Uit: Oshawa, Canada
Vak: -
Forumreacties: 3.141
Reg.: 11 januari 2008
Favoriete opstelling: 4-3-3
Feyenoord-FC Groningen 3-1 (1-1)
Man van de Wedstrijd Feyenoord-Go Ahead Eagles: -
Bassett over zijn tijd in Nederland: ''Hopelijk kan ik er ooit terugkeren''
Het avontuur van Cole Bassett in Europa is alles behalve verlopen zoals hij gehoopt had. Na minder dan een jaar keert hij alweer terug naar Amerika omdat zowel zijn tijd bij Feyenoord als Fortuna Sittard geen succes bleken te zijn. De eenmalig international van Team USA kijkt terug op zijn korte tijd in Nederland.
"Het was niet het gemakkelijkste om mee te maken, maar dat is voetbal", aldus Bassett tegen Burgundy Wave, die ook nog aangeeft dat het ontslag van trainer Sjors Ultee bij Fortuna Sittard niet bepaald gelegen kwam voor hem. "Die trainer maakte zich hard voor een basisplaats voor mij. Toen dat eindelijk gelukt was werd hij na drie dagen ontslagen, dat was heel teleurstellend. Het was pech dat ik me zoveel moest aanpassen op een plek waar ik dacht altijd te zullen spelen. Het was een ongelukkige overstap. We wisten niet zoveel over de club als dat we dachten."
Bassett kan niet helemaal open zijn over wat er allemaal met hem gebeurd is bij die club. "Mensen die niet weten hoe het er achter de schermen werkt zullen niet snappen hoe het daar is. Het is nu verleden tijd en ik wil niet zo veel terugkijken op mijn periode bij Sittard dat het mijn carrière aan zou kunnen tasten." Toch sluit hij een terugkeer naar Nederland niet uit. "Ik ben echt blij dat ik daar naartoe ben gegaan. Hopelijk kan ik er ooit terugkeren, of dat nou over een paar jaar of al snel weer is."
FK Bodø/Glimt aast opnieuw op Bjørkan'
Fredrik André Bjørkan en Feyenoord gaan zo goed als zeker uit elkaar. De linksback heeft geen moment indruk gemaakt in Rotterdam en eerder werd al duidelijk dat de Noor de komende transferwindow De Kuip gaat verlaten.
FK Bodø/Glimt kan wel eens uitkomst bieden voor Bjørkan, Feyenoord en Hertha BSC. De 24-jarige linkspoot staat onder contract bij de Duitse club en FK Bodø/Glimt hoopt hem op huurbasis over te nemen voor de rest van het seizoen, zo weet NettavisenSport.
Bjørkan speelde tot nu toe slechts 69 minuten in het shirt van Feyenoord. Dat was in de uitwedstrijd tegen Go Ahead Eagles begin september. Met concurrenten als David Hancko, Marcos López en Quilindschy Hartman lijkt een vertrek dan ook een goede optie. Bjørkan stond eerder onder contract bij de Noorse club.
'Feyenoord wil Taabouni voorlopig behouden'
Feyenoord werkt voorlopig niet mee aan een tijdelijke transfer van Mohamed Taabouni, zo meldt 1908.nl. De Rotterdammers willen de 20-jarige middenvelder de komende maanden bij de eerste selectie houden. Taabouni moest de eerste maanden bij Feyenoord vooral genoegen nemen met speelminuten bij Onder 21.
Taabouni heeft bij Feyenoord nog een contract tot medio 2024. De Rotterdammers hebben ook nog een optie om zijn verbintenis met één seizoen te verlengen. De Marokkaan heeft onlangs een verzoek ingediend om op huurbasis te vertrekken, maar ondanks voldoende belangstelling werkt Feyenoord nog niet mee.
Taabouni speelde de eerste seizoenhelft slechts dertien minuten in het eerste van Feyenoord. De aanvallende middenvelder kwam in de gewonnen uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk als wisselspeler het veld in. Verder kwam Taabouni tot vijf wedstrijden bij de beloften.
L.Pincoffs
Fan van Feyenoord
Uit: Weelde
Forumreacties: 13.041
Reg.: 3 mei 2002
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Feyenoord-FC Groningen
Uit: Rotterdam
Forumreacties: 3.721
Reg.: 1 juni 2003
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Uit: Stekend
Forumreacties: 3.169
Reg.: 9 april 2019
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 06 december 2022 om 14:09:
open/sluit de onderstaande quote:
Inderdaad alle spelers van 2002 waarschijnlijk een shirt gekregen.
