Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Fortuna Sittard (13/08/2023-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Aanwinst Ayase Ueda zondag inzetbaar voor Feyenoord

Ayase Ueda kan aanstaande zondag zijn debuut maken voor Feyenoord, zo meldt 1908.nl. De 24-jarige spits is speelgerechtigd en heeft de mogelijkheid om tegen Fortuna Sittard zijn eerste minuten te maken in het shirt van de Rotterdammers.

Ueda heeft deze week al de kans gehad om mee te trainen met Feyenoord en is in voldoende conditie om speelminuten te maken. De Japanner heeft volledig deelgenomen aan de voorbereiding bij Cercle Brugge en sluit dus ook fit aan in de ploeg van trainer Arne Slot.

Ueda haalt vandaag zijn werkvergunning op bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst. De aanvaller had al toestemming om mee te trainen bij Feyenoord. De speler zelf gaf afgelopen week al aan klaar te zijn voor zijn eerste minuten in De Kuip.

Nieuwkoop zondag ook inzetbaar voor Feyenoord

Trainer Arne Slot kan zondag ook beschikken over Bart Nieuwkoop, zo meldt Feyenoord in een persbericht. De aanwinst tekende donderdag zijn contract tot medio 2027 en kan tegen :kuip
Fortuna Sittard direct zijn minuten maken in het shirt van de Rotterdammers.

''De Belgische voetbalbond heeft het internationale transfercertificaat afgegeven, waardoor Bart Nieuwkoop eveneens speelgerechtigd is voor aankomende zondag,'' schrijft de club, nadat eerder bekend werd dat Ayase Ueda zijn gecombineerde vergunning voor verblijf en arbeid is afgegeven.

De vijftienvoudig Japans international kwam eerder deze maand over van Cercle Brugge en heeft in De Kuip een contract getekend voor vijf seizoenen, tot medio 2028. Nieuwkoop kwam over van Union Saint-Gilloise voor een bedrag van maximaal tweeënhalf miljoen euro, dat door een doorverkooppercentage in de toekomst nog kan oplopen.

Nieuwkoop voelt zich thuis
''Ik wist dat er interesse was en op een gegeven moment gaat het supersnel'', vertelt de verdediger in gesprek met Feyenoord Media. ''Het is in een paar dagen helemaal rond gekomen en daar ben ik supertrots op. Ik ben hier twee jaar geleden weggegaan na tien hele mooie jaren. Het is altijd mijn club gebleven en als je dan hoort van de interesse, is het voor mij niet moeilijk om die keuze te maken om terug te keren. Het voelt als thuiskomen, ondanks dat er veel nieuwe gezichten zijn.''

Nieuwkoop heeft uitgebreid gesproken met trainer Arne Slot. "Ik denk dat Slot een fan is van de intensiteit die ik kan leveren in wedstrijden. Dat heeft hij gevraagd om dat hier ook weer te brengen. Natuurlijk om de competitie binnen het elftal weer te versterken, dus daar ga ik mijn best voor doen. Ik heb heel veel zin om onder Arne te starten. Ik kijk uit naar de wedstrijden in De Kuip. De afgelopen seizoenen heb ik ze bezocht als supporter. Mooi om nu weer op het veld te staan."

Slot over Ayase: ''Tijdens voorbereiding amper minuten gemaakt''

Feyenoord kan in aanloop naar de thuiswedstrijd tegen Fortuna Sittard beschikken over een nagenoeg fitte selectie. Trainer Arne Slot kan alleen niet beschikken over buitenspeler Patrik Wålemark. De Zweed ontbrak al tijdens de voorbereiding en kan ook geen minuten maken tijdens de start van de Eredivisie. Ayase Ueda moet ook nog stappen maken in zijn fitheid.

''Ayase heeft tijdens de voorbereiding amper minuten gemaakt bij Cercle Brugge'', begint trainer Arne Slot. ''Hij heeft een keer vijfentwintig minuten gespeeld. Hij is, net als elke nieuwe speler bij ons, fysiek nog niet helemaal op het niveau qua uithoudingsvermogen. Dat is in zijn geval logisch, vanwege de transferperikelen en een blessuretje dat hij in de voorbereiding heeft gehad, heeft hij weinig speelminuten gehad. Hij moet eerst zorgen dat hij topfit wordt.''

Feyenoord heeft de 24-jarige Japanner vooral gehaald als concurrent voor Santiago Gimenez. Al gaan er ook geluiden dat Ueda uit de voeten kan als linksbuiten. Slot wil daar op dit moment nog niet aan denken. ''Dan vind ik het nog steeds vooral een spits. Als hij topfit is, kunnen we ook gaan nadenken over welke posities hij nog meer aankan. In eerste instantie is hij gehaald als spits en zal hij de concurrentie met Santiago aan moeten gaan."

