Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2023/2024

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 08 juli 2023 om 14:58:

Feyenoord begint met prima zege op Zwolle: 3-1.

Positief opvallend vanuit o21:

Zechiël, Slory, Minteh, Sauer en Candelaria.
Jeugd liet zien dat ze stappen maken.
Slory liet zien de talenten van pappa over te hebben genomen door voor open goal te missen (Feyenoord-020 2008 ;)), maar zonder dollen deed die het op rechts beter dan op links.
Voor mijn gevoel was de 2-1 houdbaar voor Jansen, ook al was het een lastige hoek, hij stond niet helemaal goed voor mijn gevoel.

Je kan er weinig van zeggen verder van zo'n eerste wedstrijd met combinatie elftal. Betere start dan vorig jaar, maar woensdag zal er wat meer druk op staan tegen Brugge en kunnen we zien waar we echt staan.
Mogelijk dat de internationals alweer minuten maken dan, want die sluiten maandag aan.


Ik vond Zechiël de uitblinker samen met Hokke in de tweede helft. Ik zou als backup achter Hancko liever Hokke zien dan Hendriks, je hebt als verdediger ook opbouwende kwaliteiten nodig en die zijn bij Hokke aanzienlijk beter verzorgd. Hokke heeft een heerlijke Hancko achtige pass. Moet alleen verdedigend wat constanter worden.

 

+2/-0

Opstelling Feyenoord: Slot kiest direct voor Zerrouki
vandaag, 15:01 70 reacties
Feyenoord begint tijdens de oefenwedstrijd met Club Brugge met Ramiz Zerrouki in de basisopstelling. De 25-jarige middenvelder trainde afgelopen week voor het eerst mee met de Rotterdammers en mag zich nu laten zien tegen de Belgen.

Verder kiest trainer Arne Slot voor de sterkst mogelijke opstelling. De internationals trainen weer volop mee en zullen dan ook in de basis starten. OokJustin Bijlow en Lutsharel Geertruida, die concreet in verband worden gebracht met een mogelijke transfer, zullen ook gewoon spelen.

Opstelling Feyenoord
Bijlow; Pedersen, Geertruida, Hancko, Hartman; Wieffer, Zerrouki, Timber; Paixão, Danilo, Dilrosun.

Wissels Feyenoord
Wellenreuther, Berger, Jansen, Kasanwirjo, Hendriks, Hokke, Lopez, Benita, Kleijn, Milambo, Zechiel, Bullaude, Van den Belt, Sauer, Slory, Minteh, Jahanbakhsh.

 

+1/-0

Livestream 16:00 | Feyenoord - Club Brugge

Vanmiddag speelt Feyenoord om 16:00 uur de tweede oefenwedstrijd van de voorbereiding, tegen Club Brugge. Op het sportpark van Smitshoek keren ook de internationals weer terug na hun interlandverplichtingen en zomerstop.

Vriendschappelijk: Feyenoord-Club Brugge 2-0(2-0)
Datum: 12/07/2023-
Tijd: 16:00-
Plaats: Bij VV Smitshoek in Barendrecht-
Scoreverloop:
35. Danilo 1-0, 38. Paixao 2-0.
Bijzonderheid: Wellenreuther stopt 2 penalty's.
Topscoorders: Danilo/2, Bullaude, Minteh, Paixao allen /1.

Opstelling Feyenoord 1e Helft: #01/Bijlow(C); #02/Pedersen, #04/Geertruida, #33/Hancko, #05/Hartman; #20/Wieffer, #06/Zerrouki, #08/Timber; #14/Paixão, #09/Danilo, #11/Dilrosun.

Opstelling Feyenoord 2e Helft: #22/Wellenreuther(C); #24/Benita, #28/Kasanwirjo, #26/Hendriks, #15/Lopez; #27/Milambo, #30/Bullaude, #16/Van den Belt; #19/Minteh, #62/Sauer, #07/Jahanbakhsh.

Wissels Feyenoord: #31/Jansen, #41/Berger, #52/Hokke, #54/Kleijn, #63/Slory, #64/Zechiel.

Buiten Wedstrijdselectie: -#18/Trauner, -#21/Beelen, -#23/Walemark, -#29/Gimenez, -#32/Hall, -#35/Hartjes, -#37/Bannis, -#40/Arnaud, -#42/Candelaria, -#44/Groen, -#53/Rais, -#57/Valk, -#59/Kroesen, -#66/De Blok.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 12 juli 2023, 20:40:07.

 

+1/-0

34' | 1-0 | Danilo
37' | 2-0 | Paixão

 

+1/-0

Prima eerste helft, Brugge had bijna niks in te brengen.

