Transparent
Inloggen
Sluiten

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - PSV (5 feb 2023 14.30 uur)

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Dit wordt een superbelangrijke wedstrijd. Eigenlijk MOETEN we deze winnen. We willen AZ op afstand houden en PSV (met wat aanwinsten) en Ajax (zonder brokkenpiloot aan het roer) zullen ongetwijfeld wat beter gaan draaien.

Als we deze winnen laten we echt zien klaar te zijn voor de strijd om het kampioenschap, ook omdat we tegen Ajax en Twente eigenlijk ook teveel punten hebben laten liggen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Supportersvereniging organiseert zondag actie voor zieke Slegers
vandaag, 22:03 310 reacties

Thijs Slegers heeft vanmiddag enorm verdrietig nieuws gedeeld op sociale media. De perschef van PSV en voormalig journalist van onder meer Voetbal International is ongeneeslijk ziek en artsen kunnen niets meer doen voor de 46-jarige Slegers.

Zondag staat de topper tussen Feyenoord en PSV op het programma. Supportersvereniging FSV De Feijenoorder doet een oproep aan de supporters van de Rotterdamse club om Thijs Slegers en zijn naasten een hart onder de riem te steken.

''Ook ons bereikte dit enorm trieste nieuws'', schrijft FSV De Feijenoorder op Twitter. ''Uiteraard zullen wij dit ondersteunen en vragen wij supporters in De Kuip om in de 12e minuut aanstaande zondag hun mobiele lampje te laten schijnen voor eenieder die hiermee te maken krijgt. YNWA.''

 

+1/-0

Het is altijd een groots gebaar om over je eigen schaduw te stappen. Wie het ook is, bij welke tegenstander hij ook bij is, het is en blijft een nare ziekte met aflopende zaak, tenzij hij nog gered kan worden door een donor.

 

+2/-0

Mooi gebaar net zo oud als ik. Relativeert alles weer.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Als PSV een bezoek brengt aan Feyenoord geldt de Kuip als een spookhuis

Voor PSV is Feyenoord-uit de moeilijkste wedstrijd van het jaar. Slechts 14 zeges in 80 duels, omstreden penalty’s, zware blessures, het polletje van Van Breukelen of een massale vechtpartij: de lijst is ellenlang. Misschien kunnen zondag zes PSV’ers met een blanco ‘Kuipdossier’ helpen de reeks te doorbreken.
Maarten Wijffels 04-02-23, 06:00 Laatste update: 08:52

Toen Harry van Raaij nog leefde, omschreef de erevoorzitter van PSV het ongemak van een uitwedstrijd in de Kuip eens zo: ,,Als wij bij Feyenoord spelen, treffen we een soort Nederlands Atlético Madrid qua fanatisme, inzet en intensiteit.’’ Zuchtend concludeerde hij: ,,Dat ligt PSV gewoon nooit zo. Zolang ik leef, heb ik nooit anders geweten. Ajax-uit is dan beter te doen.’’

Dan werden de fans in vak S helemaal gek. En ondertus­sen trilden mijn handjes.
Hans van Breukelen

Een ander PSV-icoon, Hans van Breukelen, putte uit eigen ervaring toen hij ooit vertelde: ,,Als speler liep ik vroeger voor aanvang van Feyenoord - PSV naar vak S en keek de fans daar strak aan. Nou, ze werden helemaal gek. En ondertussen trilden mijn handjes.’’
Eerdere edities Feyenoord - PSV

Dit weekend is het weer zover. PSV reist naar Rotterdam voor wat ze in Eindhoven zien als de traditioneel moeilijkste uitwedstrijd in een eredivisiejaar. Sla de historie erop na en in één oogopslag blijkt waarom. Tachtig keer speelde PSV sinds zijn oprichting in de Kuip tegen Feyenoord, slechts veertien keer werd er gewonnen. Zelfs het PSV dat eind jaren 80 de Europacup 1 won en een tijdje een grootmacht was in Europa, leek met no-nonsensetypes als Lerby, Koeman, Romario en Kieft soms bevangen door Kuipvrees. Tussen 1987 en 2001 won PSV in de eredivisie zelfs niet één keer in Rotterdam.

Een van die tachtig duels was een heroïsche Europese kwartfinale. Maart 2002. Ook toen sneuvelde PSV in de return aan de Maas. Eerst was er de gelijkmaker van Feyenoord-spits Pierre van Hooijdonk in blessuretijd (1-1), daarna rood voor PSV-captain Mark van Bommel en na de verlenging een fatale penaltyreeks. Dat seizoen won Feyenoord de UEFA Cup.
Feyenoord wint de UEFA Cup.
Feyenoord wint de UEFA Cup. © Getty Images
PSV afgehaakt in de titelrace

Vorig jaar leek er zowaar weer eens een PSV-zege aan te komen. Maar door een zwaar betwiste penalty werd het van 0-2 nog 2-2. De KNVB oordeelde een dag later dat scheidsrechter Gözübüyük de strafschop onterecht had gegeven. De Eindhovenaren hadden daar niets aan. Ze waren definitief afgehaakt in de titelrace met Ajax.

Ondanks de intimide­ren­de sfeer is het ook wel gewoon mooi om in de Kuip te spelen hoor.
Luuk de Jong

Dat PSV zich nooit op zijn gemak voelt in de Kuip, is een mentaal verhaal. Van Raaij en Van Breukelen maken dat duidelijk. Als een volle Kuip zich roert, lijkt PSV al snel op die groep Brabantse raadsleden die zich jaren geleden liet volgen voor een reportage in deze krant, op de kermis in Den Bosch. Ze waren, na enige aarzeling, het spookhuis binnengegaan. ,,We raakten compleet verdwaald doordat het er zo donker was. Op een gegeven moment kwam er een angstaanjagende zaag op ons af, ik schrok me werkelijk het leplazarus,’’ zei een van de raadsleden naderhand.
Beeldbewerking Feyenoord - PSV.
Beeldbewerking Feyenoord - PSV. © Pro Shots / Mischa Keemink
Van polletjesincident tot zware matpartij

Een plotselinge zaag in je nek. Of een bijl. Ook diverse PSV’ers kregen ermee te maken. Zoals Van Bommel, die in 2019 werd ontslagen als trainer, op de ochtend na een verliespartij bij Feyenoord. Of Donyell Malen, die in dezelfde wedstrijd een zware knieblessure opliep toen hij ongelukkig neerkwam na een duel om de bal. En in het collectieve geheugen zitten ook zaken als het polletjesincident met Van Breukelen en de bal die keeper Jeroen Zoet zelf over de doellijn trok.

5 penalty’s voor Feyenoord in 12 thuisduels

Vorig seizoen kende Feyenoord - PSV een spectaculaire ontknoping. Uit een late strafschop maakte de thuisclub 2-2. Het was de vijfde penalty voor Feyenoord in de laatste twaalf thuisduels met de Eindhovenaren. Omgekeerd waren er voor PSV in die reeks nul pingels. Databedrijf Opta houdt sinds het seizoen 2010/2011 het precieze aantal schoten, percentages balbezit en andere gegevens bij van elke eredivisiewedstrijd. Op bezoek in de Kuip pakt PSV dan gemiddeld de minste punten per wedstrijd (0,58). En behalve meer penalty’s incasseert PSV er ook meer schoten op doel (5,8) en meer tegengoals (2,1) dan in elk ander stadion.

En er was het jaar (2013) dat Feyenoord - PSV na afloop ontaardde in een massale knokpartij in de catacomben. Met een gefrustreerde PSV-spits Jeremain Lens als aanstichter. Hij wachtte bovenaan de trap tegenstander Joris Mathijsen op en greep hem bij de keel, waarna de boel ontplofte.
Voor zes PSV‘ers eerste Feyenoord - PSV

Wat opvalt voor de editie van dit jaar, is dat PSV-trainer Ruud van Nistelrooij morgen een elftal kan formeren met een blanco ‘Kuipdossier’. Keeper Walter Benítez, centrale verdediger Jarrad Branthwaite, de nieuwe linksback Patrick van Aanholt en de offensieve pionnen Xavi Simons, Fábio Silva en Thorgan Hazard: voor allemaal is het óf de eerste keer Feyenoord - PSV óf zelfs de eerste keer ooit in de Kuip.

,,Ondanks dat de sfeer intimiderend kan zijn, is het ook wel gewoon mooi om in de Kuip te spelen hoor’’, aldus Luuk de Jong. ,,Ik hoop dat het voor mij een kans is om weer eens met de kop te scoren.’’ Dat zei de aanvoerder van PSV deze week na een training. Voor De Jong (32) wordt het de eerste Feyenoord - PSV sinds 2018. Toen, ook in februari, eindigde de clash in 1-3. Het gaf PSV destijds een belangrijk zetje op weg naar de landstitel, die maanden later werd gewonnen.




Misschien moeten we morgen vlak voor de opkomst het liedje van de Adams Family opzetten:D

 

+1/-0

Belangrijke wedstrijd, we zullen toch wat topwedstrijden moeten winnen als we daadwerkelijk kampioen willen worden. De komende twee thuiswedstrijden zijn daarvoor ideaal. Je zet gelijk twee grote concurrenten op afstand.

 

+1/-0

'Bijlow afwezig tegen PSV; Wellenreuther zijn vervanger'

Feyenoord heeft in aanloop naar de topper tegen PSV opnieuw een flinke tegenslag moeten verwerken. De Rotterdammers kunnen tegen de Eindhovenaren niet beschikken over Justin Bijlow.

Dit meldt het Algemeen Dagblad zaterdagavond. De 25-jarige Bijlow trainde gisteren nog volop mee met de groep, maar vandaag is bekend geworden dat hij niet fit genoeg is om minuten te maken in De Kuip. Timon Wellenreuther is zijn vervanger in de basisopstelling.

Feyenoord zag afgelopen week ook Sebastian Szymański afhaken. De Pool heeft tegen FC Twente een blessure opgelopen aan zijn knie en is daardoor enkele weken niet inzetbaar. Quinten Timber gaat de middenvelder vervangen tegen PSV.

 

+1/-0

Brekebeentje is terug van weggeweest. Nu weer iets met zijn duim. Het zal niet….

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 februari 2023 om 19:18:

Brekebeentje is terug van weggeweest. Nu weer iets met zijn duim. Het zal niet….


Ik vond hem eindelijk weer z'n oude niveau benaderen en dan is het weer raak. Ontzettend balen. Die tweede keepers vind ik bij ons van het niveau KKD.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 04 februari 2023 om 19:26:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 februari 2023 om 19:18:

Brekebeentje is terug van weggeweest. Nu weer iets met zijn duim. Het zal niet….


Ik vond hem eindelijk weer z'n oude niveau benaderen en dan is het weer raak. Ontzettend balen. Die tweede keepers vind ik bij ons van het niveau KKD.



Ik heb eigenlijk geen idee bij Wellenreuther. Die zal er toch wel wat van kunnen. Je weet van tevoren dat Bijlow geen volledig seizoen speelt. Dat is een zekerheidje.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 februari 2023 om 19:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 04 februari 2023 om 19:26:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 februari 2023 om 19:18:

Brekebeentje is terug van weggeweest. Nu weer iets met zijn duim. Het zal niet….


Ik vond hem eindelijk weer z'n oude niveau benaderen en dan is het weer raak. Ontzettend balen. Die tweede keepers vind ik bij ons van het niveau KKD.



Ik heb eigenlijk geen idee bij Wellenreuther. Die zal er toch wel wat van kunnen. Je weet van tevoren dat Bijlow geen volledig seizoen speelt. Dat is een zekerheidje.



Bijlow polsbreuk, voorlopig out.

Wellenreuter maakt gewoon prima indruk in de oefenwedstrijden, dus dat komt echt wel goed.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 04 februari 2023 om 19:38:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 februari 2023 om 19:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 04 februari 2023 om 19:26:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 februari 2023 om 19:18:

Brekebeentje is terug van weggeweest. Nu weer iets met zijn duim. Het zal niet….


Ik vond hem eindelijk weer z'n oude niveau benaderen en dan is het weer raak. Ontzettend balen. Die tweede keepers vind ik bij ons van het niveau KKD.



Ik heb eigenlijk geen idee bij Wellenreuther. Die zal er toch wel wat van kunnen. Je weet van tevoren dat Bijlow geen volledig seizoen speelt. Dat is een zekerheidje.



Bijlow polsbreuk, voorlopig out.

Wellenreuter maakt gewoon prima indruk in de oefenwedstrijden, dus dat komt echt wel goed.



O ik las op de site van Rijnmond iets met zijn duim. Als het om een polsbreuk gaat dat is hij idd lang out. Die jongen heeft echt niet het lichaam van een topsporter. Hij heeft altijd wat.

 

+1/-0

En dan vragen we ons af waarom het altijd zo lang duurt voor Feyenoord weer kampioen word.

Lijkt wel een voodoo vloek ofzo.
Wie zal er nog meer afvallen...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 04 februari 2023 om 20:34:

En dan vragen we ons af waarom het altijd zo lang duurt voor Feyenoord weer kampioen word.

Lijkt wel een voodoo vloek ofzo.
Wie zal er nog meer afvallen...


Ongelofelijk wat een pech echt een vloek...

Een polsbreuk heeft helemaal niets maar dan ook gelemaal niets met een topsport lichaam te maken, ik snap de frustrarie ik wordt ook gek maar ja

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wehave schreef op 04 februari 2023 om 20:34:

En dan vragen we ons af waarom het altijd zo lang duurt voor Feyenoord weer kampioen word.

Lijkt wel een voodoo vloek ofzo.
Wie zal er nog meer afvallen...



Volgens mij werden we in 2017 met een drama keeper op goal kampioen, omdat de verdediging goed op orde was...

Wellenreuter schat ik hoger in dan onze Ausie vriend van toen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 februari 2023 om 19:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 04 februari 2023 om 19:38:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 februari 2023 om 19:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 04 februari 2023 om 19:26:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 februari 2023 om 19:18:

Brekebeentje is terug van weggeweest. Nu weer iets met zijn duim. Het zal niet….


Ik vond hem eindelijk weer z'n oude niveau benaderen en dan is het weer raak. Ontzettend balen. Die tweede keepers vind ik bij ons van het niveau KKD.



Ik heb eigenlijk geen idee bij Wellenreuther. Die zal er toch wel wat van kunnen. Je weet van tevoren dat Bijlow geen volledig seizoen speelt. Dat is een zekerheidje.



Bijlow polsbreuk, voorlopig out.

Wellenreuter maakt gewoon prima indruk in de oefenwedstrijden, dus dat komt echt wel goed.



O ik las op de site van Rijnmond iets met zijn duim. Als het om een polsbreuk gaat dat is hij idd lang out. Die jongen heeft echt niet het lichaam van een topsporter. Hij heeft altijd wat.



Pols breken kan gebeuren, in het verleden was het ook vaak dat hij verkeerd uit kwam of teveel risico nam. Daar ging het dan mis, maar je weet in deze niet wat er gebeurd is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 04 februari 2023 om 23:17:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 februari 2023 om 19:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Kuijt007 schreef op 04 februari 2023 om 19:38:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 februari 2023 om 19:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Willykment schreef op 04 februari 2023 om 19:26:

open/sluit de onderstaande quote:

VakkieK schreef op 04 februari 2023 om 19:18:

Brekebeentje is terug van weggeweest. Nu weer iets met zijn duim. Het zal niet….


Ik vond hem eindelijk weer z'n oude niveau benaderen en dan is het weer raak. Ontzettend balen. Die tweede keepers vind ik bij ons van het niveau KKD.



Ik heb eigenlijk geen idee bij Wellenreuther. Die zal er toch wel wat van kunnen. Je weet van tevoren dat Bijlow geen volledig seizoen speelt. Dat is een zekerheidje.



Bijlow polsbreuk, voorlopig out.

Wellenreuter maakt gewoon prima indruk in de oefenwedstrijden, dus dat komt echt wel goed.



O ik las op de site van Rijnmond iets met zijn duim. Als het om een polsbreuk gaat dat is hij idd lang out. Die jongen heeft echt niet het lichaam van een topsporter. Hij heeft altijd wat.



Pols breken kan gebeuren, in het verleden was het ook vaak dat hij verkeerd uit kwam of teveel risico nam. Daar ging het dan mis, maar je weet in deze niet wat er gebeurd is.



Ja dat kan gebeuren. De pech voor hem is dat alles wat kan gebeuren bij hem ook gebeurt. Elk seizoen is hij wel een flinke periode ‘out’ door de een of andere blessure. Hij is de Robben onder de keepers.

 

+1/-0

Als zijn pols geheeld is, zal hij dan nog steeds in vorm zijn? Misschien dat het einde verhaal kan worden. Ik hoop het niet voor hem.

 

+1/-0

Heel veel sterkte Justin hij was zo goed bezig, maar hij komt wel weer terug heeft al vaker tegenslagen gehad is een vechter.

 

+1/-0

Time to dimm some lights in Eindhoven...:pul

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Feyenoord Forum » Wedstrijden van Feyenoord » Feyenoord - PSV (5 feb 2023 14.30 uur)