Bart Nieuwkoop
Aanwinst Bart Nieuwkoop is klaar voor zijn rentree en heeft geen tijd nodig om te wennen aan het spel van Feyenoord. ''Het is wel zo dat hij twee competitiewedstrijden gespeeld heeft, dus hij is fit genoeg om te starten. Ik heb al vaker gezegd dat wij hier ook geen hogere wiskunde aan het doen zijn als het om voetbal gaat. We spelen 4-3-3, met een back die veel opkomt. Als we de bal niet hebben, dan rennen we tot we hem weer hebben. Dus Nieuwkoop is inzetbaar en het zit in mijn hoofd om hem te laten starten.''

Gernot Trauner
Verder keert Gernot Trauner weer terug van een knieblessure. De Oostenrijker heeft sinds de uitwedstrijd van afgelopen seizoen tegen AS Roma geen minuten meer kunnen maken. Slot doet rustig aan met de verdediger. ''Hij traint weer mee, maar is dusdanig lang uitgeschakeld dat het verstandig is om hem langer mee te laten trainen alvorens je hem zijn eerste wedstrijd laat spelen.''

Vermoedelijke opstelling Feyenoord: Basisplaats lonkt voor Nieuwkoop

In de aanloop naar het weekend waarin de competitie begint, heeft Feyenoord zich met een grote en grotendeels fitte groep kunnen voorbereiden. Arne Slot stond vrijdag op het trainingsveld met 24 veldspelers en vier keepers, zo vertelde hij tijdens de persconferentie in aanloop naar de thuiswedstrijd tegen Fortuna Sittard.

De coach kan op zondag echter niet beschikken over Gernot Trauner en Patrik Wålemark, van wie al langer bekend is dat zij herstellende zijn van een blessure. Slot: ''Gernot traint wel weer met ons mee, maar is inmiddels al vier maanden niet inzetbaar. Het is dus verstandiger om hem nog wat langer te laten trainen, zodat het revalidatietraject dat hij heeft doorlopen straks niet voor niets is geweest.''

Slot heeft tegen Fortuna Sittard op zondag ook de beschikking over Ayase Ueda en Bart Nieuwkoop. Beide nieuwelingen zijn speelgerechtigd. Laatstgenoemde start naar verwachting direct in de basis bij Feyenoord. De rechtsback sluit wedstrijdfit aan bij de Rotterdammers en heeft tijdens de voorbereiding een prima indruk weten te maken. Vanwege transferperikelen wordt volgens het Algemeen Dagblad verwacht dat Nieuwkoop zich kan opmaken voor een basisplaats.


Feyenoord wil tegen Fortuna Sittard na de nederlaag tegen PSV goed reageren. Trainer Arne Slot heeft vertrouwen in zijn elftal. ''Dat betekent dat wij er weer volle bak tegenaan moeten, want het was vorig jaar ook heus niet elke week hosanna. Daar hebben we onze supporters keihard bij nodig. We hebben tegen sterke tegenstanders gespeeld en de groep is grotendeels fit geworden en gebleven, wat ook altijd een van de doelstellingen is.''

Bart Nieuwkoop
Slot was vrijdagmiddag lovend over de aanwinst: ''Hij is natuurlijk nog maar kort bij ons, maar hij heeft al twee competitiewedstrijden gespeeld in België en is dus fit genoeg om te starten. Hij zit in mijn hoofd om te kunnen starten. Bart is een heel agressieve speler zonder bal. Hij kan op een heel hoog tempo aanlopen richting een tegenstander en is dan in duels lastig te passeren. Daarnaast kan hij net als Marcus continu op en neer gaan. We hebben een jonge selectie en Bart is al ietsje ouder en heeft meer ervaring dan andere jongens.''

Competitiewedstrijd 1: Feyenoord-Fortuna Sittard 0-0 (0-0)
Datum: 13/08/2023-
Tijd: 14:30-
Plaats: Rotterdam, De Kuip-
Competitie: Thuis: Uit:
01-00-01-00 01 00-00 01-00-01-00 01 00-00 00-00-00-00 00 00-00
Scoreverloop: N.v.t.
Rode Kaart: 23. #17/Nieuwkoop

Opstelling Feyenoord: #01/Bijlow; #17/Nieuwkoop, #04/Geertruida(C), #33/Hancko, #05/Hartman(76. #09/Ueda); #20/Wieffer, #08/Timber(76. #07/Jahanbakhsh), #06/Zerrouki(35. #21/Beelen); #10/Stengs(83. #16/Van den Belt), #29/Gimenez, #14/Paixão(83. #19/Minteh).

Wissels Feyenoord: #22/Wellenreuther, #31/Lamprou, #02/Pedersen, #26/Hendriks, #15/Lopez, #11/Dilrosun, #62/Sauer.

