Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 139 140 141 142 143 144 145 146 147 ... 178 179 180 181 182

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 01 juni 2023 om 18:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 01 juni 2023 om 18:37:

Te Kloese bevestigde zelf dat ze in de winter Chavez wilden halen dat werd ook al eerder gezegd door de voorzitter van Pachuca, maar het is voor de transfer deadline niet rond gekomen. Ik verwacht nu een Zerrouki scenario.

“We wilden hem in de winter hebben, maar ik moet eerlijk zeggen, nu toch niemand kijkt… Ik ken de Mexicaanse markt erg goed. Ik ken die jongens ook vaak al vanaf dat ze heel jong zijn, dus ik kan goed hun persoonlijke en familiesituatie inschatten. Dat was ook een van de overwegingen om Santi (Santiago Giménez, red.) hier naartoe te halen. In het geval van Luis of andere spelers die zich goed laten zien op de Mexicaanse markt, houden we gewoon een oogje in het zeil. Voor de rest is er eigenlijk niks.”



Hij is wel wat ouder dan Kökcü, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk (dit geldt in mindere mate ook voor Vetlesen trouwens, die is een jaar ouder dan Kökcü). Uit het artikel dat ik in een ander topic heb geplaatst:

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoord’s recruitment team are aided by Slot’s clear identity. Akkas says:
“The coach is very specific about how he wants to play. And then the club set
some rules. So we never sign an older or more expensive player than the one
who is being replaced.
So can we narrow down our search and within that range
find the most suitable player?”




Klopt volgens de laatste berichten is zijn leeftijd inderdaad een factor voor de prijs Te Kloese wil betalen. Maar we moeten ook niet doen alsof 27 oud is prima leeftijd want dan ben je op je top. Chavez is echt een topper, maar het blijft voor Mexicaanse spelers nog niet zo makkelijk om naar Europa tegaan omdat die clubs geld willen zien maar wellicht wordt er een zelfde deal als met Gimenez afgesproken delen ze de eigendom.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 juni 2023, 01:42:53.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 02 juni 2023 om 01:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 01 juni 2023 om 18:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 01 juni 2023 om 18:37:

Te Kloese bevestigde zelf dat ze in de winter Chavez wilden halen dat werd ook al eerder gezegd door de voorzitter van Pachuca, maar het is voor de transfer deadline niet rond gekomen. Ik verwacht nu een Zerrouki scenario.

“We wilden hem in de winter hebben, maar ik moet eerlijk zeggen, nu toch niemand kijkt… Ik ken de Mexicaanse markt erg goed. Ik ken die jongens ook vaak al vanaf dat ze heel jong zijn, dus ik kan goed hun persoonlijke en familiesituatie inschatten. Dat was ook een van de overwegingen om Santi (Santiago Giménez, red.) hier naartoe te halen. In het geval van Luis of andere spelers die zich goed laten zien op de Mexicaanse markt, houden we gewoon een oogje in het zeil. Voor de rest is er eigenlijk niks.”



Hij is wel wat ouder dan Kökcü, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk (dit geldt in mindere mate ook voor Vetlesen trouwens, die is een jaar ouder dan Kökcü). Uit het artikel dat ik in een ander topic heb geplaatst:

open/sluit de onderstaande quote:

Feyenoord’s recruitment team are aided by Slot’s clear identity. Akkas says:
“The coach is very specific about how he wants to play. And then the club set
some rules. So we never sign an older or more expensive player than the one
who is being replaced.
So can we narrow down our search and within that range
find the most suitable player?”




Klopt volgens de laatste berichten is zijn leeftijd inderdaad een factor voor de prijs Te Kloese wil betalen. Maar we moeten ook niet doen alsof 27 oud is prima leeftijd want dan ben je op je top. Chavez is echt een topper, maar het blijft voor Mexicaanse spelers nog niet zo makkelijk om naar Europa tegaan omdat die clubs geld willen zien maar wellicht wordt er een zelfde deal als met Gimenez afgesproken delen ze de eigendom.



Zoals ik het lees staat er (volgens de Griekse scout Akkas) dat het clubbeleid is dat er nooit een speler wordt gehaald die ouder is dan de speler die vervangen wordt. Dan zou Chavez überhaupt niet in aanmerking komen toch? Klopt de berichtgeving dan wel in de Mexicaanse kranten?

Oud jeugdspeler Ian Smeulers over Vetlesen:
open/sluit de onderstaande quote:

Ian Smeulers is enthousiast over een mogelijke transfer van Hugo Vetlesen naar Feyenoord. De 23-jarige linksback snapt dat zijn Rotterdamse oud-club bij de 23-jarige Noor is uitgekomen, vertelt hij in #DoneDeal van VoetbalPrimeur.

Smeulers stond als speler van Sandefjord al meermaals tegenover Vetlesen, een 23-jarige middenvelder van FK Bodø/Glimt. "Ik heb ook gelijk even mijn research gedaan bij een ex-teamgenoot van hem", stelt de geboren Rotterdammer in #DoneDeal, de transferpodcast van VoetbalPrimeur. "Hoe hij als speler is en ook als persoon. Hij was heel erg over hem te spreken."

