Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Sparta (11/02/2024-20:00)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord-Sparta 2-0 (0-0)
scoreverloop: 57. Hancko 1-0(penalty), 63. Geertruida 2-0.
Competitiewedstrijd: 21
Datum: 11/02/2024-
Tijd: 20:00-
Plaats: De Kuip, Rotterdam-
Gele kaart:
Bijzonderheid: Hancko scoort zijn 1e van het seizoen, Geertruida scoort zijn 6e goal van het seizoen en de 55e treffer voor Feyenoord in deze competitie.

Competitie: 21-15-04-02 49 55-17
Thuis: 11-07-03-01 24 28-08
Uit: 10-08-01-01 25 27-09

Topscoorders: Gimenez/19, Timber, Geertruida/6, Stengs/5, Paixão/4, Minteh, Wieffer/3, Lingr/2, Sauer, Ueda, Ivanušec, Milambo, Nieuwkoop, Dilrosun, Hancko/1.

Opstelling Feyenoord: Wellenreuther/#22; Geertruida/#04(C)(82 Lingr/#32), Beelen/#03(69. Nieuwkoop/#02), Hancko/#33(C/2), Hartman/#05; Wieffer/#20, Stengs/#10(62. Milambo/#27), Zerrouki/#06; Minteh/#19(69. Janhanbakhsh/#07), Ueda/#09, Paixão/#14(62. Ivanušec/#17).

Wissels Feyenoord: Lamprou/#31, Van Sas/#39, Lopez/#15.

Buiten Wedstrijdselectie Feyenoord: -Bijlow/#01(Kuit), -Timber/#08(Hersenschudding), -Dilrosun/#11(Club America), -Van den Belt/#16(Hamstrings), -Trauner/#18(Hamstrings), -Zechiël/#24(Knie), -Sauer(Niet Geselecteerd), -Read/#26(Niet Geselecteerd), -Gimenez/#29(Kuit), -Arnaud/#40(Niet Geselecteerd), -Berger/#41(Niet Geselecteerd), -Candelaria/#42(Niet Geselecteerd), -Sanyang/#43(Niet Geselecteerd), -Groen/#44(Niet Geselecteerd), -De Blok/#45(Niet Geselecteerd), -Breinburg/#46(Niet Geselecteerd), -Elmensdorp/#47(Niet Geselecteerd), -Van der Sluijs/#48(Niet Geselecteerd), -Husselin/#49(Niet Geselecteerd), -Van der Heijden/#50(Niet Geselecteerd), -Pušić/#51(Niet Geselecteerd), -Hokke/#52(Niet Geselecteerd), -Rais/#53(Niet Geselecteerd), -Kleijn/#54(Niet Geselecteerd), -Netten/#55(Niet Geselecteerd), -Rust/#56(Niet Geselecteerd), -Valk/#57(Niet Geselecteerd), -Zaal/#58(Niet Geselecteerd), -Kroesen/#59(Niet Geselecteerd), -Essanoussi/#62(Niet Geselecteerd), -Slory/#63(Niet Geselecteerd), -Lima/#65(Niet Geselecteerd), -Schens/#66(Niet Geselecteerd), -Giersthove/#67(Niet Geselecteerd), -Haksteeg/#68(Niet Geselecteerd), -Kraaijeveld/#69(Niet Geselecteerd), -Van Persie/#70(Niet Geselecteerd), -Plug/#71(Niet Geselecteerd), -Redmond/#73(Niet Geselecteerd), -Sliti/#74(Niet Geselecteerd), -Gardenier/#75(Niet Geselecteerd), -Otte/#76(Niet Geselecteerd), -Rambocus/#77(Niet Geselecteerd), -Ringeling/#78(Niet Geselecteerd), -Sneijer/#79(Niet Geselecteerd), -Ulutaş/#80(Niet Geselecteerd), -Ka/#XX(Niet Geselecteerd), -Sebbar/#XX(Niet Geselecteerd), -El Harmouz/#XX(Niet Geselecteerd), -Ouarghi/#XX(Niet Geselecteerd), -Cruz/#XX(Niet Geselecteerd), -Mojanaga/#XX(Niet Geselecteerd), -Neijenhuis/#XX(Niet Geselecteerd), -Moses/#XX(Niet Geselecteerd), -Fuaad/XX(Niet Geselecteerd), -Vloemans/XX(Niet Geselecteerd), -Alemayehu/#XX(Niet Geselecteerd).

