Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Fortuna Sittard (13/08/2023-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 13 augustus 2023 om 18:53:

Zoals één zwaluw geen zomer maakt, maakt één pinguïn ook geen winter.

Dit is een valse start en nu moet je in de achtervolging. Dat kost onnodig veel energie en moeite. En dat had je kunnen voorkomen. Maar ik ga niet mee in deze negativiteit hier. Ik heb genoeg zaken gezien die ‘houvast’ bieden en waar Feyenoord op kan verder bouwen. Spelers moeten fitter worden, Slot moet (de juiste) keuzes maken en dan staat er binnen enkele weken (min of meer) hetzelfde team maar die in veel opzichten compleet anders voor de dag komt.



Het resultaat is het probleem niet, de weg waarlangs dat resultaat behaald is wel.
-peperduur middenveld dat niet klopt. Zerrouki overbodig, Timber is een miskoop, Stengs (als je hem als middenvelder ziet) is (vooral in salaris) erg duur maar mist teveel om een versterking "aan de bovenkant" te zijn.
-Probleem van voorgaande is dat je hier voor jaren aan vast zit. Je krijgt dit soort dure spelers ook niet zo maar van de loonlijst
-Probleem van de overbodige Zerrouki is dat je Wieffer kapotmaakt. Hij speelde na de Zerrouki wissel al weer aanzienlijk beter. Nog meer kapitaalvernietiging dus.
-Nieuwkoop voor Pedersen vind ik een gotspe. Ik snap de kritiek op Pedersen echt wel, maar hij is wel een trouwe kracht die nooit verzaakt. Om hem dan direct te passeren voor Nieuwkoop is schandalig. Hij was drie jaar geleden in een heel matig Feyenoord zo slecht dat hij naar Willem II ging.
-Jeugdspelers worden genegeerd. Sauer, Milambo en Zechiel zijn niet minder dan Van de Belt, Minteh of Timber.
-Salarishuishouding barst uit zijn voegen met tal van overbodige spelers
-Beleid van vorig jaar (jonge spelers op de groei) is overboord gezet; Slot bepaalt alles terwijl we geweldige scouts hebben

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Ik kan je helemaal volgen en ben het met veel eens. Dat heb ik ook al in meerdere reacties op verschillende plekken aangegeven.

Ik denk alleen dat je een aantal zaken wat tijd moet gunnen. Wieffer heeft een waanzinnig half jaar (nog maar een half jaar hè? Dan moeten we niet vergeten) een mindere periode. Het helpt niet dat hij als enige is overgebleven van het middenveld en opeens in een andere rol moet spelen. Maar op den duur zie ik dat wel goedkomen. Voor de korte termijn zou ik hem weer ‘op 6’ zetten, en hem alle vertrouwen geven. Dan voetbalt hij zichzelf wel weer uit dit dipje.

Ik denk dat het helpt als Timber naast hem ‘op 8’ staat, en Zerrouki even naar de bank verhuist. Ik vond Timber best aardig spelen, en Wieffer leek ook een beetje op te leven toen Zerrouki naar de kant ging en hij weer meer in z’n oude rol terechtkwam.

Betekent niet dat ik Zerrouki afschrijf, die gaan we dit seizoen nog goed kunnen gebruiken. Hij behoort misschien wel tot onze beste middenvelders, maar op dit moment nog niet tot het beste middenveld.

Wat betreft die overheidsgeld dure spelers, die zorg deel ik. En daarom vind ik de komst van Idrissi niet nodig. Feyenoord moet eerst maar eens wat buitenspelers verkopen.

En ook die talenten mogen wat mij betreft meer kansen krijgen.

Ik heb vandaag een verdediging gezien die met een man minder (en met het nodig kunst- en vliegwerk, dat geef ik toe) de nul gehouden heeft. Ik heb een heel dreigende Paixao gezien, wiens vizier ook nog niet op scherp staat. Maar dat komt wel. Als Stengs en Gimenez dan ook fitter en in vorm komen, en we hebben die doelgerichte, opportunistische en ijverige Japanner er nog achter; komt het echt wel goed.

Met Ivanusec ‘op 10’ krijg je daar ook meer voetbal, een speler die de bal altijd wil hebben en zich niet verstopt. Dat is voor de linies achter hem ook fijn spelen.

Het glas is halfvol.