Feyenoord heeft volgens Het Laatste Nieuws al een mondeling akkoord bereikt met Vetlesen, die zo'n 6,5 miljoen euro moet kosten. Ook Club Brugge zit echter achter hem aan. "Het is een nummer acht of nummer tien", weet Smeulers. "Technisch vaardig, goed aan de bal, veel loopvermogen en hij weet de juiste ruimtes te benutten", somt de verdediger op. "Verdedigend is hij agressief en weet hij goed vanuit zijn taak te spelen."

Smeulers geeft alvast een positief transferadvies. "Het zou een goede aankoop kunnen zijn voor Feyenoord." Hij denkt dat de stap bovendien te overzien is. "Qua niveau kun je Bodø een beetje met AZ vergelijken. De stap is niet heel groot, denk ik."

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 01 juni 2023 om 14:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 01 juni 2023 om 13:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 01 juni 2023 om 12:47:

Voor de rol van Kökcü vind ik het begrijpelijk dat ze zoeken naar een directe vervanger die ook nog wat potentie en restwaarde heeft, dan kom je inderdaad snel uit bij iemand als Hugo Vetlesen. Ik vermoed dat ze van den Belt nog wat tijd willen geven en Timber is een ander type dan Kökcü, dus maar net afwachten of hij een goed duo met Wieffer kan worden. Taabouni zal verhuurd worden lijkt me.

Ik heb de naam van Vetlesen hier al een paar keer eerder genoemd, dit is een zeer talentvolle middenvelder met een fantastische mentaliteit en nog wat doorgroeipotentie. Deze middenvelder heeft een vergelijkbare dynamiek met Kökcü, groot loopvermogen, veel scorend vermogen en hij levert ook de nodige assists af. Zou ook nog eventueel op 10 kunnen spelen en zelfs als een controleur, ontzettend veelzijdig en multifunctioneel. Met Bodo was hij al gewend om te spelen in een vergelijkbaar spelsysteem met aanvallend pressiespel, dus zal geen aanpassingstijd nodig hebben. Dit zou wat mij betreft een aankoop van het kaliber Aursnes zijn.

Zoals ik het lees gaat hij naar Brugge, omdat die nu doorpakken terwijl wij bezig zijn met Pepi. Maar als deze speler komt dan is je middenveld inderdaad rond denk ik.



Ik vroeg me af kijk jij wel eens wedstrijden van spelers die je aanbeveelt of doe je dat puur op basis van hun statistieken en horen zeggen? Je prijst ze aan met zoveel overtuiging dat ik me af vraag hoe je dan tot de conclusie komt dat het zeker een versterking is.



Vetlesen volg ik al een tijd, mede omdat ik Bodo een leuke ploeg vind om te kijken, en die zal ik zeker met meer overtuiging prijzen dan andere spelers omdat ik daar mijn eigen beeld bij heb. Wat betreft andere namen zou ik specifiek moeten weten over wie je het hebt. Soms noem ik ook een naam die ik tegen ben gekomen op basis van een scoutingverslag of statistieken, maar volgens mij plaats ik dat er dan ook bij. Gisteren bijvoorbeeld een Grieks talent. Misschien dat ik die wat overdreven heb gepresenteerd als de betere versie van Douvikas, ik heb die jongen natuurlijk niet in de jeugd bij PAOK bekeken (wel bij een internationele jeugdwedstrijd). Dus ik volg wat dat betreft het datamodel van die Twente scout.



Volg je Bodo ook in de competitie dan of alleen die europa league wedstrijden van vorig jaar? Het is in ieder geval goed dat je dan ook kijkt en niet alleen maar af gaat op cijfers en statistieken. Over de datascout van FC Twente, ja op zich best zinvol om met z'n modelletje om een voorselectie te kunnen maken van interessante spelers. Maar dan begint het scouten pas. Je moet hem uitvoerig gaan bekijken en een goed beeld krijgen van zaken die je niet met een datamodel kan vaststellen.

Wat ik mis bij de data is een stuk context van medespelers en het team. Speelt een speler goed omdat er een speler naast staat die hem toevallig op een manier bedient die hem in staat stelt om zo te presteren? Of spelen er heel veel spelers in dienst van hem? Het voordeel van data is dan dat je wel de individuele prestaties goed kan beoordelen maar de context waarin een speler functioneert lijkt me lastig. Daarom kan je alleen op basis daarvan geen grote bedragen uitgeven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 02 juni 2023 om 10:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 01 juni 2023 om 14:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Dirkteur schreef op 01 juni 2023 om 13:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 01 juni 2023 om 12:47:

Voor de rol van Kökcü vind ik het begrijpelijk dat ze zoeken naar een directe vervanger die ook nog wat potentie en restwaarde heeft, dan kom je inderdaad snel uit bij iemand als Hugo Vetlesen. Ik vermoed dat ze van den Belt nog wat tijd willen geven en Timber is een ander type dan Kökcü, dus maar net afwachten of hij een goed duo met Wieffer kan worden. Taabouni zal verhuurd worden lijkt me.