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 12 februari 2024, 21:47:55.

 

+1/-0

Gimenez niet inzetbaar tegen Sparta Rotterdam

Feyenoord moet het vandaag doen zonder Santiago Gimenez. De Mexicaan heeft een lichte blessure opgelopen en kan daardoor geen minuten maken in de thuiswedstrijd tegen Sparta Rotterdam. Dit meldt journalist Dennis Kranenburg van RTV Rijnmond in aanloop naar de stadsderby.
De verwachtingen zijn dat Gimenez aanstaande donderdag wel weer minuten kan maken voor Feyenoord. De Rotterdammers nemen het aankomende week in de tussenronde van de Europa League op tegen AS Roma. Trainer Arne Slot heeft de opstelling nog niet definitief bekendgemaakt, maar Ayase Ueda lijkt de logische vervanger voor de 22-jarige spits Gimenez.

Feyenoord kan verder niet beschikken over Gernot Trauner en Quinten Timber. Daarnaast is ook al even bekend dat Justin Bijlow voorlopig niet in actie kan komen voor de stadionclub. Verder is er met de terugkeer van Alireza Jahanbakhsh ook nog positief nieuws te melden. De buitenspeler was de afgelopen weken afwezig vanwege interlandverplichtingen met Iran.

 

+1/-0

Nieuwkoop in de spits?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Opstelling Feyenoord: Slot kiest voor Ueda
vandaag, 18:39 219 reacties
De opstelling van Feyenoord voor de thuiswedstrijd tegen Sparta Rotterdam is bekendgemaakt. In aanloop naar de stadsderby was vooral de vraag wie de geblesseerde Gernot Trauner en Quinten Timber moest vervangen. Zondagmiddag werd ook nog eens bekend dat Santiago Gimenez vanwege een lichte blessure niet in actie kan komen.

Vanwege de afwezigheid van Gimenez zal Ayase Ueda zijn basisdebuut maken in de Eredivisie. De spits van Feyenoord begon al eens vanaf de aftrap in de Champions League, en mag nu ook starten tegen Sparta Rotterdam. De verwachtingen zijn dat Gimenez wel gewoon kan starten aankomende week tegen AS Roma in De Kuip.

Verder kiest Slot voor Ramiz Zerrouki en Thomas Beelen in de basisopstelling. De middenvelder en verdediger zijn de vervangers van de geblesseerde Timber en Trauner. De trainer kiest niet voor het talentvolle Antoni Milambo op het middenveld. Calvin Stengs is de aanvallende middenvelder en Mats Wieffer maakt het middenveld van Feyenoord compleet.

Met de terugkeer van Alireza Jahanbakhsh in de wedstrijdselectie heeft Slot weer een extra optie voor de rechtsbuitenpositie. Voor de thuiswedstrijd tegen Sparta Rotterdam valt de keuze op Yankuba Minteh. Afgelopen week tegen AZ stond Bart Nieuwkoop nog als rechtsbuiten opgesteld. Tegen de nummer negen uit de Eredivisie moet de Gambiaan voor creativiteit zorgen.

Opstelling Feyenoord
Wellenreuther; Geertruida, Beelen, Hancko, Hartman; Wieffer, Stengs, Zerrouki; Minteh, Ueda, Paixão.

Wissels Feyenoord
Lamprou, Van Sas, Nieuwkoop, Lopez, Milambo, Lingr, Ivanusec, Jahanbakhsh.

 

+1/-0

Nou, dan moeten Minteh, Beelen, Zerrouki en Ueda het maar laten zien. Samen met de zeven anderen. Spannend, ik zou er gerust op moeten zijn maar je weet het nooit. Sparta is een stugge ploeg die je liever in de sterkste opstelling tegemoet treedt…

 

+1/-0

Milambo had moeten starten...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 11 februari 2024 om 19:21:

Nou, dan moeten Minteh, Beelen, Zerrouki en Ueda het maar laten zien. Samen met de zeven anderen. Spannend, ik zou er gerust op moeten zijn maar je weet het nooit. Sparta is een stugge ploeg die je liever in de sterkste opstelling tegemoet treedt…



In theorie zou je hier een deel van het Feyenoord van volgend seizoen moeten zien als je alle transfers eventueel zou meenemen.

