Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 210 pagina's: 1 2 3 4 ... 195 196 197 198 199 200 201 202 203 ... 206 207 208 209 210

'Feyenoord verkoopt Stengs'
24 minuten geleden
33 reacties
Bombarda
Feyenoord heeft Calvin Stengs verkocht aan het Amerikaanse Charlotte FC. Dat meldt De Telegraaf zaterdagavond.

De Rotterdammers strijken zo'n acht miljoen euro op met de verkoop, mits Stengs zelf ook persoonlijk toehapt op de aanbieding uit de Major League Soccer. Stengs kan in één klap de best betaalde speler van de club worden.

Ik mag toch hopen dat dit fakenieuws is. Je meest creatieve speler voor zo’n gering bedrag. Wil Priske dan met drie verdedigend ingestelde spelers aan de rechterkant gaan spelen?

 

+1/-0

Lijkt mij fake.

Op dit moment je enige creatieve speler
Met een marktwaarde van 14-16 miljoen.

Die laat je niet, terwijl het seizoen al is begonnen, voor 8 miljoen zomaar even gaan.

Dan snap ik er echt werkelijk niks meer van als dit waarheid is....

 

+1/-0

Whahah giga bedrag zeg.
Ik denk wel dat we morgen dan ook gelijk horen wie zijn vv is.
Dit verklaard wel waarom hij zogenaamd ziek was...

Maar 8 mil?
Nog steeds iedereen van mening dat Kloese dit wel aan kan?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 10 augustus 2024 om 23:36:

'Feyenoord verkoopt Stengs'
24 minuten geleden
33 reacties
Bombarda
Feyenoord heeft Calvin Stengs verkocht aan het Amerikaanse Charlotte FC. Dat meldt De Telegraaf zaterdagavond.

De Rotterdammers strijken zo'n acht miljoen euro op met de verkoop, mits Stengs zelf ook persoonlijk toehapt op de aanbieding uit de Major League Soccer. Stengs kan in één klap de best betaalde speler van de club worden.

Ik mag toch hopen dat dit fakenieuws is. Je meest creatieve speler voor zo’n gering bedrag. Wil Priske dan met drie verdedigend ingestelde spelers aan de rechterkant gaan spelen?


Hij pakte z,n momenten, maar een linkspoot op rechts werkt niet. Feyenoord zal sowieso een aantal spelers moeten verkopen, want de selectie is veel te breed. Timber, Milambo en Zechiel zijn alledrie rechtermiddenvelder. Teveel van hetzelfde.

 

+1/-0

Volgens mij is er meer aan de hand.

Het zou mij niet verbazen als met het vertrek van Stengs ruimte wordt gemaakt in het salarishuis voor aankopen. En dat er wellicht clausules in zijn contract staan die deze overgang mogelijk maken.

Ik weet het niet. Ik vind het opvallend nieuws. Verrassend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 11 augustus 2024 om 10:48:

Volgens mij is er meer aan de hand.

Het zou mij niet verbazen als met het vertrek van Stengs ruimte wordt gemaakt in het salarishuis voor aankopen. En dat er wellicht clausules in zijn contract staan die deze overgang mogelijk maken.

Ik weet het niet. Ik vind het opvallend nieuws. Verrassend.



Kan best zijn, maar 8m slaat natuurlijk nergens op. Dat klinkt idd meer als een clausule die Stengs heeft laten opnemen.

Ruimte maken is prima, maar je spelers voor wisselgeld wegdoen valt niet goed te praten.

 

+1/-0

'Stengs geeft ja-woord en bereikt persoonlijk akkoord'

Feyenoord gaat Calvin Stengs zo goed als zeker verkopen aan Charlotte FC. De Rotterdammers hebben een akkoord bereikt over een transfersom van acht miljoen euro. Journalist Fabrizio Romano bevestigt dat ook Stengs een mondelinge overeenkomst heeft bereikt.

Alle partijen moeten nu alleen nog de laatste formaliteiten afronden om een volledig akkoord te bereiken. De documenten moeten getekend worden en de medische keuring moet nog plaatsvinden. Daarna gaat Stengs een contract tekenen voor vier seizoenen bij de club die actief is in de MLS.

Wanneer alles is afgerond, blijft de inbreng van Stengs bij Feyenoord beperkt tot één seizoen. De 25-jarige middenvelder speelde onder trainer Arne Slot 44 wedstrijden, scoorde daarin acht keer en leverde achttien assists af. Feyenoord maakte een bedrag van zes miljoen euro over om Stengs los te weken bij OGC Nice.

Het vertrek van Stengs komt totaal onverwachts voor de buitenwereld. Ook Hans Kraay jr. begrijpt weinig van de beslissing van Feyenoord om de creatieve middenvelder te verkopen. 'Priske speelt precies met een systeem (3-4-3) dat voor hem gemaakt is. Dus je zou denken dat dit de ideale situatie voor hem is, en dan gaat hij weg.''

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 11 augustus 2024 om 10:48:

Volgens mij is er meer aan de hand.

Het zou mij niet verbazen als met het vertrek van Stengs ruimte wordt gemaakt in het salarishuis voor aankopen. En dat er wellicht clausules in zijn contract staan die deze overgang mogelijk maken.

Ik weet het niet. Ik vind het opvallend nieuws. Verrassend.



Het is speculeren maar het kan bijna niet anders dan dat er een clausule in zijn contract staat die deze transfer mogelijk maakt. Lazio bood een paar weken geleden nog miljoenen meer volgens de tamtam. De komende drie weken gaan het lot bepalen van DtK als TD wat mij betreft. De eerste klap heeft hij al gemist met het mislopen van Buonanotte die weinig trek had in Feyenoord.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 11 augustus 2024, 11:58:20.

 

+1/-0

Stengs was volgens mij altijd meer een ajacied dan Feyenoorder.
kwam alleen voor Slot.
Ik hoop dat we wel morgen gelijk horen wie zijn vervanger is/word.

 

+1/-0

Reden Transfer van Stengs, Feyenoord gaat akkoord met transfer van Stengs vanwege twijfels over de fitheid van Stengs.

'Transfersom Stengs kan oplopen naar tien miljoen euro'

Het nieuws dat Calvin Stengs Feyenoord gaat verlaten kwam voor velen onverwachts. De Rotterdammers hebben een akkoord bereikt met Charlotte FC over een transfersom van acht miljoen euro. Voetbal International voegt aan het nieuws toe dat de totale som kan oplopen naar tien miljoen euro.

Feyenoord is snel akkoord gegaan met de verkoop van Stengs. Ook Feyenoord-watcher Martijn Krabbendam noemt het opvallend dat de Stadionclub een van de beste spelers zo snel laat gaan. "Calvin Stengs was vorig seizoen, na Joey Veerman, de speler die in de Eredivisie de meeste kansen creëerde. Daarbij was Stengs de assistkoning van Feyenoord."

Fitheid grootste reden voor verkoop Stengs
Krabbendam meldt dat de grootste reden waarom Feyenoord momenteel meewerkt aan een vertrek van Stengs zijn fitheid is. Al was er intern ook een behoorlijke discussie over de toekomst van de creatieve middenvelder. "Uiteindelijk wogen voor de bekerwinnaar de transfersom en de twijfels aan het fysiek van Calvin Stengs zwaarder dan het verschil dat hij maakte in het veld."

 

+1/-0

Mag wel hopen dat we een max hebben op uitgaande transfers en het niet alles maar gaan verkopen..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 11 augustus 2024 om 10:48:

Volgens mij is er meer aan de hand.

Het zou mij niet verbazen als met het vertrek van Stengs ruimte wordt gemaakt in het salarishuis voor aankopen. En dat er wellicht clausules in zijn contract staan die deze overgang mogelijk maken.

Ik weet het niet. Ik vind het opvallend nieuws. Verrassend.



Vraag me af of het intern wel allemaal koek en ei is dat hij ziek was ook gelul gisteren hadden we hem juist nodig.

 

+1/-0

Feyenoord pakt door met Osman

Feyenoord is na de transfer van Calvin Stengs naar Charlotte FC druk bezig met de komst van Ibrahim Osman. De 19-jarige Ghanees moet overkomen van Brighton & Hove Albion FC. Het is de bedoeling dat de aanvaller wordt gehuurd door de Rotterdammers; waarschijnlijk zonder koopoptie.

Brighton legde eerder deze window een bedrag van 19.5 miljoen euro neer bij Nordsjaelland, de voormalige Deense club van de rappe rechtspoot. Osman vertegenwoordigt naar inschatting van Transfermarkt een actuele marktwaarde van twaalf miljoen euro. In de voorbereiding op het nieuwe seizoen maakte Brighton, wat met een overschot aan aanvallers zit, slechts 119 speelminuten.

De Premier League club staat niet onwelwillend tegenover een tijdelijk vertrek van Osman uit het American Express Community Stadium, al geniet hij meer belangstelling. Het is nog niet duidelijk op welke club de aanvaller zijn keuze laat vallen, maar Feyenoord is al concreet: er ligt een huurvoorstel in Brighton voor een huurperiode van één seizoen.

 

+1/-0

Wat een armoedig beleid. Huren zonder realistische koopoptie.

 

+1/-0

Word steeds leuker , is er maar 1 club waar we steeds kijken?
HAD dan Wieffer erbij betrokken als je zo graag al hun spelers wilt kopen.
En wat is dat toch steeds met dat huren.

 

+1/-0

Nu snap ik er helemaal niks meer van....

 

+1/-0

Het lijkt wel of ze geld nodig hebben. Misschien spelen er wel zaken op de achtergrond waar wij helemaal geen weet van hebben

 

+1/-0

Het oogt allemaal wel vreemd. Los van elkaar is elke transactie (ook die van Stengs) wel te beargumenteren, maar het is toch echt van de zotte dat je in je eerste wedstrijd gebruik moet maken van Lopez, Kasanwirjo en Pedersen. En dat reserves van vorig jaar (Zerrouki, Nieuwkoop) nu onbetwist basisspeler lijken te zijn. En dat Moussa dan de boel zou moeten openbreken. Dat bij elkaar is echt een groot gebrek aan kwaliteit, welk systeem je ook speelt.

Laat die 1-1 dan een wake up call zijn.

We wilden juist de lat hoger en nu ligt ie eens stuk lager. Wat is er dan nodig?

Vervanger Wieffer -> El Azzouzi? (ken hem niet)
Vervanger Minteh -> Osman?
Rechterwingback -> graag een topper
Linkerwingback -> kennelijk die Bueno
Vervanger Stengs -> 2 maal een topper.
Extra CV -> van den Berg..? (haalbaar?)

En dan moet je waarschijnlijk nog Geertruida en Hancko vervangen.

Volgens moet je vooral voorin echt investeren in kwaliteit. Dat was vorig jaar al nodig, want dit soort wedstrijden tegen Willem II hebben we ook onder Slot vaker gezien. En zolang Ivanusec niet levert en Paixao nog niet echt doorgroeit, staat het daar helemala stil.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 11 augustus 2024 om 19:54:

Het lijkt wel of ze geld nodig hebben. Misschien spelen er wel zaken op de achtergrond waar wij helemaal geen weet van hebben



In die dubbelrol schaakt Te Kloese op meerdere (teveel) borden. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat Feyenoord geld 'nodig' heeft in die zin dat er bedragen openstaan waaraan voldaan moet worden. De afgelopen jaren is er keihard gewerkt, en geloof ik dat de club er beter voor staat dan in de pakweg 30/40 jaar hiervoor.

Dat komt mede, doordat de club een strak gedisciplineerd begrotingsbeleid voert waarin verschillende budgetten de uitgaven bepalen en daar niet van afgeweken wordt. De 'post' salarissen is afgekaderd en staat vast. Het is goed mogelijk dat Stengs moet vertrekken, omdat die post anders overschreden wordt. En de club geen nieuwe spelers kan aantrekken.

Het transferbudget bepaalt hoeveel er uitgegeven kan worden aan nieuwe spelers. Die lijkt goed gevuld, inmiddels. Maar wellicht heeft te Kloese andere bedoelingen met de miljoenen die vrij zijn gekomen en waarvan wij aangenomen hebben dat die geinvesteerd konden worden.

Er spelen namelijk nog altijd dossiers die ook geld kunnen kosten, op het moment dat de club er iets mee wil. Wellicht is Te Kloese bezig om de VvF uit te kopen. Of speelt er toch iets rond het stadion. Die deal van dat k*twijf dat nu de scepter zwaait bij de Kuip met de gemeente, heeft er misschien toe geleid dat Feyenoord sneller moet handelen om de Kuip toch in eigen beheer te krijgen en die achterlijke onder die achterlijke geluidsregels uit te komen.

Wellicht dat de club daar het geld voor nodig heeft, waardoor er nu toch weer (veel) naar huurconstructies wordt gekeken voor nieuwe spelers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 12 augustus 2024 om 10:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Knakkie schreef op 11 augustus 2024 om 19:54:

Het lijkt wel of ze geld nodig hebben. Misschien spelen er wel zaken op de achtergrond waar wij helemaal geen weet van hebben



In die dubbelrol schaakt Te Kloese op meerdere (teveel) borden. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat Feyenoord geld 'nodig' heeft in die zin dat er bedragen openstaan waaraan voldaan moet worden. De afgelopen jaren is er keihard gewerkt, en geloof ik dat de club er beter voor staat dan in de pakweg 30/40 jaar hiervoor.

Dat komt mede, doordat de club een strak gedisciplineerd begrotingsbeleid voert waarin verschillende budgetten de uitgaven bepalen en daar niet van afgeweken wordt. De 'post' salarissen is afgekaderd en staat vast. Het is goed mogelijk dat Stengs moet vertrekken, omdat die post anders overschreden wordt. En de club geen nieuwe spelers kan aantrekken.

Het transferbudget bepaalt hoeveel er uitgegeven kan worden aan nieuwe spelers. Die lijkt goed gevuld, inmiddels. Maar wellicht heeft te Kloese andere bedoelingen met de miljoenen die vrij zijn gekomen en waarvan wij aangenomen hebben dat die geinvesteerd konden worden.

Er spelen namelijk nog altijd dossiers die ook geld kunnen kosten, op het moment dat de club er iets mee wil. Wellicht is Te Kloese bezig om de VvF uit te kopen. Of speelt er toch iets rond het stadion. Die deal van dat k*twijf dat nu de scepter zwaait bij de Kuip met de gemeente, heeft er misschien toe geleid dat Feyenoord sneller moet handelen om de Kuip toch in eigen beheer te krijgen en die achterlijke onder die achterlijke geluidsregels uit te komen.

Wellicht dat de club daar het geld voor nodig heeft, waardoor er nu toch weer (veel) naar huurconstructies wordt gekeken voor nieuwe spelers.



Denk dat die huur-constructies een andere motivatie hebben.

Bij Bueno is het logisch, want Hartman komt op een gegeven moment terug en je hebt Smal achter de hand. En in de verte heb je Candelaria.

Bij Osman moet er overigens nog blijken of er wel/geen koop optie is. Maar ik denk dat er op andere posities echt wel geïnvesteerd gaat worden, maar dat het kennelijk nog niet op alle posities kan. En dan moet je kiezen. Dus Osman huur (ook inspelend op volgens jaar met Sauer en Slory die je niet in de weg wil zitten) en op andere plekken wel spelers die in waarde ontwikkelen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 210 pagina's: 1 2 3 4 ... 195 196 197 198 199 200 201 202 203 ... 206 207 208 209 210

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten