Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Bart Nieuwkoop

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 15 januari 2024 om 20:02:

Kan gebeuren wel zonde van het geld, tegenover zijn komst staat ook de komst van Beelen op voorspraak van Slot en die wel een prima indruk maakt.



Dat is gewoon 2 a 3 miljoen over de balk gooien hè met Nieuwkoop, een speler waarvan je het echt van mijlenver zag aankomen dat hij tekort zou komen voor het beoogde niveau van Feyenoord 1. Iets dat overigens in z'n eerste periode al werd geconstateerd, toen het algehele niveau van Feyenoord 1 nota bene lager lag.

'Kan gebeuren' zijn twee woorden die ze bij Feyenoord, zeker in de huidige financiële situatie (maar het liefst in elke financiële situatie) nooit zouden mogen gebruiken. Dit is een gegarandeerde mispeer die te voorkomen was.

 

+1/-0

Elke club haalt wel spelers die het niet waarmaken, maar inderdaad hoe ze weer bij hem zijn uitgekomen is me ook een raadsel hij heeft nooit een hoog nivo gehaald nooit in de picture geweest van oranje ofzo..

 

+1/-0

Eerlijk is eerlijk. Hij speelde een goede wedstrijd.

 

+1/-0

Vond het niet iets voor Arne eigenlijk die houdt meestal vast aan een bepaalde lijn wellicht kwam het idee van Hulshoff.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 25 januari 2024 om 17:26:

Vond het niet iets voor Arne eigenlijk die houdt meestal vast aan een bepaalde lijn wellicht kwam het idee van Hulshoff.



Dat weten we niet.

Waarom zou het niet van Slot kunnen komen? Wat is dat toch, dat de beeldvorming bij sommigen hier inmiddels zo is dat Arne Slot kennelijk niet eens in staat is om iets verrassends te bedenken en altijd maar aan hetzelfde plan en dezelfde spelers vasthoudt?

Als het even minder vanzelf lijkt te gaan, dat ligt aan het vertrek van de ene assistent. En is die het brein achter alles wat bij Feyenoord gepresteerd wordt. En nu wordt er een rechtsback als (hangende) rechtsbuiten opgesteld, en moet dat wel van een andere assistent komen. Want Slot kan dat toch niet zélf bedenken?

Als we Slots inbreng en capaciteiten zo blijven bagatelliseren, jagen we hem straks zélf weg. En komen we erachter dat het gebrek aan waardering totaal niet op zijn plek was, als we merken hoe groot zijn rol daadwerkelijk was...

 

+1/-0

Applaus

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 26 januari 2024 om 10:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 25 januari 2024 om 17:26:

Vond het niet iets voor Arne eigenlijk die houdt meestal vast aan een bepaalde lijn wellicht kwam het idee van Hulshoff.



Dat weten we niet.

Waarom zou het niet van Slot kunnen komen? Wat is dat toch, dat de beeldvorming bij sommigen hier inmiddels zo is dat Arne Slot kennelijk niet eens in staat is om iets verrassends te bedenken en altijd maar aan hetzelfde plan en dezelfde spelers vasthoudt?

Als het even minder vanzelf lijkt te gaan, dat ligt aan het vertrek van de ene assistent. En is die het brein achter alles wat bij Feyenoord gepresteerd wordt. En nu wordt er een rechtsback als (hangende) rechtsbuiten opgesteld, en moet dat wel van een andere assistent komen. Want Slot kan dat toch niet zélf bedenken?

Als we Slots inbreng en capaciteiten zo blijven bagatelliseren, jagen we hem straks zélf weg. En komen we erachter dat het gebrek aan waardering totaal niet op zijn plek was, als we merken hoe groot zijn rol daadwerkelijk was...



We zijn er niet bij natuurlijk mischien was het wel De Wolf. Wil Slot's hoofdrol niet kleiner maken, maar toevallig zei hijzelf woensdag hoe belangrijk Sipke is ze kennen elkaar natuurlijk door en door. Hulfshoff wordt door mensen wel gezien als de stille kracht van Feyenoord. Van Hanegem noemde hem al als ideale opvolger van Slot.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 26 januari 2024 om 11:38:

(...)We zijn er niet bij natuurlijk mischien was het wel De Wolf. Wil Slot's hoofdrol niet kleiner maken, maar toevallig zei hijzelf woensdag hoe belangrijk Sipke is ze kennen elkaar natuurlijk door en door. Hulfshoff wordt door mensen wel gezien als de stille kracht van Feyenoord. Van Hanegem noemde hem al als ideale opvolger van Slot.



