Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - PSV (5 feb 2023 14.30 uur)

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Wieffer trouwens erg goed vandaag

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuytebijter schreef op 05 februari 2023 om 18:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 05 februari 2023 om 17:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 februari 2023 om 17:11:

Van Nistelrooij: "Genoten van Feyenoord".

Gewoon topgozer Ruudje!



Liep te janken dat er niks hun kant op viel, ik weet niet hoor, maar de scheids liet aantal momenten toch mooi lopen.
Als VAR niet ingrijpt krijgen ze geen rood en de pingel met Lopez had gewoon gegeven moeten worden.
Tik op de voet en bovenbeen, was gewoon een pingel.

Die scheids is gewoon drama, altijd geweest en als dit het beste is wat we te bieden hebben dan zie ik het echt heel slecht in op dat gebied.


Ik snap het gewoon niet meer net als tegen twente die var lopez wordt op volle snelheid geraakt en hij raakt de bal niet 1000 procent pingel laat de var het svp uitleggen net als bij twente nooit meer reactie gehad.

Jhb held en super sympathieke gozer weet ik uit eigen ervaring!



Zeist reageert niet meer op situaties is nu de stelregel.

Uiteindelijk moeten we zelf beter spelen en de kansen afmaken.
psv heeft echt ontzettend veel mazzel gehad vandaag dat "maar" 2-2 spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 februari 2023 om 18:06:

Tegen AZ met al die blessures achterin krijg je weer genoeg kansen, maar wordt sowieso weer pikant met Slot en Pusic. :B



Eerst nog effe Heerenveen uit. Ook niet de meest makkelijke wedstrijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 05 februari 2023 om 18:26:

Wieffer trouwens erg goed vandaag



Eerste helft begon die echt heel slecht, stond continue uit positie.
Daardoor moest Kökcü terugzakken, waardoor die ook balverlies leed.

Indirect was Wiefer ook schuldig aan de 0-1 daardoor.

Hij herstelde zich later weer toen die meer op z'n positie ging spelen.
Daarna was het gewoon weer prima, zoals we laatste weken hebben gezien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 05 februari 2023 om 18:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 05 februari 2023 om 18:06:

Tegen AZ met al die blessures achterin krijg je weer genoeg kansen, maar wordt sowieso weer pikant met Slot en Pusic. :B



Eerst nog effe Heerenveen uit. Ook niet de meest makkelijke wedstrijd.



Die zijn niet echt in goede doen na de winterstop.
Geeneen wedstrijd is makkelijk ploegen die vechten tegen degradatie ook niet zie Twente vandaag en AZ gister.
Als het goed is komen Trauner, Bijlow en Szymanski wel terug als het er echt om gaat dat scheelt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 05 februari 2023 om 18:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 05 februari 2023 om 18:26:

Wieffer trouwens erg goed vandaag



Eerste helft begon die echt heel slecht, stond continue uit positie.
Daardoor moest Kökcü terugzakken, waardoor die ook balverlies leed.

Indirect was Wiefer ook schuldig aan de 0-1 daardoor.

Hij herstelde zich later weer toen die meer op z'n positie ging spelen.
Daarna was het gewoon weer prima, zoals we laatste weken hebben gezien.



dat moet ik dan even terugkijken, heb een andere herinnering. iig groot deel van de wedstrijd sterk

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 05 februari 2023 om 19:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 05 februari 2023 om 18:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 05 februari 2023 om 18:26:

Wieffer trouwens erg goed vandaag



Eerste helft begon die echt heel slecht, stond continue uit positie.
Daardoor moest Kökcü terugzakken, waardoor die ook balverlies leed.

Indirect was Wiefer ook schuldig aan de 0-1 daardoor.

Hij herstelde zich later weer toen die meer op z'n positie ging spelen.
Daarna was het gewoon weer prima, zoals we laatste weken hebben gezien.



dat moet ik dan even terugkijken, heb een andere herinnering. iig groot deel van de wedstrijd sterk



Ik vond Wieffer eigenlijk ook de hele wedstrijd goed. Zijn slordige begin (positioneel) is mij wellicht ook niet opgevallen, maar ik vond hem goed in de duels, en in balbezit had hij een paar fraaie openingen over de breedte en strakke inspeelpasses recht vooruit. Ook in de eerste helft.

Ik kreeg een appje van een collega uit de hoofdstad die normaliter weinig van Feyenoord ziet, die zat op het open kanaal te kijken en had het zelfs over Oranje.

Maar goed, dat zijn ze daar gewend als spelers een handvol wedstrijden op de been blijven. Weet niet wat dat zegt… :B


Feyenoord heeft zichzelf tekort gedaan vandaag, nadat vorige week de arbitrage collectief de andere kant op keek. En tegen Ajax heb je jezelf eigenlijk ook niet voldoende beloond. Maar daar vond ik dat de echte kansen ontbraken.

Vandaag stond er een keeper een aantal keer precies goed. Meer geluk dan wijsheid/kwaliteit, had ik het idee. Maar dat zal hem een worst wezen.

Dan nog, die bal van Timber moet hoog; verstand op 0 en in het dak van het doel rammen. Dan was die keeper kansloos geweest.

Jahanbahksh scoort twee keer fraai, verzet bergen werk. Het is hem gegund. PSV klaagt, maar er was werkelijk niets op af te dingen. Zo’n Luuk de Jong heeft echt een minderwaardigheidscomplex, zo groot als het gat in PSV’s exploitatie voor de verkoop van Gakpo en Madueke…

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 februari 2023, 20:41:39.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 05 februari 2023 om 18:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 05 februari 2023 om 18:26:

Wieffer trouwens erg goed vandaag



Eerste helft begon die echt heel slecht, stond continue uit positie.
Daardoor moest Kökcü terugzakken, waardoor die ook balverlies leed.

Indirect was Wiefer ook schuldig aan de 0-1 daardoor.

Hij herstelde zich later weer toen die meer op z'n positie ging spelen.
Daarna was het gewoon weer prima, zoals we laatste weken hebben gezien.


Het was toch echt balverlies van Kokcu, waardoor de 0-1 ontstond. Wieffer kan je daar de schuld niet van geven. Van de drie middenvelders was Wieffer de beste. Kokcu doet zijn best, maar hij is niet zo,n hele goede voetballer. Veel balverlies. Vrijwel geen enkele vrije trap of voorzet die aankomt. Verder liet Paixao niets zien. Hij lag alleen maar op de grond. Het wordt tijd dat Idrissi meer speeltijd krijgt. Uit zijn voorzet kwam de aansluitingstreffer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 05 februari 2023 om 21:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 05 februari 2023 om 18:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 05 februari 2023 om 18:26:

Wieffer trouwens erg goed vandaag



Eerste helft begon die echt heel slecht, stond continue uit positie.
Daardoor moest Kökcü terugzakken, waardoor die ook balverlies leed.

Indirect was Wiefer ook schuldig aan de 0-1 daardoor.

Hij herstelde zich later weer toen die meer op z'n positie ging spelen.
Daarna was het gewoon weer prima, zoals we laatste weken hebben gezien.


Het was toch echt balverlies van Kokcu, waardoor de 0-1 ontstond. Wieffer kan je daar de schuld niet van geven. Van de drie middenvelders was Wieffer de beste. Kokcu doet zijn best, maar hij is niet zo,n hele goede voetballer. Veel balverlies. Vrijwel geen enkele vrije trap of voorzet die aankomt. Verder liet Paixao niets zien. Hij lag alleen maar op de grond. Het wordt tijd dat Idrissi meer speeltijd krijgt. Uit zijn voorzet kwam de aansluitingstreffer.



“Niet zo’n hele goede voetballer” ????

Man, Kokcu is dit seizoen de absolute motor waar dit team op draait. Hij was vandaag slordig, maar nog steeds zo belangrijk. Het hele team ‘zoekt’ hem, dat is niet voor niks. 9 van de 10 keer doet hij iets goeds met de bal, en vrijwel altijd vooruit.

Er zit een bepaald risico in zijn spel opgesloten, ik vind het erg gemakkelijk dat de kritiek op zijn spel louter statistisch is en zich richt op hoe vaak hij balverlies lijdt in wedstrijden dat het ff iets minder loopt. Dat Feyenoord het juist in die wedstrijden waarin Kokcu ook met zichzelf worstelt (hij is pas 22; dat constante kan hij nog ontwikkelen) niet lekker draait is geen toeval.

Hij is misschien wel de beste voetballer van Feyenoord dit seizoen.

 

+1/-0

https://youtu.be/jCI-3EIDk8slink

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de verslaggevers van RR ietwat partijdig zijn :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 05 februari 2023 om 19:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 05 februari 2023 om 18:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 05 februari 2023 om 18:26:

Wieffer trouwens erg goed vandaag



Eerste helft begon die echt heel slecht, stond continue uit positie.
Daardoor moest Kökcü terugzakken, waardoor die ook balverlies leed.

Indirect was Wiefer ook schuldig aan de 0-1 daardoor.

Hij herstelde zich later weer toen die meer op z'n positie ging spelen.
Daarna was het gewoon weer prima, zoals we laatste weken hebben gezien.



dat moet ik dan even terugkijken, heb een andere herinnering. iig groot deel van de wedstrijd sterk



Groot gedeelte was die ook prima, op begin na.

Dus dat beeld heb je gewoon goed.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

MIddenveldert schreef op 05 februari 2023 om 21:11:

open/sluit de onderstaande quote:

kees592 schreef op 05 februari 2023 om 21:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 05 februari 2023 om 18:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 05 februari 2023 om 18:26:

Wieffer trouwens erg goed vandaag



Eerste helft begon die echt heel slecht, stond continue uit positie.
Daardoor moest Kökcü terugzakken, waardoor die ook balverlies leed.

Indirect was Wiefer ook schuldig aan de 0-1 daardoor.

Hij herstelde zich later weer toen die meer op z'n positie ging spelen.
Daarna was het gewoon weer prima, zoals we laatste weken hebben gezien.


Het was toch echt balverlies van Kokcu, waardoor de 0-1 ontstond. Wieffer kan je daar de schuld niet van geven. Van de drie middenvelders was Wieffer de beste. Kokcu doet zijn best, maar hij is niet zo,n hele goede voetballer. Veel balverlies. Vrijwel geen enkele vrije trap of voorzet die aankomt. Verder liet Paixao niets zien. Hij lag alleen maar op de grond. Het wordt tijd dat Idrissi meer speeltijd krijgt. Uit zijn voorzet kwam de aansluitingstreffer.



“Niet zo’n hele goede voetballer” ????

Man, Kokcu is dit seizoen de absolute motor waar dit team op draait. Hij was vandaag slordig, maar nog steeds zo belangrijk. Het hele team ‘zoekt’ hem, dat is niet voor niks. 9 van de 10 keer doet hij iets goeds met de bal, en vrijwel altijd vooruit.

Er zit een bepaald risico in zijn spel opgesloten, ik vind het erg gemakkelijk dat de kritiek op zijn spel louter statistisch is en zich richt op hoe vaak hij balverlies lijdt in wedstrijden dat het ff iets minder loopt. Dat Feyenoord het juist in die wedstrijden waarin Kokcu ook met zichzelf worstelt (hij is pas 22; dat constante kan hij nog ontwikkelen) niet lekker draait is geen toeval.

Hij is misschien wel de beste voetballer van Feyenoord dit seizoen.


Onder druk en in kleine ruimtes verliest hij het overzicht. Wieffer is daarin veel beter. Sinds Wieffer in het elftal staat is Kokcu minder geworden. Hij forceert zich want hij wil de beste zijn. Zoals Cruyff ooit zei: simpel voetballen is het moeilijkste wat er is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 05 februari 2023 om 18:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 05 februari 2023 om 18:26:

Wieffer trouwens erg goed vandaag



Eerste helft begon die echt heel slecht, stond continue uit positie.
Daardoor moest Kökcü terugzakken, waardoor die ook balverlies leed.

Indirect was Wiefer ook schuldig aan de 0-1 daardoor.

Hij herstelde zich later weer toen die meer op z'n positie ging spelen.
Daarna was het gewoon weer prima, zoals we laatste weken hebben gezien.



Zo kan je alles wel recht praten, was gewoon een erg slechte pot en schuldig aan meermaals gevaarlijk bal verlies.
Hij was gewoon de hoog schuldige daaraan en niet Wiefer..

 

+1/-0

Makkelie heeft iig de regels van het WK meegenomen 9 minuten was terecht en dat moet gewoon de standaard worden in de eredivisie, het maakt de wedstrijden eerlijker en spannender. Helaas zijn er nu ook nog arbiters die bij net zoveel wissels/oponthoud maar 3/4 min bijtrekken.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 februari 2023, 06:36:39.

 

+1/-0

Feyenoord mist ervaring om kampioen te worden, aldus Valentijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marc Acardipane schreef op 06 februari 2023 om 08:09:

Feyenoord mist ervaring om kampioen te worden, aldus Valentijn.



Ah kijk, alle deuren stonden waarschijnlijk weer open op de Telegraaf-redactie. En Valentijn heeft ze nog even ingetrapt.

Hij heeft natuurlijk wel een punt, maar zulke clichés zijn er om gebroken te worden. Er is maar één manier om die ervaring wél te krijgen, en dat is om kampioen te worden.

Hij kan wel wijzen naar de vier wedstrijden waarin Feyenoord puntverlies heeft geleden na de WK-break; maar 'zijn' Ajax heeft net zoveel punten laten liggen, PSV nog eentje meer en de ploeg met de minste ervaring in het kampioen worden (AZ) heeft het minste punten laten liggen.

En dan heb ik het nog niet eens over het verschil in de programma's, qua moeilijkheid. Feyenoord heeft een ontzettend moeilijk blok achter de rug, en daarin 6 punten verspeeld. Dat kan de club aan het einde van de rit opbreken, maar de andere topploegen moeten ook allemaal nog een keer tegen elkaar. Daar gaan er iedere wedstrijd door minimaal één concurrent punten verspeeld worden.

Feyenoord moet vooral in de laatste wedstrijden de rust bewaren, als ze dan nog bovenaan staan kun je de titel alleen nog verliezen. Dat geeft een andere druk, en als je dat een keer meegemaakt hebt is dat een voordeel. Maar de laatste gelijke spelen tegen deze tegenstanders ophangen aan het gemis van ervaring vind ik onzin.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 06 februari 2023 om 01:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 05 februari 2023 om 18:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 05 februari 2023 om 18:26:

Wieffer trouwens erg goed vandaag



Eerste helft begon die echt heel slecht, stond continue uit positie.
Daardoor moest Kökcü terugzakken, waardoor die ook balverlies leed.

Indirect was Wiefer ook schuldig aan de 0-1 daardoor.

Hij herstelde zich later weer toen die meer op z'n positie ging spelen.
Daarna was het gewoon weer prima, zoals we laatste weken hebben gezien.



Zo kan je alles wel recht praten, was gewoon een erg slechte pot en schuldig aan meermaals gevaarlijk bal verlies.
Hij was gewoon de hoog schuldige daaraan en niet Wiefer..



Ik praat nergens iets recht, wat ik zeg is:

Wiefer begon slecht, stond uit positie.
Daardoor kwam Kökcü in een verkeerde positie, waar hij dom de bal verspeelde.
Alleen was dat de taak van Wiefer geweest om daar de bal op te vangen.
Toen Wiefer op z'n juiste positie ging spelen, na correctie van Slot, was het weer de Wiefer die we kennen, dus een prima Mat Wiefer.

Alleen Wiefer was dus door uit positie te lopen INDIRECT schuldig aan de tegentreffer.
De fout, dus DIRECT schuldige was Kökcü.

Orkun heb ik verder niks over gezegd, maar ja die speelde niet goed.
Dat zal deels komen door de behandelingen die hij voor de wedstrijd gehad heeft, mogelijk dat het hem parten speelde.

Dus ik praat niks recht wat krom is...

Zo duidelijker?

 

+1/-0

Even over Makkelie: welke opdracht heeft de KNJB hem meegegeven? Het is toch niet te geloven hoe hij zich in het veld opstelde. Zelfs tegen de smerige overtreding van Obispo weigerde hij te fluiten. Daar moest hij door de VAR ( Higler notabene ) aan herinnerd worden. Dat Feyenoord daar niets aan doet? Dat hadden ze goed gezien bij het WK.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

L.Pincoffs schreef op 06 februari 2023 om 12:32:

Even over Makkelie: welke opdracht heeft de KNJB hem meegegeven? Het is toch niet te geloven hoe hij zich in het veld opstelde. Zelfs tegen de smerige overtreding van Obispo weigerde hij te fluiten. Daar moest hij door de VAR ( Higler notabene ) aan herinnerd worden. Dat Feyenoord daar niets aan doet? Dat hadden ze goed gezien bij het WK.



Het was wel beide kanten op. Je zag duidelijk dat hij de wedstrijd lekker zijn gang wilde laten gaan, maar als je geen grenzen trekt en dingen laat lopen die je niet kunt laten lopen, dan ontspoort het toch.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yoda schreef op 06 februari 2023 om 12:47:

open/sluit de onderstaande quote:

L.Pincoffs schreef op 06 februari 2023 om 12:32:

Even over Makkelie: welke opdracht heeft de KNJB hem meegegeven? Het is toch niet te geloven hoe hij zich in het veld opstelde. Zelfs tegen de smerige overtreding van Obispo weigerde hij te fluiten. Daar moest hij door de VAR ( Higler notabene ) aan herinnerd worden. Dat Feyenoord daar niets aan doet? Dat hadden ze goed gezien bij het WK.



Het was wel beide kanten op. Je zag duidelijk dat hij de wedstrijd lekker zijn gang wilde laten gaan, maar als je geen grenzen trekt en dingen laat lopen die je niet kunt laten lopen, dan ontspoort het toch.



Voor mijn gevoel is de wedstrijd nooit echt ontspoord, hij was hard.
Maar het is een grote jongens wereld en dan is het in dit soort wedstrijden niet je pampers, maar je "bigboy pants" aan doen en er vol de strijd aan te gaan.
Bij ons stond er teveel spanning echter op de ploeg, dat moet beter.
Gewoon je ding doen en het was goed gekomen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - PSV (5 feb 2023 14.30 uur)