open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 13 juli 2023 om 01:27:
open/sluit de onderstaande quote:VakkieK schreef op 12 juli 2023 om 17:59:
Ik ben echt wel benieuwd wie het een goed idee vond om Kasanwirjo te contracteren. Die kan er helemaal niets van.
Kasanwirjo heeft in Groningen best wat laten zien, maar staat wel bekend als lastige jongen dat is zeker een uitdaging voor Slot en co. Is wel een jongen vd straat.
Willykment
Fan van Feyenoord
Vak: -
Forumreacties: 4.698
Reg.: 30 januari 2014
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Gio4ever schreef op 13 juli 2023 om 10:34:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 13 juli 2023 om 01:27:
open/sluit de onderstaande quote:VakkieK schreef op 12 juli 2023 om 17:59:
Ik ben echt wel benieuwd wie het een goed idee vond om Kasanwirjo te contracteren. Die kan er helemaal niets van.
Kasanwirjo heeft in Groningen best wat laten zien, maar staat wel bekend als lastige jongen dat is zeker een uitdaging voor Slot en co. Is wel een jongen vd straat.
Hij mocht weg bij Groningen omdat hij op alle posities waar hij uit de voeten kon niet langer meer de eerste keuze zou zijn. Ook daar waren ze ontevreden over zijn spel.
Hoe je het went of keert, dit is gewoon een enorme miskoop.
Forumreacties: 1.326
Reg.: 12 september 2004
Favoriete opstelling: geen
Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 12 juli 2023 om 22:16:
open/sluit de onderstaande quote:Kuijt007 schreef op 12 juli 2023 om 16:53:
Prima eerste helft, Brugge had bijna niks in te brengen.
Als we met deze 11 de competitie in moeten hebben we al een aardig elftal.
Dilrosun komt voor mijn gevoel gewoon te kort, mist duelkracht.
Verder gewoon prima.
Geprobeerd tekijken op werk maar zag slechts wat flarden hoe waren Ramiz Zerrouki, Mats Wieffer en Quinten Timber zou dat nu al zijn vaste middenveld worden?
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Kuijt007 schreef op 13 juli 2023 om 13:04:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 12 juli 2023 om 22:16:
Verder gewoon prima.
Geprobeerd tekijken op werk maar zag slechts wat flarden hoe waren Ramiz Zerrouki, Mats Wieffer en Quinten Timber zou dat nu al zijn vaste middenveld worden?
Gewoon prima. Zerrouki heeft best wat diepgang. Middenveld met Wieffer, Timber en Zerrouki liep opvallend soepel.
Dilrosin wel mooie voorzet va links op Danilo bij de 1-0, maar verder veel duel en balverlies.
Viel op dat Dilrosun en Paixao veel switchen van vleugels. Voorlopig krijgen hun de voorkeur.
Opvallend vond ik wel dat Sauer als valse spits speelde in de tweede helft en niet Groen als diepe spits.
Groen deed het best aardig zaterdag naar mijn gevoel. Beter dan Bannis.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 13 juli 2023, 13:25:05.
Forumreacties: 158
Reg.: 3 juli 2007
Eerste helft was prima gisteren. Goede basis, zoals Slot zei. Van hieruit verder werken aan vastigheden en intensiteit. Gimenez zal nog wel tot eind juli weg zijn denk ik? Speelt komend weekend Gold Cup finale, dan misschien 2 weken vakantie? Mist hij wel alle oefenpotjes, ook die tegen Benfica. Maar dan aansluiten en ik denk om de JC schaal op de bank. Kan hij tegen Fortuna z'n opwachting weer maken in de basis.
Anyway, voorbereiding: Naast Kasanwirjo vond ik ook Minteh behoorlijk zwak nog gisteren. Kreeg een 1-op-1 kans, maar schoot niet op tijd en enkele keren knullig balverlies. Natuurlijk was de hele tweede helft niet geweldig en veel van die jongens die blijven zullen nog hard moeten werken om aan te haken. Nog los van een eventuele nieuwe links buiten en wie weet.
edit: ik had gemist dat Minteh tegen PEC wel lekker bezig was. Da's fijn!
Dit bericht is gewijzigd op 13 juli 2023, 21:56:11.
Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 13 juli 2023 om 13:16:
open/sluit de onderstaande quote:Kuijt007 schreef op 13 juli 2023 om 13:04:
Verder gewoon prima.
Gewoon prima. Zerrouki heeft best wat diepgang. Middenveld met Wieffer, Timber en Zerrouki liep opvallend soepel.