Slot is soms wat koppig en hardleers, maar uiteindelijk zet hij het altijd wel goed neer. Op den duur. Dat zal ook nu wel gebeuren, over de duur van een paar weken. Hopelijk is de achterstand dan niet te groot.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 13 augustus 2023 om 18:53:

Zoals één zwaluw geen zomer maakt, maakt één pinguïn ook geen winter.

Dit is een valse start en nu moet je in de achtervolging. Dat kost onnodig veel energie en moeite. En dat had je kunnen voorkomen. Maar ik ga niet mee in deze negativiteit hier. Ik heb genoeg zaken gezien die ‘houvast’ bieden en waar Feyenoord op kan verder bouwen. Spelers moeten fitter worden, Slot moet (de juiste) keuzes maken en dan staat er binnen enkele weken (min of meer) hetzelfde team maar die in veel opzichten compleet anders voor de dag komt.



Zoveel balverlies is ook niet wat we gewend waren de laatste twee jaar. Paniek is (nog) niet nodig, maar dat is wel zorgwekkend. Feyenoord blijft heel moeilijk tekloppen hoor maar zelf genoeg scoren kan ook een dingetje worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

arrow1 schreef op 13 augustus 2023 om 17:50:

Echt middelmaat inderdaad. Niet te geloven. De vraag is, hoe lossen we dit op ? Slot gaat deze bagger-selectie ook niet een twee drie door de wc spoelen.



Hoe lossen we dit op is inderdaad wel een issue.

We hebben heel veel geld aan het middenveld besteed en Slot stelt nu zelf dat er geen 10 is. Bizar. Want Timber. Belt, Stengs en Zerrouki zijn toch echt zijn aankopen. Had hij dat niet anders moeten besteden dan?

Wieffer en Zerrouki samen gaat niet, ze zijn beiden een pure zes. Timber is inmiddels wel een miskoop en Stengs, ach, hij krijgt de tijd maar ik vind het erg slap.

Ik denk dat ik (met pijn in het hart) Wieffer en (met minder pijn in het hart) Timber zou verkopen. Ik zou overigens liever Zerrouki dan Wieffer weg doen, maar dat kan niet en je krijgt er niets voor. Wellicht kan je voor Dilrosun en Walemark ook lozen. De opbrengst zou ik in zeer creatieve spelers steken en ik zou Milambo doorschuiven.


Ik vrees nu al dat PSV ons heel hard heeft ingehaald, Ajaks is een vraagteken maar ook zij investeren weer fors.

 

+1/-0

Ploegen gaan zich natuurlijk ook instellen op het bekende spel van Slot, Buijs liet Fortuna vroeg druk zetten zo slim is hij wel en ze kregen gewoon goede kansen gelukkig was Bijlow op slippertje na erg sterk.

 

+1/-0

Denk ook dat met 6 nieuwkomers en mogelijk meer de groep nog naar elkaar moet groeien, Slot verwacht terecht dat Feyenoord de komende weken beter gaat draaien.

 

+1/-0

Slot kan wel willen proberen en stellen dat er betering komt maar feit is intussen dat we achterop gaan hinken en ik vraag mij af of de Slot-doctrine niet te veel gemeengoed gaat worden, andere clubs beginnen het spel door te krijgen en zetten ons vast. Enige oplossing is een paar pure cracks te halen en een hele hoop spelers die er enkel zijn voor de leuk buiten te zetten.

 

+1/-0

Laten we deze teleurstelling slikken en duimen draaien dat het zondag tegen de kerels uit West beter gaat. Het is nu nog te vroeg om gelijk al met azijn te gaan smijten. Maar dat er moet worden ingegrepen op het middenveld is na gisteren wel duidelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DubbelQ schreef op 14 augustus 2023 om 09:19:

Laten we deze teleurstelling slikken en duimen draaien dat het zondag tegen de kerels uit West beter gaat. Het is nu nog te vroeg om gelijk al met azijn te gaan smijten. Maar dat er moet worden ingegrepen op het middenveld is na gisteren wel duidelijk.


En zo is dat, DubbelQ. Het seizoen is net begonnen, en laten we niet te veel vooruit lopen op hoe Slot met de spelers gebruiken gaat. Hij heeft nog steeds inzichten hoe met spelers om te gaan om tot prestaties te komen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Fortuna Sittard (13/08/2023-14:30)