt 3). Die ze ook zelf breder hebben gemaakt, omdat Bosz hun aanvallende talenten meer kansen heeft gegeven (Babadi bijvoorbeeld, die daarvoor qua ontwikkeling niet voorliep op Milambo en Slory).

Ik vrees dat Slot in z'n hoofd heeft dat hij gevestigde namen wil halen (vrees nu al dat we straks vol gaan voor Danjuma, dat zou volledig passen in de lijn die door Slot en DtK is ingezet van afgelopen zomer), zoals Ajax dat op begeven moment ging doen, maar ik denk dat je veel meer moet kijken naar specifieke kwaliteiten in plaats van namen. Selecteren op Sinisterra achtige spelers die diepte, een actie en creativiteit aan hun spel kunnen toevoegen. Rangers heeft bijvoorbeeld Cortes gehaald, zo'n type speler hadden wij ook goed kunnen gebruiken naar mijn mening. Dan hoef je niet eens de bedragen te betalen die PSV heeft betaald.

Punt 2 van Kraaij zie ik anders. Ook wij hebben een technische staf die hun plan/ visie vertaald naar resultaat op het veld. We draaien ook geen rampseizoen wat dat betreft, maar mede door het falende aankoopbeleid heb je niet de aanvallers die ons makkelijker naar resultaat kunnen helpen. In dat opzicht ben ik het niet geheel eens met bovenstaande post, PSV heeft echt zeker geen extra geluk gehad ten opzichte van ons. Dat zij bovenaan staan is puur een gevolg van een surplus aan aanvallende kwaliteit en een effectieve tactiek.

Het enige dat ik wel zie ten aanzien van de spelopvatting van onze technische staf is dat het iets teveel is doorgeslagen naar controle via balbezit, waar ik bij PSV iets meer risico en variatie zie in hun aanvallende spelpatronen. Het zal ook te maken hebben met de kwaliteit die zij daar hebben staan, maar ik hoop wel dat Slot meer aandacht gaat besteden aan de aanvallende spelpatronen.

Daarnaast ben ik het met wehave eens dat Bosz talenten meer kansen lijkt te geven. Spelers zoals Sauer, Milambo, Slory en eerder ook Zechiël (nu natuurlijk niet mogelijk vanwege zijn blessure) zouden wat mij betreft meer speelminuten moeten krijgen. Ik zie het niet gebeuren, maar als Slot slim is dan gaat hij de eindfase van de competitie benutten om deze grote talenten in te passen en te werken aan ons aanvallende spel. Ik meende ergens voorbij te zien komen dat hij in elk geval aan dat laatste wil gaan werken nu het dubbele programma voorbij is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 02 maart 2024 om 14:07:


Ik meende ergens voorbij te zien komen dat hij in elk geval aan dat laatste wil gaan werken nu het dubbele programma voorbij is.




Ik hoop het echt maar geloof niet dat Slot dat gaat doen.
Laatste wedstrijd zat de hele bank nog vol met jeugdspelers en niet 1 kreeg een kans.
Janbaks op links opeens terwijl je Sauer op de bank heb is voor mij echt de doodsteek naar de jeugd als je dat soort beslissingen maakt.
Had het vooraf al voorspeld maar toch pijnlijk om steeds te zien.

Wat ik trouwens ook wel heel apart vond dat Slot laatst zei dat hij helemaal niet wist dat zijn buitenspelers maar 1x hebben gescoord sind sept toen hij ziek voor de buis zat.
Dat hoor je toch te weten?
Lijkt erop dat hij helemaal niet zo bezig is om dat te verbeteren dan..

 

+1/-0

Ik denk dat we vanmiddag zeker niet kansloos zijn.
We hebben verdomme Roma voor 70.000 Romeinen stil gekregen en bijna verslagen, pas na pingels gingen we eruit.

Dat is wat wij werkelijk kunnen, daar moet je nu je kracht uit halen.
Je ziet het ook vaak bij de Special Forces, op moment dat je niet meer kunt, dan komt pas je echte karakter naar boven. Daar moet de selectie nu wekelijks uit putten en uiteindelijk doen ze dat ook, ook al is het voetbal niet om aan te zien. Toch pakken we wel de punten.

Vooral dat stukje karakter ga je vandaag nodig hebben.

Mentaal is deze selectie stiekem sterker dan we soms willen zien, dat begin ik de laatste weken wel te beseffen en te zien.

Je moet vooral PSV dood spelen, niet teveel meegaan in hun strijd en de rust vinden en de gaten vinden. Geen herhaling van de bekerwedstrijd, maar eigenlijk het tegenovergestelde, gecombineerd met hoog drukzetten.
Dan is PSV te verslaan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » PSV-Feyenoord (03/03/2024-14:30)