Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Sparta (11/02/2024-20:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 februari 2024 om 23:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 11 februari 2024 om 21:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 februari 2024 om 21:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 11 februari 2024 om 21:46:

Wordt het niet eens tijd dat je de regels een keer gaat leren? Aanvallend hands is altijd strafbaar, dus helaas wel terecht afgekeurd.



Het hangt van de situatie af of een speler er ook wat aan kan doen, dus is het opzettelijk.
Dat was in dit geval duidelijk niet het geval.

De regels ken ik prima.



Schijnbaar niet, want dat is een paar jaar geleden dus aangepast. Het is gewoon terecht afgekeurd. Of er van opzet sprake is doet er niet meer toe.



Ik verwijs je naar dit artikel: https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/aanvallend-hands-dat-betekent-vanaf-1-juli-niet-altijd-meer-een-afgekeurde-goal~ae01c561/link

De scheids moet bepalen of het opzettelijk was of niet. In deze kan ik niet zien waarom dit opzettelijk is gezien het duel waarin die in zat.

Dat heeft dus niks te maken de regels leren kennen, maar jij interpreteert ze op jouw manier ik op de mijne en de een is het met jou eens en de ander weer met mij of wat dan ook.



‘Aanvallend hands’ is nu altijd nog een overtreding, maar dat geldt vanaf 1 juli alleen nog als een speler na een handsbal ook zelf scoort.

Uit jouw artikel, dus we zijn het er over eens dat het terecht is afgekeurd :) Wieffer zelf zei overigens ook dat het terecht werd afgekeurd, ook al kon hij er niks aan doen.

Of het wel of niet bewust is, gaat dus over situaties eerder in de aanval. Als ergens op het middenveld iemand hands had gemaakt, had gekeken moet worden of dat om een bewuste of onbewuste handsbal was. Dit soort ballen zoals bij Wieffer zijn gewoon strafbaar hands en dan moet het doelpunt afgekeurd worden. Een van de weinige regels die nog gewoon echt zwart/wit zijn en waar dus geen enkele discussie over zou moeten kunnen zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 12 februari 2024 om 00:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 februari 2024 om 23:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 11 februari 2024 om 21:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 februari 2024 om 21:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 11 februari 2024 om 21:46:

Wordt het niet eens tijd dat je de regels een keer gaat leren? Aanvallend hands is altijd strafbaar, dus helaas wel terecht afgekeurd.



Het hangt van de situatie af of een speler er ook wat aan kan doen, dus is het opzettelijk.
Dat was in dit geval duidelijk niet het geval.

De regels ken ik prima.



Schijnbaar niet, want dat is een paar jaar geleden dus aangepast. Het is gewoon terecht afgekeurd. Of er van opzet sprake is doet er niet meer toe.



Ik verwijs je naar dit artikel: https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/aanvallend-hands-dat-betekent-vanaf-1-juli-niet-altijd-meer-een-afgekeurde-goal~ae01c561/link

De scheids moet bepalen of het opzettelijk was of niet. In deze kan ik niet zien waarom dit opzettelijk is gezien het duel waarin die in zat.

Dat heeft dus niks te maken de regels leren kennen, maar jij interpreteert ze op jouw manier ik op de mijne en de een is het met jou eens en de ander weer met mij of wat dan ook.



‘Aanvallend hands’ is nu altijd nog een overtreding, maar dat geldt vanaf 1 juli alleen nog als een speler na een handsbal ook zelf scoort.

Uit jouw artikel, dus we zijn het er over eens dat het terecht is afgekeurd :) Wieffer zelf zei overigens ook dat het terecht werd afgekeurd, ook al kon hij er niks aan doen.

Of het wel of niet bewust is, gaat dus over situaties eerder in de aanval. Als ergens op het middenveld iemand hands had gemaakt, had gekeken moet worden of dat om een bewuste of onbewuste handsbal was. Dit soort ballen zoals bij Wieffer zijn gewoon strafbaar hands en dan moet het doelpunt afgekeurd worden. Een van de weinige regels die nog gewoon echt zwart/wit zijn en waar dus geen enkele discussie over zou moeten kunnen zijn.



