Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Bart Nieuwkoop

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 10 augustus 2023 om 20:36:

Ik heb het net even teruggekeken; ik dacht dat onze forum-nar wvH had ge post dat Nieuwkoop ongeschikt was voor topvoetbal. (Niet profvoetbal, excuus) Maar jij was het, Willy… :D Nu kun je natuurlijk bediscussiëren wat ‘top’ is, en of Nieuwkoop daar geschikt voor is.

Maar het was wel wat voorbarig, als je ziet hoe hij zich daarna in België staande heeft gehouden… :D

Het is inderdaad nogal een verschil, tussen profvoetbal en topvoetbal.

Volgens mij is Nieuwkoop een uitstekende prof. Ik ben ook maar eens gaan teruglezen en volgens mij heb ik geen schokkende dingen geschreven. Harde werker, matige voetballer, niet geschikt voor de top in mijn ogen. Daar sta ik nog steeds achter. Ik vind hem ver onder het niveau Karsdorp/Geertruida zitten, de meer voetballende backs die aan de bal meer toevoegen.

Ik vond Nieuwkoop aan de bal veel te houterig, hij is niet een back die dat benodigde stukje creativiteit in de eindfase gaat toevoegen of soepel kan inschuiven naar het middenveld. Dat is wel iets wat je van een back van een topclub mag verwachten in mijn ogen.

Bij Union had hij redelijke cijfers, maar het is nou ook niet zo dat er andere clubs dan Feyenoord geïnteresseerd waren. Ze lieten hem naar mijn gevoel makkelijk gaan, dat vind ik tekenend. Bovendien spelen ze daar in een onvergelijkbaar 532 systeem, waar hij heel andere taken heeft als wingback dan bij ons als back.

Heel benieuwd of hij daadwerkelijk is gegroeid, hij zal in elk geval wel de benodigde intensiteit kunnen brengen verwacht ik. Nu mag hij gaan bewijzen dat hij verdedigend het 433 systeem aan kan en aan de bal is gegroeid.

+1/-0

Willykment schreef op 11 augustus 2023 om 11:29:

MIddenveldert schreef op 10 augustus 2023 om 20:36:

Ik heb het net even teruggekeken; ik dacht dat onze forum-nar wvH had ge post dat Nieuwkoop ongeschikt was voor topvoetbal. (Niet profvoetbal, excuus) Maar jij was het, Willy… :D Nu kun je natuurlijk bediscussiëren wat ‘top’ is, en of Nieuwkoop daar geschikt voor is.

Maar het was wel wat voorbarig, als je ziet hoe hij zich daarna in België staande heeft gehouden… :D

Het is inderdaad nogal een verschil, tussen profvoetbal en topvoetbal.

Volgens mij is Nieuwkoop een uitstekende prof. Ik ben ook maar eens gaan teruglezen en volgens mij heb ik geen schokkende dingen geschreven. Harde werker, matige voetballer, niet geschikt voor de top in mijn ogen. Daar sta ik nog steeds achter. Ik vind hem ver onder het niveau Karsdorp/Geertruida zitten, de meer voetballende backs die aan de bal meer toevoegen.

Ik vond Nieuwkoop aan de bal veel te houterig, hij is niet een back die dat benodigde stukje creativiteit in de eindfase gaat toevoegen of soepel kan inschuiven naar het middenveld. Dat is wel iets wat je van een back van een topclub mag verwachten in mijn ogen.

Bij Union had hij redelijke cijfers, maar het is nou ook niet zo dat er andere clubs dan Feyenoord geïnteresseerd waren. Ze lieten hem naar mijn gevoel makkelijk gaan, dat vind ik tekenend. Bovendien spelen ze daar in een onvergelijkbaar 532 systeem, waar hij heel andere taken heeft als wingback dan bij ons als back.

