Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Bart Nieuwkoop

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Bart Nieuwkoop heeft eerder deze week een hamstringblessure opgelopen tijdens de training. De rechtervleugelverdediger is hierdoor in elk geval de komende weken niet inzetbaar.

 

+1/-0

Is ook veel te zwaar belast de afgelopen weken. Fout van Advocaat. :B

 

+1/-0

Ongeschikt voor topvoetbal, hoe lullig dat ook is voor die jongen.

 

+1/-0

Contract loopt af, dacht ik, al heeft Feyenoord nog wel een optie? Graag doorselecetren, al weet ik niet wie er in de jeugd op zijn plek loopt, Denzel Hall??

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

willem van Hanegem schreef op 04 maart 2021 om 13:38:

Contract loopt af, dacht ik, al heeft Feyenoord nog wel een optie? Graag doorselecetren, al weet ik niet wie er in de jeugd op zijn plek loopt, Denzel Hall??


Kars van Veldhoven vond ik voor zijn blessure heel goed.

 

+2/-0

Denzel Hall stroomt door volgend seizoen, misschien dat ze alsnog verlengen met Nieuwkoop. Ik vind Nieuwkoop van glas en hem gewoon zwaar tekort komen.
Ik verwacht niet dat er iemand wordt aangetrokken voor de rechtsback positie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bart Nieuwkoop vervolgt zijn loopbaan bij het Belgische Union Sint-Gillis, zo brengt Feyenoord vrijdagavond naar buiten. De rechtsback van Feyenoord tekent, mits de medische keuring naar wens verloopt, een driejarig contract bij zijn nieuwe werkgever. Union Sint-Gillis komt volgend seizoen uit op het hoogste niveau in België, na de titel in de Tweede Klasse van deze jaargang. Nieuwkoop beschikt in De Kuip over een aflopende verbintenis.

"Afscheid nemen van Feyenoord valt me zwaar, omdat ik hier zoveel beleefd heb", reageert Nieuwkoop op zijn beslissing om de club te verlaten. "Bij deze club ben ik uitgegroeid tot de profvoetballer die ik nu ben. Ik heb hier prachtige momenten meegemaakt, zoals het behalen van de landstitel. Als krap 21-jarige in de basis staan tijdens de kampioenswedstrijd, met een kolkende Kuip en die enorme ontlading na het laatste fluitsignaal: dat is iets wat ik nooit ga vergeten. Ik ga de club en de supporters ongelofelijk missen, maar kijk enorm uit naar deze nieuwe stap."

Nieuwkoop heeft lang gewacht op een aanbieding van de Feyenoord-leiding, zo weet Voetbal International te onthullen. Een concreet aanbod bleef echter uit, waardoor zaakwaarnemer Ali Dursun op zoek ging naar een nieuwe club voor de 25-jarige vleugelverdediger. Er bleek voldoende interesse te zijn in Nieuwkoop en het is dus Union Sint-Gillis dat uiteindelijk aan het langste eind trekt.



Doei! :B

 

+1/-0

Van een topclub in NL naar een promovendus in België is nou niet echt een verbetering, maar ze zullen wel meer betalen als een eredivisie club.

 

+1/-0

Bart, dank voor je inzet voor ons Feyenoord en veel succes bij onze zuiderburen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 01 mei 2021 om 00:21:

Van een topclub in NL naar een promovendus in België is nou niet echt een verbetering, maar ze zullen wel meer betalen als een eredivisie club.




Ik denk eerder dat Feyenoord zijn contract niet meer verlengt en dat is terecht. Aardige gozert die altijd zijn stinkende best heeft gedaan maar gewoon zwaar tekort komt.

 

+2/-0

klopt, Hassel. Daarnaast is hij gewoonweg te vaak geblesseerd, dus kan zijn lichaam het top niveau niet aan.

 

+1/-0

Harde werker, matige voetballer, prima om afscheid te nemen.

 

+1/-0

In ieder geval bedankt voor de ingooi op Kuyt in de kampioenswedstrijd. Verder kan ik geen hoogtepunt herinneren van hem...

 

+2/-0

Feyenoord en Union Saint-Gilloise naderen een akkoord over een transfersom voor Bart Nieuwkoop, zo meldt De Telegraaf. De Rotterdammers gaan een bedrag van 3,5 miljoen euro overmaken om zijn lopende contract tot medio 2024 af te kopen.

Nieuwkoop gaat bij Feyenoord een contract voor vier seizoenen tekenen. De 27-jarige verdediger vertrok twee jaar geleden naar Union Saint-Gilloise, maar wilde destijds het liefst actief blijven in De Kuip. Vanwege het gebrek aan speeltijd koos hij voor de Belgische club.

Aangezien Nieuwkoop een afgelopen contract heeft bij Union Saint-Gilloise, is de club bereid om mee te werken aan een transfer. Club Brugge was ook concreet in de markt, alleen Nieuwkoop is duidelijk geweest: hij wil weer naar Rotterdam.

 

+1/-0

Had deze niet echt zien aankomen, vond het altijd wel een speler met potentie.
Speelde goede potten.
Hoor dat hij het ook erg goed deed na Feyenoord.
Denk goede om achter de hand te hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 09 augustus 2023 om 14:45:

Had deze niet echt zien aankomen, vond het altijd wel een speler met potentie.
Speelde goede potten.
Hoor dat hij het ook erg goed deed na Feyenoord.
Denk goede om achter de hand te hebben.



En met de filosofie van Slot kan hij zelfs nog beter worden, leuk weer een jongen van Varkenoord.

 

+1/-0

Onbegrijpelijke aankoop. Nieuwkoop deed het leuk als wingback in het 532 systeem van Union, maar ik vond hem als back in ons 433 systeem zowel aanvallend als verdedigend tekort komen. Er zit geen enkele doorgroeipotentie meer bij en hij heeft beperkte restwaarde.

Wat mij betreft is Nieuwkoop niet de benodigde concurrent voor Pedersen en ook niet iemand die je goed kan gebruiken als inverted back, als die 3.5 miljoen klopt vind ik dat geld over de balk gooien voor een backup die ik niet beter acht dan Pedersen. Niet eens zozeer dat die 3.5 miljoen teveel is voor Nieuwkoop -al vind ik dat wel het geval- maar meer het feit dat het wederom een paar miljoen euro is die af gaat van het budget voor de echte prioriteiten van dit Feyenoord (vooral voorin en op het middenveld).


Inmiddels zitten we overigens in totaal met meerdere aankopen een paar miljoen boven het totale bedrag dat PSV heeft besteed deze zomer. Ik vraag me af of zij niet veel effectiever met hetzelfde transferbudget zijn omgegaan (zeker als ze daar nog kwaliteit gaan toevoegen in de achterhoede). Ik heb liever een paar goede spelers dan heel veel spelers die allemaal net niet zijn, kwaliteit boven kwantiteit.

 

+1/-0

Dit is een klassieke Martin van Geel transferzomer. Waanzinnige transfer dit. Gratis laten vertrekken, 3,5 miljoen betalen voor iemand die hooguit een opvolger van Kasanwrijo is. Klasse minder dan Luts en dan Pedersen.

We bevolken de selectie met te dure middelmaat. We hebben een chronisch gebrek aan scorend vermogen op het middenveld en klasse op de vleugel. Daar voldoet alleen Paxao.

De scouting bestaat blijkbaar niet meer.

 

+1/-0

Ik had tijdens zijn eerste periode bij Feyenoord helemaal niets tegen Nieuwkoop. Ik zag hem als een degelijke speler die weliswaar niet geregeld uitblonk, maar ook niet vaak verzaakte. Prima om hem erbij te hebben.

Zijn terugkeer snap ik echter totaal niet, want je hebt nog meer dan voldoende alternatieven op de rechterflank. Nu Geertruida lijkt te blijven, heeft Slot met hem, Pedersen, Nieuwkoop en Kasanwirjo 4 (!!) spelers voor één positie. Gezien de betreffende positie en de bezetting op andere posities, vind ik dit echt overdreven.

Komt ook nog eens bij dat de back-posities mijn inziens ideaal zijn om spelers vanuit Varkenoord het elftal in te laten stromen. Dat bewijst het verleden wel. Op de rechterflank gaat er komend seizoen in ieder geval niemand doorbreken.

Nu is het wel zo dat Geertruida en Kasanwirjo ook goed inzetbaar zijn op andere posities in het team, voor Nieuwkoop geldt dat misschien ook wel (weet ik niet, kan hij centraal uit de voeten?). Maar dan nog, het is te veel. Zeker omdat je voorin nog echt een kwaliteitsimpuls nodig hebt. Dan is de 3.5M voor Nieuwkoop teveel geld, wat beter besteed had kunnen worden.

Ik vind het ontzettend fijn voor de speler dat hij het gevoel heeft ‘thuis te komen’. Maar Feyenoord is geen liefdadigheidsinstelling. Ik zie de noodzaak niet van zijn komst.

 

+1/-0

DtK heeft 1 1/2 mlj afgedongen en uiteindelijk niet 3,5 maar 2 mlj betaald.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Spelers » Bart Nieuwkoop