Je interpreteert het artikel op je geheel eigen wijze, want het staat er letterlijk in. Staat nergens over een eerder gemaakte handsbal in een eerdere actie elders in het veld.

Opzettelijk hands is arm uitsteken of wegslaan van de bal, als je in een duel zit en je kan je arm nergens heen doen dan is het aan de scheids. Dan moet die in alle redelijkheid beslissen of het anders had gekund, bij Wieffer was dat dus NIET het geval.

Dat zijn gewoon de feiten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Denk dat het probleem breder is dan dat, want er zit echt wel kwaliteit in de spelers, maar het is vorm gebrek, door een of meerdere blessures, de manier van spelen etc.

Waar ik vooral verschil zie is sinds Marino Pusic vertrokken is zie je dat het voetbal echt minder is geworden.
Slot heeft al vaker gezegd: Ik maak geen spelers beter, ik probeer ze te laten spelen zoals ik het voetbal zie.

Daar heeft die ook een goede staf bij nodig en met Marino Pusic viel alles in elkaar, maar lijkt ook een puzzelstukje weggevallen wat misschien wel cruciaal lijkt te zijn.

Ook Ivanusec speelde voor zijn blessure 3 niveaus beter en je zag in de voorzet op de 2-0 wat hij dus werkelijk kan, dus het zit er gewoon in.
Het is soms ook gewoon het goed gebruiken van een speler.

Wat wel is, dat spelers als Minteh en Zerrouki te kort komen. Zerrouki past niet in het spel en zorgt dat de handrem op het middenveld komt, hij komt ten opzichte van Wieffer gewoon te kort. Minteh heeft het wel in zich kwa voetbal, maar of hij ook het vermogen heeft om een slimme speler te worden betwijfel ik werkelijk.
Zoals vandaag had hij paar keer buitenom kunnen en moeten gaan, hij heeft laten zien dat te komen en gaat telkens recht op de back af, binnendoor en loopt zich vast.




Ik heb niet het idee dat we alles aan het vertrek van Pusic op kunnen hangen. Dat hij wellicht een goede band met Ivanusec had, zou zomaar met hun afkomst te maken kunnen hebben. Maar Ivanusec is ook een professional toch?

Zerrouki, ik weet het niet. Moeten we daarop gaan bouwen als Wieffer weg is? Timber zal wellicht ook na deze zomer verdwenen zijn, dus zal er geschakeld moeten worden komende zomer.

Minteh zal en moet met zijn snelheid zo af en toe eens een keer BUITENOM MOETEN gaan. Van Beelen had hem veel harder vaker aan moeten spelen om eerder te kunnen handelen om zo buitenom te kunnen gaan. Zou Ueda misschien ook wel fijn gevonden hebben...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 12 februari 2024 om 00:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 12 februari 2024 om 00:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 februari 2024 om 23:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 11 februari 2024 om 21:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 februari 2024 om 21:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 11 februari 2024 om 21:46:

Wordt het niet eens tijd dat je de regels een keer gaat leren? Aanvallend hands is altijd strafbaar, dus helaas wel terecht afgekeurd.



Het hangt van de situatie af of een speler er ook wat aan kan doen, dus is het opzettelijk.
Dat was in dit geval duidelijk niet het geval.

De regels ken ik prima.



Schijnbaar niet, want dat is een paar jaar geleden dus aangepast. Het is gewoon terecht afgekeurd. Of er van opzet sprake is doet er niet meer toe.



Ik verwijs je naar dit artikel: https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/aanvallend-hands-dat-betekent-vanaf-1-juli-niet-altijd-meer-een-afgekeurde-goal~ae01c561/link

De scheids moet bepalen of het opzettelijk was of niet. In deze kan ik niet zien waarom dit opzettelijk is gezien het duel waarin die in zat.

Dat heeft dus niks te maken de regels leren kennen, maar jij interpreteert ze op jouw manier ik op de mijne en de een is het met jou eens en de ander weer met mij of wat dan ook.



‘Aanvallend hands’ is nu altijd nog een overtreding, maar dat geldt vanaf 1 juli alleen nog als een speler na een handsbal ook zelf scoort.