Ik heb de naam van Vetlesen hier al een paar keer eerder genoemd, dit is een zeer talentvolle middenvelder met een fantastische mentaliteit en nog wat doorgroeipotentie. Deze middenvelder heeft een vergelijkbare dynamiek met Kökcü, groot loopvermogen, veel scorend vermogen en hij levert ook de nodige assists af. Zou ook nog eventueel op 10 kunnen spelen en zelfs als een controleur, ontzettend veelzijdig en multifunctioneel. Met Bodo was hij al gewend om te spelen in een vergelijkbaar spelsysteem met aanvallend pressiespel, dus zal geen aanpassingstijd nodig hebben. Dit zou wat mij betreft een aankoop van het kaliber Aursnes zijn.

Zoals ik het lees gaat hij naar Brugge, omdat die nu doorpakken terwijl wij bezig zijn met Pepi. Maar als deze speler komt dan is je middenveld inderdaad rond denk ik.



Ik vroeg me af kijk jij wel eens wedstrijden van spelers die je aanbeveelt of doe je dat puur op basis van hun statistieken en horen zeggen? Je prijst ze aan met zoveel overtuiging dat ik me af vraag hoe je dan tot de conclusie komt dat het zeker een versterking is.



Vetlesen volg ik al een tijd, mede omdat ik Bodo een leuke ploeg vind om te kijken, en die zal ik zeker met meer overtuiging prijzen dan andere spelers omdat ik daar mijn eigen beeld bij heb. Wat betreft andere namen zou ik specifiek moeten weten over wie je het hebt. Soms noem ik ook een naam die ik tegen ben gekomen op basis van een scoutingverslag of statistieken, maar volgens mij plaats ik dat er dan ook bij. Gisteren bijvoorbeeld een Grieks talent. Misschien dat ik die wat overdreven heb gepresenteerd als de betere versie van Douvikas, ik heb die jongen natuurlijk niet in de jeugd bij PAOK bekeken (wel bij een internationele jeugdwedstrijd). Dus ik volg wat dat betreft het datamodel van die Twente scout.



Volg je Bodo ook in de competitie dan of alleen die europa league wedstrijden van vorig jaar? Het is in ieder geval goed dat je dan ook kijkt en niet alleen maar af gaat op cijfers en statistieken. Over de datascout van FC Twente, ja op zich best zinvol om met z'n modelletje om een voorselectie te kunnen maken van interessante spelers. Maar dan begint het scouten pas. Je moet hem uitvoerig gaan bekijken en een goed beeld krijgen van zaken die je niet met een datamodel kan vaststellen.

Wat ik mis bij de data is een stuk context van medespelers en het team. Speelt een speler goed omdat er een speler naast staat die hem toevallig op een manier bedient die hem in staat stelt om zo te presteren? Of spelen er heel veel spelers in dienst van hem? Het voordeel van data is dan dat je wel de individuele prestaties goed kan beoordelen maar de context waarin een speler functioneert lijkt me lastig. Daarom kan je alleen op basis daarvan geen grote bedragen uitgeven.



Bodo heb ik in beide competities gezien. Ik ben uiteraard geen fulltime scout die wekelijks naar die wedstrijden kijkt, maar ik heb Bodo als voetballiefhebber zeker genoeg gezien om een goed onderbouwde mening te vormen. Zo kwam ik bijvoorbeeld ook uit op Sahraoui (spelend bij een tegenstander) een tijd geleden, waarna ik door zijn spel ook ben gaan kijken naar scoutingsverslagen en data van deze speler. Inmiddels ben ik een beetje teruggekomen op mijn mening over Sahraoui gezien zijn matige rendement, momenteel zijn er imo betere opties op de flanken voor ons door ons toegenomen budget en de status van CL voetbal.

Probleem bij Bodo spelers is overigens wel dat ze in een kleinschalige omgeving op een specifieke manier (ons type voetbal) heel goed presteren. Je ziet echter bij enkele Bodo transfers dat het daarna slecht is uitgepakt. Vooral omdat ze de verkeerde vervolgclub kozen waarin veel defensiever werd gevoetbald en waarin ze meer voor de breedte werden gehaald (voorbeelden: Botheim bij Krasnodar, Solbakken bij Roma, Berg bij Lens, Bjorkan bij Hertha en ons, etc). Daartegenover staan minder succesverhalen, ik zou alleen Boniface echt een groot succes willen noemen bij Union. Een speler moet ook passen bij de speelwijze en cultuur van een club. In mijn ogen zou Vetlesen een hele goede fit zijn voor ons, maar dit is iets om mee te nemen in een transferoverweging.

Eens wat betreft die laatste paragraaf. Op basis van data kwam Lex Immers bijvoorbeeld heel goed naar voren, maar dat is kwalitatief een van de minste spelers die ik in het shirt van Feyenoord heb zien spelen als 10. Hij kwam vooral goed uit de voeten vanwege het spel waarin Pelle spelers om hem heen bezig hield en de bal lekker kon terugleggen voor Immers. Echter, met de uitbreiding van data parameters zie je nu gelukkig dat ook dit soort spelers eruit gefilterd kunnen worden. Zo'n datamodel is natuurlijk meer een indicatie dan een definitieve conclusie. Al heeft de Twente scout waar ik naar refereerde het opvallend vaak goed gehad met zijn statistische model.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




:offtopic

Het ligt er inderdaad ook aan naar welke data je kijkt, en hoe je deze interpreteert. Om het voorbeeld van Immers aan te halen; als je het aantal keer dat hij in kansrijke positie voor het kwam deelde door zijn doelpunten, kan ik mij niet voorstellen dat dáár een goed cijfer uit naar voren komt. Zeker wanneer je aan 'kansrijke posities' ook nog een bepaalde waarde gaat hangen, afhankelijk van de moeilijkheidsgraad (afstand doel, aantal tegenstanders vóór hem). En de wedstrijden ook indeelt op 'moeilijkheid', zodat je kan zien of een speler in topwedstrijden mee kan komen en iets extra's brengt. Of juist door het ijs zakt.

Ik heb Immers opgelegde kansen zien verprutsen, ongelooflijk. Hij kwam wel in die positie, maar 9 van de 10 keer werd het geen doelpunt. Om over zijn balverlies in het lopende spel (simpele kaats, pass) nog maar te zwijgen.

Ik kan me niet voorstellen dat Immers op basis van data er goed op stond.

Maar goed, is ook weer een aanname. En de datapunten die ik hierboven aanhaal, zijn weer gebaseerd op mijn beeld van de speler. Die datapunten zullen mijn oordeel over Immers alleen maar bevestigen/onderbouwen (als ik er niet naast zit), in plaats van dat ze nieuwe inzichten verschaffen.

En dáár ligt nou juist de kracht van data, als je het op de juiste manier gebruikt.


Ik krijg sterk de indruk dat het gebruik van data in de voetballerij nog in de kinderschoenen staat, en daarom clubs nog vaak zoekende zijn. Er wordt ontzettend veel data verzameld en opgeslagen, ook in de voetballerij. Het overgrote deel ervan is alleen helemaal niet relevant (de schatting is dat van alle data die gegenereerd wordt op de wereld, slechts 0,5% ooit gebruikt/geanalyseerd wordt).

De kunst is niet het meten/vergaren opzich, maar hoe je het meet en vooral wat je ermee wil bereiken. Dat bepalen, is de uitdaging.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 juni 2023, 11:25:40.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 02 juni 2023 om 11:13:

open/sluit de onderstaande quote:




:offtopic

Het ligt er inderdaad ook aan naar welke data je kijkt, en hoe je deze interpreteert. Om het voorbeeld van Immers aan te halen; als je het aantal keer dat hij in kansrijke positie voor het kwam deelde door zijn doelpunten, kan ik mij niet voorstellen dat dáár een goed cijfer uit naar voren komt. Zeker wanneer je aan 'kansrijke posities' ook nog een bepaalde waarde gaat hangen, afhankelijk van de moeilijkheidsgraad (afstand doel, aantal tegenstanders vóór hem). En de wedstrijden ook indeelt op 'moeilijkheid', zodat je kan zien of een speler in topwedstrijden mee kan komen en iets extra's brengt. Of juist door het ijs zakt.

Ik heb Immers opgelegde kansen zien verprutsen, ongelooflijk. Hij kwam wel in die positie, maar 9 van de 10 keer werd het geen doelpunt. Om over zijn balverlies in het lopende spel (simpele kaats, pass) nog maar te zwijgen.

Ik kan me niet voorstellen dat Immers op basis van data er goed op stond.

Maar goed, is ook weer een aanname. En de datapunten die ik hierboven aanhaal, zijn weer gebaseerd op mijn beeld van de speler. Die datapunten zullen mijn oordeel over Immers alleen maar bevestigen/onderbouwen (als ik er niet naast zit), in plaats van dat ze nieuwe inzichten verschaffen.

En dáár ligt nou juist de kracht van data, als je het op de juiste manier gebruikt.


Ik krijg sterk de indruk dat het gebruik van data in de voetballerij nog in de kinderschoenen staat, en daarom clubs nog vaak zoekende zijn. Er wordt ontzettend veel data verzameld en opgeslagen, ook in de voetballerij. Het overgrote deel ervan is alleen helemaal niet relevant (de schatting is dat van alle data die gegenereerd wordt op de wereld, slechts 0,5% ooit gebruikt/geanalyseerd wordt).

De kunst is niet het meten/vergaren opzich, maar hoe je het meet en vooral wat je ermee wil bereiken. Dat bepalen, is de uitdaging.



Oh zeker wel, stond er vol mee in de media. VI, decorrespondent, noem ze op. Dit was toen de datahype een beetje op gang kwam. Hier heb je een voorbeeld (uit 2014): https://decorrespondent.nl/810/waarom-schlemiel-lex-immers-in-werkelijkheid-een-van-de-beste-voetballers-van-nederland-is/8141459e-7e99-0f59-1400-7f5c119d4289link

Kan me nog goed mijn verbijstering herinneren hierover, om dezelfde redenen die jij hierboven opsomt. Verder grotendeels eens met je verhaal overigens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Grappig artikel, ik kende het niet. Dank!

Je kan er natuurlijk wel tal van gaten in schieten. Oké Immers scoort niet slecht op het gebied van 'ExpA' en 'ExpG'. Maar als iemands doelpunten vrijwel gelijk aan zijn 'ExpG' is, moet je dat argwanen en de data dieper bekijken. Want zoals de schrijver zelf al aangeeft, zelfs de allerbeste spitsen scoren 'slechts' 90% van de kansen. Over langere periode gezien.

In het geval van Immers kan het komen, omdat hij goals maakt op momenten en uit kansen die géén of veel lagere 'Expectation-Value' krijgen. En kansen met een hoge 'Expectation Value' mist. Want missen deed hij.

En hetzelfde geldt min of meer voor zijn 'ExpA'. Want waar deze KPI volledig aan voorbij gaat, is de keren dat Immers in positie kwam om een assist te leveren en het niet zag. Dat hij de bal verloor, door zijn gebrekkige handelingssnelheid. Of dat hij schoot, vaak miste maar soms ook raakte wat weer een doelpunt met zéér lage 'Expectation-Value' opleverde.

Voor wie rationeel kijkt, maakt dat niet uit. Een goal is een goal; een assist is een assist. Maar helaas is iedere goal niet evenveel waard, zoals ook iedere gemiste kans je niet evenveel pijn doet als club/elftal.

De kunst is om ook dát mee te nemen/wegen in je data-analyses van een speler. In mijn herinnering (en ik weet, die is bedrieglijk en meestal te weerleggen met data) was Immers gewoon niet goed genoeg. En kwam hij mede daardoor juist vaak tekort in de topwedstrijden. Dan liep hij op z’n tenen, ging het hem allemaal net even te snel, en was hij alle overzicht kwijt op beslissende momenten. De data uit die wedstrijden moet zwaarder wegen, dan zijn ExpA/ExpG tegen het rechterrijtje.

Simpel gesteld; kijkend bijvoorbeeld in je scouting naar vertegenwoordigende, nationale elftallen onder 18 of onder 21 jaar. Daar kunnen interessante spelers rondlopen (de beste van hun land, in een bepaalde lichting) die zich nog kunnen ontwikkelen en soms nog relatief goedkoop zijn.

Stel dat je op zoek bent naar een spits en de statistieken onder ogen krijgt van een Japanner die in 10 interlands 8 keer gescoord heeft. Goed gemiddelde. Maar als hij van die 8 doelpunten er 6 gemaakt heeft in één wedstrijd tegen leeftijdsgenoten van Frans-Polynesië, is het een stuk minder indrukwekkend dan wanneer hij met die 8 doelpunten topscoorder is geworden op een jeugd WK.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 juni 2023, 15:33:13.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kraaij: "Cerny staat volle bak open voor Feyenoord"
vandaag, 12:30 158 reacties

Met het aflopende huurcontract van Oussama Idrissi en de wisselende prestaties van een aantal buitenspelers is Feyenoord voor volgend seizoen op zoek naar een versterking op de vleugels. Hans Kraaij oppert in Goedemorgen Eredivisie Vaclav Cerny als interessante aanwinst voor de Rotterdammers.

Met een uitstekend seizoen bij FC Twente - 14 goals en 11 assists in alle competities - lijkt de 25-jarige Cerny klaar voor een volgende stap. Of dat Feyenoord zou kunnen zijn? "Ik heb het hem gevraagd: ondanks het feit dat je vanaf je vijftiende bij Ajax hebt gezeten, zou je toch open staan voor Feyenoord?", aldus Kraaij. " Dat zou hij wel willen."

Andersom denkt hij dat Feyenoord Cerny goed kan gebruiken. "Feyenoord heeft aan de zijkanten verfrissing nodig, maar ook doelpunten en assists. Als je hem nu ziet dartelen als vrije rechtsbuiten... Ik weet dat Wolfsburg hem wil, dat AZ hem wil, maar ik zou het echt een speler vinden die perfect bij Feyenoord past. En hij staat er volle bak voor open."



Cerny is niet goed genoeg, feit dat Kraaij junior er weer mee komt zegt al genoeg.

Cerny moet lekker bij Twente of andere subtop blijven, hoger niveau kan hij niet aan om op een constant hoog niveau te presteren. Dan is die ook te blessure gevoelig voor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 04 juni 2023 om 12:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Kraaij: "Cerny staat volle bak open voor Feyenoord"
vandaag, 12:30 158 reacties

Met het aflopende huurcontract van Oussama Idrissi en de wisselende prestaties van een aantal buitenspelers is Feyenoord voor volgend seizoen op zoek naar een versterking op de vleugels. Hans Kraaij oppert in Goedemorgen Eredivisie Vaclav Cerny als interessante aanwinst voor de Rotterdammers.

Met een uitstekend seizoen bij FC Twente - 14 goals en 11 assists in alle competities - lijkt de 25-jarige Cerny klaar voor een volgende stap. Of dat Feyenoord zou kunnen zijn? "Ik heb het hem gevraagd: ondanks het feit dat je vanaf je vijftiende bij Ajax hebt gezeten, zou je toch open staan voor Feyenoord?", aldus Kraaij. " Dat zou hij wel willen."

Andersom denkt hij dat Feyenoord Cerny goed kan gebruiken. "Feyenoord heeft aan de zijkanten verfrissing nodig, maar ook doelpunten en assists. Als je hem nu ziet dartelen als vrije rechtsbuiten... Ik weet dat Wolfsburg hem wil, dat AZ hem wil, maar ik zou het echt een speler vinden die perfect bij Feyenoord past. En hij staat er volle bak voor open."



Cerny is niet goed genoeg, feit dat Kraaij junior er weer mee komt zegt al genoeg.

Cerny moet lekker bij Twente of andere subtop blijven, hoger niveau kan hij niet aan om op een constant hoog niveau te presteren. Dan is die ook te blessure gevoelig voor.



Manhoef werd ook al genoemd door PiAir geloof ik en die Japanner van Sparta.
Die mensen snappen niet hoe intensief er nu gescout wordt.

 

+1/-0

Inderdaad Cerny is middelmaat. Doet het nu een paar weken heel erg goed maar als je zijn cijfers van de afgelopen seizoenen ziet dan kom je al snel tot de conclusie dat hij hier niets te zoeken heeft. Geen geld aan uitgeven, zeker niet de bedragen die Twente wil hebben

 

+1/-0

Feyenoord werkt aan de komst van Ricardo Pepi, maar wil volgens 1908.nl nog een versterking in de voorhoede. Na de terugkeer van Oussama Idrissi naar Sevilla moet er een nieuwe linksbuiten worden toegevoegd aan de selectie van Arne Slot.

Feyenoord heeft op de rechterflank genoeg opties met Igor Paixão, Javairô Dilrosun, Patrik Wålemark en Alireza Jahanbakhsh; ook Sebastian Szymanski speelde dit seizoen enkele wedstrijden als rechtsbuiten. Maar op de linkerflank is de spoeling dunner. Feyenoord hoopt daarom een nieuwe linkervleugelaanvaller te strikken.


Overigens meldde FTM dat Dilrosun zwaar op de begroting drukt verdiend zelfs meer als Kokcu, daarom zou een verkoop een optie kunnen zijn.

Ook Wålemark en Jahanbakhsh hun toekomst is allerminst zeker volgens mij.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 04 juni 2023 om 23:42:

Feyenoord werkt aan de komst van Ricardo Pepi, maar wil volgens 1908.nl nog een versterking in de voorhoede. Na de terugkeer van Oussama Idrissi naar Sevilla moet er een nieuwe linksbuiten worden toegevoegd aan de selectie van Arne Slot.

Feyenoord heeft op de rechterflank genoeg opties met Igor Paixão, Javairô Dilrosun, Patrik Wålemark en Alireza Jahanbakhsh; ook Sebastian Szymanski speelde dit seizoen enkele wedstrijden als rechtsbuiten. Maar op de linkerflank is de spoeling dunner. Feyenoord hoopt daarom een nieuwe linkervleugelaanvaller te strikken.


Overigens meldde FTM dat Dilrosun zwaar op de begroting drukt verdiend zelfs meer als Kokcu, daarom zou een verkoop een optie kunnen zijn.

Ook Wålemark en Jahanbakhsh hun toekomst is allerminst zeker volgens mij.



Dilrosun weet ik niet, maar moet wel meer mentaliteit tonen. Staat nu stil in z'n ontwikkeling.

Walemark en Alireza is nu nog niet dat ze weg moeten.
Walemark zal mogelijk verhuurd worden. Pas als die weer fit is.
Alireza moet eerst constanter zijn voor hij een nieuw contract krijgt.

Verder is er niks bijzonders.

 

+1/-0

'Feyenoord heeft linksbuiten Keito Nakamura in het vizier'

Japanner Keito Nakamura kan een volgende aanwinst gaan worden van Feyenoord. De Rotterdammers zijn overtuigd van de kwaliteiten van de linksbuiten van LASK Linz, zo schrijft 1908.nl.

De 22-jarige aanvaller van LASK Linz heeft een goed seizoen achter de rug in de Oostenrijkse competitie. In 31 wedstrijden maakte hij veertien doelpunten en gaf hij zeven assists. Bij de voormalige club van Gernot Trauner staat Nakamura onder contract tot medio 2025.

Na zijn goede seizoen staat Nakamura ook in de belangstelling van andere clubs uit Europa, maar tot dusver is er nog niemand concreet. Volgens het medium heeft ook Feyenoord nog geen officieel bod gedaan op de Japanner. De Rotterdammers willen mogelijk eerst Ricardo Pepi definitief binnenhalen.

Voordat Nakamura naar Europa vertrok speelde hij in de jeugdopleiding van Mitsubishi Yowa en maakte hij een binnenlandse transfer naar Gamba Osaka. In juli 2019 werd hij gehuurd door FC Twente, waar hij in achttien wedstrijden zes goals en één assist gaf. Bij Sint-Truidense VV werd in het seizoen 2020/21 zijn huurperiode vroegtijdig beëindigd en speelde hij, mede door een enkelblessure, slechts 157 minuten. In augustus 2021 maakte de japanner de definitieve overstap naar LASK Linz, waar hij tot nu toe 68 wedstrijden speelde. In totaal was de aanvaller goed voor 26 doelpunten en 9 assists in Oostenrijk.

 

+1/-0

Als er voor Dilrosun serieuze belangstelling ontstaat en je kan hem voor een goed bedrag van de hand doen, is dat helemaal geen slecht idee.

Gezien de ontwikkeling van het elftal en de overige spelers voorin, zou 'het verlies' in kwaliteit niet zo groot zijn. Hij is inmiddels in de pikorde gedaald, ingehaald door in ieder geval Paixão, Idrissi en Jahanbakhsh.

Nu moet ik wel de kantekening plaatsen, dat Idrissi teruggaat naar Spanje en Jahanbakhsh na dit seizoen nog maar één jaar onder contract staat. Dus er verschuift wel wat en wellicht dat Dilrosun daardoor meer kansen zou krijgen komend seizoen.

Ik zou hem ook (nog) niet helemaal willen afschrijven. Hij was veel te wisselvallig afgelopen seizoen, maar hij is nou eenmaal een 'alles-of-niets'-speler. Dat zit in zijn spel, in die acties en die schoten. Als je uiteindelijk naar zijn statistieken kijkt (5G + 5A); die zijn helemaal niet zo slecht. Maar als dé vervanger van Sinisterra was het niet genoeg.

Het zou voor hem komend seizoen wel het jaar van de waarheid worden wat mij betreft. Hij moet het écht laten zien, met constanter spel en hoger rendement. Ik denk ook wel dat hij het in zich heeft, dat het veel met zelfvertrouwen te maken heeft en hij erin kan slagen veel beter te presteren. Het kan zomaar gaan draaien bij hem, door een goed doelpunt op een beslissend moment, of een serie wedstrijden waarin hij een aantal keer beslissend is.

Hij zou zomaar de beste aankoop op de flank kunnen blijken. Maar het kan ook niet gebeuren.

Maar goed, als zijn salaris op de begroting drukt en Feyenoord denkt dat zijn vertrekt ruimte geeft voor het aantrekken van andere spelers; snap ik dat ze niet onwelwillend staan tegen een vertrek.

 

+1/-0

Ik vind Dilrosun te solistisch ingesteld. Als hij wordt aangespeeld, dan zie je hem heel weinig de combinatie zoeken met anderen, maar gaat hij voor eigen gewin. Een enkele keer is hij trefzeker, maar meerdere keren helemaal niets. Of hij moet zich van houding veranderen en het komende seizoen, waarin hij zich in de picture van de gerenommeerde clubs kan geraken, om een mooie transfer te maken. Maar als hij interesse van andere clubs geniet, dan zal ik geen spijt krijgen als hij gaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John Part schreef op 05 juni 2023 om 09:39:

'Feyenoord heeft linksbuiten Keito Nakamura in het vizier'

Japanner Keito Nakamura kan een volgende aanwinst gaan worden van Feyenoord. De Rotterdammers zijn overtuigd van de kwaliteiten van de linksbuiten van LASK Linz, zo schrijft 1908.nl.

De 22-jarige aanvaller van LASK Linz heeft een goed seizoen achter de rug in de Oostenrijkse competitie. In 31 wedstrijden maakte hij veertien doelpunten en gaf hij zeven assists. Bij de voormalige club van Gernot Trauner staat Nakamura onder contract tot medio 2025.

Na zijn goede seizoen staat Nakamura ook in de belangstelling van andere clubs uit Europa, maar tot dusver is er nog niemand concreet. Volgens het medium heeft ook Feyenoord nog geen officieel bod gedaan op de Japanner. De Rotterdammers willen mogelijk eerst Ricardo Pepi definitief binnenhalen.

Voordat Nakamura naar Europa vertrok speelde hij in de jeugdopleiding van Mitsubishi Yowa en maakte hij een binnenlandse transfer naar Gamba Osaka. In juli 2019 werd hij gehuurd door FC Twente, waar hij in achttien wedstrijden zes goals en één assist gaf. Bij Sint-Truidense VV werd in het seizoen 2020/21 zijn huurperiode vroegtijdig beëindigd en speelde hij, mede door een enkelblessure, slechts 157 minuten. In augustus 2021 maakte de japanner de definitieve overstap naar LASK Linz, waar hij tot nu toe 68 wedstrijden speelde. In totaal was de aanvaller goed voor 26 doelpunten en 9 assists in Oostenrijk.



Uitvoerig bekeken door Schuiteman lijkt me, weer een schot in de roos?
'Feyenoord geïnteresseerd in oud Twente-speler Nakamura'

https://www.twenteinsite.nl/eerste-elftal/feyenoord-geinteresseerd-in-oud-twente-speler-nakamuralink

Dit bericht is gewijzigd op 5 juni 2023, 18:19:26.

 

+1/-0

VOLVERÁN POR ÉL 🙌
El Feyenoord estuvo a nada de llevarse a mi Luis Chávez en el mercado de invierno pero no pudo; ahora volverá con todo para ficharlo en verano, según medios europeos. Luis es el principal candidato para reemplazar a Orkun Kokçu, que seguramente se irá en junio.
Vertaald vanuit het Spaans door
ZE ZULLEN VOOR HEM TERUGKOMEN 🙌
Feyenoord was dicht bij het nemen van mijn Luis Chávez op de wintermarkt, maar dat lukte niet; nu zal hij volgens Europese media terugkeren met alles om hem in de zomer vast te leggen. Luis is de belangrijkste kandidaat om Orkun Kokçu te vervangen, die zeker in juni zal vertrekken.

 

+1/-0

'Feyenoord bereikt principeakkoord met verdediger Tsoungui'
l
Antef Tsoungui en Feyenoord hebben een principeakkoord bereikt over een transfervrije overstap van Brighton & Hove Albion naar Rotterdam, zo meldt 1908.nl. De Belg gaat eerst worden uitgeleend aan FC Dordrecht.

De 20-jarige Tsoungui maakte in 2018 de overstap van de jeugd van Chelsea naar de Onder 18 van Brighton & Hove Albion. Sindsdien speelde hij zijn wedstrijden in de jeugd van Brighton en werd hij afgelopen januari verhuurd aan het Belgische Lommel SK. De verhuurperiode was echter van korte duur, na vijf wedstrijden werd de huurovereenkomst opgezegd omdat hij "andere opties zal onderzoeken om zijn professionele voetbalcarrière voort te zetten." In de eerste helft van het seizoen speelde hij bij de beloften van Brighton elf wedstrijden.

Feyenoord ziet in Tsoungui een juiste versterking om transfervrij over te nemen, waarna hij op termijn uitgeleend zal worden aan FC Dordrecht. In Dordrecht krijgt de centrale verdediger de kans om zijn carrière een nieuw leven in te blazen een speelminuten te maken.

'Feyenoord wil talent Bergvall nog altijd binnenhalen'

Feyenoord is nog altijd geïnteresseerd om Lucas Bergvall over te nemen van Djurgården IF, zo schrijft Scouts in Attendance op Twitter. Het Zweedse talent moet overkomen van de nummer vier uit Zweden en heeft daar nog een contract tot medio 2025.

De Rotterdammers hebben afgelopen zomer diverse pogingen gewaagd om Bergvall aan de jeugdopleiding toe te voegen, maar de 17-jarige middenvelder koos om actief te blijven in Zweden. Wegens een bewuste carrièreplanning tekende hij een contract voor drie seizoen bij Djurgården IF. Naar schatting maakte de huidige nummer vier van Zweden iets minder dan een miljoen euro over naar zijn jeugdclub.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Als Nakamura’s kwaliteiten voldoen aan de standaard die Feyenoord nastreeft, is de speler ‘daarnaast’ ook interessant vanuit commercieel perspectief. Dat moet nooit een primaire overweging zijn in de beoordeling van zijn kwaliteiten, maar wel een prettige bijkomstigheid los daarvan.

Ik ben ervan overtuigd dat Feyenoord met een goede, opvallende Japanse speler in het team, meer inkomsten kan genereren uit de Japanse markt. Het blijft een immens land, met een gigantisch aantal inwoners. En het heeft nog altijd een voortrekkersrol in de regio. Als Te Kloese daar een internationale samenwerking kan opzetten die de naamsbekendheid van de club in het verre Azië kan vergroten; kan Feyenoord daar op meerdere vlakken wijzer van worden…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 06 juni 2023 om 10:36:

open/sluit de onderstaande quote:




Als Nakamura’s kwaliteiten voldoen aan de standaard die Feyenoord nastreeft, is de speler ‘daarnaast’ ook interessant vanuit commercieel perspectief. Dat moet nooit een primaire overweging zijn in de beoordeling van zijn kwaliteiten, maar wel een prettige bijkomstigheid los daarvan.

Ik ben ervan overtuigd dat Feyenoord met een goede, opvallende Japanse speler in het team, meer inkomsten kan genereren uit de Japanse markt. Het blijft een immens land, met een gigantisch aantal inwoners. En het heeft nog altijd een voortrekkersrol in de regio. Als Te Kloese daar een internationale samenwerking kan opzetten die de naamsbekendheid van de club in het verre Azië kan vergroten; kan Feyenoord daar op meerdere vlakken wijzer van worden…



Ja Shinji Ono wil ook wel wat doen voor de club zei die vorig jaar, prachtige ambassadeur lijkt me.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 182 pagina's: 1 2 3 4 ... 139 140 141 142 143 144 145 146 147 ... 178 179 180 181 182

Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten