Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2023/2024

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Sauer kan lekker ballen dit wordt zijn jaar ondanks zijn leeftijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 15 juli 2023 om 15:24:

Sauer kan lekker ballen dit wordt zijn jaar ondanks zijn leeftijd.



Wieffer daarintegen heel slordig, continue balverlies.

Oogt ook niet altijd even fris allemaal vandaag.

 

+1/-0

Was niet best... Sauer en Minteh positief en Zechiël. Voor de rest heel matig. Wieffer gewoon slecht.

 

+1/-0

Saaie wedstrijd met weinig hoogtepunten, beide teams heel degelijk in de organisatie maar weinig creativiteit voorin en op het middenveld. Middenveld met Zerrouki, vd Belt en Timber was ook weer heel vlak, met een enorm tekort aan creativiteit en diepgang. Ik zou dan toch opteren om Bullaude bij zo'n blok van twee controleurs erbij te zetten voor de creativiteit en diepgang.

Zechiël en Sauer waren voor mij de uitblinkers. Sauer is tot nu toe de beste aanvaller in de voorbereiding, maar er zal zeker nog wat bij moeten aan kwaliteit. Voorin ligt ons probleem.

 

+1/-0

Eerlijk gezegd denk ik dat je Timber al kan afschrijven, ik zou hem wel willen zien als rechtsback nog een keer maar verder is het erg slecht in mijn ogen.
Die van Groningen kan je ook wel gelijk afschrijven , dat zag je al voor hij kwam helaas.
Dit zijn toch wel behoorlijke miskopen vind ik, wie dacht ooit dat het een goed idee zou zijn om Timber te kopen voor meer dan 3 miljoen?
Dit zijn spelers waar vooraf al veel twijfel over was dus waarom dan ook zo een hoog bedrag?

Wil nog wel even toevoegen dat het mij niet zou verbazen als deze alle twee uit de koker komen van Slot.
Die heeft echt horrible track record met spelers die hij leuk / goed vind.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 15 juli 2023 om 16:19:

Eerlijk gezegd denk ik dat je Timber al kan afschrijven, ik zou hem wel willen zien als rechtsback nog een keer maar verder is het erg slecht in mijn ogen.
Die van Groningen kan je ook wel gelijk afschrijven , dat zag je al voor hij kwam helaas.
Dit zijn toch wel behoorlijke miskopen vind ik, wie dacht ooit dat het een goed idee zou zijn om Timber te kopen voor meer dan 3 miljoen?
Dit zijn spelers waar vooraf al veel twijfel over was dus waarom dan ook zo een hoog bedrag?

Wil nog wel even toevoegen dat het mij niet zou verbazen als deze alle twee uit de koker komen van Slot.
Die heeft echt horrible track record met spelers die hij leuk / goed vind.


Ja bijna alle spelers uit de koker van Slot lijken het minder te doen onder zijn leiding (Dilrosun, Kasanwirjo, Danilo, Timber, Bjorkan, Alireza etc), toch opvallend. Hij is misschien iets teveel control freak door zich te actief te bemoeien met scouting en aankopen.

Juist de spelers van de scouting functioneren het beste onder Slot. Misschien ook iets teveel nadruk op het Nederlandstalige aspect bij Slot, heb het idee dat hij dat prettiger vindt communiceren. Deze window is alleen Minteh gehaald als 'onbekende speler', de rest kwam grotendeels uit het bekend netwerkje (Zwolle/Nederland). Ik hoop dat hier nog wel wat verandering in gaat komen. Mijns inziens hebben we de grootste stappen in kwaliteit gemaakt met spelers zoals Hancko, Gimenez, Aursnes etc.

 

+1/-0

In de voorbereiding moet je gewoon naar de positieve dingen kijken natuurlijk gaan er nu nog dingen fout maar dat gaan ze Slot kennende uitgebreid analyseren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 15 juli 2023 om 16:26:

In de voorbereiding moet je gewoon naar de positieve dingen kijken natuurlijk gaan er nu nog dingen fout maar dat gaan ze Slot kennende uitgebreid analyseren.




Dat is waar maar heb gevoel dat je bepaalde spelers echt al kan afschrijven.
Zo een Timber zal niet opeens andere dingen doen dat wat hij denkt goed te kunnen.
Alleen heb je daar weinig aan binnen Feyenoord.
Al dat draaien is wel leuk maar er komt meestal weinig uit.
En wat me nog meest tegenstaat is dat hij een luie speler lijkt, liefst wandelen de hele tijd en ook nog eens niet mee verdedigen vaak.
Ook als hij zelf de bal verliest lijkt wel als hij denkt iemand anders lost het wel op.

Zie Slot wel weer hem blijven opstellen tot hij geblesseerd raakt alleen weer.

 

+1/-0

Spelers als Timber en Dilrosun moeten nu wel stappen zetten dan maken ze ook gewoon kans op oranje doen ze dat nu niet dan wordt het lastig verhaal ben ik bang. Voor Slotbal is het niet goed genoeg.

 

+1/-0

Dilrosun heeft zich nooit kunnen onderscheiden en moet zich nu al zorgen gaan maken om Minteh.

Wat betreft Timber ben ik het gewoon niet eens met de kritiek.
Timber duikt vaak in de gaten en zorgt juist voor de doorgang naar de spitsen, juist bij hem beginnen de aanvallen of blijven ze in leven.
Het middenveld vorige keer met Wieffer en Zerrouki liep heel aardig voor de eerste keer.
Je ziet ook dat Zerrouki goed inzicht heeft en een hele goede diepte pass.
Ik heb m'n mening over Zerrouki wel bijgesteld nu.

Alles moet nu in elkaar groeien en dan heb je gewoon een prima middenveld.
Die Armeense Rus moet voor concurrentie gaan zorgen en dan zal ook Timber zich weer verder ontwikkelen.

Timber is geen Kökcu die de gaten in duikt of trekt, dat is zijn rol ook helemaal niet.
Timber moet net op de juiste positie staan om de bal snel door te spelen of de goal te maken.
Dat laatste is wel een punt van verbetering en moet die rustiger in worden, maar zijn blessures hebben daarin niet meegeholpen.

Timber afstempelen als miskoop is echt complete onzin, die jongen verdient veel meer credits dan hij nu krijgt.
We gaan nog genoeg plezier aan hem beleven.

Vandaag was iedereen heel matig en dat heeft ook te maken met de eerste trainingsweken, die zijn gewoon heel zwaar.
Daarbij heeft een deel van de selectie er twee weken op zitten en een deel maar een week, dat verschil ga je ergens een keer merken met 3 wedstrijden in een week.

Komende week gaan ze hier verder aan werken in Oostenrijk en dan zal het steeds beter in elkaar vallen.

De kritiek is veelal terecht en ja voorin ligt het probleem met een matige spits als Danilo als enige optie en er niks achter, daar moet echt wat bij.
Ik snap ook wel dat ze eerst naar vervangers voor Idrissi en Szymanski kijken, want die zijn weg en moeten vervangen worden. Daarna ga je kijken wat je kunt aanvullen en dan komt de spits als eerste naar voren.
Groen heeft nog 1 of 2 jaar nodig en kan echt wel een aanvulling worden, maar nu nog niets is gebleken.
Sauer en Zichiël zou ik er (regelmatig) bij houden, zodat ze ook bij het eerste meters kunnen maken.
Die kunnen komende op ten duur van (grote) waarde gaan worden.

Dus ondanks dat het vandaag minder was, ging het al veel beter dan vorig jaar toen het 0-4 werd en zeker geen reden voor paniek.
Tegen Zwolle en Brugge was het redelijk tot prima, dus het komt echt wel goed.

 

+1/-0

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1143074/slot-ziet-feyenoord-duo-op-deur-bonzen-die-doen-het-echt-uitstekend.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textli
nk&utm_campaign=feyenoord


Hopelijk omdat het een zwaar seizoen word we de jeugdspelers iets meer gaan zien dan normaal.
Maar als Slot nu al lovend is klinkt goed.

 

+1/-0

Feyenoord vertrekt vandaag met 27 spelers naar Oostenrijk

Feyenoord vertrekt vandaag (maandag) op trainingskamp naar het Oostenrijkse Saalfeden. In de ochtend voor het vertrek werkt de selectie van trainer Arne Slot nog een training af op 1908. Later in de middag wordt er vanaf Rotterdam Airport koers gezet naar Oostenrijk.

Arne Slot kan tijdens het trainingskamp beschikken over 27 spelers. Santiago Gimenez won vannacht met Mexico de finale van de Gold Cup en is er nog niet bij op trainingskamp. Zoals eerder vermeld werkt ook Gernot Trauner nog aan zijn revalidatie, en reist dus ook niet mee naar Oostenrijk.

Verder valt het op dat de talenten Gjivai Zechiël en Leo Sauer ook mee mogen op het trainingskamp van Feyenoord. Antoni Milambo is er ook bij. Afgelopen zondag werd bekend dat de 18-jarige middenvelder een definitief plekje heeft verdiend in Feyenoord 1.

De spelerslijst van Feyenoord
#01/Justin Bijlow
#22/Timon Wellenreuther
#31/Thijs Jansen
#41/Mannou Berger

#33/Dávid Hancko
#28/Neraysho Kasanwirjo
#26/Ramon Hendriks
#24/Mimeirhel Benita
#15/Marcos Lopez
#05/Quilindschy Hartman
#02/Marcus Pedersen
#04/Lutsharel Geertruida
#21/Thomas Beelen

#16/Thomas van den Belt
#06/Ramiz Zerrouki
#30/Ezequiel Bullaude
#20/Mats Wieffer
#08/Quinten Timber
#27/Antoni Milambo
#64/Gjivai Zechiël

#19/Yankuba Minteh
#14/Igor Paixão
#23/Patrik Wålemark
#11/Javairo Dilrosun
#07/Alireza Jahanbakhsh
#62/Leo Sauer
#09/Danilo

Buiten Selectie
-#18/Trauner
-#29/Gimenez
-#32/Hall
-#35/Hartjes
-#37/Bannis
-#40/Arnaud
-#42/Candelaria
-#44/Groen
-#52/Hokke
-#53/Rais
-#54/Kleijn
-#57/Valk
-#59/Kroesen
-#63/Slory
-#66/De Blok

Dit bericht is gewijzigd op 17 juli 2023, 14:26:51.

 

+1/-0

Feyenoord oefent met reserves en jeugd tegen FC Dordrecht

Feyenoord speelt daags na de Johan Cruijff Schaal een oefenwedstrijd tegen FC Dordrecht. De Rotterdammers treden aan met de wisselspelers en spelers uit Onder 21 tegen de Schapenkoppen. Het duel wordt gespeeld op zaterdag vijf augustus en begint om 14:30 uur.

Voor Feyenoord staat de finale van de Johan Cruijff Schaal tegen PSV op de agenda op vrijdag vier augustus. Het duel in De Kuip begint om 20:00 uur en is de eerste officiële wedstrijd van het nieuwe seizoen.

Spelers die geen speeltijd krijgen tijdens de wedstrijd tegen PSV, zullen een dag later wel in actie komen tegen FC Dordrecht. Trainer Arne Slot wil dat zijn team zo fit mogelijk is voor de start van de competitie. De eerste Eredivisie-wedstrijd wordt gespeeld op zondag 13 augustus om 14:30 uur thuis tegen Fortuna Sittard.

 

+1/-0

Dat is toch mooi tegenwoordig, die instelling. Een extra partijtje regelen, puur om die fitheid er in te houden bij de volledige selectie. En voor de O21 jongens die in actie gaan komen is het ook een goed extraatje.

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord: Slot kiest voor Minteh

De opstelling van Feyenoord voor de oefenwedstrijd tegen TSG Hoffenheim is bekendgemaakt. De Rotterdammers spelen tegen de Duitsers vier keer dertig minuten. Hierdoor krijgen zowel de basisspelers als de wisselspelers de kans om zestig minuten in actie te komen.

Trainer Arne Slot kiest verrassend genoeg voor Yankuba Minteh in de spits van zijn beoogde basisopstelling. De talentvolle aanvaller krijgt de voorkeur boven Danilo; de Braziliaan moet genoegen nemen met een plek op de bank. Verder is de opstelling zoals vooraf werd verwacht.

Beelen zit voor het eerst in de wedstrijdselectie van Feyenoord. De aanwinst kwam over van PEC Zwolle en had last van wat kleine pijntjes, waardoor hij zijn officieuze debuut niet kon maken voor de Rotterdammers. Zaterdagmiddag tegen TSG Hoffenheim krijgt ook Beelen speeltijd.

Vriendschappelijk: Feyenoord-TSG 1899 Hoffenheim 2-4 (0-2)
(0-1)/na 30 minuten, (0-2)/na 60 minuten, (2-3)/na 90. minuten (2-4)/na 120. minuten
Datum: 22/07/2023-
Tijd: 13:00-
Plaats: Koasastadion St. Johann in Tirol(Oostenrijk)-
Scoreverloop: 06. 0-1, 44. 0-2, 68. Milambo 1-2, 74. Danilo 2-2, 89. 2-3, 110. 2-4,
Danilo/3, Bullaude, Minteh, Paixao, Milambo allen /1.
01-01-00-00-03-03-01
02-02-00-00-06-05-01
03-02-01-00-07-05-01
04-02-01-01-07-07-05

Opstelling Feyenoord 1e/2e Helft: #01/Bijlow(C); #02/Pedersen, #04/Geertruida, #33/Hancko, #05/Hartman; #20/Wieffer, #06/Zerrouki, #08/Timber; #14/Paixão, #19/Minteh, #11/Dilrosun.

Opstelling Feyenoord 3e/4e Helft: #22/Wellenreuther(C); #28/Kasanwirjo, #21/Beelen(106. #64/Zechiël), #26/Hendriks, #15/Lopez; #27/Milambo, #30/Bullaude, #16/Van den Belt; #07/Jahanbakhsh, #09/Danilo, #62/Sauer(108. #24/Benita).

Wissels Feyenoord: #41/Berger, #31/Jansen, #23/Wålemark.

Buiten Wedstrijdselectie: -#18/Trauner, -#29/Gimenez, -#32/Hall, -#35/Hartjes(), -#37/Bannis(), -#40/Arnaud, -#42/Candelaria, -#44/Groen, -#52/Hokke, -#53/Rais, -#54/Kleijn, -#57/Valk, -#59/Kroesen, -#63/Slory, -#66/De Blok, -#../Antonucci.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 juli 2023, 18:34:06.

 

+1/-0

4-2 onderuit, was wederom niet best...

 

+1/-0

Slot eruit, op naar het Maasgebouw :B

 

+1/-0

Dezelfde conclusie als tegen Brugge en Union, een heel vlak middenveld (Zerrouki, Wieffer en Timber) met weinig diepgang, creativiteit en scorend vermogen (B team had dit wel). Voorin (Paixao, Minteh, Dilrosun) wederom een enorm gebrek aan kwaliteit en dus ook een gebrek aan creativiteit en scorend vermogen (op Sauer en Paixao na). Achterin een degelijke organisatie (behalve bij het B team).

In deel 1 heel veel balbezit in een laag tempo om de ingestudeerde spelpatronen uit te voeren, maar het leek nauwelijks gericht op het creëren van kansen. In dit stadium van de voorbereiding allemaal niet zo heel zorgwekkend, maar ik denk dat het wel handig zou zijn als Feyenoord iets meer vaart maakt met het halen van aanvallende kwaliteit. Daarnaast is de combinatie van Zerrouki als 6 met daarvoor Wieffer en Timber naar mijn mening een heel zwak middenveld, een andere invulling en samenstelling is nodig.

Deel 2 was in dat opzicht beter verzorgd. Voornamelijk door de andere invulling van het middenveld en iets meer kwaliteit voorin (Sauer!). Middenveld oogde veel dynamischer en had de benodigde diepgang met Bullaude als diepe 10. Ook de twee controleurs met vd Belt en Milambo waren constant in beweging en versnelden het spel goed. Voorin was er met Danilo een iets beter aanspeelpunt dan Minteh, vanaf de vleugels was met name Sauer heel gevaarlijk. Achterin vond ik het wel minder, organisatorisch stond het iets minder goed. Aan de bal was het best aardig van de verdediging.

Uitblinkers waren voor mij Milambo (speelde de eerste 20 minuten heel sterk), Hartman en Sauer (geef die jongen een basisplek!). Ik wilde eerst ook Hendriks noemen vanwege zijn goede voorwaarts passing in deze wedstrijd, maar die vond ik defensief organisatorisch matig staan. Kasanwirjo als rechtsback viel mij overigens ook mee, maar dat is misschien ook omdat ik hem doorgaans heel slecht vind en hij nu goed overeind bleef.

 

+1/-0

Ik maak me grote zorgen om het middenveld.

Timber kan zo langzamerhand niet meer. Hij heeft alle posities geprobeerd, maar functioneert nergens. Kan geen bal aannemen, heeft geen overzicht en geen drive. Hij loopt er net zo ongeïnteresseerd bij als Bergwijn en Brobbey. Fulham schijnt een voorkeur te hebben voor mislukte spelers. Wellicht kunnen zij hem kopen.

Het is te vroeg om Zerrouki te beoordelen, maar hij valt me vooralsnog niet mee. Voegt amper iets toe en geeft rare pases. Ik vond Van de Belt en Milambo het in het tweede deel veel beter doen. Zerrouki en Wiefer samen op één middenveld lijkt me niet verstandig, dan heb je te weinig creativiteit en scorend vermogen. Voorlopige conclusie is dat Zerrouki een dure back-up voor Wiefer is.

Conclusie is dan ook dat Szymanski en Kokcu niet zijn vervangen, tenzij Van de Belt goed genoeg blijkt als 8. We moeten er dus eigenlijk nog twee middenvelders bij hebben, maar met de 17 miljoen die naar Timber en Zerrouki zijn gegaan, zal dat vast niet gebeuren. Zeker omdat we ook andere posities moeten invullen.

 

+1/-0

Het is nog te vroeg voor conclusies zeker gezien het gegeven dat Feyenoord nog bezig is met versterkingen te halen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2023/2024