Ontbreken Feyenoord:-#18/Trauner(Niet Wedstrijdfit),-#23/Wålemark(Niet Wedstrijdfit),
-#27/Milambo(Buiten Wedstrijdselectie),-#28Kasanjirwo(Buiten Wedstrijdselectie),
-#40/Arnaud(Buiten Wedstrijdselectie), -#41/Berger(Buiten Wedstrijdselectie),
-#42/Candelaria(Buiten Wedstrijdselectie),-#43/Sanyang(Buiten Wedstrijdselectie),
-#44/Groen(Buiten Wedstrijdselectie),-#50/Van der Heyden(Buiten Wedstrijdselectie),
-#52/Hokke(Buiten Wedstrijdselectie),-#53/Rais(Buiten Wedstrijdselectie),
-#54/Kleijn(Buiten Wedstrijdselectie), -#56/Van Veldhoven(Buiten Wedstrijdselectie),
-#57/Valk(Buiten Wedstrijdselectie),-#59/Kroesen(Buiten Wedstrijdselectie),
-#60/Van der Zeeuw(Buiten Wedstrijdselectie),-#63/Slory(Buiten Wedstrijdselectie),
-#64/Zechiël(Buiten Wedstrijdselectie),-#66/De Blok(Buiten Wedstrijdselectie),
-#68/Elmensdorp(Buiten Wedstrijdselectie),-#70/Rust(Buiten Wedstrijdselectie),
-#XX/Husselin(Buiten Wedstrijdselectie), -#XX/Breinburg(Buiten Wedstrijdselectie),
-#XX/Pušić(Buiten Wedstrijdselectie),-#XX/Zaal(Buiten Wedstrijdselectie),
-#XX/Gündüz(Buiten Wedstrijdselectie).

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 13 augustus 2023, 17:47:34.

 

+1/-0

De achterhoede staat wel met Bijlow Hartman-Hancko-Geertruida-Nieuwkoop
Voorin ben ik benieuwd Igor-Santi-Stengs mischien.
Middenveld Zerrouki-Timber-Wieffer??

Slot kennende vind hij een basis met 8 nederlands sprekenden wel lekker.

 

+1/-0

 

+1/-0

Daar is die dan, de eerste competitie opstelling van het seizoen:

Opstelling Feyenoord: Timber start op het middenveld
vandaag, 13:16 152 reacties

Voor Feyenoord begint het nieuwe Eredivisie-seizoen zondagmiddag om 14:30 tegen Fortuna Sittard. In een uitverkochte Kuip kan aanwinst Bart Nieuwkoop direct op een basisplaats rekenen van trainer Arne Slot.

Verder keert Quinten Timber weer terug bij Feyenoord in de basis. De middenvelder start op papier als nummer tien en dit heeft gevolgen voor Calvin Stengs. De aanwinst begint als rechtsbuiten en Alireza Jahanbakhsh moet genoegen nemen met een plek op de bank.

Opstelling Feyenoord
Bijlow; Nieuwkoop, Geertruida (C), Hancko, Hartman; Wieffer, Zerrouki, Timber; Stengs, Gimenez, Paixão.

Fortuna Sittard: Pandur; Duarte, Cordoba, Halilovic, Gladon, Pinto, Guth, Rosier, Siovas, Vita, Noslin.

Wissels
Feyenoord: Wellenreuther, Lamprou, Pedersen, Beelen, Hendriks, Lopez, Van den Belt, Dilrosun, Sauer, Jahanbakhsh, Minteh, Ueda.
Fortuna Sittard: Koopmans, Fofana, Ozyakup, Ferati, Belkheir, Hendriks, Markelo, Tasci, Dijks, Robberechts, Radic.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 13 augustus 2023, 14:02:24.

 

+1/-0

Dezelfde opstelling als die van mij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 13 augustus 2023 om 13:24:

Daar is die dan, de eerste competitie opstelling van het seizoen:

Opstelling Feyenoord: Timber start op het middenveld
vandaag, 13:16 152 reacties

Voor Feyenoord begint het nieuwe Eredivisie-seizoen zondagmiddag om 14:30 tegen Fortuna Sittard. In een uitverkochte Kuip kan aanwinst Bart Nieuwkoop direct op een basisplaats rekenen van trainer Arne Slot.

Verder keert Quinten Timber weer terug bij Feyenoord in de basis. De middenvelder start op papier als nummer tien en dit heeft gevolgen voor Calvin Stengs. De aanwinst begint als rechtsbuiten en Alireza Jahanbakhsh moet genoegen nemen met een plek op de bank.

Opstelling Feyenoord
Bijlow; Nieuwkoop, Geertruida (C), Hancko, Hartman; Wieffer, Zerrouki, Timber; Stengs, Gimenez, Paixão.

Wissels Feyenoord
Wellenreuther, Lamprou, Pedersen, Beelen, Hendriks, Lopez, Van den Belt, Dilrosun, Sauer, Alireza, Minteh, Ueda.



Ben wel tevreden met Stengs op rechts, beste positie voor hem denk ik.
Timber op 10 lijkt me niet echt een goede keus, heeft echt niets wat een 10 moet hebben.
Maar ik hoop natuurlijk dat hij het fantastisch doet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 13 augustus 2023 om 13:35:

Ben wel tevreden met Stengs op rechts, beste positie voor hem denk ik.
Timber op 10 lijkt me niet echt een goede keus, heeft echt niets wat een 10 moet hebben.
Maar ik hoop natuurlijk dat hij het fantastisch doet.



Het is wachten op Ivanusec, dan zal hij in de basis terechtkomen (op ‘10’, of op de flank en dat Stengs naar de as gaat) en op het middenveld een mannetje sneuvelen. Slot kan variëren, daar staat hij niet bekend om maar in wedstrijden waarin Feyenoord meer controlerend vermogen nodig heeft (zoals in de CL wellicht) kan hij Timber opstellen als ‘10’. En in wedstrijden waarin meer stootkracht vooruit is vereist, kunnen Zeroukki of Wieffer plaatsmaken voor Timber op ‘8’.

Het blok van ‘6 en 8’ heeft te weinig diepgang nu, in wedstrijden zoals tegen Fortuna moet je mijn inziens met meer aanvallende intenties beginnen.

 

+1/-0

Denk dat we het idee van een klassieke 10 moeten loslaten, het spel van Slot is toch gebasseerd op veel positie wisselingen dan kan bv Stengs ook centraal terecht komen.

 

+1/-0

Ik denk dat Slot naar een systeem wil waarbij er veel "om Santigoal heen bewogen wordt" en Als Gimenez uitzakt, dat de "10" dan met hem wisselt en het gat bij de spits inloopt.
Daarnaast moeten de 10 en Gimeenez continue druk op de keeper zetten als die de bal heeft.

Dat duurt wel ff voordat het er perfect in zit, maar dan heb je wel een heel mooi en gevaarlijk systeem wat zich echt leent voor hoog drukzetten.

 

+1/-0

Seizoen 2023/2024 voor de landskampioen ook officieel begonnen:pul:feyenoord:kuip

 

+1/-0

Eerste kwartier:

Veel balbezit, maar verder heel slordig en zwak begin.
Stengs had de kans op 1-0 maar liep de bal niet binnen.
Feyenoord moet veel hoger tempo en veel agressiever de hoge druk hanteren.

 

+1/-0

Rood: Nieuwkoop.

Even ter info: Dit was dus GEEN rode kaart.
Er was geen enkele opzet in het spel, ongelukkige botsing.

Deze kaart wordt geseponeerd.

 

+1/-0

Zal wel aan mijn gekleurde bril liggen maar vond dit meer ongelukkig dan een rode kaart.

 

+1/-0

Was toch geen rood?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 13 augustus 2023 om 14:57:

Was toch geen rood?



In de verste verte niet, de knjb maakt zich weer compleet belachelijk.
Deze kaart wordt geseponeerd.

 

+1/-0

Lekker hoor Nieuwkoop. Wat een oerdomme overtreding op een plek waar het helemaal niet nodig is.
En wat heeft wieffer gedaan in zijn vakantie?

 

+1/-0

Nieuwkoop deed het verder uitstekend veel dreigender als Pedersen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 13 augustus 2023 om 14:58:

Lekker hoor Nieuwkoop. Wat een oerdomme overtreding op een plek waar het helemaal niet nodig is.
En wat heeft wieffer gedaan in zijn vakantie?



Was geen overtreding, je zag dat het duel niet gelukkig uitkwam. Er was geen enkele opzet in het spel.

Geel was misschien op z'n plek, maar rood is compleet overdreven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 13 augustus 2023 om 14:58:

Lekker hoor Nieuwkoop. Wat een oerdomme overtreding op een plek waar het helemaal niet nodig is.
En wat heeft wieffer gedaan in zijn vakantie?



Hoeft er niet zo in te gaan , je loopt dan risico maar ik denk wel dat als hij sneller was opgestaan de VAR niets had gedaan.
tijd zat om 1000 keer te herhalen.

Ik ben verder echt een Wieffer fan maar als je so speelt dan hoor je toch gewoon op de bank?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 13 augustus 2023 om 14:59:

Nieuwkoop deed het verder uitstekend veel dreigender als Pedersen.



Ben ik niet helemaal met je eens, Pedersen vind ik veel dreigender. Nieuwkoop maakte veel fouten, twee leuke voorzetten inderdaad, maar verder was het niet best.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Fortuna Sittard (13/08/2023-14:30)