Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Fortuna Sittard (13/08/2023-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Gewoon een conclusie over deze wedstrijd: WE ZIJN GENAAID DOOR ZEIST!

Het was GEEN rood en TWEE penalties onthouden.

De knvb moet zich echt kapot schamen:kwaad

 

+1/-0

Wat een afgang, wat gaat dit voor seizoen worden?

 

+1/-0

Welkom aan al die jonge gassies op internet met die grote muilen die allemaal zeker wisten dat we met twee vingers in onze neusjes wel weer effe kampioen zouden worden. Welkom bijFeyenoord :D

 

+1/-0

Erg teleurstellend had gehoopt dat ze verder zouden zijn. Gimenez en Stengs zijn ook nog niet topfit helaas en Zerrouki valt al snel weg.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 13 augustus 2023 om 16:31:

Gewoon een conclusie over deze wedstrijd: WE ZIJN GENAAID DOOR ZEIST!

Het was GEEN rood en TWEE penalties onthouden.

De knvb moet zich echt kapot schamen:kwaad



Feyenoord moet zich kapot schamen met een begroting van meer dan 100 miljoen. Met 8 man moet je dat campingelftal van Sittard nog van de mat spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 13 augustus 2023 om 16:33:

Welkom aan al die jonge gassies op internet met die grote muilen die allemaal zeker wisten dat we met twee vingers in onze neusjes wel weer effe kampioen zouden worden. Welkom bijFeyenoord :D



Deze wedstrijd had gewoon met 5-0 gewonnen had moeten worden, Fortuna stelt niks voor. Dat is ook wel te zien op het moment dat we wel power in de wedstrijd gooiden.
Dit was voor de rode kaart al.

Alleen de onterechte rode kaart en de twee onthouden pingels de breekpunten in de wedstrijd.

Verder zal het voetballend heel snel veel beter moeten, want anders gaat het dit seizoen een heel zwaar seizoen worden.
Je kunt nu niet komen "we moeten nog beter worden, we moeten nog fitter worden blablabla"... Daar heb je je voorbereiding voor en die was dus niet goed opgebouwd dat moet de staf zichzelf wel aanrekenen.

 

+1/-0

Je krijgt nog veel betere tegenstanders als Fortuna die hun kansen wel afmaken.

 

+1/-0

Dit is Feyenoord en dit is ook traditie. Na een goed seizoen flikkert de boel altijd in elkaar, ik heb het nog nooit anders mee gemaakt. Spelers hebben een seizoen boven hun stand geleefd en kunnen dit absoluut niet continueren. Het is altijd zo geweest, zelfs in de tijd van het ‘grote’ Feyenoord van WvH, Jansen Israël en Moulijn.

 

+1/-0

Beetje lastig te zeggen hoe we er echt voor staan omdat het met 10 man is maar het is wel erg onthutsend om te zien welke spelers er eigenlijk zijn gehaald en hoe Slot het neerzet.
Toetje zou nog zijn als het Idrissi word ipv die andere.

 

+1/-0

Vorig jaar werd het 1-1 , maar Sparta en Utrecht uit de komende weken voor de boeg moet er echt wel wat gebeuren nog voor 31 Augustus.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 13 augustus 2023 om 16:56:

Vorig jaar werd het 1-1 , maar Sparta en Utrecht uit de komende weken voor de boeg moet er echt wel wat gebeuren nog voor 31 Augustus.



Op deze manier ga je volgende week hard onderuit tegen Sparta en Utrecht deed het gewoon goed tegen psv, wat absoluut niet overheersend was zoals de pers zich laat vertellen.

Feyenoord stort volledig ineen momenteel.

Benfica thuis gaf heel veel hoop, maar dit is gewoon los zand. Spelers niet in vorm, spelers op verkeerde posities en WEER teveel geschuif in het team.

Zo hoef je geen voorbereiding te draaien, want je het hebt er helemaal niks aan op deze manier...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 13 augustus 2023 om 15:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 13 augustus 2023 om 15:42:

Er was eerst een regel als geel is gegeven kon VAR niet overrulen blijkbaar is dat weer veranderd.



Gold dat ook voor de VAR? Ik dacht dat dit alleen opging voor de aanklager die achteraf voor ellebogen enzo kon schorsen…


Klopt.
Het gebaar van een scheids die van de monitor langs de kant terugkomt en de gele kaart intrekt zou iedereen die een beetje voetbal volgt toch helder op het netvlies moeten staan.
Het zal de emotie van de wedstrijd zijn...

 

+1/-0

Te verwachten. Kwaliteit inleveren voor paar niveau's lager. En dan ook Nieuwkoop terug. Sorry, verloren seizoen, dat zie je van verre. Oorzaak ? Slot.

 

+1/-0

Slot is een toptrainer dus that’s out of the way. Maar hij had nooit zoveel invloed op het aankoopbeleid mogen krijgen. Miljoenen door de plee aan middelmaat.

 

+1/-0

Echt middelmaat inderdaad. Niet te geloven. De vraag is, hoe lossen we dit op ? Slot gaat deze bagger-selectie ook niet een twee drie door de wc spoelen.

 

+1/-0

Alles wat in de voorbereiding al zichtbaar was kwam ook in deze wedstrijd weer tot uiting, alles wat ik hieronder schrijf heb ik al eens geschreven. Wat ik hieronder schrijf komt dus niet uit de emotie of iets dergelijks.