Dus ben benieuwd.

 

+1/-0

Ik vind dat er best aardig gecombineerd wordt. Sparta heeft overduidelijk niet de intentie er een open wedstrijd van te maken. Dat is hun goed recht, maar het zal het er vanavond niet gemakkelijker op maken…

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 11 februari 2024 om 20:25:

Ik vind dat er best aardig gecombineerd wordt. Sparta heeft overduidelijk niet de intentie er een open wedstrijd van te maken. Dat is hun goed recht, maar het zal het er vanavond niet gemakkelijker op maken…



Zerrouki en Minteh komen gewoon te kort (op dit moment) bijna niks gaat goed bij die twee en houden het spel gigantisch op.

Dat Ueda wat zoekende is snap ik, maar je ziet wel dat die goede looplijnen heeft.

Ik blijf er bij Slot had met Milambo moeten starten, veel meer een type Timber dan Zerrouki.

 

+1/-0

Niwuqkoop ging al warmlopen volgens mij...

 

+1/-0

Moet de VAR niet ingrijpen bij dat hinderen van Sparta bij Wellenreuther?

 

+1/-0

Ik mag toch hopen dat je niet serieus bent als je vindt dat daar rood voor gegeven moet worden?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Gio4ever schreef op 11 februari 2024 om 20:38:

Ik mag toch hopen dat je niet serieus bent als je vindt dat daar rood voor gegeven moet worden?



Nee, ik bedoel dat Welleneruther gehinderd werd en of het geen vrije trap voor Feyenoord had moeten zijn.

En hands buiten de 16 is normaal minimaal geel ja, maar ik vind dat je ook naar de omstandigheden moet kijken, want hier kon Wellenreuther niks aan doe natuurlijk. Dat deed de scheids dan weer goed.

 

+1/-0

Nu begrijp ik je. Maar de VAR mag daar niets mee doen. Alleen ingrijpen bij rode kaarten, penalty's en doelpunten.

 

+1/-0

Samenvatting van de eerste helft: :slaap :slaap

Leuk dat vele balbezit en na afloop ga je ongetwijfeld weer kreten krijgen dat je hebt gedomineerd. Je hebt alleen niks aan dat balbezit als je er vervolgens toch helemaal niks mee doet.

 

+1/-0

Matige eerste helft, Feyenoord had groot overwicht, maar de vleugels konden niet door de Sparta muur heen komen.
Zeker Minteh maakt een hele zwakke indruk, waar Paixao nog wel wat probeert en het meeste gevaar daardoor veelal over links ging.

Zouden we dan toch maar weer op Nieuwkoop moeten terugvallen...???

Ueda moeten ze beter zoeken, ander type spits dan Santi, maar hij werkt vaak wel hard. Toch moet die ook iets meer inzakken en switchen met Stengs.

Zerrouki graag wisselen voor Milambo, mwant die houdt alleen maar het spel op en zorgt er voor dat we totaal geen diepgang hebben. Je mist daar een type Timber, iets waar Milambo het dichtst bij in de buurt komt.

Hopen dat we tweede helft paar keer mogen juichen, maar ik betwijfel of we deze gaan winnen.

 

+1/-0

57" 1-0: Hancko (PEN)

 

+1/-0

Hancko is een grote meneer. Staat er altijd, en staat nu ook op wanneer het moet.

 

+1/-0

Ik vond hem vergelijkbaar met geval Wieffer en lang toen vond ik het in eerste instantie geen pingel, maar begreep de twijfel.
Deze was ook een twijfel en je kon hem wel of niet geven, waar ik misschien iets meer neigde naar wel te geven.

 

+1/-0

Wissels (2/5):

Ivanusec --> Paixao
Milambo --> Stengs

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord-Sparta (11/02/2024-20:00)