Als we met deze 11 de competitie in moeten hebben we al een aardig elftal.
Dilrosun komt voor mijn gevoel gewoon te kort, mist duelkracht.
Verder gewoon prima.

 

+1/-0

Ik ben echt wel benieuwd wie het een goed idee vond om Kasanwirjo te contracteren. Die kan er helemaal niets van.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 12 juli 2023 om 16:53:

Prima eerste helft, Brugge had bijna niks in te brengen.

Als we met deze 11 de competitie in moeten hebben we al een aardig elftal.
Dilrosun komt voor mijn gevoel gewoon te kort, mist duelkracht.
Verder gewoon prima.



Geprobeerd tekijken op werk maar zag slechts wat flarden hoe waren Ramiz Zerrouki, Mats Wieffer en Quinten Timber zou dat nu al zijn vaste middenveld worden?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 12 juli 2023 om 17:59:

Ik ben echt wel benieuwd wie het een goed idee vond om Kasanwirjo te contracteren. Die kan er helemaal niets van.



Kasanwirjo heeft in Groningen best wat laten zien, maar staat wel bekend als lastige jongen dat is zeker een uitdaging voor Slot en co. Is wel een jongen vd straat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 13 juli 2023 om 01:27:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 12 juli 2023 om 17:59:

Ik ben echt wel benieuwd wie het een goed idee vond om Kasanwirjo te contracteren. Die kan er helemaal niets van.



Kasanwirjo heeft in Groningen best wat laten zien, maar staat wel bekend als lastige jongen dat is zeker een uitdaging voor Slot en co. Is wel een jongen vd straat.



Hij mocht weg bij Groningen omdat hij op alle posities waar hij uit de voeten kon niet langer meer de eerste keuze zou zijn. Ook daar waren ze ontevreden over zijn spel.

Hoe je het went of keert, dit is gewoon een enorme miskoop.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 13 juli 2023 om 10:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 13 juli 2023 om 01:27:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 12 juli 2023 om 17:59:

Ik ben echt wel benieuwd wie het een goed idee vond om Kasanwirjo te contracteren. Die kan er helemaal niets van.



Kasanwirjo heeft in Groningen best wat laten zien, maar staat wel bekend als lastige jongen dat is zeker een uitdaging voor Slot en co. Is wel een jongen vd straat.



Hij mocht weg bij Groningen omdat hij op alle posities waar hij uit de voeten kon niet langer meer de eerste keuze zou zijn. Ook daar waren ze ontevreden over zijn spel.

Hoe je het went of keert, dit is gewoon een enorme miskoop.



Iets dat van te voren al bekend was, iedereen die met hem werkte vond dat hij een gebrek aan inzicht vertoonde. Een andere manier van zeggen dat hij gewoon niet zo heel slim is (op het veld). Hetgeen ook bij ons pijnlijk duidelijk wordt. Zodra het kan doorselecteren! Mislukt gokje waarmee bijna 2 miljoen achteloos over de balk is gegooid.

 

+1/-0

Kasanwirjo is echt met een straatlengte voorsprong de slechtste speler in onze selectie naar mijn mening. Als je daar vanaf kan dan moet je het meteen doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 12 juli 2023 om 22:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 12 juli 2023 om 16:53:

Prima eerste helft, Brugge had bijna niks in te brengen.

Als we met deze 11 de competitie in moeten hebben we al een aardig elftal.
Dilrosun komt voor mijn gevoel gewoon te kort, mist duelkracht.
Verder gewoon prima.



Geprobeerd tekijken op werk maar zag slechts wat flarden hoe waren Ramiz Zerrouki, Mats Wieffer en Quinten Timber zou dat nu al zijn vaste middenveld worden?



Gewoon prima. Zerrouki heeft best wat diepgang. Middenveld met Wieffer, Timber en Zerrouki liep opvallend soepel.

Dilrosin wel mooie voorzet va links op Danilo bij de 1-0, maar verder veel duel en balverlies.
Viel op dat Dilrosun en Paixao veel switchen van vleugels. Voorlopig krijgen hun de voorkeur.

Opvallend vond ik wel dat Sauer als valse spits speelde in de tweede helft en niet Groen als diepe spits.
Groen deed het best aardig zaterdag naar mijn gevoel. Beter dan Bannis.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 13 juli 2023 om 13:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 12 juli 2023 om 22:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 12 juli 2023 om 16:53:

Prima eerste helft, Brugge had bijna niks in te brengen.

Als we met deze 11 de competitie in moeten hebben we al een aardig elftal.
Dilrosun komt voor mijn gevoel gewoon te kort, mist duelkracht.
Verder gewoon prima.



Geprobeerd tekijken op werk maar zag slechts wat flarden hoe waren Ramiz Zerrouki, Mats Wieffer en Quinten Timber zou dat nu al zijn vaste middenveld worden?