De uitslag tegen Fortuna vond ik verrassend, ik had een degelijke overwinning verwacht, maar dat zoiets zou kunnen gebeuren vind ik niet heel verrassend gezien de recente ontwikelingen. Arne Slot zit na het kampioenschap op het verkeerde spoor, zowel qua spel als de meeste aankopen die hij aan het halen is. Hij had moeten doorzetten op het bestaande beleid, maar is gaan afwijken.

Defensief staat het redelijk tot goed, maar aanvallend (vanaf het middenveld tot in de aanval) is er gewoon een gebrek aan creativiteit, dynamiek en scorend vermogen. Op de bank zit -op Sauer na- eigenlijk geen kwaliteit om een wedstrijd open te breken of om te gooien, al wil ik die Ueda (10 mio) nog wel de kans geven over een langere periode. Daarnaast had ik verwacht dat Slot de voorbereiding zou gebruiken om nieuwe spelpatronen in te slijpen om ons aanvalsspel gevarieerder te maken, maar het is alleen maar voorspelbaarder geworden. Tot slot vind ik onze fitheid ook zorgelijk, ik zie nog weinig van de enorme pressie van de afgelopen twee jaren. Integendeel zelfs.

Op het middenveld is het mijns inziens niet te verantwoorden dat Zerrouki op 6 wordt geposteerd, nadat Wieffer zich het afgelopen halve seizoen op die positie in het Nederlands elftal heeft gespeeld en zijn waarde als een komeet is gestegen naar boven de 20 mio. Het zou een no-brainer moeten zijn om Wieffer op 6 te zetten (en direct toen hij daar stond was er al een verschil van dag en nacht te zien in zijn spel). Met Zerrouki, Wieffer en Timber op het middenveld is er geen synergie, weinig creativiteit en vooral geen dynamiek, het is ongelofelijk statisch. Feyenoord heeft in mijn ogen ontstellend zwak ingespeeld op het vertrek van onze spelbepaler Kökcü.

De volgorde van de aankopen is eveneens een puntje van kritiek, er had eerst aanvallend ingekocht moeten worden. De organisatie stond namelijk al.

Zerrouki (8.5 mio) was onnodig, want daar hadden we al Wieffer en desnoods Timber/Milambo/Zechiel/Vd Belt (0.9 mio).

Beelen (3 mio) was numeriek onnodig, want daar had Slot een half jaar eerder eigenlijk Kasanwirjo voor gehaald (2.5 mio). Kwalitatief gezien is het uiteraard wel te begrijpen, want Beelen voegt meer toe dan Kasanwirjo. Over de transferprijs valt dan wel te discussiëren, maar vooruit.

Stengs vind ik voor 6.5 mio nog enigszins te verantwoorden, maar hij mist als 10 toch wel de dynamiek en intensiteit van Szymanski. Als rechtsbuiten komt hij explosiviteit en scorend vermogen tekort.

De huur van Minteh begrijp ik niet. We leiden op voor Newcastle terwijl we in Sauer een veel groter talent op de bank hebben zitten die wat mij betreft in bijna alles verder is dan Minteh.

De komst van Nieuwkoop (3 mio) was met de aanwezigheid van Pedersen helemaal niet nodig. Ook Nieuwkoop is een type dat veel opstoomt maar in de eindfase onnauwkeurig is, daarnaast te houterig en te druistig. Neem dan een back die in elk geval als inverted back wat toevoegt, zodat Geertruida permanent centraal kan spelen.

Gelukkig is er nog veel te corrigeren en het fundament van vorig jaar is nog steeds solide. Maar er zal echt wel wat moeten gebeuren om Ajax en PSV voor te blijven, zelfs AZ is op deze manier een concurrent.

 

+1/-0

En dat in het seizoen van de waarheid waarin het aan- of afhaken is. Als je nu niet bij de eerste twee eindigt en CL mist heb je de slag verloren. Zeventig miljoen startgeld en als je die mist zijn je concurrenten los en zijn wij terug bij af.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 13 augustus 2023 om 18:14:

En dat in het seizoen van de waarheid waarin het aan- of afhaken is. Als je nu niet bij de eerste twee eindigt en CL mist heb je de slag verloren. Zeventig miljoen startgeld en als je die mist zijn je concurrenten los en zijn wij terug bij af.



Vond het al wonderbaarlijk dat we even konden aanhaken.

 

+1/-0

Zoals één zwaluw geen zomer maakt, maakt één pinguïn ook geen winter.

Dit is een valse start en nu moet je in de achtervolging. Dat kost onnodig veel energie en moeite. En dat had je kunnen voorkomen. Maar ik ga niet mee in deze negativiteit hier. Ik heb genoeg zaken gezien die ‘houvast’ bieden en waar Feyenoord op kan verder bouwen. Spelers moeten fitter worden, Slot moet (de juiste) keuzes maken en dan staat er binnen enkele weken (min of meer) hetzelfde team maar die in veel opzichten compleet anders voor de dag komt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 13 augustus 2023 om 18:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 13 augustus 2023 om 18:14:

En dat in het seizoen van de waarheid waarin het aan- of afhaken is. Als je nu niet bij de eerste twee eindigt en CL mist heb je de slag verloren. Zeventig miljoen startgeld en als je die mist zijn je concurrenten los en zijn wij terug bij af.



Vond het al wonderbaarlijk dat we even konden aanhaken.



Ja, misschien hadden de criticasters vorig seizoen toch gelijk dat Slot uit een middelmatige selectie alles, maar dan ook alles heeft weten uit te persen. Gaat niet voor een tweede keer gebeuren. Feyenoord is en blijft een club van tradities.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Fortuna Sittard (13/08/2023-14:30)