Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Spelers » Bart Nieuwkoop

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Dit kan gewoon niet meer, wat een brokkenpiloot. Was natuurlijk ook onzinnig om hem terug te halen. Destijds verhuurden we hem aan willen 2 en mocht hij transfervrij weg. Op Pedersen viel genoeg aan te merken maar die was een klasse beter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 07 november 2023 om 23:35:

Dit kan gewoon niet meer, wat een brokkenpiloot. Was natuurlijk ook onzinnig om hem terug te halen. Destijds verhuurden we hem aan willen 2 en mocht hij transfervrij weg. Op Pedersen viel genoeg aan te merken maar die was een klasse beter.



Tja, en ieder geval sneller, dus die had na zo'n korte tijd geen gele kaart te pakken gehad.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Ik zie Nieuwkoop echt een back-up voor de positie van rechtsback. Geertruida is daar eerste keus. Tot nu toe is het allemaal bijzonder onbeholpen wat hij laat zien; domme kaarten, onhandige blessures. Ja, je bent er ten opzichte van Pedersen niet op vooruitgegaan. En dat valt mij flink tegen.

Het gaat sommige wedstrijden ook wél goed, dan is er in negatieve zin niets op Nieuwkoop aan te merken. Maar juist in dit soort duels wil je dat je er als speler stáát. En gisteren was dat totaal niet het geval, en nu lijkt het erop dat we hem komende weken weer moeten gaan missen.

Feyenoord lijkt beter af, als hij niet speelt.

 

+1/-0

Bart Nieuwkoop kreeg tegen Lazio al snel een gele kaart en moest tot overmaat van ramp in de eerste helft al geblesseerd het veld verlaten. Waar mogelijk gedacht werd aan een mogelijke zware blessure, daar lijkt het uiteindelijk mee te vallen voor de rechtsback.

Blessure Nieuwkoop valt mee
“Hij heeft een flinke snee in een wenkbrauw”, vertelt Slot, geciteerd door De Telegraaf. “Daarom heeft hij nu een tulband om zijn hoofd. Maar hij is er weer helemaal bij en aanspreekbaar.” Nieuwkoop werd na twintig minuten spelen vervanger door Gernot Trauner, maar dat was volgens Slot niet ideaal. “Ik kon Trauner nog geen zeventig minuten laten spelen. We hebben hem langer nodig. Zondag spelen we alweer een belangrijke wedstrijd tegen AZ. Het seizoen duurt nog lang.”

Door de 1-0 nederlaag tegen Lazio staat Feyenoord nu derde in de groep en ook Slot beseft dat het nog lastig kan gaan worden. “Dat is natuurlijk niet fijn, in dat opzicht hebben we vanavond wel een knauw gekregen. Maar er zijn nog twee wedstrijden te spelen en daarin is alles mogelijk. We hebben zes punten uit vier wedstrijden, ik vind dat minder dan waar we recht op hadden. Ook vanavond vind ik dat de jongens meer hadden verdiend, als ik kijk naar wat ze allemaal goed hebben gedaan.”

Kraker tegen AZ
Slot heeft zijn spelers in de kleedkamer vertelt dat de knop snel omgezet moet worden, omdat zondag de topper tegen zijn oude ploeg AZ wacht. “AZ staat boven ons, op een plek die recht geeft op Champions League-voetbal. Dat geeft wel aan wat voor een ontzettend belangrijke wedstrijd dit voor ons is.”

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 08 november 2023 om 10:41:

open/sluit de onderstaande quote:




Ik zie Nieuwkoop echt een back-up voor de positie van rechtsback. Geertruida is daar eerste keus. Tot nu toe is het allemaal bijzonder onbeholpen wat hij laat zien; domme kaarten, onhandige blessures. Ja, je bent er ten opzichte van Pedersen niet op vooruitgegaan. En dat valt mij flink tegen.

Het gaat sommige wedstrijden ook wél goed, dan is er in negatieve zin niets op Nieuwkoop aan te merken. Maar juist in dit soort duels wil je dat je er als speler stáát. En gisteren was dat totaal niet het geval, en nu lijkt het erop dat we hem komende weken weer moeten gaan missen.

Feyenoord lijkt beter af, als hij niet speelt.



Eens. Je kan wel stellen dat het een bijzonder vreemde aankoop blijkt te zijn. Ik mag toch aannemen dat er brede consensus was bij de scouting en de technische staf over het aantrekken van Bart. Achteraf kijk je een paard in zijn kont maar je kan wel stellen dat dit een grote misser is geweest.

 

+1/-0

Het is een regelrechte aanfluiting dat zo'n speler is teruggehaald vanwege z'n Nederlandse paspoort, "ervaring" en Feyenoord verleden, oude transferpolitiek. Alles wat ik over Nieuwkoop schreef is uitgekomen. Het is zelfs nog erger dan ik dacht. Ik durf hier zelfs te stellen dat we meer zouden hebben gehad aan de altijd fitte en veel snellere Pedersen, en daar was ik ook al geen fan van. Had oprecht nog de hoop dat mijn ongelijk aangetoond zou worden en dat Nieuwkoop als een andere speler uit België zou terugkomen, maar niets daarvan.

 

+1/-0

Ik denk dat we een nieuwe rechtsback nodig hebben. En tot die tijd Beelen de voorkeur geven boven Nieuwkoop, want deze man is een gevaar voor je eigen ploeg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 08 november 2023 om 14:16:

Het is een regelrechte aanfluiting dat zo'n speler is teruggehaald vanwege z'n Nederlandse paspoort, "ervaring" en Feyenoord verleden, oude transferpolitiek. Alles wat ik over Nieuwkoop schreef is uitgekomen. Het is zelfs nog erger dan ik dacht. Ik durf hier zelfs te stellen dat we meer zouden hebben gehad aan de altijd fitte en veel snellere Pedersen, en daar was ik ook al geen fan van. Had oprecht nog de hoop dat mijn ongelijk aangetoond zou worden en dat Nieuwkoop als een andere speler uit België zou terugkomen, maar niets daarvan.



Ik had nog wel goede hoop maar deze man kan het niet belopen.
Met je snel uit zijn lijden verlossen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 27 november 2023 om 05:18:

Ik vond Pedersen beter.



Ja, in België heeft Nieuwkoop het wel goed gedaan op voorhand vond ik het geen slecht idee. Maar nu we 1/3 erop hebben zitten kunnen we wel wat conclusies trekken en dan valt het gewoon tegen.
Je zal eigenlijk moeten scouten op een soort Hartman op rb.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 27 november 2023 om 08:10:

open/sluit de onderstaande quote:

de realist schreef op 27 november 2023 om 05:18:

Ik vond Pedersen beter.



Ja, in België heeft Nieuwkoop het wel goed gedaan op voorhand vond ik het geen slecht idee. Maar nu we 1/3 erop hebben zitten kunnen we wel wat conclusies trekken en dan valt het gewoon tegen.
Je zal eigenlijk moeten scouten op een soort Hartman op rb.



Ja, los van de schorsingen/blessures zie je gewoon dat het positiespel bij hemt hapert. Misschien heeft hij ritme nodig, dat kan, maar het ziet er nog niet goed uit. De vraag is of er een goede RB te vinden is die er direct staat. Of dat je een talent moet halen met het oog op volgende jaar. Of een combi daarvan. Neem aan dat de scouts hard ah zoeken zijn

 

+1/-0

Nieuwkoop presteert boven zijn kunnen, het is lullig om te schrijven maar Nieuwkoop is een beperkte back die niet de kwaliteiten heeft voor ons type spel. Bij Union speelde hij als wingback in een 5 mans verdediging in een team waar ze veel minder dominant waren, een totaal andere tactiek dan wij spelen. Het is vanaf het begin duidelijk geweest dat het een domme aankoop was, ik ga de discussie niet opnieuw voeren maar alle seinen hadden op rood moeten staan.

Schuif Read maar door vanuit de O19, daar gaan we veel meer plezier aan beleven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Ik was op voorhand wél enthousiast over zijn komst, maar ik moet zeggen dat Slot bitter weinig aan Nieuwkoop heeft. Hij is geschorst of (raakt) geblesseerd, en als hij meespeelt is hij een bron van onrust.

Wellicht dat de Feyenoord scouting beter had moeten weten, maar nogmaals; zélf dacht ik ook dat de komst van Nieuwkoop een stuk ervaring en zekerheid aan het team zou toevoegen.

Ervaring en zekerheid kan de jeugd niet bieden, maar ik vind al veel langer dat een club zeker de back-posities zélf moet kunnen invullen door zélf opgeleide spelers.

Hartman en Geertruida bewijzen dat, net als Malacia. En als we nóg verder teruggaan, braken ook Karsdorp, de Vrij, Martins Indi en Kongolo door als back. Drenthe niet vergeten. In sommige gevallen was dit niet de positie waar ze in de jeugd speelden, en soms ook niet de positie waar ze in het verloop van hun carrière terechtkwamen.

In de huidige speelwijze onder Slot, is de positie cruciaal. Je moet verdedigend je mannetje staan, in de opbouw je mannetje staan en constant in beweging zijn, en aanvallend kunnen meedoen/bijsluiten. Niet iedere speler kan dat (blijkt!). Maar een talent als backup van Geertruida, die zich beperkt tot zijn defensie verantwoordelijkheid is al een verbetering ten opzichte van wat we nú hebben.

En ondanks het belang van de rol, de back-positie blijft gemakkelijker dan een positie in de as of in een andere linie. Je hebt het spel grotendeels vóór je en de zijlijn geeft 'houvast'.

Het moet gewoon een regel worden: backs leidt Feyenoord zélf op. Centrale verdedigers, middenvelders en buitenspelers 'kunnen' de positie invullen.

 

+1/-0

Wie heeft nou bedacht dat het een goed idee was om Pedersen te laten gaan en Nieuwkoop te halen. De man was destijds zo slecht dat we hem na een huur periode bij Willem III transfervrij lieten gaan. Nou dat niveau heeft hij nog steeds.

 

+1/-0

Wat een aanfluiting. Deze man zou in de KKD niet eens genoeg kwaliteit hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

socrates schreef op 15 januari 2024 om 08:47:

Wie heeft nou bedacht dat het een goed idee was om Pedersen te laten gaan en Nieuwkoop te halen. De man was destijds zo slecht dat we hem na een huur periode bij Willem III transfervrij lieten gaan. Nou dat niveau heeft hij nog steeds.



Achteraf gezien onbegrijpelijk. Pedersen had nog diepgang en kon daarmee gevaar creëren, zelfs als zijn voorzetten ruk waren. Ik snap dat we we betere versie wilden, maar Nieuwkoop is helaas een mismatch gebleken. Voortaan gewoon Beelen erin.

 

+1/-0

Vooraf was dit al onbegrijpelijk.

 

+1/-0

Kan gebeuren wel zonde van het geld, tegenover zijn komst staat ook de komst van Beelen op voorspraak van Slot en die wel een prima indruk maakt.

 

+1/-0

Zo'n prima indruk dat Slot liever gaat schuiven en Nieuwkoop inbrengt in plaats van dat Beelen mag invallen

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 15 januari 2024 om 20:02:

Kan gebeuren wel zonde van het geld, tegenover zijn komst staat ook de komst van Beelen op voorspraak van Slot en die wel een prima indruk maakt.



Als je Beelen gebruikt om de rest van de missers heb je wel een erg positieve kijk op het leven.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Spelers » Bart Nieuwkoop