Waarom zou het niet gewoon Slot zélf kunnen zijn? Of een variant waar de staf in overleg met elkaar tot is gekomen?

Het gaat er mij niet om dat het van belang is dat we weten wíe het bedacht heeft, en dat Hulshoff veel kwaliteiten heeft ga ik ook niet in twijfel trekken. Ik vind het alleen frappant dat de suggestie gewekt wordt dat Slot niet tot zo'n strijdplan kan komen.

Ik zie hier een tendens waarin Slots kwaliteiten als trainer gebagatelliseerd worden. Als hoofdtrainer is hij hoofdverantwoordelijk, en is het terecht dat wanneer iets niet goed gaat hem dat aangerekend wordt. Maar alles wat wél goed gaat, en de periodes dat Feyenoord goed presteert; zijn óók zijn verdienste. Ik vind het merkwaardig dat de pieken opeens aan zijn assistenten worden toegeschreven.

Slaan we daar niet een beetje in door?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 26 januari 2024 om 10:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 25 januari 2024 om 17:26:

Vond het niet iets voor Arne eigenlijk die houdt meestal vast aan een bepaalde lijn wellicht kwam het idee van Hulshoff.



Dat weten we niet.

Waarom zou het niet van Slot kunnen komen? Wat is dat toch, dat de beeldvorming bij sommigen hier inmiddels zo is dat Arne Slot kennelijk niet eens in staat is om iets verrassends te bedenken en altijd maar aan hetzelfde plan en dezelfde spelers vasthoudt?

Als het even minder vanzelf lijkt te gaan, dat ligt aan het vertrek van de ene assistent. En is die het brein achter alles wat bij Feyenoord gepresteerd wordt. En nu wordt er een rechtsback als (hangende) rechtsbuiten opgesteld, en moet dat wel van een andere assistent komen. Want Slot kan dat toch niet zélf bedenken?

Als we Slots inbreng en capaciteiten zo blijven bagatelliseren, jagen we hem straks zélf weg. En komen we erachter dat het gebrek aan waardering totaal niet op zijn plek was, als we merken hoe groot zijn rol daadwerkelijk was...



Dat laatste is volslagen nonsens. Als er iemand op handen wordt gedragen door het Legioen en niets fout kan doen is het Arne Slot wel. Je ziet iets dat er niet is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 26 januari 2024 om 13:02:

(...)Dat laatste is volslagen nonsens. Als er iemand op handen wordt gedragen door het Legioen en niets fout kan doen is het Arne Slot wel. Je ziet iets dat er niet is.



Ik hoop het.

Ik lees inmiddels steeds vaker kritiek op Slots keuzes, onstaan met name in de loop van het huidige seizoen.

Kritiek die er al eerder was, had te maken met het transferbeleid (en de 'te' grote rol die Slot daarin heeft bij Feyenoord momenteel) en het gebrek aan kansen voor jeugdspelers. De huidige fase waarin Feyenoord zit, waarin het scoren niet vanzelf lijkt te gaan; heeft een nieuwe stroom van kritiek doen ontstaan. Slots kwaliteiten worden nu ter discussie gesteld, en het vertrek van Pusic is de reden dat het allemaal wat 'minder' loopt.

Ik zet die laatste kwalificatie tussen aanhalingstekens, omdat je kunt discussieren of het echt zo is. Qua punten doet Feyenoord het niet veel slechter dan vorig seizoen, al wil het liefste altijd verbetering zien. Feyenoords spel is nog altijd dominant, het team speelt het merendeel van haar wedstrijden overtuigend en verzorgd voetbal. Er worden flink wat kansen gecreëerd, de ploeg kan het zichzelf aanrekenen dat het wedstrijden niet eerder beslist en daarmee gemakkelijker maakt. Maar vorige seizoen kwamen de overwinningen in deze fase ook niet vanzelf.

Dat een 'noodgreep' (want dat was het opstellen van Nieuwkoop als hangende rechtsbuiten, zoals Slot het eigenlijk uitlegde. Dilrosun kon geen hele wedstrijd spelen. Hij wilde niet met hem starten en dan een verdediger inbrengen als hij niet meer verder kon. Omdat de wedstrijd en het publiek gezien de stand op dat moment, wellicht een aanvallende impuls zou willen zien) die uiteindelijk goed uitpakt, nu ook bij Slot vandaan wordt beredeneerd vind ik een beetje te gek worden. Ik zie geen reden waarom een assistent daarmee op de proppen had moeten komen, en Slot daartoe niet in staat is. Daartegen ageer ik.

Je mag vinden dat ik overdrijf door te stellen dat zulke kritiek uiteindelijk kunnen leiden tot het vertrek van Slot. Maar hij heeft zélf ook aangegeven niet uit te sluiten nog veel langer hoofdtrainer van Feyenoord te blijven. Hij zei daar expliciet bij zolang de mensen dat willen. Nou, als de criticaster hier de rol van Slots assistenten groter blijven maken en Slots eigen inbreng alleen maar negatief 'spinnen', lijkt het wat mij betreft er niet op dat ze willen dat Slot blijft.

Een hoofdtrainer heeft een bepaalde houdbaarheidsdatum, in mijn ogen. Maar die van Slot is wat mij betreft nog niet in zicht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 26 januari 2024 om 13:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 26 januari 2024 om 13:02:

(...)Dat laatste is volslagen nonsens. Als er iemand op handen wordt gedragen door het Legioen en niets fout kan doen is het Arne Slot wel. Je ziet iets dat er niet is.



Ik hoop het.

Ik lees inmiddels steeds vaker kritiek op Slots keuzes, onstaan met name in de loop van het huidige seizoen.

Kritiek die er al eerder was, had te maken met het transferbeleid (en de 'te' grote rol die Slot daarin heeft bij Feyenoord momenteel) en het gebrek aan kansen voor jeugdspelers. De huidige fase waarin Feyenoord zit, waarin het scoren niet vanzelf lijkt te gaan; heeft een nieuwe stroom van kritiek doen ontstaan. Slots kwaliteiten worden nu ter discussie gesteld, en het vertrek van Pusic is de reden dat het allemaal wat 'minder' loopt.

Ik zet die laatste kwalificatie tussen aanhalingstekens, omdat je kunt discussieren of het echt zo is. Qua punten doet Feyenoord het niet veel slechter dan vorig seizoen, al wil het liefste altijd verbetering zien. Feyenoords spel is nog altijd dominant, het team speelt het merendeel van haar wedstrijden overtuigend en verzorgd voetbal. Er worden flink wat kansen gecreëerd, de ploeg kan het zichzelf aanrekenen dat het wedstrijden niet eerder beslist en daarmee gemakkelijker maakt. Maar vorige seizoen kwamen de overwinningen in deze fase ook niet vanzelf.

Dat een 'noodgreep' (want dat was het opstellen van Nieuwkoop als hangende rechtsbuiten, zoals Slot het eigenlijk uitlegde. Dilrosun kon geen hele wedstrijd spelen. Hij wilde niet met hem starten en dan een verdediger inbrengen als hij niet meer verder kon. Omdat de wedstrijd en het publiek gezien de stand op dat moment, wellicht een aanvallende impuls zou willen zien) die uiteindelijk goed uitpakt, nu ook bij Slot vandaan wordt beredeneerd vind ik een beetje te gek worden. Ik zie geen reden waarom een assistent daarmee op de proppen had moeten komen, en Slot daartoe niet in staat is. Daartegen ageer ik.

Je mag vinden dat ik overdrijf door te stellen dat zulke kritiek uiteindelijk kunnen leiden tot het vertrek van Slot. Maar hij heeft zélf ook aangegeven niet uit te sluiten nog veel langer hoofdtrainer van Feyenoord te blijven. Hij zei daar expliciet bij zolang de mensen dat willen. Nou, als de criticaster hier de rol van Slots assistenten groter blijven maken en Slots eigen inbreng alleen maar negatief 'spinnen', lijkt het wat mij betreft er niet op dat ze willen dat Slot blijft.

Een hoofdtrainer heeft een bepaalde houdbaarheidsdatum, in mijn ogen. Maar die van Slot is wat mij betreft nog niet in zicht.



Alsof Arne Slot wakker ligt van wat kritische geluiden op een forum. Ik heb bovendien nog niemand in de Kuip hardop horen roepen dat Arne Slot weg moet, misschien dat jij andere geluiden hoort maar ik kan me het nauwelijks voorstellen. Iedereen is Arne Slot dankbaar dat hij Feyenoord uit het slop heeft getrokken na Dick Advocaat.

Los daarvan, het is geen Noord Korea en ik kan me nauwelijks voorstellen dat Arne Slot niet open zou staan voor suggesties om te verbeteren. Sommige kritiek zal onzin zijn, andere kritiek kan soms constructief zijn. Het is aan Slot dat zelf te filteren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Als Slot iets is, is het wel een goede manager van zijn staf. Al zijn assistenten vinden het heel prettig werken onder hem, waarderen welke ruimte en ontwikkeling ze kunnen maken en de mate waarin Slot samenwerkt. En onderdeel maakt van het succes.

Nogmaals, ik sluit niet uit dat zijn assistenten een grote rol spelen. En dat Pusic een geweldig grote rol gespeeld heeft, in zijn tijd bij Feyenoord. Maar dat kan ook omdat Slot daarvoor het kader schept. Het begint alleen een beetje zijn eigen leven te leiden, en als je sommigen hier moet geloven is Slot helemaal niets zonder de inbreng van zijn assistenten.

Dat gaat mij te ver.

Verder is Slot wel degelijk gevoelig voor kritiek. Een paar roeptoeters op dit forum zullen hem niet bereiken. Dat zal hij niet lezen. Maar hij krijgt veel mee, en de tendens hier lees je inmiddels ook op X, andere fora, er wordt over gesproken in podcasts, etc. Er is niet veel méér voor nodig om een dergelijk narratief te laten overwaaien naar de traditionele media. En dan kan het zijn eigen leven gaan leiden.

Ik zeg niet dat we daarom hier niet mogen zeggen wat we vinden. Als iemand denkt dat Slot een minkukel is, prima. Maar daar mag ik dan toch op reageren? Want ik vind het ridicuul dat het opstellen van Nieuwkoop als hangende rechtsbuiten uit de koker van een assistent moet komen, omdat Slot zoiets niet kan verzinnen.

Zoals de fase dit seizoen dat het liep als een trein de grote verdienste is geweest van Pusic, en het vanwege zijn vertrek nu opeens minder loopt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 26 januari 2024 om 15:10:

open/sluit de onderstaande quote:




Als Slot iets is, is het wel een goede manager van zijn staf. Al zijn assistenten vinden het heel prettig werken onder hem, waarderen welke ruimte en ontwikkeling ze kunnen maken en de mate waarin Slot samenwerkt. En onderdeel maakt van het succes.

Nogmaals, ik sluit niet uit dat zijn assistenten een grote rol spelen. En dat Pusic een geweldig grote rol gespeeld heeft, in zijn tijd bij Feyenoord. Maar dat kan ook omdat Slot daarvoor het kader schept. Het begint alleen een beetje zijn eigen leven te leiden, en als je sommigen hier moet geloven is Slot helemaal niets zonder de inbreng van zijn assistenten.

Dat gaat mij te ver.

Verder is Slot wel degelijk gevoelig voor kritiek. Een paar roeptoeters op dit forum zullen hem niet bereiken. Dat zal hij niet lezen. Maar hij krijgt veel mee, en de tendens hier lees je inmiddels ook op X, andere fora, er wordt over gesproken in podcasts, etc. Er is niet veel méér voor nodig om een dergelijk narratief te laten overwaaien naar de traditionele media. En dan kan het zijn eigen leven gaan leiden.

Ik zeg niet dat we daarom hier niet mogen zeggen wat we vinden. Als iemand denkt dat Slot een minkukel is, prima. Maar daar mag ik dan toch op reageren? Want ik vind het ridicuul dat het opstellen van Nieuwkoop als hangende rechtsbuiten uit de koker van een assistent moet komen, omdat Slot zoiets niet kan verzinnen.

Zoals de fase dit seizoen dat het liep als een trein de grote verdienste is geweest van Pusic, en het vanwege zijn vertrek nu opeens minder loopt.


Volgens mij heb ik nergens geschreven dat je niet mag reageren Middenveldert. Ik reageerde op jouw stelling dat Arne Slot door de kritiek weggejaagd zou worden, dat lijkt me simpelweg niet van toepassing en vergezocht.

Dat er kritiek is op iemand is van alle tijden. Als je naar City gaat zal je daar zelfs kritiek op Guardiola aantreffen. Het feit dat iemand een succescoach is betekent natuurlijk niet per definitie dat hij over alles gelijk heeft. Er is vrijwel altijd ruimte voor verbetering.

Gelukkig lijkt Slot een ambitieuze trainer die zelf ook wel ruimte voor verbetering ziet en daardoor open staat voor constructieve kritiek. De mate van kritiek is echt minimaal bij Slot, niemand van het Legioen wil Slot zien vertrekken. Zelfs bij analisten zie ik weinig kritiek, het zijn vaak detailkwesties. Dus het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat er op korte termijn een soort narratief zal ontstaan in de media en ik vind ook niet dat we ons moeten inhouden uit een soort denkbeeldige vrees hiervoor.

 

+1/-0

Slot is anders als een Advocaat (die bepaalt alles zelf) Slot werkt in teamverband daarom was het vertrek van Marino ook even wennen maar die nieuwe jongen maakt ook stappen denk ik.

 

+1/-0

Nieuwkoop is weer eens niet helemaal fit en een twijfelgeval voor tegen Ajax. Zou hij een parttime contract hebben? Als back is hij door het ijs gezakt, maar hij is ook vaker niet dan wel beschikbaar. Wat een verschil met de betrouwbare Pedersen (op wie ook genoeg aan te merken viel trouwens).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Frank Arneslot schreef op 05 april 2024 om 17:06:

Nieuwkoop is weer eens niet helemaal fit en een twijfelgeval voor tegen Ajax. Zou hij een parttime contract hebben? Als back is hij door het ijs gezakt, maar hij is ook vaker niet dan wel beschikbaar. Wat een verschil met de betrouwbare Pedersen (op wie ook genoeg aan te merken viel trouwens).



Altijd een rare move gevonden om hem terug te halen. Niet het beoogde niveau, om feyenoord structureel naar een hoger plan te brengen.

Wat mij betreft proberen nog te verkopen en een vervanger zoeken.

 

+1/-0

Speelde prima!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 07 april 2024 om 09:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Frank Arneslot schreef op 05 april 2024 om 17:06:

Nieuwkoop is weer eens niet helemaal fit en een twijfelgeval voor tegen Ajax. Zou hij een parttime contract hebben? Als back is hij door het ijs gezakt, maar hij is ook vaker niet dan wel beschikbaar. Wat een verschil met de betrouwbare Pedersen (op wie ook genoeg aan te merken viel trouwens).



Altijd een rare move gevonden om hem terug te halen. Niet het beoogde niveau, om feyenoord structureel naar een hoger plan te brengen.

Wat mij betreft proberen nog te verkopen en een vervanger zoeken.


Speelde prima vandaag. Hij stopt veel energie in z,n spel. Geen echte rechtsback, maar een rechtsback, die zeer aanvallend is. Erbij houden voor volgend seizoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 07 april 2024 om 22:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 07 april 2024 om 09:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Frank Arneslot schreef op 05 april 2024 om 17:06:

Nieuwkoop is weer eens niet helemaal fit en een twijfelgeval voor tegen Ajax. Zou hij een parttime contract hebben? Als back is hij door het ijs gezakt, maar hij is ook vaker niet dan wel beschikbaar. Wat een verschil met de betrouwbare Pedersen (op wie ook genoeg aan te merken viel trouwens).



Altijd een rare move gevonden om hem terug te halen. Niet het beoogde niveau, om feyenoord structureel naar een hoger plan te brengen.

Wat mij betreft proberen nog te verkopen en een vervanger zoeken.


Speelde prima vandaag. Hij stopt veel energie in z,n spel. Geen echte rechtsback, maar een rechtsback, die zeer aanvallend is. Erbij houden voor volgend seizoen.



Zeker, goed extra wapen in de selectie. Vandaag een van de uitblinkers. Niet voor vast in de basis, maar wel belangrijke speler.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Spelers » Bart Nieuwkoop