Gewoon prima. Zerrouki heeft best wat diepgang. Middenveld met Wieffer, Timber en Zerrouki liep opvallend soepel.

Dilrosin wel mooie voorzet va links op Danilo bij de 1-0, maar verder veel duel en balverlies.
Viel op dat Dilrosun en Paixao veel switchen van vleugels. Voorlopig krijgen hun de voorkeur.

Opvallend vond ik wel dat Sauer als valse spits speelde in de tweede helft en niet Groen als diepe spits.
Groen deed het best aardig zaterdag naar mijn gevoel. Beter dan Bannis.


Groen is terug gezet naar de O21, zal ook gebeuren voor de meeste jeugdspelers die er nu nog bij zitten (op Sauer en Milambo na waarschijnlijk). Sauer wordt intern als optie voor de 10 positie gezien, stond daar ook al tegen Zwolle. Ik denk dat Groen niet fit genoeg is, nu stond Bullaude noodgedwongen in de spits.

Oneens over het middenveld trouwens, vond het heel vlak en er zat schrikbarend weinig creativiteit in. Alleen Wieffer had een goede diepgang en creativiteit. Timber en Zerrouki zijn allebei veel te statisch voor het beoogde spel. Gelukkig nog een hele voorbereiding om daaraan te werken.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 13 juli 2023, 13:25:05.

 

+1/-0

Eerste helft was prima gisteren. Goede basis, zoals Slot zei. Van hieruit verder werken aan vastigheden en intensiteit. Gimenez zal nog wel tot eind juli weg zijn denk ik? Speelt komend weekend Gold Cup finale, dan misschien 2 weken vakantie? Mist hij wel alle oefenpotjes, ook die tegen Benfica. Maar dan aansluiten en ik denk om de JC schaal op de bank. Kan hij tegen Fortuna z'n opwachting weer maken in de basis. :)

Anyway, voorbereiding: Naast Kasanwirjo vond ik ook Minteh behoorlijk zwak nog gisteren. Kreeg een 1-op-1 kans, maar schoot niet op tijd en enkele keren knullig balverlies. Natuurlijk was de hele tweede helft niet geweldig en veel van die jongens die blijven zullen nog hard moeten werken om aan te haken. Nog los van een eventuele nieuwe links buiten en wie weet.

edit: ik had gemist dat Minteh tegen PEC wel lekker bezig was. Da's fijn!

Dit bericht is gewijzigd op 13 juli 2023, 21:56:11.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 13 juli 2023 om 10:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 13 juli 2023 om 10:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 13 juli 2023 om 01:27:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 12 juli 2023 om 17:59:

Ik ben echt wel benieuwd wie het een goed idee vond om Kasanwirjo te contracteren. Die kan er helemaal niets van.



Kasanwirjo heeft in Groningen best wat laten zien, maar staat wel bekend als lastige jongen dat is zeker een uitdaging voor Slot en co. Is wel een jongen vd straat.



Hij mocht weg bij Groningen omdat hij op alle posities waar hij uit de voeten kon niet langer meer de eerste keuze zou zijn. Ook daar waren ze ontevreden over zijn spel.

Hoe je het went of keert, dit is gewoon een enorme miskoop.



Iets dat van te voren al bekend was, iedereen die met hem werkte vond dat hij een gebrek aan inzicht vertoonde. Een andere manier van zeggen dat hij gewoon niet zo heel slim is (op het veld). Hetgeen ook bij ons pijnlijk duidelijk wordt. Zodra het kan doorselecteren! Mislukt gokje waarmee bijna 2 miljoen achteloos over de balk is gegooid.



Opgeleid bij het grote ajax dan kan je niet slecht zijn. ;)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 13 juli 2023 om 13:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 13 juli 2023 om 13:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 12 juli 2023 om 22:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 12 juli 2023 om 16:53:

Prima eerste helft, Brugge had bijna niks in te brengen.

Als we met deze 11 de competitie in moeten hebben we al een aardig elftal.
Dilrosun komt voor mijn gevoel gewoon te kort, mist duelkracht.
Verder gewoon prima.



Geprobeerd tekijken op werk maar zag slechts wat flarden hoe waren Ramiz Zerrouki, Mats Wieffer en Quinten Timber zou dat nu al zijn vaste middenveld worden?



Gewoon prima. Zerrouki heeft best wat diepgang. Middenveld met Wieffer, Timber en Zerrouki liep opvallend soepel.

Dilrosin wel mooie voorzet va links op Danilo bij de 1-0, maar verder veel duel en balverlies.
Viel op dat Dilrosun en Paixao veel switchen van vleugels. Voorlopig krijgen hun de voorkeur.

Opvallend vond ik wel dat Sauer als valse spits speelde in de tweede helft en niet Groen als diepe spits.
Groen deed het best aardig zaterdag naar mijn gevoel. Beter dan Bannis.


Groen is terug gezet naar de O21, zal ook gebeuren voor de meeste jeugdspelers die er nu nog bij zitten (op Sauer en Milambo na waarschijnlijk). Sauer wordt intern als optie voor de 10 positie gezien, stond daar ook al tegen Zwolle. Ik denk dat Groen niet fit genoeg is, nu stond Bullaude noodgedwongen in de spits.

Oneens over het middenveld trouwens, vond het heel vlak en er zat schrikbarend weinig creativiteit in. Alleen Wieffer had een goede diepgang en creativiteit. Timber en Zerrouki zijn allebei veel te statisch voor het beoogde spel. Gelukkig nog een hele voorbereiding om daaraan te werken.



Ik heb Ramiz toch een paar mooie diepte passes zien geven.
Timber dook juis veel de gaten in en kwam paar keer goed voor de 16, zelfs een megakans op de 1-0, maar was te druisterig en schoot hoog over.

Ik weet niet hoeveel diepgang je wil hebben?
Nee het is anders dan met Orkun dat klopt en ja er moet nog een echte 10 bij, dan gaat het beter.
Toch liep het heel aardig voor een eerste keer.


Vergeet niet dat Brugge een stugge ploeg blijft die al paar weken langer bezig en op trainingskamp is.
Dat in perspectief genomen was het gewoon prima.

 

+1/-0

Opstelling Feyenoord: Slot wijzigt op drie posities

Trainer Arne Slot heeft drie wijzigingen doorgevoerd voor de derde wedstrijd in de voorbereiding tegen Union Saint-Gilloise. Marcus Pedersen, Quilindschy Hartman en Mats Wieffer krijgen geen basisplaats. Het duel op Sportpark Smitshoek in Barendrecht begint om 14:00 uur en is te volgen via een livestream.

Ondanks wijzigingen was Slot na afloop van de gewonnen wedstrijd tegen Club Brugge tevreden over zijn basiself. Met onder andere Ramiz Zerrouki in de opstelling werden de Belgen in de eerste helft twee keer geklopt. Wel gaf Slot aan dat de beginfase even zoekende was omdat er alleen nog getraind was hoe je een 4-3-3 formatie moest bespelen en Club Brugge begon met vijf verdedigers. Na tien minuten werd de vrije ruimte echter wel gevonden.

Tegen Union Saint-Gilloise bestaat het middenveld uit Zerrouki, Timber en Thomas van den Belt. Ook op de links- en rechtsback positie wisselt Slot. Neraysho Kasanwirjo en Marcos López kunnen rekenen op een basisplaats, terwijl pedersen en Hartman op de bank zitten.

Vriendschappelijk: Feyenoord-Union Saint-Gilloise 0-0 (0-0)
Datum: 15/07/2023-
Tijd: 14:00-
Plaats: Bij VV Smitshoek in Barendrecht-
Scoreverloop: -
Danilo/2, Bullaude, Minteh, Paixao allen /1.
1-1-0-0 3 3-1
2-2-0-0 6 5-1
3-2-1-0 7 5-1

Opstelling Feyenoord: #01/Bijlow(C); #28/Kasanwirjo, #04/Geertruida, #33/Hancko, #15/Lopez; #16/Van den Belt, #06/Zerrouki, #08/Timber; #14/Paixão, #09/Danilo, #11/Dilrosun.

Opstelling Feyenoord 2e Helft: #22/Wellenreuther(C), #02/Pedersen, #27/Milambo, #26/Hendriks, #05/Hartman, #20/Wieffer, #64/Zechiël, #30/Bullaude, #07/Jahanbakhsh,
#19/Minteh, #62/Sauer.

Wissels Feyenoord: #41/Berger, #31/Jansen, #52/Hokke, #54/Kleijn, #63/Slory.

Buiten Wedstrijdselectie: -#18/Trauner, -#21/Beelen, -#23/Walemark, -#24/Benita, -#29/Gimenez, -#32/Hall, -#35/Hartjes, -#37/Bannis, -#40/Arnaud, -#42/Candelaria, -#44/Groen, -#53/Rais, -#57/Valk, -#59/Kroesen, -#66/De Blok.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 juli 2023, 14:20:38.

 

+1/-0

 

+1/-0

Wel aardig spel tegen een goede tegenstander, bijna 32k kijkers best veel.
Kasanwirjo valt me niet tegen.

 

+1/-0

Wedstrijd geeft wel weer aanleiding om snel te kijken naar een kwaliteitsinjectie voorin Danilo is het ook niet hoor lekker naar Rangers laten gaan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Voorbereiding 2023/2024