Dilrosin wel mooie voorzet va links op Danilo bij de 1-0, maar verder veel duel en balverlies.
Viel op dat Dilrosun en Paixao veel switchen van vleugels. Voorlopig krijgen hun de voorkeur.
Opvallend vond ik wel dat Sauer als valse spits speelde in de tweede helft en niet Groen als diepe spits.
Groen deed het best aardig zaterdag naar mijn gevoel. Beter dan Bannis.
Groen is terug gezet naar de O21, zal ook gebeuren voor de meeste jeugdspelers die er nu nog bij zitten (op Sauer en Milambo na waarschijnlijk). Sauer wordt intern als optie voor de 10 positie gezien, stond daar ook al tegen Zwolle. Ik denk dat Groen niet fit genoeg is, nu stond Bullaude noodgedwongen in de spits.
Oneens over het middenveld trouwens, vond het heel vlak en er zat schrikbarend weinig creativiteit in. Alleen Wieffer had een goede diepgang en creativiteit. Timber en Zerrouki zijn allebei veel te statisch voor het beoogde spel. Gelukkig nog een hele voorbereiding om daaraan te werken.
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.160
Reg.: 11 januari 2008
Opstelling Feyenoord: Slot wijzigt op drie posities
Trainer Arne Slot heeft drie wijzigingen doorgevoerd voor de derde wedstrijd in de voorbereiding tegen Union Saint-Gilloise. Marcus Pedersen, Quilindschy Hartman en Mats Wieffer krijgen geen basisplaats. Het duel op Sportpark Smitshoek in Barendrecht begint om 14:00 uur en is te volgen via een livestream.
Ondanks wijzigingen was Slot na afloop van de gewonnen wedstrijd tegen Club Brugge tevreden over zijn basiself. Met onder andere Ramiz Zerrouki in de opstelling werden de Belgen in de eerste helft twee keer geklopt. Wel gaf Slot aan dat de beginfase even zoekende was omdat er alleen nog getraind was hoe je een 4-3-3 formatie moest bespelen en Club Brugge begon met vijf verdedigers. Na tien minuten werd de vrije ruimte echter wel gevonden.
Tegen Union Saint-Gilloise bestaat het middenveld uit Zerrouki, Timber en Thomas van den Belt. Ook op de links- en rechtsback positie wisselt Slot. Neraysho Kasanwirjo en Marcos López kunnen rekenen op een basisplaats, terwijl pedersen en Hartman op de bank zitten.
Vriendschappelijk: Feyenoord-Union Saint-Gilloise 0-0 (0-0)
Datum: 15/07/2023-
Tijd: 14:00-
Plaats: Bij VV Smitshoek in Barendrecht-
Scoreverloop: -
Danilo/2, Bullaude, Minteh, Paixao allen /1.
1-1-0-0 3 3-1
2-2-0-0 6 5-1
3-2-1-0 7 5-1
Opstelling Feyenoord: #01/Bijlow(C); #28/Kasanwirjo, #04/Geertruida, #33/Hancko, #15/Lopez; #16/Van den Belt, #06/Zerrouki, #08/Timber; #14/Paixão, #09/Danilo, #11/Dilrosun.
Opstelling Feyenoord 2e Helft: #22/Wellenreuther(C), #02/Pedersen, #27/Milambo, #26/Hendriks, #05/Hartman, #20/Wieffer, #64/Zechiël, #30/Bullaude, #07/Jahanbakhsh,
#19/Minteh, #62/Sauer.
Wissels Feyenoord: #41/Berger, #31/Jansen, #52/Hokke, #54/Kleijn, #63/Slory.
Buiten Wedstrijdselectie: -#18/Trauner, -#21/Beelen, -#23/Walemark, -#24/Benita, -#29/Gimenez, -#32/Hall, -#35/Hartjes, -#37/Bannis, -#40/Arnaud, -#42/Candelaria, -#44/Groen, -#53/Rais, -#57/Valk, -#59/Kroesen, -#66/De Blok.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 juli 2023, 14:20:38.
Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 15 juli 2023 om 15:24:
Sauer kan lekker ballen dit wordt zijn jaar ondanks zijn leeftijd.
Geen lid meer
Willykment
Fan van Feyenoord
Saaie wedstrijd met weinig hoogtepunten, beide teams heel degelijk in de organisatie maar weinig creativiteit voorin en op het middenveld. Middenveld met Zerrouki, vd Belt en Timber was ook weer heel vlak, met een enorm tekort aan creativiteit en diepgang. Ik zou dan toch opteren om Bullaude bij zo'n blok van twee controleurs erbij te zetten voor de creativiteit en diepgang.
Zechiël en Sauer waren voor mij de uitblinkers. Sauer is tot nu toe de beste aanvaller in de voorbereiding, maar er zal zeker nog wat bij moeten aan kwaliteit. Voorin ligt ons probleem.
Forumreacties: 3.589
Reg.: 26 mei 2004
Eerlijk gezegd denk ik dat je Timber al kan afschrijven, ik zou hem wel willen zien als rechtsback nog een keer maar verder is het erg slecht in mijn ogen.
Die van Groningen kan je ook wel gelijk afschrijven , dat zag je al voor hij kwam helaas.
Dit zijn toch wel behoorlijke miskopen vind ik, wie dacht ooit dat het een goed idee zou zijn om Timber te kopen voor meer dan 3 miljoen?
Dit zijn spelers waar vooraf al veel twijfel over was dus waarom dan ook zo een hoog bedrag?
Wil nog wel even toevoegen dat het mij niet zou verbazen als deze alle twee uit de koker komen van Slot.
Die heeft echt horrible track record met spelers die hij leuk / goed vind.
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:wehave schreef op 15 juli 2023 om 16:19:
Eerlijk gezegd denk ik dat je Timber al kan afschrijven, ik zou hem wel willen zien als rechtsback nog een keer maar verder is het erg slecht in mijn ogen.
Die van Groningen kan je ook wel gelijk afschrijven , dat zag je al voor hij kwam helaas.
Dit zijn toch wel behoorlijke miskopen vind ik, wie dacht ooit dat het een goed idee zou zijn om Timber te kopen voor meer dan 3 miljoen?
Dit zijn spelers waar vooraf al veel twijfel over was dus waarom dan ook zo een hoog bedrag?
Wil nog wel even toevoegen dat het mij niet zou verbazen als deze alle twee uit de koker komen van Slot.
Die heeft echt horrible track record met spelers die hij leuk / goed vind.
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 15 juli 2023 om 16:26:
In de voorbereiding moet je gewoon naar de positieve dingen kijken natuurlijk gaan er nu nog dingen fout maar dat gaan ze Slot kennende uitgebreid analyseren.
Geen lid meer
Dilrosun heeft zich nooit kunnen onderscheiden en moet zich nu al zorgen gaan maken om Minteh.
Wat betreft Timber ben ik het gewoon niet eens met de kritiek.
Timber duikt vaak in de gaten en zorgt juist voor de doorgang naar de spitsen, juist bij hem beginnen de aanvallen of blijven ze in leven.
Het middenveld vorige keer met Wieffer en Zerrouki liep heel aardig voor de eerste keer.
Je ziet ook dat Zerrouki goed inzicht heeft en een hele goede diepte pass.
Ik heb m'n mening over Zerrouki wel bijgesteld nu.
Alles moet nu in elkaar groeien en dan heb je gewoon een prima middenveld.
Die Armeense Rus moet voor concurrentie gaan zorgen en dan zal ook Timber zich weer verder ontwikkelen.
Timber is geen Kökcu die de gaten in duikt of trekt, dat is zijn rol ook helemaal niet.
Timber moet net op de juiste positie staan om de bal snel door te spelen of de goal te maken.
Dat laatste is wel een punt van verbetering en moet die rustiger in worden, maar zijn blessures hebben daarin niet meegeholpen.
Timber afstempelen als miskoop is echt complete onzin, die jongen verdient veel meer credits dan hij nu krijgt.
We gaan nog genoeg plezier aan hem beleven.
Vandaag was iedereen heel matig en dat heeft ook te maken met de eerste trainingsweken, die zijn gewoon heel zwaar.
Daarbij heeft een deel van de selectie er twee weken op zitten en een deel maar een week, dat verschil ga je ergens een keer merken met 3 wedstrijden in een week.
Komende week gaan ze hier verder aan werken in Oostenrijk en dan zal het steeds beter in elkaar vallen.
De kritiek is veelal terecht en ja voorin ligt het probleem met een matige spits als Danilo als enige optie en er niks achter, daar moet echt wat bij.
Ik snap ook wel dat ze eerst naar vervangers voor Idrissi en Szymanski kijken, want die zijn weg en moeten vervangen worden. Daarna ga je kijken wat je kunt aanvullen en dan komt de spits als eerste naar voren.
Groen heeft nog 1 of 2 jaar nodig en kan echt wel een aanvulling worden, maar nu nog niets is gebleken.
Sauer en Zichiël zou ik er (regelmatig) bij houden, zodat ze ook bij het eerste meters kunnen maken.
Die kunnen komende op ten duur van (grote) waarde gaan worden.
Dus ondanks dat het vandaag minder was, ging het al veel beter dan vorig jaar toen het 0-4 werd en zeker geen reden voor paniek.
Tegen Zwolle en Brugge was het redelijk tot prima, dus het komt echt wel goed.
http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1143074/slot-ziet-feyenoord-duo-op-deur-bonzen-die-doen-het-echt-uitstekend.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textli
nk&utm_campaign=feyenoord
Hopelijk omdat het een zwaar seizoen word we de jeugdspelers iets meer gaan zien dan normaal.
Maar als Slot nu al lovend is klinkt goed.
Feyenoord vertrekt vandaag met 27 spelers naar Oostenrijk
Feyenoord vertrekt vandaag (maandag) op trainingskamp naar het Oostenrijkse Saalfeden. In de ochtend voor het vertrek werkt de selectie van trainer Arne Slot nog een training af op 1908. Later in de middag wordt er vanaf Rotterdam Airport koers gezet naar Oostenrijk.
Arne Slot kan tijdens het trainingskamp beschikken over 27 spelers. Santiago Gimenez won vannacht met Mexico de finale van de Gold Cup en is er nog niet bij op trainingskamp. Zoals eerder vermeld werkt ook Gernot Trauner nog aan zijn revalidatie, en reist dus ook niet mee naar Oostenrijk.
Verder valt het op dat de talenten Gjivai Zechiël en Leo Sauer ook mee mogen op het trainingskamp van Feyenoord. Antoni Milambo is er ook bij. Afgelopen zondag werd bekend dat de 18-jarige middenvelder een definitief plekje heeft verdiend in Feyenoord 1.
De spelerslijst van Feyenoord
#01/Justin Bijlow
#22/Timon Wellenreuther
#31/Thijs Jansen
#41/Mannou Berger
#33/Dávid Hancko
#28/Neraysho Kasanwirjo
#26/Ramon Hendriks
#24/Mimeirhel Benita
#15/Marcos Lopez
#05/Quilindschy Hartman
#02/Marcus Pedersen
#04/Lutsharel Geertruida
#21/Thomas Beelen
#16/Thomas van den Belt
#06/Ramiz Zerrouki
#30/Ezequiel Bullaude
#20/Mats Wieffer
#08/Quinten Timber
#27/Antoni Milambo
#64/Gjivai Zechiël
#19/Yankuba Minteh
#14/Igor Paixão
#23/Patrik Wålemark
#11/Javairo Dilrosun
#07/Alireza Jahanbakhsh
#62/Leo Sauer
#09/Danilo
Buiten Selectie
-#18/Trauner
-#29/Gimenez
-#32/Hall
-#35/Hartjes
-#37/Bannis
-#40/Arnaud
-#42/Candelaria
-#44/Groen
-#52/Hokke
-#53/Rais
-#54/Kleijn
-#57/Valk
-#59/Kroesen
-#63/Slory
-#66/De Blok
Dit bericht is gewijzigd op 17 juli 2023, 14:26:51.
Feyenoord oefent met reserves en jeugd tegen FC Dordrecht
Feyenoord speelt daags na de Johan Cruijff Schaal een oefenwedstrijd tegen FC Dordrecht. De Rotterdammers treden aan met de wisselspelers en spelers uit Onder 21 tegen de Schapenkoppen. Het duel wordt gespeeld op zaterdag vijf augustus en begint om 14:30 uur.
Voor Feyenoord staat de finale van de Johan Cruijff Schaal tegen PSV op de agenda op vrijdag vier augustus. Het duel in De Kuip begint om 20:00 uur en is de eerste officiële wedstrijd van het nieuwe seizoen.
Spelers die geen speeltijd krijgen tijdens de wedstrijd tegen PSV, zullen een dag later wel in actie komen tegen FC Dordrecht. Trainer Arne Slot wil dat zijn team zo fit mogelijk is voor de start van de competitie. De eerste Eredivisie-wedstrijd wordt gespeeld op zondag 13 augustus om 14:30 uur thuis tegen Fortuna Sittard.
Forumreacties: 158
Reg.: 3 juli 2007
Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2023/2024