Uit jouw artikel, dus we zijn het er over eens dat het terecht is afgekeurd :) Wieffer zelf zei overigens ook dat het terecht werd afgekeurd, ook al kon hij er niks aan doen.

Of het wel of niet bewust is, gaat dus over situaties eerder in de aanval. Als ergens op het middenveld iemand hands had gemaakt, had gekeken moet worden of dat om een bewuste of onbewuste handsbal was. Dit soort ballen zoals bij Wieffer zijn gewoon strafbaar hands en dan moet het doelpunt afgekeurd worden. Een van de weinige regels die nog gewoon echt zwart/wit zijn en waar dus geen enkele discussie over zou moeten kunnen zijn.



Je interpreteert het artikel op je geheel eigen wijze, want het staat er letterlijk in. Staat nergens over een eerder gemaakte handsbal in een eerdere actie elders in het veld.

Opzettelijk hands is arm uitsteken of wegslaan van de bal, als je in een duel zit en je kan je arm nergens heen doen dan is het aan de scheids. Dan moet die in alle redelijkheid beslissen of het anders had gekund, bij Wieffer was dat dus NIET het geval.

Dat zijn gewoon de feiten.



Speciaal voor jou direct van de IFAB:

open/sluit de onderstaande quote:

Following this clarification, it is a handball offence if a player:

- deliberately touches the ball with their hand/arm, for example moving the hand/arm towards the ball;
- touches the ball with their hand/arm when it has made their body unnaturally bigger. A player is considered to have made their body unnaturally bigger when the position of their hand/arm is not a consequence of, or justifiable by, the player’s body movement for that specific situation. By having their hand/arm in such a position, the player takes a risk of their hand/arm being hit by the ball and being penalised; or
- scores in the opponents’ goal:
directly from their hand/arm, even if accidental, including by the goalkeeper; or
immediately after the ball has touched their hand/arm, even if accidental.

Accidental handball that leads to a team-mate scoring a goal or having a goal-scoring opportunity will no longer be considered an offence.



Of het wel of niet bewust is doet er al een paar jaar niet toe. Als je direct scoort met je hand of arm is het strafbaar hands en telt het doelpunt dus niet. Het heeft ook helemaal niets met interpreteren te maken, het zijn gewoon de zwart/witte regels.

Wieffer zegt het notabene zelf ook dat het gewoon terecht is afgekeurd volgens de regels. Je houdt jezelf dan echt alleen maar voor de gek als je blijft beweren dat het wel een geldige goal was.

 

+1/-0

Ook de afgelopen tijden werd er al in de verschillende commentatoren aangegeven dat aanvallend 'hands' inderdaad 'strafbaar' is, dus geen doelpunt (in dit geval), al dan niet met opzet.
De exacte regelgeving weet ik niet, maar regelmatig is dit in de media besproken. BTW, ik heb ook geen behoefte om (al) de IFAB-regels te lezen. Ik laat me wel gewoon in het Nederlands informeren en als ik het niet (zeker) weet, nou jammer dan.
Voor zover is aanvallend 'hands', met als gevolg een doelpunt verkeerd dus wordt deze afgekeurd. Het is niet anders.

 

+1/-0

Wat een vreselijk laf spelend Sparta zeg.
Het is dat we die strafschop kregen anders had ik het nog moeten zien.

 

+1/-0

Leek wel alsof iedereen er een beetje met de handrem op speelde, met het oog op Roma.

Buitenspelers blijft behelpen. Had gehoopt dat Paixao zijn opleving zou doorzetten, maar helaas gebeurde het tegendeel. Iedere keer dat er dreiging naar voren kan komen en hij krijgt de bal, speelde hij weer terug. Minteh zette vaak wel door, maar daar ging weer van alles mis. Ivanusec maakte een geweldige assist natuurlijk, maar daarna was het ook niet veel. En Alireza was ook onzichtbaar. Kortom, dit blijft echt een zorgpunt.

Dat Ueda onzichtbaar was snap ik nog wel. Hij werd totaal niet bereikt, heeft Gimenez laatste wedstrijden ook last van.

Hopelijk daalt donderdag weer de heilige Kuip-spirit in iedereen, dat gaan we nodig hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Los van de regels, die zijn zoals ze zijn; ik vind het onderscheid tussen 'aanvallend' en 'verdedigend' hands uiterst twijfelachtig. Zeker in zo'n situatie zoals bij Wieffer gisteren.

Als na een luchtduel de bal tussen twee spelers blijft hangen, is waar die bal uiteindelijk terechtkomt altijd een loterij en zit er 9 van de 10 keer een hand of arm tussen. Simpelweg omdat je in de lucht jezelf en de ander probeert te beschermen. Bij het neerkomen hangen die armen er nog.

Daar haal je dan 'voordeel' uit, maar kom op; het is niet zo dat je die armen eraf kan hakken toch? Ze zitten nou eenmaal aan je lijf en als je springt gaan ze mee de lucht in.

Overigens, waren de beelden overtuigend dat die bal ook echt op zijn hand/arm terechtkwam. Hij gaf zelf aan dat die bal op z'n zij/buik terechtkwam, natuurlijk zegt hij dat.

 

+1/-0

Het spel is nog steeds behoorlijk stroef, maar tegen Sparta was er het 'excuus' dat we creativiteit van Timber en Gimenez misten. De buitenspelers blijven problematisch, met betere buitenspelers loop je al in de eerste helft uit naar een acceptabele score. Paixao speelde tot z'n enkelblessure heel goed, daarna viel hij ver terug. Jammer dat hij z'n opleving niet kon voortzetten inderdaad. Minteh vond ik voor zijn doen gedisciplineerd spelen, maar hij blijft in de laatste fase heel weinig finesse aan de bal brengen. Een Ueda is als spits vrijwel volledig afhankelijk van de aanvoer. Dat is bij ons al niet heel goed geregeld in normale wedstrijden, laat staan in zo'n wedstrijd tegen een handbalverdediging.

De rest was degelijk, op Zerrouki na. Ik heb me de hele wedstrijd kapot geërgerd aan het trage spel van Zerrouki, een slak is sneller. Daarnaast brengt hij werkelijk niets extra's, geen creativiteit of versnelling. Onbegrijpelijk dat hij gehaald is, dit was al bij Twente zichtbaar. Daarna werd Milambo gebracht, die liet direct zien hoe het wel kan (aanvankelijk in kleinere ruimtes op 10). Alles aan Milambo straalt klasse uit, wat een heerlijke speler.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 12 februari 2024 om 09:58:

(...)De rest was degelijk, op Zerrouki na. Ik heb me de hele wedstrijd kapot geërgerd aan het trage spel van Zerrouki, een slak is sneller. Daarnaast brengt hij werkelijk niets extra's, geen creativiteit of versnelling. Onbegrijpelijk dat hij gehaald is, dit was al bij Twente zichtbaar. Daarna werd Milambo gebracht, die liet direct zien hoe het wel kan (aanvankelijk in kleinere ruimtes op 10). Alles aan Milambo straalt klasse uit, wat een heerlijke speler.



Het was overduidelijk dat de ESPN-commentator een zwak voor Milambo had. Jeetje, het leek wel alsof we met een halfgod te maken hadden zoals er over zijn 'loop' en houding werd gesproken... :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 12 februari 2024 om 10:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 12 februari 2024 om 09:58:

(...)De rest was degelijk, op Zerrouki na. Ik heb me de hele wedstrijd kapot geërgerd aan het trage spel van Zerrouki, een slak is sneller. Daarnaast brengt hij werkelijk niets extra's, geen creativiteit of versnelling. Onbegrijpelijk dat hij gehaald is, dit was al bij Twente zichtbaar. Daarna werd Milambo gebracht, die liet direct zien hoe het wel kan (aanvankelijk in kleinere ruimtes op 10). Alles aan Milambo straalt klasse uit, wat een heerlijke speler.



Het was overduidelijk dat de ESPN-commentator een zwak voor Milambo had. Jeetje, het leek wel alsof we met een halfgod te maken hadden zoals er over zijn 'loop' en houding werd gesproken... :B


Dat zag hij heel goed dan. Hij loopt inderdaad heel makkelijk, contrast met Zerrouki is bijzonder groot. Maar waar ik voornamelijk op doelde is zijn techniek aan de bal, zijn creativiteit en handelingssnelheid. De mensen die naast mij zaten waren het unaniem eens dat Milambo op de plek van Zerrouki moet.

 

+1/-0

Zerrouki moet de vervanger van Wieffer zijn. Ernaast werkt vooralsnog onvoldoende.

Maar Slot durft het denk ik nog niet aan met Milambo in de basis. Zeker als de as Bijlow-Trauner-Timber-Gimenez ontbreekt. Dan kiest ie voor zekerheid met Zerrouki. Tegen Sparta onlogisch, tegen Roma misschien wat logischer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 12 februari 2024 om 10:04:

(...)Dat zag hij heel goed dan. Hij loopt inderdaad heel makkelijk, contrast met Zerrouki is bijzonder groot. Maar waar ik voornamelijk op doelde is zijn techniek aan de bal, zijn creativiteit en handelingssnelheid. De mensen die naast mij zaten waren het unaniem eens dat Milambo op de plek van Zerrouki moet.



Ik ben het volledig met jullie eens hoor, Milambo zou de eerste vervanger 'op 8' moeten zijn. Zelfs eerder nog dan 'op 10' waar je ook Lingr kan brengen. Zerrouki is 'een 6', en als je opstelt om dan met Wieffer te schuiven vind ik dat het elftal er niet beter van wordt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 11 februari 2024 om 23:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Dn_Kraaij schreef op 11 februari 2024 om 22:20:

Het was weer ontzettend pover. 70% balbezit, 25 schoten, slechts 4 tussen de palen.

Gelukkig speel je thuis en breek je de ban met een pingel, maar tegen een iets betere ploeg speel je gewoon gelijk of verlies je als je niet oppast.

Met als grote dissonant Ueda....



Dat het beter moet dat weet iedereen, maar spelers als Ueda zijn gehaald op de groei. Hij is een ander type spits dan Santi, op zich heeft die wel goede looplijnen, maar mag soms wel wat vaker uitzakken en daarmee beter aanspeelbaar zijn.

Ook zijn diverse spelers uit vorm en wat ik al eerder zei, we zullen het deels ook moeten accepteren dat dit het is nu en we er doorheen moeten voetballen. Zodra we weer in een flow komen moet het voetbal beter worden.



Je noemt de 'flow', maar ik denk dat het huidige probleem dieper ligt. Het lijkt erop dat de technische staf momenteel zoekende is en het niet helemaal meer weet. Voor de blessures aan het licht kwamen, begon Slot ineens met Zerrouki. Ook zijn wisselbeleid vind ik vaak niet goed.

Het is lastig voor het team om in een flow te komen als de technische staf onduidelijkheid creëert. Ik zie echt een neerwaartse spiraal, waar we niet zomaar uitkomen als team.

Hoewel we veel balbezit en kansen hebben, ontbreekt het ons gewoon aan individuele kwaliteit om het af te maken.

Kort gezegd zie ik twee grote problemen:
1. Het Slot-effect lijkt verdwenen te zijn, iets wat we vorig jaar wel hadden. Naar mijn mening biedt Slot nu minder toegevoegde waarde in vergelijking met vorig jaar. Zijn opstellingen zijn zwakker, zijn wissels zijn minder effectief en zijn kijk op de concurrentie lijkt minder scherp.

2. Aanvallende impulsen: Aan het begin van het seizoen hadden we geluk dat Santi in vorm was, maar nu zijn vorm afneemt, blijkt dat er weinig spelers zijn die doelpunten kunnen maken. Dit werd gisteren ook weer duidelijk, ondanks het grote balbezit waren er weinig echte kansen. Gelukkig brak een strafschop de ban, maar we missen toch duidelijk aanvallende dreiging.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 12 februari 2024, 10:29:09.

 

+1/-0

Zou Slot de winnende goal van Ivoorkust gezien hebben? Een prachtige voorzet van de linksbuiten op maat. Dat missen we bij Feyenoord.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Sparta (11/02/2024-20:00)