Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - PSV (5 feb 2023 14.30 uur)

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

9 minuten kom op dan!!

 

+1/-0

YESSSSSSSSSS!!

 

+1/-0

Pfff even bijkomen. Alireza MOTM.

 

+1/-0

FEYENOORD VECHTEND TEGEN ZICHZELF, MAAR OP KARAKTER NAAST PSV: 2-2!

 

+1/-0

Verbazingwekkend dat je er nog een punt uithaalt, ze gingen maar door. Trots op de jongens geven nooit op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 februari 2023 om 16:45:

Verbazingwekkend dat je er nog een punt uithaalt, ze gingen maar door. Trots op de jongens geven nooit op.


Daar sluit ik mij bij aan. Idrissi en Jahanbahks vielen uitstekend in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 05 februari 2023 om 16:50:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 februari 2023 om 16:45:

Verbazingwekkend dat je er nog een punt uithaalt, ze gingen maar door. Trots op de jongens geven nooit op.


Daar sluit ik mij bij aan. Idrissi en Jahanbahks vielen uitstekend in.



Die winnaarsmentaliteit is zo belangrijk! Alireza echt een leider.

 

+1/-0

Mooi maar ook kantje boord, het is zo'n beetje het profiel van dit Feyenoord, net even wel, net even niet, om en om.

 

+1/-0

Los dat we niet goed speelden is psv echt heel goed weggekomen, we hadden deze ook weer kunnen en moeten winnen.

Maar dik compliment aan de spelers dat ze alles gegeven hebben voor de 2-2.

Er begint echt iets te groeien in dit team.

 

+1/-0

Wieffer was tweede helft gelukkig weer sterk, Feyenoord mist Hartman, Szymanski, Trauner en Bijlow hé. Vier punten op psv, 3 op ajax kunnen best tevreden zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 februari 2023 om 17:03:

Wieffer was tweede helft gelukkig weer sterk, Feyenoord mist Hartman, Szymanski, Trauner en Bijlow hé. Vier punten op psv, 3 op ajax kunnen best tevreden zijn.



Volledig mee eens.

Alles bij elkaar hebben we het gewoon heel goed gedaan door te consolideren.
Toch zeg ik, maken we 3-2 hadden de boeren niks mogen zeggen.

 

+1/-0

Van Nistelrooij: "Genoten van Feyenoord".

Gewoon topgozer Ruudje!

 

+1/-0

Ik zie het positief want dit was zo goed als verloren. Die rode kaart en de 9 minuten extra heeft ons wel gered vandaag. Had je hem verloren had je echt grote schade opgelopen in de strijd om de titel. Weer een topper overleeft met een grote ziekenboeg dus dat is goed, maar tegen AZ en Heerenveen moet er nu gewonnen worden en daar heb ik toch een hard hoofd in.

 

+1/-0

Ondertussen toch maar weer een hele lange reeks ongeslagen, alleen psv uit verloren dit seizoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 februari 2023 om 17:11:

Van Nistelrooij: "Genoten van Feyenoord".

Gewoon topgozer Ruudje!



Liep te janken dat er niks hun kant op viel, ik weet niet hoor, maar de scheids liet aantal momenten toch mooi lopen.
Als VAR niet ingrijpt krijgen ze geen rood en de pingel met Lopez had gewoon gegeven moeten worden.
Tik op de voet en bovenbeen, was gewoon een pingel.

Die scheids is gewoon drama, altijd geweest en als dit het beste is wat we te bieden hebben dan zie ik het echt heel slecht in op dat gebied.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 februari 2023 om 17:38:

Ondertussen toch maar weer een hele lange reeks ongeslagen, alleen psv uit verloren dit seizoen.



Doen het gewoon heel goed en zoals ik al zei, er begint echt iets te groeien in deze ploeg. De schaal is gewoon echt haalbaar en daar moeten ze nu in gaan geloven.
Je komt gewoon redelijk goed door alle toppers heen deze maand, dan kun je het gewoon zelf afmaken.

 

+1/-0

Zeer matige eerste helft, die 1-0 was onnodig als er iets meer scherpte was en Simons wat korter werd gedekt. Maar vooral het gebrek aan intensiteit en tempo in de eerste helft zorgt ervoor dat er nauwelijks kansen werden gecreëerd, terwijl PSV voor mijn gevoel er totaal niet lekker in zat. Vervolgens gaat de intensiteit omhoog in de tweede helft waarmee wat kansen werden gecreëerd (Gimenez haalde het maximale uit de sporadische ballen die hij kreeg), maar er was telkens zo weinig creativiteit en dreiging vanaf de zijkanten met Dilrosun en Paixai -die allebei zeer slecht speelden- dat het aantal kansen nog meeviel. Ook het middenveld was te vaak slordig aan de bal op de momenten dat er ruimte lag. Uiteindelijk werd de wedstrijd pas opengebroken door de rode kaart van Obisbo, die ons daarmee in eerste instantie goed hielp.

Wat er daarna gebeurd is echt niet te geloven. Zo'n zwakke organisatie achterin, waarbij die Simons en de Jong ongekend veel ruimte krijgen met de 0-2 van Hazard als gevolg. Balletje dat werd ingeschoten leek mij houdbaar, ik vond Wellenreuther niet echt een hele sterke indruk maken.

Pas toen kwam Feyenoord eindelijk in het spel, al dan niet geholpen door vermoeidheid bij PSV met 10 man, en met Bullaude, Idrissi en Alireza kwam er echte dreiging in het spel. Vooral Bullaude was extreem belangrijk, hij trok met zijn diepgang telkens een mannetje mee van PSV. Hierdoor lag er meer ruimte voor Wieffer en Kocku om het spel te verdelen. Timber stond mijns inziens veel te laag, waardoor PSV een effectief blok kon zetten op het middenveld en Gimenez op een eiland stond in de eerste 50/60 minuten.

Uiteindelijk zie je het resultaat als je buitenspelers hebt die er lekker in zitten. Voor het eerste dat ik Idrissi echt een goede indruk vond maken, terwijl Alireza zijn scherpte van zijn topjaar bij AZ benaderde. Dat voorspelt veel goeds als zij dit erin kunnen houden. Wat dan wel nodig blijft is diepgang op het middenveld: Bullaude. En meer tempo en intensiteit in een wedstrijd zodat er ruimtes liggen. Daar gaat iedereen van profiteren.

Tegenvaller vond ik Danilo die drie of vier grote kansen om zeep hielp. Liep vooral Gimenez in de weg.

Positief is dat Feyenoord dusdanig veerkracht heeft getoond zodat we (weer) geen topper verliezen. Daarentegen, PSV was uitermate zwak en kwetsbaar in mijn ogen. Er was veel meer mogelijk als we vanaf het begin scherper waren met meer intensiteit, en als de buitenspelers er vanaf het begin lekker in zaten voor de benodigde creativiteit tegen het defensieve PSV. Zonde dus. En het gevoel dat nu wel een beetje blijft hangen is dat we geen enkele topper echt naar ons toetrekken uiteindelijk. AZ thuis wordt een beslissende wedstrijd, want Ajax is inmiddels weer op volle stoom en staat nog maar 3 punten achterstand (waarbij je weet dat ze sowieso op een beter doelsaldo gaan eindigen, omdat zij voorin aanzienlijk meer kwaliteit hebben en wel scoren).

 

+1/-0

Tegen AZ met al die blessures achterin krijg je weer genoeg kansen, maar wordt sowieso weer pikant met Slot en Pusic. :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 05 februari 2023 om 17:59:

Zeer matige eerste helft, die 1-0 was onnodig als er iets meer scherpte was en Simons wat korter werd gedekt. Maar vooral het gebrek aan intensiteit en tempo in de eerste helft zorgt ervoor dat er nauwelijks kansen werden gecreëerd, terwijl PSV voor mijn gevoel er totaal niet lekker in zat. Vervolgens gaat de intensiteit omhoog in de tweede helft waarmee wat kansen werden gecreëerd (Gimenez haalde het maximale uit de sporadische ballen die hij kreeg), maar er was telkens zo weinig creativiteit en dreiging vanaf de zijkanten met Dilrosun en Paixai -die allebei zeer slecht speelden- dat het aantal kansen nog meeviel. Ook het middenveld was te vaak slordig aan de bal op de momenten dat er ruimte lag. Uiteindelijk werd de wedstrijd pas opengebroken door de rode kaart van Obisbo, die ons daarmee in eerste instantie goed hielp.

Wat er daarna gebeurd is echt niet te geloven. Zo'n zwakke organisatie achterin, waarbij die Simons en de Jong ongekend veel ruimte krijgen met de 0-2 van Hazard als gevolg. Balletje dat werd ingeschoten leek mij houdbaar, ik vond Wellenreuther niet echt een hele sterke indruk maken.

Pas toen kwam Feyenoord eindelijk in het spel, al dan niet geholpen door vermoeidheid bij PSV met 10 man, en met Bullaude, Idrissi en Alireza kwam er echte dreiging in het spel. Vooral Bullaude was extreem belangrijk, hij trok met zijn diepgang telkens een mannetje mee van PSV. Hierdoor lag er meer ruimte voor Wieffer en Kocku om het spel te verdelen. Timber stond mijns inziens veel te laag, waardoor PSV een effectief blok kon zetten op het middenveld en Gimenez op een eiland stond in de eerste 50/60 minuten.

Uiteindelijk zie je het resultaat als je buitenspelers hebt die er lekker in zitten. Voor het eerste dat ik Idrissi echt een goede indruk vond maken, terwijl Alireza zijn scherpte van zijn topjaar bij AZ benaderde. Dat voorspelt veel goeds als zij dit erin kunnen houden. Wat dan wel nodig blijft is diepgang op het middenveld: Bullaude. En meer tempo en intensiteit in een wedstrijd zodat er ruimtes liggen. Daar gaat iedereen van profiteren.

Tegenvaller vond ik Danilo die drie of vier grote kansen om zeep hielp. Liep vooral Gimenez in de weg.

Positief is dat Feyenoord dusdanig veerkracht heeft getoond zodat we (weer) geen topper verliezen. Daarentegen, PSV was uitermate zwak en kwetsbaar in mijn ogen. Er was veel meer mogelijk als we vanaf het begin scherper waren met meer intensiteit, en als de buitenspelers er vanaf het begin lekker in zaten voor de benodigde creativiteit tegen het defensieve PSV. Zonde dus. En het gevoel dat nu wel een beetje blijft hangen is dat we geen enkele topper echt naar ons toetrekken uiteindelijk. AZ thuis wordt een beslissende wedstrijd, want Ajax is inmiddels weer op volle stoom en staat nog maar 3 punten achterstand (waarbij je weet dat ze sowieso op een beter doelsaldo gaan eindigen, omdat zij voorin aanzienlijk meer kwaliteit hebben en wel scoren).



Zou nog eens terug moeten kijken wat er nou fout gaat met het verdedigen van Simons (die overigens ook gewoon erg goed is), die leek alle ruimte te krijgen.

verder natuurlijk een heel zwak begin van Kokcu, met cruciaal balverlies. Die begon niet helemaal fris, herpakte zich verder wel.

En blijft toch cru dat we weinig scorend vermogen hebben. Zo'n kans voor Timber, niet te missen natuurlijk. Inderdaad hoopvol hoe Idrissi en Alireza invielen, Dilrosun/Paixao hadden het niet.

Kortom, we hebben ook zo onze mankementen, zijn eigenlijk nog een ploeg in opbouw. Vandaag hadden we enorm overwicht met veel schoten en een paar kansen. PSV gewoon goed en klinisch gecounterd en geluk dat ze allebei er scherp invliegen.

Gaan spannende weken worden, maar denk dat ons goede veldspel op den duur wel beloond gaat worden

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 05 februari 2023 om 17:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 februari 2023 om 17:11:

Van Nistelrooij: "Genoten van Feyenoord".

Gewoon topgozer Ruudje!



Liep te janken dat er niks hun kant op viel, ik weet niet hoor, maar de scheids liet aantal momenten toch mooi lopen.
Als VAR niet ingrijpt krijgen ze geen rood en de pingel met Lopez had gewoon gegeven moeten worden.
Tik op de voet en bovenbeen, was gewoon een pingel.

Die scheids is gewoon drama, altijd geweest en als dit het beste is wat we te bieden hebben dan zie ik het echt heel slecht in op dat gebied.


Ik snap het gewoon niet meer net als tegen twente die var lopez wordt op volle snelheid geraakt en hij raakt de bal niet 1000 procent pingel laat de var het svp uitleggen net als bij twente nooit meer reactie gehad.

Jhb held en super sympathieke gozer weet ik uit eigen ervaring!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - PSV (5 feb 2023 14.30 uur)