Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Fortuna Sittard (13/08/2023-14:30)

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Wissel (1/5):

Beelen --> Zerrouki

Bijz: Debuut Beelen voor Feyenoord.

 

+1/-0

Ik ken de letter van de wet niet exact, maar volgens mij is de ‘intentie’ niet noodzakelijk voor een rode kaart. Je kunt ook beargumenteren dat Nieuwkoop al dan niet bewust risico nam de tegenstander zwaar te blesseren door van achteren zo in te komen. Dan kan het Nieuwkoops bedoeling niet zijn, maar had hij beter moeten weten.

In die zin snap ik de kaart wel. Want de overtreding van Nieuwkoop was gewoon uiterst link en onhandig.

Tot zijn kaart vond ik Nieuwkoop wel goed spelen. Hij was dreigend in offensief opzicht en deed defensief ook weinig fout.

Nu wordt het een loterij. Kut om het seizoen zo te beginnen.

 

+1/-0

Scheids maakt toch wel aparte beslissingen , alsof hij wat wilt bewijzen in de kuip.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 13 augustus 2023 om 15:10:

Ik ken de letter van de wet niet exact, maar volgens mij is de ‘intentie’ niet noodzakelijk voor een rode kaart. Je kunt ook beargumenteren dat Nieuwkoop al dan niet bewust risico nam de tegenstander zwaar te blesseren door van achteren zo in te komen. Dan kan het Nieuwkoops bedoeling niet zijn, maar had hij beter moeten weten.

In die zin snap ik de kaart wel. Want de overtreding van Nieuwkoop was gewoon uiterst link en onhandig.

Tot zijn kaart vond ik Nieuwkoop wel goed spelen. Hij was dreigend in offensief opzicht en deed defensief ook weinig fout.

Nu wordt het een loterij. Kut om het seizoen zo te beginnen.



Hij gaat een duel aan en komt ongelukkig in botsing, hij laat ook gelijk merken dat hij fout zat. Daarmee is geel de enige juiste oplossing.
Er zat geen enkele vorm van opzet bij en daar ligt de nuance en het verschil tussen wel/geen rood.

Verdedigend ging die een paar keer echt in de fout en bracht z'n medespelers in de problemen, daardoor kon Fortuna er uit komen.

Feyenoord speelt verder, ook voor de rode kaart, gewoon heel slap, zit geen tempo in. Dit Fortuna moet je met 5-0 oprollen, klaar.

 

+1/-0

Feit is wel dat nu Wieffer weer VM speelt hij veel beter in de wedstrijd zit.
Iets wat ik al weken roep.

 

+1/-0

Zullen wel een hoop het weer niet met me eens zijn, maar Timber is wel onze beste man op het middenveld weer vandaag.

Zorgt voor de dreiging, slimme balletjes geven.
Jammer dat niet iedereen goed aansluit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 13 augustus 2023 om 15:15:

Feit is wel dat nu Wieffer weer VM speelt hij veel beter in de wedstrijd zit.
Iets wat ik al weken roep.



Nou Timber nog, dat blijft niet veel.
Moeten harde keuzes worden gemaakt op het middenveld, dat komt door het transferbeleid.
Je hebt eigenlijk nu 2 speler van rond de 8 miljoen dat bankzitters zijn.
Zonde van het geld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 13 augustus 2023 om 15:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 13 augustus 2023 om 15:15:

Feit is wel dat nu Wieffer weer VM speelt hij veel beter in de wedstrijd zit.
Iets wat ik al weken roep.



Nou Timber nog, dat blijft niet veel.
Moeten harde keuzes worden gemaakt op het middenveld, dat komt door het transferbeleid.
Je hebt eigenlijk nu 2 speler van rond de 8 miljoen dat bankzitters zijn.
Zonde van het geld.



Timber is onze beste man op het middenveld, zoals ik al eerder zei.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 13 augustus 2023 om 15:11:

Scheids maakt toch wel aparte beslissingen , alsof hij wat wilt bewijzen in de kuip.



Rob Dieperink had nog nooit van hem gehoord weinig persoonlijkheid had het met geel goed gezien maar durft niet tegen VAR integaan.

Eerste rode kaart onder Slot.

 

+1/-0

Nog niet best maar toch vier vijf kansen gecreëerd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Wat mij betreft had het ook met geel afgedaan kunnen worden. Helaas is dat overruled. Er gaat vast nog genoeg over gesproken worden, we gaan het wel horen hoe de regels zijn. En uitgelegd kunnen worden.

Ik blijf erbij dat ‘opzet’ geen voorwaarde is voor rood. Volgens mij gaat het er ook om of je de tegenstander in gevaar brengt, los van dat dan bewust gebeurd of niet.

Met zo’n ongelukkige actie van achteren roep je het een beetje over jezelf af. En in de eerste competitiewedstrijden van het seizoen weet je ook dat de arbitrage en de VAR de toon willen zetten.

Wat Nieuwkoop deed, op die plek op het veld; het was onnodig en onhandig.

 

+1/-0

Tweede helft: Geen wissels.

 

+1/-0

Beelen is wel iemand die het spelletje goed leest, op ten duur wat meer lef tonen en dan komt het wel goed met hem.

 

+1/-0

Er was eerst een regel als geel is gegeven kon VAR niet overrulen blijkbaar is dat weer veranderd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 13 augustus 2023 om 15:42:

Er was eerst een regel als geel is gegeven kon VAR niet overrulen blijkbaar is dat weer veranderd.



Dat is al sinds 2018 zo volgens mij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 13 augustus 2023 om 15:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 13 augustus 2023 om 15:42:

Er was eerst een regel als geel is gegeven kon VAR niet overrulen blijkbaar is dat weer veranderd.



Dat is al sinds 2018 zo volgens mij.



OK laatste twee jaar met Slot hebben we zo'n situatie ook niet gehad, dat is best uniek.

 

+1/-0

Slot had in de rust Alireza moeten brengen en Stengs naar de 10.
Misschien 3-3-3 moeten gaan spelen, dan houd je druk naar voren in dat geval.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 13 augustus 2023 om 15:41:

Beelen is wel iemand die het spelletje goed leest, op ten duur wat meer lef tonen en dan komt het wel goed met hem.



Speler met veel potentie, AZ en PSV wilden hem ook niet voor niks.

 

+1/-0

Wieffer echt drama al weken lang.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 13 augustus 2023 om 15:50:

Wieffer echt drama al weken lang.



Stengs moet die wisselen voor Alireza en snel, want zit totaal geen power in dit elftal momenteel.

Los van de rode kaart, valt het spel me echt vies tegen van Feyenoord. Ook vorige week al, het lijkt gewoon of we 2 stappen terug hebben gedaan in plaats van een stap vooruit...

Ik mis echt het goede spel zoals tegen Benfica, dat was gewoon prima.
Daar zitten we mijlen ver vanaf.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Fortuna Sittard (13/08/2023-14:30)