Heel benieuwd of hij daadwerkelijk is gegroeid, hij zal in elk geval wel de benodigde intensiteit kunnen brengen verwacht ik. Nu mag hij gaan bewijzen dat hij verdedigend het 433 systeem aan kan en aan de bal is gegroeid.

Ik heb toch andere herinneringen aan deze speler.
Vond hem juist wel echt een goede rechtsback.
Ook aanvallend schakelde hij regelmatig bij.
En kon goed verdedigen.

Maar we gaan het zien, ben erg benieuwd.

+1/-0

Achterlijke debiel, bedankt voor dit puntverlies

+1/-0

Typisch Feyenoord, goede spelers met de vuilniswagen meegeven, en derde of vierde niveau lager juichend binnenhalen.

+1/-0

Rode kaart, twee punten verloren, twee wedstrijden schorsing en nu weer geblesseerd.

Ik ben er niet van overtuigd dat dit een succes wordt.

+1/-0

socrates schreef op 15 september 2023 om 15:12:

Rode kaart, twee punten verloren, twee wedstrijden schorsing en nu weer geblesseerd.

Ik ben er niet van overtuigd dat dit een succes wordt.

In zijn eerste periode bij Feyenoord was hij ook om de haverklap geblesseerd. Ik blijf dit een hele vreemde aankoop vinden.

+1/-0

Lekker dan, als je Geertruida een beetje wil sparen was hij de meest logische vervanger. Maar hem kan je dus ook niet gebruiken morgen.

Tot nu toe heeft Feyenoord nog maar weinig lol beleeft aan zijn terugkeer. Hopelijk wordt dat niet de norm.

+1/-0

Op Pedersen viel best wat aan te merken, maar hij was over het algemeen wel gewoon beschikbaar.

+1/-0

Nee joh dit is helemaal niks. Het is een domme speler die geen steek beter is dan Pedersen.

+1/-0

Zijn eerste officiele doelpunt voor Feyenoord en gelijk de winnende. Het opkomen zoals Pedersen dat deed. Hij kan nog groeien in die rol.

+1/-0

Dit kan gewoon niet meer, wat een brokkenpiloot. Was natuurlijk ook onzinnig om hem terug te halen. Destijds verhuurden we hem aan willen 2 en mocht hij transfervrij weg. Op Pedersen viel genoeg aan te merken maar die was een klasse beter.

+1/-0

socrates schreef op 07 november 2023 om 23:35:

Dit kan gewoon niet meer, wat een brokkenpiloot. Was natuurlijk ook onzinnig om hem terug te halen. Destijds verhuurden we hem aan willen 2 en mocht hij transfervrij weg. Op Pedersen viel genoeg aan te merken maar die was een klasse beter.

Tja, en ieder geval sneller, dus die had na zo'n korte tijd geen gele kaart te pakken gehad.

+1/-0

Ik zie Nieuwkoop echt een back-up voor de positie van rechtsback. Geertruida is daar eerste keus. Tot nu toe is het allemaal bijzonder onbeholpen wat hij laat zien; domme kaarten, onhandige blessures. Ja, je bent er ten opzichte van Pedersen niet op vooruitgegaan. En dat valt mij flink tegen.

Het gaat sommige wedstrijden ook wél goed, dan is er in negatieve zin niets op Nieuwkoop aan te merken. Maar juist in dit soort duels wil je dat je er als speler stáát. En gisteren was dat totaal niet het geval, en nu lijkt het erop dat we hem komende weken weer moeten gaan missen.

Feyenoord lijkt beter af, als hij niet speelt.

+1/-0

MIddenveldert schreef op 08 november 2023 om 10:41:

Ik zie Nieuwkoop echt een back-up voor de positie van rechtsback. Geertruida is daar eerste keus. Tot nu toe is het allemaal bijzonder onbeholpen wat hij laat zien; domme kaarten, onhandige blessures. Ja, je bent er ten opzichte van Pedersen niet op vooruitgegaan. En dat valt mij flink tegen.

Het gaat sommige wedstrijden ook wél goed, dan is er in negatieve zin niets op Nieuwkoop aan te merken. Maar juist in dit soort duels wil je dat je er als speler stáát. En gisteren was dat totaal niet het geval, en nu lijkt het erop dat we hem komende weken weer moeten gaan missen.

Feyenoord lijkt beter af, als hij niet speelt.

Eens. Je kan wel stellen dat het een bijzonder vreemde aankoop blijkt te zijn. Ik mag toch aannemen dat er brede consensus was bij de scouting en de technische staf over het aantrekken van Bart. Achteraf kijk je een paard in zijn kont maar je kan wel stellen dat dit een grote misser is geweest.

+1/-0

Het is een regelrechte aanfluiting dat zo'n speler is teruggehaald vanwege z'n Nederlandse paspoort, "ervaring" en Feyenoord verleden, oude transferpolitiek. Alles wat ik over Nieuwkoop schreef is uitgekomen. Het is zelfs nog erger dan ik dacht. Ik durf hier zelfs te stellen dat we meer zouden hebben gehad aan de altijd fitte en veel snellere Pedersen, en daar was ik ook al geen fan van. Had oprecht nog de hoop dat mijn ongelijk aangetoond zou worden en dat Nieuwkoop als een andere speler uit België zou terugkomen, maar niets daarvan.

+1/-0

Ik denk dat we een nieuwe rechtsback nodig hebben. En tot die tijd Beelen de voorkeur geven boven Nieuwkoop, want deze man is een gevaar voor je eigen ploeg.

+1/-0

Willykment schreef op 08 november 2023 om 14:16:

Het is een regelrechte aanfluiting dat zo'n speler is teruggehaald vanwege z'n Nederlandse paspoort, "ervaring" en Feyenoord verleden, oude transferpolitiek. Alles wat ik over Nieuwkoop schreef is uitgekomen. Het is zelfs nog erger dan ik dacht. Ik durf hier zelfs te stellen dat we meer zouden hebben gehad aan de altijd fitte en veel snellere Pedersen, en daar was ik ook al geen fan van. Had oprecht nog de hoop dat mijn ongelijk aangetoond zou worden en dat Nieuwkoop als een andere speler uit België zou terugkomen, maar niets daarvan.

Ik had nog wel goede hoop maar deze man kan het niet belopen.
Met je snel uit zijn lijden verlossen.

+1/-0

Marc Acardipane schreef op 27 november 2023 om 08:10:

de realist schreef op 27 november 2023 om 05:18:

Ik vond Pedersen beter.

Ja, in België heeft Nieuwkoop het wel goed gedaan op voorhand vond ik het geen slecht idee. Maar nu we 1/3 erop hebben zitten kunnen we wel wat conclusies trekken en dan valt het gewoon tegen.
Je zal eigenlijk moeten scouten op een soort Hartman op rb.

Ja, los van de schorsingen/blessures zie je gewoon dat het positiespel bij hemt hapert. Misschien heeft hij ritme nodig, dat kan, maar het ziet er nog niet goed uit. De vraag is of er een goede RB te vinden is die er direct staat. Of dat je een talent moet halen met het oog op volgende jaar. Of een combi daarvan. Neem aan dat de scouts hard ah zoeken zijn

+1/-0

Nieuwkoop presteert boven zijn kunnen, het is lullig om te schrijven maar Nieuwkoop is een beperkte back die niet de kwaliteiten heeft voor ons type spel. Bij Union speelde hij als wingback in een 5 mans verdediging in een team waar ze veel minder dominant waren, een totaal andere tactiek dan wij spelen. Het is vanaf het begin duidelijk geweest dat het een domme aankoop was, ik ga de discussie niet opnieuw voeren maar alle seinen hadden op rood moeten staan.

Schuif Read maar door vanuit de O19, daar gaan we veel meer plezier aan beleven.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Spelers » Bart Nieuwkoop