Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 210 pagina's: 1 2 3 4 ... 194 195 196 197 198 199 200 201 202 ... 206 207 208 209 210

'NAC Breda wil Sauer huren van Feyenoord'

Leo Sauer kan Feyenoord op huurbasis verlaten. NAC Breda heeft zich gemeld bij de Rotterdammers om de talentvolle aanvaller tijdelijk over te nemen. Dit meldt 1908.nl. Sauer heeft nog geen minuten gemaakt onder trainer Brian Priske en lijkt zich daarom te mogen opmaken voor een verhuurperiode om aan speeltijd te komen.

Niet alleen NAC Breda hoopt Sauer tijdelijk over te nemen van Feyenoord. De 18-jarige linksbuiten staat ook in de belangstelling van clubs uit België, Tsjechië, Oostenrijk en een aantal clubs uit Nederland. Toch lijkt het het beste voor de Slowaak om in de Nederlandse competitie verder te ontwikkelen met het oog op de toekomst bij Feyenoord. In de huurdeal zit naar verwachting geen koopoptie.

Vorig seizoen kwam Sauer tot 275 speelminuten in de Eredivisie en liet hij zonder twijfel zien talent te hebben. In die dertien wedstrijden kwam hij tot twee doelpunten en vier assists. NAC promoveerde afgelopen seizoen tegen alle verwachtingen in naar de Eredivisie en bouwt nu aan een elftal waarmee ze kunnen handhaven op het hoogste niveau.
Sauer zelf wil komend seizoen vooral minuten maken en eerdere deze voorbereiding gaf hij al aan ook open te staan om dit bij een andere club te doen. "Ik heb het er nog niet met de trainer over gehad. Ik denk dat dat aan het einde van de voorbereiding hoor, of misschien eerder. Voor mij is het wel belangrijk om te spelen. Niemand wil blijven als hij weet dat hij niet gaat spelen."

 

+1/-0

VI: Feyenoord wil Sepp van den Berg binnenhalen

Feyenoord gaat een poging wagen om Sepp van den Berg aan te trekken. Dit meldt Voetbal International. De Rotterdammers hebben daarbij flinke concurrentie van onder meer PSV. Algemeen directeur Dennis te Kloese gaat spoedig contact opnemen met Liverpool FC om de 22-jarige centrale verdediger over te nemen.

Feyenoord wil de verdediger met een geschatte marktwaarde van twaalf miljoen euro overtuigen met een goed sportief plan. Het binnenhalen van de rechtspoot met een contract tot medio 2026 wordt een lastige taak. Te Kloese heeft niet alleen concurrentie van verschillende clubs, maar Van den Berg hoeft ook niet per se te vertrekken bij Liverpool FC.

Trainer Arne Slot is tevreden met de ontwikkeling en de prestaties van de oud-speler van PEC Zwolle. Tijdens de voorbereiding maakt de in Zwolle geboren voetballer een goede indruk. Liverpool FC hanteert dan ook een prijskaartje van twintig miljoen euro en heeft al diverse biedingen geweigerd. De Eindhovenaren zagen een bod van tien miljoen euro exclusief bonussen van enkele miljoenen euro direct afgewezen worden.

Van den Berg maakte in de zomer van 2019 de overstap van de Eredivisie naar Liverpool FC. Liverpool betaalde een bedrag van 1,9 miljoen euro. Zijn debuut in de Premier League maakte hij niet, maar hij werd de afgelopen jaren wel verhuurd aan Preston NE, Schalke 04 en FSV Mainz 05. In totaal speelde de verdediger 42 wedstrijden in de Bundesliga en 61 duels in de Championship.

 

+1/-0

Sepp van den Berg wordt genoemd nu weet het niet Dennis 12 miljoen is ook veel teveel geld voor een Hollandse verdediger alleen omdat hij bij Liverpool onder contract staat.
Er zijn goedkopere en betere opties.

 

+1/-0

Onwijs goeie voetballer. Dit zijn wel met Buanonotte de namen die je hoopt te zien komen.

Al zou ik het niet snappen want prio ligt bij wingbacks en bij goeie middenvelder.

Zou dit verkoop Hancko betekenen?

Hij kost 20m btw. Ons record staat op 8.3m als inkomende aankoop. Ik geloof het nog niet helemaal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 augustus 2024 om 01:49:

Sepp van den Berg wordt genoemd nu weet het niet Dennis 12 miljoen is ook veel teveel geld voor een Hollandse verdediger alleen omdat hij bij Liverpool onder contract staat.
Er zijn goedkopere en betere opties.



Dit is exact mijn idee. Sepp van de Berg is een groot talent, maar ik vraag me serieus af of die genoemde 20M waard is. Dat de scouting met PSV niet met goedkopere en betere opties op de proppen komt, verbaast mij niks. Zo werken zij.

Maar Feyenoord heeft afgelopen seizoenen mij meer verrast (positief!) met aankopen. Niet dat ik op enigerwijze een norm vertegenwoordig, maar ik denk wel dat je als club voor die 'onbekendheid' minder betaalt. Of andersom, bij bekendere namen betaal je daar ook voor en wordt waarde-creatie lastiger.

Toch denk ik ook dat Feyenoord op den duur meer moet gaan betalen voor spelers, omdat je dan ook meer kan vragen voor spelers.

Of van de Berg de speler is/wordt waar we straks 40/50M + voor kan gaan vragen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 09 augustus 2024 om 10:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 augustus 2024 om 01:49:

Sepp van den Berg wordt genoemd nu weet het niet Dennis 12 miljoen is ook veel teveel geld voor een Hollandse verdediger alleen omdat hij bij Liverpool onder contract staat.
Er zijn goedkopere en betere opties.



Dit is exact mijn idee. Sepp van de Berg is een groot talent, maar ik vraag me serieus af of die genoemde 20M waard is. Dat de scouting met PSV niet met goedkopere en betere opties op de proppen komt, verbaast mij niks. Zo werken zij.

Maar Feyenoord heeft afgelopen seizoenen mij meer verrast (positief!) met aankopen. Niet dat ik op enigerwijze een norm vertegenwoordig, maar ik denk wel dat je als club voor die 'onbekendheid' minder betaalt. Of andersom, bij bekendere namen betaal je daar ook voor en wordt waarde-creatie lastiger.

Toch denk ik ook dat Feyenoord op den duur meer moet gaan betalen voor spelers, omdat je dan ook meer kan vragen voor spelers.

Of van de Berg de speler is/wordt waar we straks 40/50M + voor kan gaan vragen?



Vorig jaar kochten ze Schouten voor 12 miljoen. En er zijn nu clubs die er 40-42m voor bieden. PSV houdt vast aan minimaal 50 miljoen. Zo zie je dat op het goede moment de juiste spelers kopen erg waardevol kan zijn.

Ze kochten Veerman voor 6m en dat vonden wij allemaal veel te veel geld...Zo zie je maar.

BTW, wie zijn die positieve verrassingen de laatste jaren? 2022 zijn voor mij de laatste verrassingen geweest met Hancko, Gimenez. Vorig jaar en dit jaar niet echt veel bijzonders.

Dit bericht is gewijzigd op 9 augustus 2024, 11:01:54.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Dat zeg ik toch ook? Hogere uitgaande transfersommen in absolute zin kun je eigenlijk alleen maar bereiken door ook meer te gaan betalen voor de spelers in kwestie. Dat houdt in dat je ze in een andere fase van hun ontwikkeling inkoopt, en dan 'verder' brengt in hun ontwikkeling/prestaties.

Dat heeft PSV inderdaad gedaan met Schouten. Helaas kon Feyenoord dat toen niet, en eerder ook niet. Zijn komst naar Rotterdam was financieel niet haalbaar. De club had contact met Schouten nog voordat PSV in the picture kwam, althans; ik had van vermeende interesse uit Eindhoven voordat Slot met hem gesproken had, niets gehoord.

Dat 'wij' of Feyenoord de 6M voor Veerman teveel geld vond, is niet waar. Ik kan me in ieder geval niet heugen dat daar discussie over was. De club was ook akkoord met de transfersom, ze moesten echter in allerlei bochten wringen om het bedrag bij elkaar te krijgen. Het geld was er niet. De VvF heeft extra aandelen gekocht om budget te creeeren. Daar ging tijd overheen.

Toen kwam PSV om de hoek en zij konden het bedrag wel direct overmaken. Daar is het op stukgelopen. En nu speelt die jankbal in Eindhoven, bij die andere verongelijkte figuren.

Volgens mij heb ik het over verrassingen van de laatste jaren, meervoud. Dus ja, dan heb ik het ook over Hancko en Gimenez. Maar ook (eerder) Paixão, Pedersen en Aursnes. Ik denk zelfs dat Ivanušec op den duur nog een prima aankoop zou kunnen blijken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 09 augustus 2024 om 11:59:

open/sluit de onderstaande quote:




Dat zeg ik toch ook? Hogere uitgaande transfersommen in absolute zin kun je eigenlijk alleen maar bereiken door ook meer te gaan betalen voor de spelers in kwestie. Dat houdt in dat je ze in een andere fase van hun ontwikkeling inkoopt, en dan 'verder' brengt in hun ontwikkeling/prestaties.

Dat heeft PSV inderdaad gedaan met Schouten. Helaas kon Feyenoord dat toen niet, en eerder ook niet. Zijn komst naar Rotterdam was financieel niet haalbaar. De club had contact met Schouten nog voordat PSV in the picture kwam, althans; ik had van vermeende interesse uit Eindhoven voordat Slot met hem gesproken had, niets gehoord.

Dat 'wij' of Feyenoord de 6M voor Veerman teveel geld vond, is niet waar. Ik kan me in ieder geval niet heugen dat daar discussie over was. De club was ook akkoord met de transfersom, ze moesten echter in allerlei bochten wringen om het bedrag bij elkaar te krijgen. Het geld was er niet. De VvF heeft extra aandelen gekocht om budget te creeeren. Daar ging tijd overheen.

Toen kwam PSV om de hoek en zij konden het bedrag wel direct overmaken. Daar is het op stukgelopen. En nu speelt die jankbal in Eindhoven, bij die andere verongelijkte figuren.

Volgens mij heb ik het over verrassingen van de laatste jaren, meervoud. Dus ja, dan heb ik het ook over Hancko en Gimenez. Maar ook (eerder) Paixão, Pedersen en Aursnes. Ik denk zelfs dat Ivanušec op den duur nog een prima aankoop zou kunnen blijken.




Tja en dan gaan we Sauer verhuren die maar zelden tegenviel in de minuten die hij kreeg en gaan we lekker verder met hopen dat Ivanušec wat gaat betekenen.
Ondertussen gaan we beginnen met geld op de bank en onderbezette posities.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 09 augustus 2024 om 12:04:

(...)Tja en dan gaan we Sauer verhuren die maar zelden tegenviel in de minuten die hij kreeg en gaan we lekker verder met hopen dat Ivanušec wat gaat betekenen.
Ondertussen gaan we beginnen met geld op de bank en onderbezette posities.



Ik geloof enorm in Sauer en zou willen dat hij meer kansen kreeg om zich te bewijzen. Helaas is hij er tot nu toe niet in geslaagd om twee hoofdtrainers daarvan te overtuigen. Onder Slot leken jeugdspelers niet altijd voorkeur te krijgen.

Als de eerste tekenen niet liegen (en dat is wellicht voorbarig), lijkt Priske de jeugd meer kansen te geven. Zeker Zechiel lijkt in de pikorde een stap te hebben gemaakt.

De vraag is dus eigenlijk of wij wel realistische verwachtingen hebben van wat Sauer kan bereiken op dit moment van zijn ontwikkeling. Een verhuur is misschien wel het beste voor hem.

Volgens mij wordt er verder heel hard gewerkt aan versterkingen op de achtergrond. Dat er nu nog budgetten beschikbaar zijn is niet gek. De markt is nog drie weken open.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 09 augustus 2024 om 12:26:

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 09 augustus 2024 om 12:04:

(...)Tja en dan gaan we Sauer verhuren die maar zelden tegenviel in de minuten die hij kreeg en gaan we lekker verder met hopen dat Ivanušec wat gaat betekenen.
Ondertussen gaan we beginnen met geld op de bank en onderbezette posities.



Ik geloof enorm in Sauer en zou willen dat hij meer kansen kreeg om zich te bewijzen. Helaas is hij er tot nu toe niet in geslaagd om twee hoofdtrainers daarvan te overtuigen. Onder Slot leken jeugdspelers niet altijd voorkeur te krijgen.

Als de eerste tekenen niet liegen (en dat is wellicht voorbarig), lijkt Priske de jeugd meer kansen te geven. Zeker Zechiel lijkt in de pikorde een stap te hebben gemaakt.



Ik snap je punt maar toch blijf ik het vreemd vinden dat Sauer zelden teleursteld en een speler als Ivanušec zelden meevalt dan wel veel meer kans krijgt op basis van zijn transferbedrag.
Ik ben echt blij dat de jeugd lijkt meer kans te krijgen maar ligt dat aan de trainer of dat we gewoon op bepaalde posities niets halen.
Een Zer staat bv steeds basis maar is echt een drama speler.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 09 augustus 2024 om 11:59:

open/sluit de onderstaande quote:




Dat 'wij' of Feyenoord de 6M voor Veerman teveel geld vond, is niet waar. Ik kan me in ieder geval niet heugen dat daar discussie over was. De club was ook akkoord met de transfersom, ze moesten echter in allerlei bochten wringen om het bedrag bij elkaar te krijgen. Het geld was er niet. De VvF heeft extra aandelen gekocht om budget te creeeren. Daar ging tijd overheen.




Genoeg reacties op ons eigen forum die toendertijd Veerman te duur vonden. Enkele quotes:

"Die jongen is er nog lang niet klaar voor en ik betwijfel of hij ooit het benodigde niveau aan gaat tikken.
Ik zou ze voor gek verklaren als ze daar 5+ miljoen voor zouden betalen."

"€ 5 miljoen met maximaal 10% doorverkoop lijkt de beste optie want hij is dit seizoen gewoon niet 'top'. Ik vind het 'n behoorlijk groot risico om hem voor zoveel geld te halen."

"Dit is voor ons totaal niet gunstig, de prijs wordt opgedreven en dat is Veerman -die totaal niet van de buitencategorie is in de eredivisie- niet waard."

"jeetje bijna 6 miljoen, nou Arnesen pak je schaduwlijst er maar bij."

"Deze jongen is op dit moment nooit meer dan 3 miljoen waard"

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 09 augustus 2024 om 10:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 augustus 2024 om 01:49:

Sepp van den Berg wordt genoemd nu weet het niet Dennis 12 miljoen is ook veel teveel geld voor een Hollandse verdediger alleen omdat hij bij Liverpool onder contract staat.
Er zijn goedkopere en betere opties.



Dit is exact mijn idee. Sepp van de Berg is een groot talent, maar ik vraag me serieus af of die genoemde 20M waard is. Dat de scouting met PSV niet met goedkopere en betere opties op de proppen komt, verbaast mij niks. Zo werken zij.

Maar Feyenoord heeft afgelopen seizoenen mij meer verrast (positief!) met aankopen. Niet dat ik op enigerwijze een norm vertegenwoordig, maar ik denk wel dat je als club voor die 'onbekendheid' minder betaalt. Of andersom, bij bekendere namen betaal je daar ook voor en wordt waarde-creatie lastiger.

Toch denk ik ook dat Feyenoord op den duur meer moet gaan betalen voor spelers, omdat je dan ook meer kan vragen voor spelers.

Of van de Berg de speler is/wordt waar we straks 40/50M + voor kan gaan vragen?



De prijs kwaliteit verhouding voelt niet goed. BEELEN is volgens mij ook stukken beter had je Sepp in 2019 zelf opgehaald bij PEC was het anders. Maar ja weer zo'n talent wat veel tevroeg NL verlaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Nouja goed, dan zijn er in dat opzicht wat twijfels geweest over de transfersom van Veerman. Prima. Gelukkig bepalen wij op dit forum het beleid niet, en was Feyenoord wel bereid dat bedrag op te hoesten. Dat had men goed gezien.

Zo zie je maar, er zijn transfers die doorgaan en slagen, transfers die doorgaan en geen onverdeeld succes zijn. Maar dus ook transfers die niet lukken, waarvan je achteraf kan stellen dat de club het toch goed gezien had.

Koop je niks voor, maar geeft wel aan het scoutingsbeleid deugt.

(je hebt natuurlijk ook nog transfers die niet doorgaan, waarvan je achteraf kan stellen dat de club er goed mee wegkomt. :B )


Als je daarmee wil aangeven dat mijn twijfel over de transfersom (naar verluidt) van 20M voor Sepp van de Berg misschien niet terecht zijn, ook goed. Ik blijf het een enorm bedrag vinden, zeker voor een verdediger. Die zijn in de markt nog altijd minder waard dan aanvallers en offensief ingestelde middenvelders. Wellicht kan Feyenoord een huurconstructie met Liverpool overeenkomen, met koop-optie van om en nabij de 20M.

Dat heeft PSV ook slim gedaan met Dest en Tillman, en zo kun je zien of de prestaties van een speler bij de club een bepaalde transfersom ook echt rechtvaardigt.

 

+1/-0

Optie tot koop zou wel een goede optie kunnenzijn om gelijk 20 miljoen op tafel teleggen vind ik onverantwoord zeker voor een Nederlander die nog nooit een wedstrijd voor Liverpool heeft gespeeld sinds 2019 en alleen maar verhuurd is.
Deze jongen en bv een vd Ven hadden we zelf vroeg kunnen scouten toen ze betaalbaar waren zoals we met Wieffer en Beelen wel gedaan hebben.

 

+1/-0

Soms heb je ook directe versterkingen nodig ipv spelers die je op 18-19 jarige leeftijd voor een prikkie ophaalt en zich doorontwikkelen. Als je Hancko verkoopt, kan je wel een 18/19 jarige jongen uit Zwolle, Heerenveen, Utrecht of Alkmaar halen, maar dan blijf je "gokken" en hopen dat iemand zich positief blijft ontwikkelen. Daarbij zal dit niet direct de versterking zijn waar je beter op wordt.

Daarom zou mijn voorkeur wel zijn om zulke bedragen uit te geven met een grotere zekerheid dat je jezelf direct versterkt én de kans dat men zich nog verder ontwikkeld en zal doorgroeien en voor een mooi bedrag weg kan.

 

+1/-0

Prioriteiten lijken niet bij verdediger teliggen.


Priske hoopvol: ''Ik verwacht nieuwe spelers''
vandaag, 14:18 203 reacties
Brian Priske rekent nog op versterkingen voor Feyenoord. De trainer mikt op een vervanger voor de vertrokken Mats Wieffer. Ook het verlies van Yankuba Minteh moet spoedig opgevangen worden door algemeen directeur Dennis te Kloese.
"Ik heb het al een aantal keer gezegd. Dit is een lastige periode voor elke coach, niet alleen bij Feyenoord'', begint Priske zijn verhaal over de laatste transferontwikkelingen. ''Ik verwacht dat de selectie versterkt gaat worden. Ik verwacht nieuwe spelers. We verloren Mats Wieffer en Yankuba Minteh. Ik verwacht zeker dat we vervangers gaan halen."

Priske heeft vertrouwen in Feyenoord en wacht geduldig af. "De clubleiding werkt heel hard om de juiste vervangers binnen te halen." Daarnaast is het wat betreft uitgaande transfers vooral afwachten. "Je weet niet hoe het zich verder gaat ontwikkelen. Er zijn grote clubs die soms naar onze spelers vragen. Op dit moment is het rustig, en ik hoop dat we de selectie bij elkaar kunnen houden."

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 09 augustus 2024 om 14:44:

Prioriteiten lijken niet bij verdediger teliggen.


Priske hoopvol: ''Ik verwacht nieuwe spelers''
vandaag, 14:18 203 reacties
Brian Priske rekent nog op versterkingen voor Feyenoord. De trainer mikt op een vervanger voor de vertrokken Mats Wieffer. Ook het verlies van Yankuba Minteh moet spoedig opgevangen worden door algemeen directeur Dennis te Kloese.
"Ik heb het al een aantal keer gezegd. Dit is een lastige periode voor elke coach, niet alleen bij Feyenoord'', begint Priske zijn verhaal over de laatste transferontwikkelingen. ''Ik verwacht dat de selectie versterkt gaat worden. Ik verwacht nieuwe spelers. We verloren Mats Wieffer en Yankuba Minteh. Ik verwacht zeker dat we vervangers gaan halen."

Priske heeft vertrouwen in Feyenoord en wacht geduldig af. "De clubleiding werkt heel hard om de juiste vervangers binnen te halen." Daarnaast is het wat betreft uitgaande transfers vooral afwachten. "Je weet niet hoe het zich verder gaat ontwikkelen. Er zijn grote clubs die soms naar onze spelers vragen. Op dit moment is het rustig, en ik hoop dat we de selectie bij elkaar kunnen houden."



Vervanger hadden we toch al in Zer?
Krijg je weer dat je 2 dezelfde spelers hebt die moeten spelen.
Jeugd weer op de bank terrecht komt en ik weer gelijk had( ;) ) dat de jeugd nu leuk de kans krijgt omdat er niemand is gehaald en het gewoon beter doet dan de aankopen....

 

+1/-0

Voor mij is Zechiël gezamenlijk met Milambo (iets andere positie) ook de opvolger van Wieffer. Hij heeft een goede voorbereiding gehad, dus gooi hem maar in het diepe. Wel met Zerrouki als back-up want je moet Zechiël in een eerste seizoen niet overbelasten.
De weg van de Sepp van der Berg's moeten we niet op. Blijkt hij opgehemeld te zijn, zijn wij vele miljoenen kwijt. Daarnaast heeft Feyenoord op dit gebied niet het 'trackrecord' van PSV. Ga maar voor de Beelen en Aursnes'jes van deze wereld. Laag financieel risico bij tegenvallende prestaties, hoge opbrengst bij goede doorontwikkeling.

 

+1/-0

Je moet 26 goede spelers hebben het wordt een lang en zwaar seizoen 3 spitsen is bv geen luxe.

 

+1/-0

Ik hoop nog steeds dat we 1 of 2 knallers gaan maken.
Spelers die gelijk staan en kwalitatief een boost geven.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 210 pagina's: 1 2 3 4 ... 194 195 196 197 198 199 200 201 202 ... 206 207 208 209 210

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten