Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Bart Nieuwkoop

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 10 augustus 2023 om 11:29:

Ik had tijdens zijn eerste periode bij Feyenoord helemaal niets tegen Nieuwkoop. Ik zag hem als een degelijke speler die weliswaar niet geregeld uitblonk, maar ook niet vaak verzaakte. Prima om hem erbij te hebben.

Zijn terugkeer snap ik echter totaal niet, want je hebt nog meer dan voldoende alternatieven op de rechterflank. Nu Geertruida lijkt te blijven, heeft Slot met hem, Pedersen, Nieuwkoop en Kasanwirjo 4 (!!) spelers voor één positie. Gezien de betreffende positie en de bezetting op andere posities, vind ik dit echt overdreven.

Komt ook nog eens bij dat de back-posities mijn inziens ideaal zijn om spelers vanuit Varkenoord het elftal in te laten stromen. Dat bewijst het verleden wel. Op de rechterflank gaat er komend seizoen in ieder geval niemand doorbreken.

Nu is het wel zo dat Geertruida en Kasanwirjo ook goed inzetbaar zijn op andere posities in het team, voor Nieuwkoop geldt dat misschien ook wel (weet ik niet, kan hij centraal uit de voeten?). Maar dan nog, het is te veel. Zeker omdat je voorin nog echt een kwaliteitsimpuls nodig hebt. Dan is de 3.5M voor Nieuwkoop teveel geld, wat beter besteed had kunnen worden.

Ik vind het ontzettend fijn voor de speler dat hij het gevoel heeft ‘thuis te komen’. Maar Feyenoord is geen liefdadigheidsinstelling. Ik zie de noodzaak niet van zijn komst.



Ze gingen er al vanuit dat geert weg ging lijkt mij.
Kasanwirjo kan je wel opgeven , dat was al niets en word niets denk ik.

Ik zou hem vanuit wat ik nog weet nooit 3.5(hoor net 2 milj) voor betalen maar ik hoor zoveel goede verhalen vanuit Belgie , was ook bv aanvoerder soms en werd gevreesd als aanvaller.
Dat ik toch wel nieuwsgierig ben nu.
Scouting zou toch niet helemaal gek zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Sorry, maar ik vind het weer waanzinnig knap dat jij (en anderen hier) alweer met zekerheid durven te stellen dat een 21-jarige verdediger die pas een half seizoen meedraait ‘niets is en nooit iets zal worden’. Geef Kasanwirjo de tijd.

Nu hij op vrijwel alle posities waar hij kan spelen derde of vierde keus wordt, gaat hij zich niet ontwikkelen door (veel) te spelen. Ik zou hem proberen te verhuren, hem er in ieder geval niet meer ‘bijhouden’ voor het geval dat. Hij moet vlieguren maken.

Als dat het plan met hem is, en je een Pedersen kon nog verkocht worden; denk ik dat zolang Geertruida blijft Nieuwkoop een prima aankoop is. Maar volgens mij speelt er niks rond Pedersen. Maar er kan nog veel gebeuren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 10 augustus 2023 om 13:34:

open/sluit de onderstaande quote:




Sorry, maar ik vind het weer waanzinnig knap dat jij (en anderen hier) alweer met zekerheid durven te stellen dat een 21-jarige verdediger die pas een half seizoen meedraait ‘niets is en nooit iets zal worden’. Geef Kasanwirjo de tijd.

Nu hij op vrijwel alle posities waar hij kan spelen derde of vierde keus wordt, gaat hij zich niet ontwikkelen door (veel) te spelen. Ik zou hem proberen te verhuren, hem er in ieder geval niet meer ‘bijhouden’ voor het geval dat. Hij moet vlieguren maken.



Volgens mij zei ik denk ik.
Dus dat denk ik en dat mag volgens mij?
Ik hoop het natuurlijk niet maar wat ik tot nu toe heb gezien was erg weinig tot niets.
Meestal zie je nog wel iets van potentie maar die heb ik helaas nog niet gezien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 10 augustus 2023 om 13:34:

open/sluit de onderstaande quote:




Sorry, maar ik vind het weer waanzinnig knap dat jij (en anderen hier) alweer met zekerheid durven te stellen dat een 21-jarige verdediger die pas een half seizoen meedraait ‘niets is en nooit iets zal worden’. Geef Kasanwirjo de tijd.

Nu hij op vrijwel alle posities waar hij kan spelen derde of vierde keus wordt, gaat hij zich niet ontwikkelen door (veel) te spelen. Ik zou hem proberen te verhuren, hem er in ieder geval niet meer ‘bijhouden’ voor het geval dat. Hij moet vlieguren maken.

Als dat het plan met hem is, en je een Pedersen kon nog verkocht worden; denk ik dat zolang Geertruida blijft Nieuwkoop een prima aankoop is. Maar volgens mij speelt er niks rond Pedersen. Maar er kan nog veel gebeuren.


Slot schijnt Kasanwirjo off the record te hebben afgeschreven bij een paar journalisten. Geen idee of het waar is, maar als je hem ziet spelen dan begrijp je wel waarom. Al vind ik het bizar dat Slot dit niet al zag voor de aankoop van Kasanwirjo, die jongen ontbreekt echt spelintelligentie. Dat was zeer goed zichtbaar. Bij Groningen sprongen ze zowat een gat in de lucht bij zijn verkoop.

 

+1/-0

Iedereen mag alles vinden, maar ik mag daar op mijn beurt weer op reageren. Toch?

Ik verbaas me telkens weer over de stelligheid waarmee voornamelijk jonge spelers worden afgeschreven. Spelers van 20/21 jaar worden als ongeschikt beoordeeld, zonder dat ze een daadwerkelijke kans hebben gehad. Het lijkt af en toe alsof mensen hier maar één invalbeurt nodig hebben, om conclusies te trekken en het talent in kwestie af te serveren.

Daar zouden ze iets mee moeten doen.

Hierboven wordt van Nieuwkoop gesteld dat hij ongeschikt is voor profvoetbal. En toen speelde hij al bij Feyenoord, een aantal jaar.

Ik noem geen naam, en zeg niet dat het direct betrekking heeft op jullie of onze huidige discussie. Het is een observatie die hier los van staat. En waar ik wat van vind.

Slot kan Kasanwirjo wel afschrijven. Maar ik denk dat als dat waar is, Slot daar te voorbarig is. Je kan we zeggen dat hij op dit moment niet goed genoeg is om de concurrentie te winnen op de positie van rechtsback en centrale verdediger. Maar om hem nu alweer van de hand te doen vind ik kapitaalvernietiging en wanbeleid.

Kijk naar Botman en Schuurs. Die waren ook niet goed genoeg bij Ajax. Op dat moment. En kijk waar ze nu staan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 10 augustus 2023 om 17:12:

Iedereen mag alles vinden, maar ik mag daar op mijn beurt weer op reageren. Toch?

Ik verbaas me telkens weer over de stelligheid waarmee voornamelijk jonge spelers worden afgeschreven. Spelers van 20/21 jaar worden als ongeschikt beoordeeld, zonder dat ze een daadwerkelijke kans hebben gehad. Het lijkt af en toe alsof mensen hier maar één invalbeurt nodig hebben, om conclusies te trekken en het talent in kwestie af te serveren.

Daar zouden ze iets mee moeten doen.

Hierboven wordt van Nieuwkoop gesteld dat hij ongeschikt is voor profvoetbal. En toen speelde hij al bij Feyenoord, een aantal jaar.

Ik noem geen naam, en zeg niet dat het direct betrekking heeft op jullie of onze huidige discussie. Het is een observatie die hier los van staat. En waar ik wat van vind.

Slot kan Kasanwirjo wel afschrijven. Maar ik denk dat als dat waar is, Slot daar te voorbarig is. Je kan we zeggen dat hij op dit moment niet goed genoeg is om de concurrentie te winnen op de positie van rechtsback en centrale verdediger. Maar om hem nu alweer van de hand te doen vind ik kapitaalvernietiging en wanbeleid.

Kijk naar Botman en Schuurs. Die waren ook niet goed genoeg bij Ajax. Op dat moment. En kijk waar ze nu staan.



Geen idee op wie je nu eigenlijk reageert, van mij mag je gewoon man en paard noemen in plaats van deze omzichtige opmerkingen.

Wat betreft Nieuwkoop heb ik niet alle reacties gelezen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat men hem hier ongeschikt acht voor profvoetbal. Hij heeft het verdienstelijk gedaan bij Willem II en Union, maar hij komt naar mijn mening wel tekort voor het beoogde niveau van een rechtsback bij een topclub zoals Feyenoord. Dat vond ik een paar jaar geleden ook al. Ik zie in hem geen speler voor de top.

Als het over Kasanwirjo gaat dan meen ik me genoeg kritische reacties te herinneren bij zijn komst. Er zijn een aantal forumleden die consequent niets zagen in deze speler. Heeft weinig met zijn leeftijd te maken, maar alles met zijn (voetbal)kwaliteiten. In de minuten tijdens eredivisiewedstrijden -alsmede in de minuten tijdens de voorbereiding- heeft hij mij niet van het tegendeel weten te overtuigen. Vanuit mijn oogpunt bekeken vind ik het vooral vreemd dat Slot pas nu achter de kritiekpunten op Kasanwirjo komt en zijn mening in een half jaar tijd zo snel bijdraait.

De vergelijking met Botman en Schuurs gaat in mijn ogen deels mank omdat zij bij meerdere clubs hun potentie hebben getoond, terwijl er bij Kasanwirjo al op het niveau Groningen twijfels bestonden. Kort gezegd: Kasanwirjo was geen onomstreden basisspeler bij hekkensluiter Groningen (ze waren zelfs blij met zijn verkoop), terwijl Schuurs bij Ajax vaste invaller was (in de CL goede wedstrijden heeft gespeeld) en Botman bij Heerenveen onomstreden basisspeler was.

Tevens valt het naar mijn idee wel mee hoe vaak jonge spelers hier worden afgeserveerd. Ik vind daarnaast dat je best mag differentiëren. Zo vind ik bijvoorbeeld dat Milambo, Zechiël en Sauer meer kansen verdienen, maar ik zie helemaal niets in jeugdspelers zoals Valk.

Niet elk talent uit de jeugdopleiding van Feyenoord hoeft een kans te krijgen en heeft de potentie om door te breken in het eerste, het merendeel van de meest recente lichtingen kwam/komt mijns inziens tekort. We hebben deze discussie al vaker gevoerd -dus ik houd het ditmaal beknopt- maar het is mijn ogen onomstotelijk zo dat sommige spelers intrinsiek begrensd zijn qua talent en fysieke capaciteiten. Je kan ze oneindig verhuren, laten ontwikkelen in een KKD Onder21 team, maar ze zullen vrijwel nooit de top van de eredivisie bereiken. Sven van Beek, Erwin Mulder, dit soort jeugdspelers heb ik het dan over om wat concrete voorbeelden te noemen uit ons verleden.

Die talenten die echter wel die intrinsieke kwaliteiten hebben zouden van mij juist wel meer kansen verdienen, te meer omdat het (recente) verleden heeft aangetoond dat deze spelers heel snel aanhaken in het eerste en degenen zijn geweest die ons nipt een positief transfersaldo hebben opgeleverd tot 2020 (en daarna natuurlijk een nog positiever saldo). Vaak hebben deze talenten een hoger plafond dan Feyenoord, in tegenstelling tot menig overpriced eredivisie aankoop uit onze transferhistorie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Ik heb het net even teruggekeken; ik dacht dat onze forum-nar wvH had ge post dat Nieuwkoop ongeschikt was voor topvoetbal. (Niet profvoetbal, excuus) Maar jij was het, Willy… :D Nu kun je natuurlijk bediscussiëren wat ‘top’ is, en of Nieuwkoop daar geschikt voor is.

Maar het was wel wat voorbarig, als je ziet hoe hij zich daarna in België staande heeft gehouden… :D

 

+1/-0

Welkom thuis Bart:pul:feyenoord:kuip

 

+1/-0

Hij was een van de sterkhouders van de afgelopen seizoenen bij Union. Slot haalt hem ook niet terug om zijn verleden, maar om wat hij laat zien denk dat ze overtuigd zijn toen ze tegen hun speelden paar weken geleden.
Derde nieuwkomer uit de Belgische Pro League.

Persoonlijk denk ik dat hij beter is als Pedersen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 11 augustus 2023, 00:21:58.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 10 augustus 2023 om 20:36:

open/sluit de onderstaande quote:




Ik heb het net even teruggekeken; ik dacht dat onze forum-nar wvH had ge post dat Nieuwkoop ongeschikt was voor topvoetbal. (Niet profvoetbal, excuus) Maar jij was het, Willy… :D Nu kun je natuurlijk bediscussiëren wat ‘top’ is, en of Nieuwkoop daar geschikt voor is.

Maar het was wel wat voorbarig, als je ziet hoe hij zich daarna in België staande heeft gehouden… :D



Het is inderdaad nogal een verschil, tussen profvoetbal en topvoetbal.

Volgens mij is Nieuwkoop een uitstekende prof. Ik ben ook maar eens gaan teruglezen en volgens mij heb ik geen schokkende dingen geschreven. Harde werker, matige voetballer, niet geschikt voor de top in mijn ogen. Daar sta ik nog steeds achter. Ik vind hem ver onder het niveau Karsdorp/Geertruida zitten, de meer voetballende backs die aan de bal meer toevoegen.

Ik vond Nieuwkoop aan de bal veel te houterig, hij is niet een back die dat benodigde stukje creativiteit in de eindfase gaat toevoegen of soepel kan inschuiven naar het middenveld. Dat is wel iets wat je van een back van een topclub mag verwachten in mijn ogen.

Bij Union had hij redelijke cijfers, maar het is nou ook niet zo dat er andere clubs dan Feyenoord geïnteresseerd waren. Ze lieten hem naar mijn gevoel makkelijk gaan, dat vind ik tekenend. Bovendien spelen ze daar in een onvergelijkbaar 532 systeem, waar hij heel andere taken heeft als wingback dan bij ons als back.

Heel benieuwd of hij daadwerkelijk is gegroeid, hij zal in elk geval wel de benodigde intensiteit kunnen brengen verwacht ik. Nu mag hij gaan bewijzen dat hij verdedigend het 433 systeem aan kan en aan de bal is gegroeid.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 11 augustus 2023 om 11:29:

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 10 augustus 2023 om 20:36:

open/sluit de onderstaande quote:




Ik heb het net even teruggekeken; ik dacht dat onze forum-nar wvH had ge post dat Nieuwkoop ongeschikt was voor topvoetbal. (Niet profvoetbal, excuus) Maar jij was het, Willy… :D Nu kun je natuurlijk bediscussiëren wat ‘top’ is, en of Nieuwkoop daar geschikt voor is.

Maar het was wel wat voorbarig, als je ziet hoe hij zich daarna in België staande heeft gehouden… :D



Het is inderdaad nogal een verschil, tussen profvoetbal en topvoetbal.

Volgens mij is Nieuwkoop een uitstekende prof. Ik ben ook maar eens gaan teruglezen en volgens mij heb ik geen schokkende dingen geschreven. Harde werker, matige voetballer, niet geschikt voor de top in mijn ogen. Daar sta ik nog steeds achter. Ik vind hem ver onder het niveau Karsdorp/Geertruida zitten, de meer voetballende backs die aan de bal meer toevoegen.

Ik vond Nieuwkoop aan de bal veel te houterig, hij is niet een back die dat benodigde stukje creativiteit in de eindfase gaat toevoegen of soepel kan inschuiven naar het middenveld. Dat is wel iets wat je van een back van een topclub mag verwachten in mijn ogen.

Bij Union had hij redelijke cijfers, maar het is nou ook niet zo dat er andere clubs dan Feyenoord geïnteresseerd waren. Ze lieten hem naar mijn gevoel makkelijk gaan, dat vind ik tekenend. Bovendien spelen ze daar in een onvergelijkbaar 532 systeem, waar hij heel andere taken heeft als wingback dan bij ons als back.

Heel benieuwd of hij daadwerkelijk is gegroeid, hij zal in elk geval wel de benodigde intensiteit kunnen brengen verwacht ik. Nu mag hij gaan bewijzen dat hij verdedigend het 433 systeem aan kan en aan de bal is gegroeid.



Ik heb toch andere herinneringen aan deze speler.
Vond hem juist wel echt een goede rechtsback.
Ook aanvallend schakelde hij regelmatig bij.
En kon goed verdedigen.

Maar we gaan het zien, ben erg benieuwd.

 

+1/-0

Achterlijke debiel, bedankt voor dit puntverlies

 

+1/-0

Typisch Feyenoord, goede spelers met de vuilniswagen meegeven, en derde of vierde niveau lager juichend binnenhalen.

 

+1/-0

Rode kaart, twee punten verloren, twee wedstrijden schorsing en nu weer geblesseerd.

Ik ben er niet van overtuigd dat dit een succes wordt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 15 september 2023 om 15:12:

Rode kaart, twee punten verloren, twee wedstrijden schorsing en nu weer geblesseerd.

Ik ben er niet van overtuigd dat dit een succes wordt.



In zijn eerste periode bij Feyenoord was hij ook om de haverklap geblesseerd. Ik blijf dit een hele vreemde aankoop vinden.

 

+1/-0

Lekker dan, als je Geertruida een beetje wil sparen was hij de meest logische vervanger. Maar hem kan je dus ook niet gebruiken morgen.

Tot nu toe heeft Feyenoord nog maar weinig lol beleeft aan zijn terugkeer. Hopelijk wordt dat niet de norm.

 

+1/-0

Op Pedersen viel best wat aan te merken, maar hij was over het algemeen wel gewoon beschikbaar.

 

+1/-0

1 vd betere vandaag hopelijk gaat hij zo door.

 

+1/-0

Nee joh dit is helemaal niks. Het is een domme speler die geen steek beter is dan Pedersen.

 

+1/-0

Zijn eerste officiele doelpunt voor Feyenoord en gelijk de winnende. Het opkomen zoals Pedersen dat deed. Hij kan nog groeien in die rol.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Spelers » Bart Nieuwkoop