43 en nog lekker voetballen op het hoogste nivo en werkt tegenwoordig ook voor de Japanse televisie.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 266
Reg.: 19 juli 2009
Eens met Middenveldert. Gullit had op het laatst van zijn carrière last van een knieblessure. Toen hij daarvan hersteld was, is hij nooit meer op topniveau terugkomen. Toen Gullit nog de kracht had was het een fantastische speler. Toen dat wegviel, was hij slechts ietsjes beter dan de modale speler. Van Persie en Ono zijn ook voor mij met afstand de besten die we gehad hebben. Voor Ono waren die blessures en vele reizen niet geschikt. Jammer, want ik had hem wel als centrale middenvelder bij Real o.i.d. zien eindigen.
Uit: Oshawa, Canada
Forumreacties: 3.141
Reg.: 11 januari 2008
Feyenoord-FC Groningen 3-1 (1-1)
#TT | Ook Uruguayaan Araújo gelinkt aan Feyenoord
César Araújo kan worden toegevoegd aan het rijtje spelers dat in verband wordt gebracht met een mogelijke overstap naar Feyenoord. De Rotterdammers willen de selectie het liefst versterken met onder meer een nummer zes. De 21-jarige middenvelder uit Uruguay wordt door buitenlandse media gelinkt aan Feyenoord.
De Braziliaanse journalist Venê Casagrande meldt dat Araújo in de gaten wordt gehouden door Feyenoord. De rechtspoot Araújo heeft een contract tot medio 2024 bij Orlando City SC en een geschatte transferwaarde van rond de twee miljoen euro. De Amerikaanse club heeft een optie om zijn contract met één jaar te verlengen.
Araújo speelde afgelopen seizoen 32 wedstrijden in de MLS. Naast Araújo werd Feyenoord de afgelopen weken gelinkt aan Sivert Mannsverk, Ramiz Zerrouki, Nicolas Raskin, Ladislav Krejčí, Máximo Perrone en Ali Mohamed. Daarmee lijkt Feyenoord nadrukkelijk op zoek naar een verdedigende middenvelder. De winterse window opent drie januari.
#TT: Tabloid Transfers, de rubriek met het laatste nieuws uit de buitenlandse roddelpers
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marquis schreef op 07 december 2022 om 17:37:
Eens met Middenveldert. Gullit had op het laatst van zijn carrière last van een knieblessure. Toen hij daarvan hersteld was, is hij nooit meer op topniveau terugkomen. Toen Gullit nog de kracht had was het een fantastische speler. Toen dat wegviel, was hij slechts ietsjes beter dan de modale speler. Van Persie en Ono zijn ook voor mij met afstand de besten die we gehad hebben. Voor Ono waren die blessures en vele reizen niet geschikt. Jammer, want ik had hem wel als centrale middenvelder bij Real o.i.d. zien eindigen.
Willykment
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.697
Reg.: 30 januari 2014
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 08 december 2022 om 13:33:
Overigens vind ik het wel karig bij Feyenoord wat betreft echt talentvolle voetballers vergeleken met psv (romario, ronaldo, van nistelrooy) en ajax (bergkamp, kluivert, sneijder)
Kuytebijter
Fan van Feyenoord
Forumreacties: 4.997
Reg.: 23 juli 2003
Zyech hadden we in principe op een haar na (zijn broers voor Feyenoord hoopten dat helemaal) tot Twente hem onder valse voorwendselen weg kaapte (bijna failliet). Frenkie de jong zijn familie was voor Feyenoord en hij kon naar ons en w2 en koos voor w2 ondanks dat dat vanaf Arkel zelfs verder weg/lastiger was, hoe dichtbij ben he dan ... Perez was mondeling akkoord uiteindelijk net niet gekomen. Veerman op een haar na bij ons. En zo zijn er heel veel mooie technische spelers die net niet bij ons zijn gekomen (vaak ook net voor onze neus naar andere clubs zoals ajax, psv, buitenland) die we wel wilden.
de realist
Fan van Feyenoord
Runner-up Feyenoord Netwerk VoVo 2013/2014
Winnaar Beker Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2012/2013
Winnaar Interlands Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2012/2013
Winnaar Soccer Netwerk VoVo 2012/2013
Winnaar Play-offs Klassement Feyenoord Netwerk VoVo 2014/2015
Winnaar Relatief Klassement Soccer Netwerk VoVo 2016/2017
Forumreacties: 10.601
Reg.: 15 januari 2009
Maar velen van wie je nu noemt waren eerst bij ons in beeld, dan kwam het toch nog niet helemaal rond en
dan kiezen ze alsnog voor de ander. Dan denk ik toch dat geld ('een gebrek aan waardering') een grote rol speelt.
Met een aanbieding op zak gaat zo'n zaakwaarnemer toch nog eens buurten bij anderen, en dan blijkt 'daar meer waardering' uit.
Veerman en Zyiech zeker zo.
Dat is echter geen / niet altijd een kwestie van slecht beleid, maar gewoon minder middelen hebben.
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:de realist schreef op 08 december 2022 om 23:52:
Maar velen van wie je nu noemt waren eerst bij ons in beeld, dan kwam het toch nog niet helemaal rond en
dan kiezen ze alsnog voor de ander. Dan denk ik toch dat geld ('een gebrek aan waardering') een grote rol speelt.
Met een aanbieding op zak gaat zo'n zaakwaarnemer toch nog eens buurten bij anderen, en dan blijkt 'daar meer waardering' uit.
Veerman en Zyiech zeker zo.
Dat is echter geen / niet altijd een kwestie van slecht beleid, maar gewoon minder middelen hebben.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
Met geld komt succes en met succes komt geld. Feyenoord was ooit de rijkste club ter wereld, dat het dat nu niet meer is ligt gezien de grootte van de (interne) markt en ontwikkelingen binnen de voetballerij niet alleen maar aan de club zelf en het gevoerde beleid. Maar dat de club al decennia het niet voor elkaar krijgt haar potentie ten volle te benutten is wel degelijk een structureel probleem.
Ik zie het niet zozeer in de wijze waarop bepaalde spelers gewaardeerd worden door de club en het Legioen, dat Feyenoord het stempel van 'hard werken' zou moeten afschudden en de fijnbesnaarde supertalenten dan wél opeens massaal voor de Kuip kiezen. Daar geloof ik niet in. Ik vind een patroon daarin erkennen ook wat moeilijker, aangezien ieder individu een eigen afweging maakt bij het kiezen voor een club.
Dat Feyenoord vaak achter het net vist is wél waar, over onze scouting is lang gesteld dat ze pas op de tribune zaten als de rest van de wereld de speler al afgetest had. In die scouting is bij Feyenoord te lang te weinig geinvesteerd. Daar lijkt nu verandering in te zijn gekomen.
Ik vind sowieso dat er nu op technisch vlak een duidelijk beleid gevoerd wordt. Dat moet op den duur zijn vruchten afwerpen. Als dan op bestuurlijk vlak ook geen gekke dingen gedaan worden (zoals tijd, energie en lucht verkwanselen aan luchtkastelen als Feyenoord City) zou er zomaar een tendens doorbroken kunnen gaan worden.
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 09 december 2022 om 13:47:
Met geld komt succes en met succes komt geld. Feyenoord was ooit de rijkste club ter wereld, dat het dat nu niet meer is ligt gezien de grootte van de (interne) markt en ontwikkelingen binnen de voetballerij niet alleen maar aan de club zelf en het gevoerde beleid. Maar dat de club al decennia het niet voor elkaar krijgt haar potentie ten volle te benutten is wel degelijk een structureel probleem.
Ik zie het niet zozeer in de wijze waarop bepaalde spelers gewaardeerd worden door de club en het Legioen, dat Feyenoord het stempel van 'hard werken' zou moeten afschudden en de fijnbesnaarde supertalenten dan wél opeens massaal voor de Kuip kiezen. Daar geloof ik niet in. Ik vind een patroon daarin erkennen ook wat moeilijker, aangezien ieder individu een eigen afweging maakt bij het kiezen voor een club.
Dat Feyenoord vaak achter het net vist is wél waar, over onze scouting is lang gesteld dat ze pas op de tribune zaten als de rest van de wereld de speler al afgetest had. In die scouting is bij Feyenoord te lang te weinig geinvesteerd. Daar lijkt nu verandering in te zijn gekomen.
Ik vind sowieso dat er nu op technisch vlak een duidelijk beleid gevoerd wordt. Dat moet op den duur zijn vruchten afwerpen. Als dan op bestuurlijk vlak ook geen gekke dingen gedaan worden (zoals tijd, energie en lucht verkwanselen aan luchtkastelen als Feyenoord City) zou er zomaar een tendens doorbroken kunnen gaan worden.
MIddenveldert
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 10 december 2022 om 22:42:
Als je nu ziet wat Amrabat op het grootste podium laat zien mag je je als Feyenoord toch achter de oren krabben wat een controleur. Heeft maar een jaar in Rotterdam gespeeld had wat meer geduld gehad met hem en niet na 1 seizoen al afschrijven.
open/sluit de onderstaande quote:MIddenveldert schreef op 11 december 2022 om 08:28:
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 10 december 2022 om 22:42:
Als je nu ziet wat Amrabat op het grootste podium laat zien mag je je als Feyenoord toch achter de oren krabben wat een controleur. Heeft maar een jaar in Rotterdam gespeeld had wat meer geduld gehad met hem en niet na 1 seizoen al afschrijven.
Feyenoord had geduld met Amrabat, en had hem niet afgeschreven. De speler zelf had geen geduld en wilde spelen. Hij spreekt over Feyenoord met niets dan lof, en noemt het jaar in Rotterdam ook een zeer belangrijk voor zijn ontwikkeling.
Natuurlijk blijft het balen om te zien dat hij pas na zijn periode in de Kuip tot volle wasdom is gekomen. Maar zo kan het nou eenmaal lopen. Daarin valt in dit geval de club niet erg veel te verwijten vind ik.
Forumreacties: 1.633
Reg.: 28 juli 2015
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 15 december 2022 om 01:36:
Een 6 gaat er wss niet deze winter komen zijn tevreden met Timber en Wieffer, Slot heeft wel aangegeven dat een extra RCV wel een optie is aangezien Geert de aangewezen rb is en daar alleen Trauner kan staan.
Suggesties??
open/sluit de onderstaande quote:Marc Acardipane schreef op 15 december 2022 om 01:36:
Een 6 gaat er wss niet deze winter komen zijn tevreden met Timber en Wieffer, Slot heeft wel aangegeven dat een extra RCV wel een optie is aangezien Geert de aangewezen rb is en daar alleen Trauner kan staan.
Suggesties??
Willykment
Fan van Feyenoord
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 15 december 2022 om 12:02:
Suggesties??
Ben ik wel blij mee. Wieffer ontwikkelt zich echt goed, die kan wel wat wedstrijden op 6 gaan draaien. En Timber spiegel ik een beetje aan Amrabat. Sterk, goed aan de bal, soort alleskunner, die we ook tijd moeten geven om in de 6-positie te groeien (moet werken aan zijn overzicht en minder druistig).
RCV: geen flauw idee. Of een talent of een soort Rasmussen die tevreden is met een plek op de bank en af en toe invallen.
open/sluit de onderstaande quote:Willykment schreef op 15 december 2022 om 12:55:
open/sluit de onderstaande quote:Yoda schreef op 15 december 2022 om 12:02:
Suggesties??
Ben ik wel blij mee. Wieffer ontwikkelt zich echt goed, die kan wel wat wedstrijden op 6 gaan draaien. En Timber spiegel ik een beetje aan Amrabat. Sterk, goed aan de bal, soort alleskunner, die we ook tijd moeten geven om in de 6-positie te groeien (moet werken aan zijn overzicht en minder druistig).
RCV: geen flauw idee. Of een talent of een soort Rasmussen die tevreden is met een plek op de bank en af en toe invallen.
Eens en ik vind dat je de RCV prima kan invullen met Trauner/Geertruida en evt nog Rasmussen in geval van echte nood bij de eerste twee (waar het niet naar uitziet, want Trauner traint bijvoorbeeld al weer mee).
Ik vind het enigszins opvallend dat er niet wordt gekeken voor een buitenkans op aanvallend gebied, want dat vind ik ons echte probleem. Te weinig verschilmakers voorin, je wordt ook kampioen door een grote doelpuntenproductie. Ik hoop dat een Slory en een Sauer daar met een snelle ontwikkeling verschil in kunnen maken, maar realistisch gezien moet je misschien iemand aantrekken die wat extra doelpunten en assists toevoegt voorin.
Feyenoord Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Transfergeruchten